Skocz do zawartości

Quantum - czyli trochę mniejsza F5Jtka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki serdeczne Patryku !

Na kilka szczegółów zwróciłeś moją uwagę. Muszę to przetrawić...

Ale... Masz rację, że we wzorze nie ma cięciwy tylko Re, ale to Re przy stałej prędkości jest zależne tylko od 1 parametru na który mamy wpływ - od cięciwy ? Oczywiście na etapie projektowania czy budowy modelu. Stąd mój skrót myślowy. 

Jeszcze raz: Dzięki i pozdrawiam - Jurek

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Gratulacje !!!

 

Myślę jednak Piotrze ze to doświadczenie i treningi z DLG dają już takie efekty ze potrafisz - próbujesz  krążyć na niskim pułapie.

Trening czyni mistrza 

Trzymam kciuki i pracuj tak dalej 

Opublikowano

No i fajnie.

Wszystko zależy od tego czego oczekujesz i co chcesz dalej podziałać. Jak latać tak jak w F5J no to kierunek jest dobry. Staraj się krążyć jak najbardziej płasko i koniecznie używać steru kierunku.

No a jak to ma być tylko fajna rekreacja to model na pewno da dużo satysfakcji bo widać że ma potencjał.

Zresztą co byś nie robił to najważniejsze aby była satysfakcja.:)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wielkie brawa dla konstruktora, producenta i użytkowników modelu Quantum. Od jakiegoś czasu obserwuję rosnące zainteresowanie tym modelem. Dzięki za wpisy z budowy modeli, które pokazują zróżnicowane podejście do wyposażania i montażu modeli. Bardzo interesujący instruktaż. Szczerze, waham się pomiędzy wejściem w Quantum bądź wyborem modelu 2-metrowego jak Alpha 2.0. Wątpliwości spowodowane są nienajlepszym miejscem do latania w mojej okolicy. Mniejszy model wydaje się być bezpieczniejszy w eksploatacji i nie będzie budził tylu negatywnych emocji co model 3-metrowy. Dotychczas latałem głównie kilkoma DLG oraz 1,8-metrowym Relaxem Hype'a a ostatnio 2-metrowym RESem z silnikiem elektrycznym. Model większy byłby dla mnie bardziej interesującym wyzwaniem, niemniej decyzję muszę podjąć sam z wszystkimi ewentualnymi konsekwencjami.

Opublikowano

Quantuma posiadam od wiosny. Na początku z racji na paskudną pogodę mało nim latałem a i nie było korzystnych wiatrów aby go spróbować dobrze ustawić. Od czerwca jednak gdy pogoda się poprawiła ilość lotów znacząco wzrosła. Do dzisiaj mam nim wykonanych pewnie ze 120 lotów. Czy dobrze lata? Na początku nie mogłem się z nim dogadać w sprawie środka ciężkości. Ale to za sprawą pogody - zawsze wiało. W związku z tym SC poszybował na tylni (20g na ogonie) ale okazało się że nie jest to za dobre rozwiązanie. Szybowiec stał się nerwowy i trudno się nim latało. Później SC przestawiłem radykalnie do przodu czyli zlikwidowałem balast na ogonie i baterię dałem  tam mniej więcej na środku otworu. Szybowiec z bardziej przednim SC natychmiast odwdzienczył się bardziej stabilnym lotem. Bateria 1000 mAh około 100g. Następnie próby przeprowadzone zostały przy wietrze 4-5m/s przy ziemi więc w powietrzu pewno więcej. Wtedy aby go trochę dociążyć wsadziłem nieco cięższą baterię 1300mAh. Mniej więcej w tym samy miejscu i dało się nim latać. Szybowiec jest bardzo dzielny w powietrzu. Ostatnie loty dzisiaj poprawiły mi jeszcze bardziej humor, bo jak widać na załączonym zdjęciu no małej wysokości szybowiec też potrafi chwilkę latać. Porównując go do poprzednich szybowców myślę że jest o klasę lepszy. Zweryfikuję to w jakichś zawodach. Najważniejsze że mieści się do samochodu bez rozkręcania centropłata, przez co montaż na lotnisku trwa bardzo krótko. Pewnie jeszcze wiele przede mną bo cały czas poprawiam ustawienia. Kluczowym ustawieniem jest ustawienie buterfly do lądowania. Bez prawidłowo ustawionego hamulca ciężko jest nim wylądować bo leci i leci...Dodatkowa zaletą jest pokrowiec na skrzydła który sprawia że ich transport jest łatwy. Mam nadzieję nim jeszcze trochę polatać.

Poniżej dzisiejsze zdjęcia z Altisa wieczornych lotów.

 

Pozdrawiam

 

Wojtek

 

 

 

 

210810-1.thumb.png.a6fd4f0c89c5c8f3b895cb52f928b774.png

 

 

 

 

210810-2.thumb.png.982b2427dedbac314662f4cbacf02113.png

   

 

I nieudana próba - wyłączenie silnika na 46 metrach - tylko 103 s - niecałe dwie minuty lotu.

 

 

210810-3.thumb.png.3ef10250293791d0b87faefea82c32e5.png

 

 

 

  • 4 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Tak tylko chciałem odświeżyć temat Quantum i zostawić tu filmik z lotu. Cały czas ucząc się latać w termice, dokonuje modyfikacje w ustawieniach modelu. Mam jeszcze dużo do zrobienia ale myślę że i tak dość dobrze się dogadujemy z "Qłanciem"



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 3
Opublikowano

Fajnie że wrzuciłeś ten filmik. Widać że jest jeszcze duży potencjał w tym modelu (ustawienia i wprawa w ciasnych zakrętach).

No i ta sielska atmosfera super .

Opublikowano

Model potrafi bardzo ciasno krążyć. Postaram się coś jeszcze wrzucić z takiego krążenia.



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka



Opublikowano
11 godzin temu, dekooral napisał:

Model potrafi bardzo ciasno krążyć.

Niemal każdy model potrafi ciasno krążyć. Sztuką jest ciasno krążyć i się wznosić. Na filmie niestety tego nie widać.

Opublikowano

Niestety nie widać, ale cały czas pracuje nad tym. Jak mi się uda wznosić w ciasnych krażeniach i jeszcze ktoś to nagra to napewno się tym pochwale.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Dzięki 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.