Skocz do zawartości

Groźny incydent podczas lądowania modelem Spitfire'a


AKocjan

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, robertus napisał:

Nadmiar prędkości, w jakim sensie? Gdybyś miał większą prędkość to byś przeszedł przez wir i nawet go nie zauważył, a tak leciałeś wolno i zerwało strugi na chwilę.

Poza tym super się wybroniłeś. Jeszcze nie czas na reklamówki.

 


W sensie nadmiar prędkości umożliwiający wykonanie w miarę gwałtownego manewru na granicy przeciągnięcia. Po przejściu przez wir udało się wyrównać lot. Najlepiej nie pchać się do "gipsu" i nie latać w zagrożeniu turbulencji. Te wiry mogą być dość nisko niebezpieczne, więc przed samym przyziemieniem mogą załatwić samolot. Zwiększyć prędkość podejścia znacznie nie dam rady, bo później nie zdążę się ustabilizować przed lądowaniem. Dolnopłat podatny jest na efekt wpływu ziemi. Model niosłoby przez całą długość pasa. Mógłbym już nie zdążyć wylądować. Tam za drugim razem jak leciałem z większą prędkością prawie pasa mi brakło xd Ogólnie często zatrzymuję się kilka metrów przed końcem .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak najbardziej poważnie. Skoro Arkowi sprawia przyjemność zbieranie takich sytuacji to niech to robi tak jak się to robi w lotnictwie, (z którym poniekąd jest związany 24h) a nie jak w kolorowej gazetce trzeciej klasy.

"Zdarzenie z udziałem Spitfire RC %data%", można jeszcze ponumerować, zamiast "Groźny incydent podczas lądowania modelem Spitfire" i do tego klikbajtowa miniaturka.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@robertus zdarzenie lotnicze w zależności od obrażeń uczestników / uszkodzeń statku powietrznego  można rozdzielić na :
- incydent 
- poważny incydent 
- wypadek 
Sprowadzając moją sytuację do tej klasyfikacji - byłby to  incydent :). (występuje odstępstwo od normy / zagrożenie nie doprowadziło do uszkodzenia modelu xd)

Aż taki szalony nie jestem, żeby swoje "zdarzenie modelarskie" numerować :D, filmy pomagają mi utrwalić zagrożenia/błędy z jakimi się spotkałem w celi ich uniknięcia w przyszłości. 

Link do raportów PKBWL, możesz sobie prześledzić:
https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/dostepne-raporty/raport-koncowy-pkbwl


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dj. napisał:

qbapfmrc

"Jak jest wiatr to klap nie włączam ponieważ model  jest przez to bardziej niestabilny a wiatr"

Niestabilny, to po co są klapy, jakos inaczej mnie uczono...

@Dj. koledze chodziło o to, że lecąc na klapach z mniejszą prędkością łatwiej o problemy w burzliwej atmosferze. Siły aerodynamiczne na powierzchniach sterowych mniejsze (ze względu na prędkość). Trzeb to jednak rozpatrywać pod kątem konkretnego modelu.  Spitem (warbirdem) wolę podchodzić na klapach z zapasem prędkości (znacznie powyżej przeciągnięcia) zamiast lądować bez klap z prędkością zbliżoną do przeciągnięcia. Ląduje na dwa punkty z bezpiecznym zapasem prędkości. Lecąc na klapach siły aerodynamiczne na sterach w tym modelu pozwalają na pełną kontrolę. Nie ma sensu kombinować. Inaczej mógłbym się na swoim lądowisku nie zmieścić. 

@robertus

1 godzinę temu, robertus napisał:

Właśnie stamtąd to wkleiłem. Brak tam upiększaczy słownych typu "groźny".

a to na YouTuba upiększenie. 

Dodatkowo wstawiłem "Pull up" aby przykuć uwagę, gdyby model miał GPWS'a tak by to zadziałało w tym momencie xd.  ;), ale spokojnie to taki eksperyment. Teraz tytuły będą brzmieć:  poważny incydent modelarski / incydent modelarski,  wypadek zamienię na "Rozbicie modelu" - bo źle to by się kojarzyło (mam nadzieję, że takiego filmu nigdy nie wrzucę ) .   ;) - na przyszłość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, AKocjan napisał:

...
Dodatkowo wstawiłem "Pull up" aby przykuć uwagę, gdyby model miał GPWS'a tak by to zadziałało w tym momencie xd.  ;), ale spokojnie to taki eksperyment. Teraz tytuły będą brzmieć:  poważny incydent modelarski / incydent modelarski,  wypadek zamienię na "Rozbicie modelu" - bo źle to by się kojarzyło (mam nadzieję, że takiego filmu nigdy nie wrzucę ) .   ;) - na przyszłość. 

 

Czy nie lepiej tytuły nadawać jak każdy to robi czyli adekwatnie do tematu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jerzy_R napisał:

Panie Stefan, nie ważne co to jest, co tam jest i jak się nazywa.

Ważne by oglądalność była i szum koło tego wielki.

 

Myślisz Panie Jerzy, że temu AKocjan płaci sklep za reklamę tych modeli Phantom'a i Spitfire'a? podobnie jak brukowym pisemkom za wciskanie reklam czytelnikom?

Może Masz Pan rację bo inaczej trudno zrozumieć dlaczego człowiek jest zdolny do wypisywania takich bzdur bez powodu. ?

Tylko, że wtedy traci na takiej reklamie Forum! ? Może trzeba zacząć każdy nowy wpis zgłaszać? ?

Coś tam o jakimś szybowcu kiedyś jeszcze było.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AKocjan napisał:

@stema nie współpracuję z żadnym sklepem / producentem modeli. Zresztą wrzucam filmy o modelach, których nowych już nie kupisz w sklepie- np. FunCub. 

 

No i proszę.

Czy to nie wygląda na kolejną próbę 'podbicia" tematu dla wysunięcia nazwy modelu na czoło?

W dodatku ukazuje się krypto reklama następnego modelu, którego nowa wersja ukazała się ostatnio wszędzie?

Naprawdę groźna metoda i przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, stema napisał:

 

No i proszę.

Czy to nie wygląda na kolejną próbę 'podbicia" tematu dla wysunięcia nazwy modelu na czoło?

W dodatku ukazuje się krypto reklama następnego modelu, którego nowa wersja ukazała się ostatnio wszędzie?

Naprawdę groźna metoda i przypadek.

@stema  proszę zgłosić swoje podejrzenia administracji forum zamiast zaśmiecać mój temat oftopem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Twój temat już dawno dawno temu jest o niczym...Każdy wątek gdzie się wtrącasz, wygląda identycznie-mój Spit to tak albo siak, mój Phantom to owak,Mój FunCub to i owo....3 modele na krzyż-to już jak wyrocznie w sprawach aerodynamiki, obserwacji modelu,poradników, incydentów,srętów....

Daj sobie już na wstrzymanie ,bo znowu się napędza kolejna gównoburza.. a skończy się jak zawsze-zamknięciem tematu i tyle będzie z tego.

Idź ,zbuduj sam coś porządnego to przynajmniej spokoju będzie trochę na forum.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przychylam się, ale wnoszę o zamknięcie tematu. Wszystko co miało być już powiedziane na temat właściwego zdarzenia zostało powiedziane. Od pewnego czasu wątek nic nie wnosi. Czekamy na kolejny incydent lotniczy i nowy wątek... Tymczasem zdejmijmy ten wątek z afiszu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.