Skocz do zawartości

Casa Aviocar 212 budowa


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, japim napisał:

Patryk - główny profil wygląda jak symetryczny. Wątpię aby prawdziwy Aviocar będąc samolotem transportowym miał taki profil...

 

EDIT: sorry - cofam. Chyba ma symetryczny :blink:

 

 

Dokładnie tak samo się nabrałem :D

 

Niemniej - profil w modelu wygląda zadziwiająco podobnie do pełnowymiarowego samolotu. Sprawdziłbym jak to się zachowywać będzie, tak dla spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, WINGS ONLY napisał:

To już wyższa szkoła jazdy jak dla mnie. Wielki szacunek dla panów i pokłon. Wiedza na najwyższym poziomie. ...

 

Niezupelnie, to tylko Google ?

 

 

5 minut temu, WINGS ONLY napisał:

...A czy moglibyście podpowiedzieć czy zespół napędowy który dobrałem ma jakiś sens??? Zanim wydam ostatnie zaskórniaki?? Pozdrawiam

 

Czy sprobowales policzyc wg arkusza, ktory Ci podalem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Propedrive 4248 ma około 1300 watt, przy 650Kv. Niestety producent nie podał jakie smiglo, wiec zasugerowałem się opiniami tych co kupili. 12/8 3 blade to max średnica jaka mogę upchać. Kupujący montowali nawet 4 blade przy tym rozmiarze z bardzo dobrymi wynikami. Do tego 80A

I 4s przy wyznaczniku 40-50C. Wiec mam nadzieje ze będzie ok . Ale było by dobrze jeszcze dopytać starszych doświadczeniem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, solainer napisał:

Wydaje mi się  że użyto grubego prawie symetrycznego profilu aby uzyskać dużą nośność i względnie niewielką szybkości nie tracąc stateczności. Na moje oko będzie fajnie latał. 

Przecież tak to nie działa.

Symetryczne profile produkują znacząco mniej siły nośnej, niż profile asymetryczne i zastosowanie takiego zawsze będzie skutkować mniejszym maksymalnym współczynnikiem siły nośnej, niż jakbyś zastosował asymetryczny.

 

Dodatkowo - zastosowanie czegoś z tak cofniętym punktem największej grubości wręcz gwarantuje tendencję do paskudnego przeciągnięcia. Dlatego wciąż sugeruję koledze, żeby podrzucił skan planu, żebyśmy to sprawdzili.

 

I zanim powiesz - akrobaty wcale nie latają na tak dużych współczynnikach siły nośnej jak się wydaje, mają po prostu dużo powierzchni nośnej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Patryk Sokol napisał:

Przecież tak to nie działa.

Symetryczne profile produkują znacząco mniej siły nośnej, niż profile asymetryczne i zastosowanie takiego zawsze będzie skutkować mniejszym maksymalnym współczynnikiem siły nośnej, niż jakbyś zastosował asymetryczny.

 

Dodatkowo - zastosowanie czegoś z tak cofniętym punktem największej grubości wręcz gwarantuje tendencję do paskudnego przeciągnięcia. Dlatego wciąż sugeruję koledze, żeby podrzucił skan planu, żebyśmy to sprawdzili.

 

I zanim powiesz - akrobaty wcale nie latają na tak dużych współczynnikach siły nośnej jak się wydaje, mają po prostu dużo powierzchni nośnej.

 

 i potężne silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem się tu odnosić do akrobata bo nie latam takowymi. Latam 20 kg Tucano na całkiem symetrycznynm profilu i model lata świetnie w dużym przedziale szybkości, a też byłem w szoku że skrzydła mają taki profil. W tej Casie profil przy kadłubie nie jest symetryczny, na symetryczny wygląda końcówka płata. Może trochę gruba ale chyba ktoś to policzył projektując model. Przepraszam, podzieliłem się moim subiektywnym odczuciem po obejrzeniu planów i modleu i wydaje mi się że będzie latał. Nie znam się na matematycznych obliczeniach ale zrobiłem i zlożylem w życiu około 50 modeli latających i mniej więcej widzę co może latać a co nie, oczywiacie o ile konstruktor niczego nie skopie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, solainer napisał:

 Może trochę gruba ale chyba ktoś to policzył projektując model.

 

To bywa bardzo grube założenie :D

I nawet nie mówię tu o darmowych planach.

52 minuty temu, solainer napisał:

 subiektywnym (...) wydaje mi się (...)

I tu masz słowa klucze.

Mi też się wydaje, że będzie latał, ale doświadczenie mnie nauczyło bardzo bolesnie, że to co mi się wydaje znaczy bardzo mało.

Dlatego chcę ten model szybko przeliczyć, żeby zamienić subiektywne odczucie i wydawanie na konkretne dane.

Wierz mi - tak jest taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry. Po dłuższej przerwie czas na dalsze zmagania. Wciąż musze zrobić skan planów odnośnie przekroju skrzydła. Ale ostatnio musiałem zająć się praca i brakło czasu na przyjemności. Tak czy inaczej dotarł do warsztatu nowy zespół napędowy. 

FE0BF7AC-4CE3-4301-B946-FB05FCD03706.jpeg

Po zdobyciu kawałka wiedzy która defakto powinienem zająć się już na początku, z nowymi siłami wracam do boju. I zacząłem od budowy stanowiska do testów silnika. 

08EE5243-B71D-40DF-8529-AF49362477A0.jpeg

E015DF53-D9EE-42B2-85D8-63606130E57D.jpeg

Całość ładnie się złożyła bez problemów. Wiec teraz zacznę próby na 12/6 i 12/8 przy 4i5S. Jak skończę testy podzielę się wynikami. Pozdrawiam wszystkich ... 

0224B860-283B-4562-A167-C3EECACED932.jpeg

E056902E-3B00-462B-91B4-3AA746F35673.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzień dobry wszystkim. 

Po przerwie związanej z pracą wracamy do Casa.

To profile skrzydła.

Niestety nie za wiele  mi to mówi, ale kolega Patryk na pewno wie o co chodzi....

 

 

 

 

 

Scan0002.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Scan0004.jpg

 

 

 

 

 

Scan0005.jpg

 

 

 

 

Scan0006.jpg

 

 

 

 

Scan0007.jpg

 

 

 

Dziś dzień testowania zakupionego napędu, wiec zaraz wystukam co wyszło....

A zatem, 

Silnik Propedrive 42/48  650Kv

 

Test 1 ;

------------

Lipo 4S 5000mAh 50C

Propeller 12/6 3 blade

Czas 30 sekund

Temperatura silnika 29 stopni

Temperatura baterii 18 stopni

Pobór prądu 52 amp

Moc 658 watt

Ciag 1,8 kg

 

 

Czas 60 sekund

Temperatura silnika 32 stopnie

Temperatura baterii 19 stopni

 

 

Test 2;

------------

Lipo 5S 5000mAh 25C

Propeller 12/6 3 blade 

Czas 30 sekund

Temperatura silnika 37 stopni (lekki swąd silnika)

Temperatura baterii 20 stopni

Pobór prądu 54 amp

Moc 997 watt

Ciąg 2.8 kg

 

 

Czas 60 sekund

Temperatura silnika 43 stopnie

Temperatura baterii 26 stopni

 

 

Test 3;

----------

Lipo 4S 5000mAh 50C

Propeller 12/8 3 blade

Czas 30 sekund

Temperatura silnika 23 stopnie

Temperatura baterii 17 stopnie

Pobór prądu 43 amp

Moc 626 watt

Ciąg 2,5 kg

 

 

Czas 60 sekund

Temperatura silnika 26 stopni

Temperatura baterii 19 stopni

 

 

Test 4;

---------

Lipo 5S 5000mAh 25C

Propeller 12/8 3 blade

Czas 30 sekund

Temperatura silnika 34 stopnie(lekki swąd silnika)

Temperatura baterii 22 stopni

Pobór prądu 56 amp

Moc 903 watt

Ciąg 2,4 kg

 

 

Czas 60 sekund

Temperatura silnika 38 stopni

Temperatura baterii 29 stopni

 

 

 

 

 

To tyle co policzylem. Producent silnika podaje ;

Max current 70 amp

Power 1295 watt

 

Nie wiem tylko co z temperatura, przy 5S po minucie biegu prawie 40 stopni , bateria 30 stopni. Nie wiem do jakich temperatur mogę dojść nie uszkadzając silnika i baterii.

 

Proszę znowu o pomoc.... 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test trwał 1 minutę, zastanawiam się czy temperatury będą rosły proporcjonalnie. Gdzieś wyczytałem ze dla takiego silnika 80 stopni to max, a co z bateria ??

no i taki zapach lekki jakby przegrzania, jestem elektrykiem takie zapachy nigdy nie wróżą  nic dobrego, może dlatego ze nowi silnik i musi się trochę PRZEPALIC??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle- widać u Ciebie profesjonalne podejście do tematu. Ze swojej strony, tak po laicku od strony "elektryki", którą traktuję wyłącznie użytkowo i praktycznie, to jak silnik, jest po locie poniżej 50 st. C, to się nie martwię. Bateria i inne tam regulatory, to mnie już wtedy lekko niepokoją. Podejście takie ktoś opisał na forum i u mnie się sprawdza. Pomiar zaś temperatury jest też bardziej na wyobraźnię, jakbyś komuś sprawdzał gorączkę dłonią, bez oczywiście termometru. Ale jeszcze raz- doceniam dokładność i "zawodowe" podejście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dzień dobry !

Dziś przeprowadziłem kolejny test na chamowni...

 

 

Wyniki w miarę zadowalające mimo niskiej temperatury powietrza.....

 

7B08C53A-62DE-4B6A-8222-5BC11C69E217.thumb.png.94362719a973dfc4d2242b2ba8e021da.png

E6C661AF-8C8A-4F62-8739-9E041583F15A.jpeg

BBD803CB-9C4A-4C3C-98E5-0AFFF7D2D0BE.jpeg

Lipo trochę ciepławe, ale to tylko 25 C.

I większość testu aż do wyczerpania aku na pełnym gazie. Myśle ze 40C zrobi robote. 
Przy pierwszym gazie zapomniałem DOWIAZAC stanowisko do stołu , i w ostatnim momencie je złapałem. Jak by skrzydła dołożył to by może odleciał?

co mnie zdziwiło bo waga pokazała 2,6 kilo ciągu , całe stanowisko ma 5,5 kilo a wyrwało go jak szalone....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamownia 5.5 kg x współczynnik tarcia 0.5 (dość konserwatywnie) = 2.75kg siły tarcia... W rzeczywistości od drgań współczynnik zmienia się w dynamiczny i masz tam może 0.1 - czyli siła tarcia ledwo 0.5kg. 

 

EDIT: czy sprawdzałeś dobór napędu np w ecalc.ch?

Pytam, bo widzę, że chodzisz dookoła śmigieł o dużej średnicy i małym skoku (małym - czyli mniejszym niż połowa średnicy) a takie śmigła są dobre do generowania bardzo dużej wartości ciągu statycznego, ale nie są w stanie rozpędzić się w locie. Jeżeli źle dobierzesz napęd, to model mimo wyrywania się z rąk na ziemi może ledwo poderwać się do lotu nie mówiąc o tym, że ciężki model w zakrętach będzie latać na tzw rzęsach - czyli na granicy przeciągnięcia (I to mimo posiadania nieziemsko wielkiej wartości ciągu statycznego).

 

EDIT2: sorry - te śmigła o P/D < 0.5 to w innym wątku były :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.