Patryk Sokol Opublikowano 1 Października 2020 Opublikowano 1 Października 2020 Godzinę temu, japim napisał: Patryk - główny profil wygląda jak symetryczny. Wątpię aby prawdziwy Aviocar będąc samolotem transportowym miał taki profil... EDIT: sorry - cofam. Chyba ma symetryczny Dokładnie tak samo się nabrałem Niemniej - profil w modelu wygląda zadziwiająco podobnie do pełnowymiarowego samolotu. Sprawdziłbym jak to się zachowywać będzie, tak dla spokoju.
solainer Opublikowano 1 Października 2020 Opublikowano 1 Października 2020 Wydaje mi się że użyto grubego prawie symetrycznego profilu aby uzyskać dużą nośność i względnie niewielką szybkości nie tracąc stateczności. Na moje oko będzie fajnie latał.
Andrzej Klos Opublikowano 1 Października 2020 Opublikowano 1 Października 2020 Wg Incomplete Guide to Airfoil Usage: https://m-selig.ae.illinois.edu/ads/aircraft.html CASA 212 ma profile NACA 65-218: Co ciekawe B17 mialy profil symetryczny NACA 0018/0010.
WINGS ONLY Opublikowano 1 Października 2020 Autor Opublikowano 1 Października 2020 To już wyższa szkoła jazdy jak dla mnie. Wielki szacunek dla panów i pokłon. Wiedza na najwyższym poziomie. A czy moglibyście podpowiedzieć czy zespół napędowy który dobrałem ma jakiś sens??? Zanim wydam ostatnie zaskórniaki?? Pozdrawiam
Andrzej Klos Opublikowano 1 Października 2020 Opublikowano 1 Października 2020 5 minut temu, WINGS ONLY napisał: To już wyższa szkoła jazdy jak dla mnie. Wielki szacunek dla panów i pokłon. Wiedza na najwyższym poziomie. ... Niezupelnie, to tylko Google ? 5 minut temu, WINGS ONLY napisał: ...A czy moglibyście podpowiedzieć czy zespół napędowy który dobrałem ma jakiś sens??? Zanim wydam ostatnie zaskórniaki?? Pozdrawiam Czy sprobowales policzyc wg arkusza, ktory Ci podalem?
WINGS ONLY Opublikowano 2 Października 2020 Autor Opublikowano 2 Października 2020 Dokładnie. Propedrive 4248 ma około 1300 watt, przy 650Kv. Niestety producent nie podał jakie smiglo, wiec zasugerowałem się opiniami tych co kupili. 12/8 3 blade to max średnica jaka mogę upchać. Kupujący montowali nawet 4 blade przy tym rozmiarze z bardzo dobrymi wynikami. Do tego 80A I 4s przy wyznaczniku 40-50C. Wiec mam nadzieje ze będzie ok . Ale było by dobrze jeszcze dopytać starszych doświadczeniem ??
Patryk Sokol Opublikowano 2 Października 2020 Opublikowano 2 Października 2020 14 godzin temu, solainer napisał: Wydaje mi się że użyto grubego prawie symetrycznego profilu aby uzyskać dużą nośność i względnie niewielką szybkości nie tracąc stateczności. Na moje oko będzie fajnie latał. Przecież tak to nie działa. Symetryczne profile produkują znacząco mniej siły nośnej, niż profile asymetryczne i zastosowanie takiego zawsze będzie skutkować mniejszym maksymalnym współczynnikiem siły nośnej, niż jakbyś zastosował asymetryczny. Dodatkowo - zastosowanie czegoś z tak cofniętym punktem największej grubości wręcz gwarantuje tendencję do paskudnego przeciągnięcia. Dlatego wciąż sugeruję koledze, żeby podrzucił skan planu, żebyśmy to sprawdzili. I zanim powiesz - akrobaty wcale nie latają na tak dużych współczynnikach siły nośnej jak się wydaje, mają po prostu dużo powierzchni nośnej.
stema Opublikowano 2 Października 2020 Opublikowano 2 Października 2020 46 minut temu, Patryk Sokol napisał: Przecież tak to nie działa. Symetryczne profile produkują znacząco mniej siły nośnej, niż profile asymetryczne i zastosowanie takiego zawsze będzie skutkować mniejszym maksymalnym współczynnikiem siły nośnej, niż jakbyś zastosował asymetryczny. Dodatkowo - zastosowanie czegoś z tak cofniętym punktem największej grubości wręcz gwarantuje tendencję do paskudnego przeciągnięcia. Dlatego wciąż sugeruję koledze, żeby podrzucił skan planu, żebyśmy to sprawdzili. I zanim powiesz - akrobaty wcale nie latają na tak dużych współczynnikach siły nośnej jak się wydaje, mają po prostu dużo powierzchni nośnej. i potężne silniki.
solainer Opublikowano 2 Października 2020 Opublikowano 2 Października 2020 Nie chciałem się tu odnosić do akrobata bo nie latam takowymi. Latam 20 kg Tucano na całkiem symetrycznynm profilu i model lata świetnie w dużym przedziale szybkości, a też byłem w szoku że skrzydła mają taki profil. W tej Casie profil przy kadłubie nie jest symetryczny, na symetryczny wygląda końcówka płata. Może trochę gruba ale chyba ktoś to policzył projektując model. Przepraszam, podzieliłem się moim subiektywnym odczuciem po obejrzeniu planów i modleu i wydaje mi się że będzie latał. Nie znam się na matematycznych obliczeniach ale zrobiłem i zlożylem w życiu około 50 modeli latających i mniej więcej widzę co może latać a co nie, oczywiacie o ile konstruktor niczego nie skopie.
Patryk Sokol Opublikowano 2 Października 2020 Opublikowano 2 Października 2020 52 minuty temu, solainer napisał: Może trochę gruba ale chyba ktoś to policzył projektując model. To bywa bardzo grube założenie I nawet nie mówię tu o darmowych planach. 52 minuty temu, solainer napisał: subiektywnym (...) wydaje mi się (...) I tu masz słowa klucze. Mi też się wydaje, że będzie latał, ale doświadczenie mnie nauczyło bardzo bolesnie, że to co mi się wydaje znaczy bardzo mało. Dlatego chcę ten model szybko przeliczyć, żeby zamienić subiektywne odczucie i wydawanie na konkretne dane. Wierz mi - tak jest taniej.
WINGS ONLY Opublikowano 2 Października 2020 Autor Opublikowano 2 Października 2020 Po powrocie do domu zeskanuje to co mam z planów i wrzucę zalacznik
WINGS ONLY Opublikowano 22 Października 2020 Autor Opublikowano 22 Października 2020 Dzień dobry. Po dłuższej przerwie czas na dalsze zmagania. Wciąż musze zrobić skan planów odnośnie przekroju skrzydła. Ale ostatnio musiałem zająć się praca i brakło czasu na przyjemności. Tak czy inaczej dotarł do warsztatu nowy zespół napędowy. Po zdobyciu kawałka wiedzy która defakto powinienem zająć się już na początku, z nowymi siłami wracam do boju. I zacząłem od budowy stanowiska do testów silnika. Całość ładnie się złożyła bez problemów. Wiec teraz zacznę próby na 12/6 i 12/8 przy 4i5S. Jak skończę testy podzielę się wynikami. Pozdrawiam wszystkich ...
WINGS ONLY Opublikowano 27 Października 2020 Autor Opublikowano 27 Października 2020 Dzień dobry wszystkim. Po przerwie związanej z pracą wracamy do Casa. To profile skrzydła. Niestety nie za wiele mi to mówi, ale kolega Patryk na pewno wie o co chodzi.... Dziś dzień testowania zakupionego napędu, wiec zaraz wystukam co wyszło.... A zatem, Silnik Propedrive 42/48 650Kv Test 1 ; ------------ Lipo 4S 5000mAh 50C Propeller 12/6 3 blade Czas 30 sekund Temperatura silnika 29 stopni Temperatura baterii 18 stopni Pobór prądu 52 amp Moc 658 watt Ciag 1,8 kg Czas 60 sekund Temperatura silnika 32 stopnie Temperatura baterii 19 stopni Test 2; ------------ Lipo 5S 5000mAh 25C Propeller 12/6 3 blade Czas 30 sekund Temperatura silnika 37 stopni (lekki swąd silnika) Temperatura baterii 20 stopni Pobór prądu 54 amp Moc 997 watt Ciąg 2.8 kg Czas 60 sekund Temperatura silnika 43 stopnie Temperatura baterii 26 stopni Test 3; ---------- Lipo 4S 5000mAh 50C Propeller 12/8 3 blade Czas 30 sekund Temperatura silnika 23 stopnie Temperatura baterii 17 stopnie Pobór prądu 43 amp Moc 626 watt Ciąg 2,5 kg Czas 60 sekund Temperatura silnika 26 stopni Temperatura baterii 19 stopni Test 4; --------- Lipo 5S 5000mAh 25C Propeller 12/8 3 blade Czas 30 sekund Temperatura silnika 34 stopnie(lekki swąd silnika) Temperatura baterii 22 stopni Pobór prądu 56 amp Moc 903 watt Ciąg 2,4 kg Czas 60 sekund Temperatura silnika 38 stopni Temperatura baterii 29 stopni To tyle co policzylem. Producent silnika podaje ; Max current 70 amp Power 1295 watt Nie wiem tylko co z temperatura, przy 5S po minucie biegu prawie 40 stopni , bateria 30 stopni. Nie wiem do jakich temperatur mogę dojść nie uszkadzając silnika i baterii. Proszę znowu o pomoc....
WINGS ONLY Opublikowano 27 Października 2020 Autor Opublikowano 27 Października 2020 IMG_8999.MP4 IMG_9008.MP4 1
WINGS ONLY Opublikowano 28 Października 2020 Autor Opublikowano 28 Października 2020 Test trwał 1 minutę, zastanawiam się czy temperatury będą rosły proporcjonalnie. Gdzieś wyczytałem ze dla takiego silnika 80 stopni to max, a co z bateria ?? no i taki zapach lekki jakby przegrzania, jestem elektrykiem takie zapachy nigdy nie wróżą nic dobrego, może dlatego ze nowi silnik i musi się trochę PRZEPALIC??
zbjanik Opublikowano 28 Października 2020 Opublikowano 28 Października 2020 Pawle- widać u Ciebie profesjonalne podejście do tematu. Ze swojej strony, tak po laicku od strony "elektryki", którą traktuję wyłącznie użytkowo i praktycznie, to jak silnik, jest po locie poniżej 50 st. C, to się nie martwię. Bateria i inne tam regulatory, to mnie już wtedy lekko niepokoją. Podejście takie ktoś opisał na forum i u mnie się sprawdza. Pomiar zaś temperatury jest też bardziej na wyobraźnię, jakbyś komuś sprawdzał gorączkę dłonią, bez oczywiście termometru. Ale jeszcze raz- doceniam dokładność i "zawodowe" podejście.
WINGS ONLY Opublikowano 26 Listopada 2020 Autor Opublikowano 26 Listopada 2020 Dzień dobry ! Dziś przeprowadziłem kolejny test na chamowni... IMG_9214.MOV Wyniki w miarę zadowalające mimo niskiej temperatury powietrza..... Lipo trochę ciepławe, ale to tylko 25 C. I większość testu aż do wyczerpania aku na pełnym gazie. Myśle ze 40C zrobi robote. Przy pierwszym gazie zapomniałem DOWIAZAC stanowisko do stołu , i w ostatnim momencie je złapałem. Jak by skrzydła dołożył to by może odleciał? co mnie zdziwiło bo waga pokazała 2,6 kilo ciągu , całe stanowisko ma 5,5 kilo a wyrwało go jak szalone....
japim Opublikowano 26 Listopada 2020 Opublikowano 26 Listopada 2020 Hamownia 5.5 kg x współczynnik tarcia 0.5 (dość konserwatywnie) = 2.75kg siły tarcia... W rzeczywistości od drgań współczynnik zmienia się w dynamiczny i masz tam może 0.1 - czyli siła tarcia ledwo 0.5kg. EDIT: czy sprawdzałeś dobór napędu np w ecalc.ch? Pytam, bo widzę, że chodzisz dookoła śmigieł o dużej średnicy i małym skoku (małym - czyli mniejszym niż połowa średnicy) a takie śmigła są dobre do generowania bardzo dużej wartości ciągu statycznego, ale nie są w stanie rozpędzić się w locie. Jeżeli źle dobierzesz napęd, to model mimo wyrywania się z rąk na ziemi może ledwo poderwać się do lotu nie mówiąc o tym, że ciężki model w zakrętach będzie latać na tzw rzęsach - czyli na granicy przeciągnięcia (I to mimo posiadania nieziemsko wielkiej wartości ciągu statycznego). EDIT2: sorry - te śmigła o P/D < 0.5 to w innym wątku były
WINGS ONLY Opublikowano 26 Listopada 2020 Autor Opublikowano 26 Listopada 2020 Wiec wydaje mi się ze zostanę przy tym napędzie , czyli: Silnik 42/48. 650 kv Propeller 12/8/3 Esc 80 lipo 5s 5000 40C Wiec na kołach go uciągnie?????
WINGS ONLY Opublikowano 30 Listopada 2020 Autor Opublikowano 30 Listopada 2020 Trochę ostatnio kiepsko prace , zbliżają się święta , trochę roboty w domu i mniej czasu na warsztat... Prace nad skrzydłem wciąż trwają..
Rekomendowane odpowiedzi