Paweł Prauss Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 20 minut temu, piotr28 napisał: Przepraszam Jacku ,że wetnę się w środek Twojego pytania. Ja twierdzę też że nie do końca wiesz o czym piszesz i mówisz na swoim filmie... Cytuję "...Nie wiem jak dodatkowy ciężar na końcach płatów wpłynie na zjawisko flatteru..." To są Twoje słowa.Wychodzi na to ,że nie masz pojęcia za bardzo o "flatterze" bo to co zrobiłeś ,czyli podwiesiłeś dodatkową masę na końcówkach płatów,przeciwdziała właśnie flatterowi..... I dokładnie to miałem na myśli :-))) Drogi Arkadiuszu, a czy zetknąłeś się kiedyś z poniższym wzorem? Otóż on doskonale wyjaśnia dlaczego tak się właśnie dzieje... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 31 minut temu, AKocjan napisał: Koniec modeli odrzutowych? Co ja mówię całego modelarstwa lotniczego RC? @jarek_aviatik Nie słyszałem jeszcze o "bezpiecznym modelu". Dlaczego koniec modeli odrzutowych? Jeszcze raz proszę, poczytaj przepisy i dopiero dyskutuj. Tutaj znajdziesz pełną wersję: https://www.easa.europa.eu/document-library/easy-access-rules/easy-access-rules-unmanned-aircraft-systems-regulation-eu. Czarne owce, które mają gdzieś prawo, są i będą - tego jeszcze nikt nie zmienił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AKocjan Opublikowano 14 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 15 minut temu, Paweł Praus napisał: Zanim Ci jednak odpowiem to zapytam wpierw czy obejrzałeś zaproponowany przeze mnie materiał filmowy? @Paweł Praus znam te filmy, bardzo fajne. Tylko widzisz nie znasz do końca zjawiska flatteru. Widocznie podczas testów Iskry zaistniało zagrożenie wystąpienia flatteru. Flatter występuje kiedy sztywność skrzydeł (omawiamy na przykładzie skrzydeł)wraz z rozkładem mas przy określonej prędkości doprowadzi do zaistnienia harmonicznych drgań samowzbudnych. Aby tego uniknąć trzeba zmienić sztywność skrzydła poprzez zmianę ich konstrukcji bądź zmianę rozkładu mas. W taki sposób zmienisz częstotliwość drgań samowzbudnych - aż do pożądanego celu - momentu kiedy będą one tłumione w zakresie prędkości danego statku powietrznego. Łatwiej więc zamiast przeprojektowywać skrzydła pod względem konstrukcyjnym dodać na końcu ciężarek, który problem rozwiąże. Jednak dodając go bezmyślnie, np do samolotu, w którym on nie występujesz możesz elegancko trafić w częstotliwość drgań samowzbudnych ... doprowadzając do niebezpiecznej sytuacji. Dlatego musiałem przeprowadzić właśnie próby. Nie znałem do końca sztywności skrzydeł modelu, więc trzeba było się upewnić, że nie wlazłem na minę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 6 minut temu, AKocjan napisał: @Paweł Praus znam te filmy, bardzo fajne. Tylko widzisz nie znasz do końca zjawiska flatteru. Widocznie podczas testów Iskry zaistniało zagrożenie wystąpienia flatteru. Flatter występuje kiedy sztywność skrzydeł (omawiamy na przykładzie skrzydeł)wraz z rozkładem mas przy określonej prędkości doprowadzi do zaistnienia harmonicznych drgań samowzbudnych. Aby tego uniknąć trzeba zmienić sztywność skrzydła poprzez zmianę ich konstrukcji bądź zmianę rozkładu mas. W taki sposób zmienisz częstotliwość drgań samowzbudnych - aż do pożądanego celu - momentu kiedy będą one tłumione w zakresie prędkości danego statku powietrznego. Łatwiej więc zamiast przeprojektowywać skrzydła pod względem konstrukcyjnym dodać na końcu ciężarek, który problem rozwiąże. Jednak dodając go bezmyślnie, np do samolotu, w którym on nie występujesz możesz elegancko trafić w częstotliwość drgań samowzbudnych ... doprowadzając do niebezpiecznej sytuacji. Dlatego musiałem przeprowadzić właśnie próby. Nie znałem do końca sztywności skrzydeł modelu, więc trzeba było się upewnić, że nie wlazłem na minę. Swoją teorię Arkadiuszu możesz między bajki włożyć. Jeżeli płat nie wpada we flatter bez obciążenia to tym bardziej nie wpadnie w niego z dodatkowym obciążeniem końcówek i tyle w temacie. Ponieważ to właśnie dodatkowe obciążenie zmniejsza ryzyko wystąpienia tego zjawiska... Co więc chciałeś sprawdzać? 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AKocjan Opublikowano 14 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 29 minut temu, Paweł Praus napisał: Swoją teorię Arkadiuszu możesz między bajki włożyć. Jeżeli płat nie wpada we flatter bez obciążenia to tym bardziej nie wpadnie w niego z dodatkowym obciążeniem końcówek i tyle w temacie. Ponieważ to właśnie dodatkowe obciążenie zmniejsza ryzyko wystąpienia tego zjawiska... Co więc chciałeś sprawdzać? Ech to nie jest takie proste, skrzydło to nie element idealnie jednorodny o jednakowej sztywności w całej swojej objętości. zawsze możesz na jakimś fragmencie skrzydła trafić w "odpowiedni" okres drgań doprowadzając do drgań samowzbudnych. Nawet jeśli Ci się wydaje że poprzez zwiększenie masy zwiększyłeś okres drgań. Dla jakiegoś fragmentu może to być właśnie problematyczne. Pamiętaj, że poszczególne elementy ze sobą współpracują. @Paweł Praus A tutaj patrząc na lewą końcówkę skrzydła daleko nie było: na szczęście przy małej prędkości, przy udziale drgań wynikających z kontaktu z podłożem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 Panowie, moja żona bedąca psychologiem, wysłuchawszy moich opowieści o tym wszystkim co tu się dzieje, powiedziała wprost, " ależ to jest znana od dawna w psychologii gra nazywana " tak, ale ..." i On z Wami w taką grę świadomie lub nie, ale gra " a ja jednak zastosuję zasadę nr 3 wspomnianego już prawa Murphiego i adios pomidoros 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 14 minut temu, AKocjan napisał: Ech to nie jest takie proste, skrzydło to nie element idealnie jednorodny o jednakowej sztywności w całej swojej objętości. zawsze możesz na jakimś fragmencie skrzydła trafić w "odpowiedni" okres drgań doprowadzając do drgań samowzbudnych. Nawet jeśli Ci się wydaje że poprzez zwiększenie masy zwiększyłeś okres drgań. Dla jakiegoś fragmentu może to być właśnie problematyczne. Pamiętaj, że poszczególne elementy ze sobą współpracują. @Paweł Praus A tutaj patrząc na lewą końcówkę skrzydła daleko nie było: na szczęście przy małej prędkości, przy udziale drgań wynikających z kontaktu z podłożem Daleko nie było od czego za przeproszeniem? Daleko od szosy co najwyżej, ale to taki stary serial komediowy z lat 70-tych ubiegłego wieku. Co jest więc główną przyczyną powstawania zjawiska flatteru? Według Twojej Arkadiuszu teorii mała prędkość i kontakt z podłożem... Brawo!!! Szkoda że tegoroczna Nagroda Nobla w dziedzinie fizyki została już przyznana, ale jeśli swoją teorię zaprezentujesz Norweskiemu Komitetowi Noblowskiemu to w roku 2021 z pewnością Ty ją zdobędziesz. Czego z całego serca Tobie i sobie życzę, będę miał znajomego noblistę :-))) A nie każdy może się taką znajomością pochwalić. 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr28 Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 Arek,nie pogrążaj się już..wystarczy na dziś. Nie masz pojęcia co to flatter skoro wypisujesz takie herezje.I nie walcz,tylko prześpij się i na jutro doucz tego czego nie umiesz. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AKocjan Opublikowano 14 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 Godzinę temu, AKocjan napisał: @Paweł Praus Flatter występuje kiedy sztywność skrzydeł (omawiamy na przykładzie skrzydeł)wraz z rozkładem mas przy określonej prędkości doprowadzi do zaistnienia harmonicznych drgań samowzbudnych. Aby tego uniknąć trzeba zmienić sztywność skrzydła poprzez zmianę ich konstrukcji bądź zmianę rozkładu mas. @Paweł Praus tutaj masz napisane co to jest flatter, więc proszę nie atakuj mnie w tak przebrzydły sposób Zwykła zawiść ludzka nic więcej 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 13 minut temu, AKocjan napisał: @Paweł Praus tutaj masz napisane co to jest flatter, więc proszę nie atakuj mnie w tak przebrzydły sposób Co jest napisane to widzę doskonale, ale w kolejnym poście udowadniasz wszystkim tu obecnym, że sam nie rozumiesz/nie rozróżniasz zjawisk być może na pierwszy rzut oka mających podobny przebieg lecz diametralnie różne przyczyny... Sorry, ale nie mogę sobie podarować darcia łacha w tak ewidentnym przypadku motania się we własnych wypowiedziach jak to właśnie zaprezentowałeś nam wszystkim dzisiejszego wieczora :-))) Jeśli nie wiesz dlaczego, to przeczytaj co jest napisane nad moim zdjęciem profilowym. Ubawiłem się setnie, już dawno nie było takiej okazji ? 16 minut temu, piotr28 napisał: Arek,nie pogrążaj się już..wystarczy na dziś. Nie masz pojęcia co to flatter skoro wypisujesz takie herezje.I nie walcz,tylko prześpij się i na jutro doucz tego czego nie umiesz. Niektórzy nie wiedzą kiedy dać sobie spokój, a później narzekają, że się ich atakuje w "tak przebrzydły sposób"...było pchać palce między drzwi? Teraz Kolego idziesz po bandzie: "Zwykła zawiść ludzka nic więcej" Wytężam wszystkie swoje szare komórki i nie potrafię znaleźć odpowiedzi na pytanie czego ja mogę Tobie zawiścić? Wiem, wiem późna już pora więc umysł pracuje na zwolnionych obrotach... Ale patrząc na to z innej strony, mam przeczucie graniczące z pewnością, że gdy niektórym osobnikom przestaje wystarczać argumentów to zaczynają swojego interlokutora obrażać... No cóż i tak bywa. Życzę wszystkim spokojnej nocy i obiecuję więcej się w tym wątku nie wypowiadać. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr28 Opublikowano 14 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 Dobranoc wszystkim. Uważajcie proszę aby przy starcie,przy małej prędkości i gdy jest jeszcze kontakt z podłożem nie wpaść w "flatter"? Pilnujcie się!? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AKocjan Opublikowano 14 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 @Paweł Praus To nie jest takie proste jak Ci się wydaje: 9 minut temu, piotr28 napisał: Dobranoc wszystkim. Uważajcie proszę aby przy starcie,przy małej prędkości i gdy jest jeszcze kontakt z podłożem nie wpaść w "flatter"? Pilnujcie się!? a powiedz mi w jaki sposób kontakt z ziemią może zabezpieczyć przed flatterem ? Siły aerodynamiczne zaczynają działać dopiero po oderwaniu się od ziemi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 15 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 W dniu 13.10.2020 o 17:57, AKocjan napisał: tak bo zła pogoda była @d9Jacek na koniec jeszcze prawdziwy szybowiec akrobacyjny: Myślisz Arku, że ci panowie "w czerwonym" wpadli tu pooglądać przy piwku pokazy czy zostali zaproszeni w innym celu? 1 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr28 Opublikowano 15 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 9 godzin temu, AKocjan napisał: a powiedz mi w jaki sposób kontakt z ziemią może zabezpieczyć przed flatterem ? Siły aerodynamiczne zaczynają działać dopiero po oderwaniu się od ziemi? Dalej nie rozumiesz tego zjawiska...Pomimo tego ,że wszyscy próbują Ci wyjaśnić o co chodzi, odporny jesteś na wiedzę ,którą chłopaki próbują Ci przekazać.A śmiem twierdzić , że są tu tacy co latają więcęj lat niż Ty przeżyłeś.. Skoro piszesz po filmem , że : 11 godzin temu, AKocjan napisał: A tutaj patrząc na lewą końcówkę skrzydła daleko nie było: 11 godzin temu, AKocjan napisał: na szczęście przy małej prędkości, przy udziale drgań wynikających z kontaktu z podłożem No to sorry Winnetou, ale nie można Cię traktować poważnie... Wrzuciłeś film , ale nie rozumiesz co to jest flatter,bo zobacz co mądry Pan próbuje Ci przekazać : Więc ja się pytam, niedaleko było do czego? Jakim cudem wtedy skrzydła mogły wpaść w flatter? Przy starcie ,przy małej prędkości?I jeszcze to zjawisko miały wykonać drgania od kontaktu z podłożem? Bzdura Panie. Spójrz jeszcze raz na zrzut ekranu z filmu i jeszcze raz pomyśl nad tym co napisałeś.Dzisiaj nowy dzień, świeży umysł,wczoraj mogłeś być zmęczony...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
302_Osh Opublikowano 15 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 Przypominam, że Akocjan to zwykły troll i nie dajcie się wciągać w te prowokacyjne pseudonaukowe rozprawy filmowe. Czuwaj! 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 15 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 42 minuty temu, 302_Osh napisał: Przypominam, że Akocjan to zwykły troll i nie dajcie się wciągać w te prowokacyjne pseudonaukowe rozprawy filmowe. Czuwaj! No nie taki zwykły, bo "uprzejmy troll". A jak widać, wobec takich moderacja jest bezradna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 W dniu 13.10.2020 o 15:13, Jerzy_R napisał: [...] Będzie: 1. kolejna g...oburza [...] Tylko proszę nie pytać o numerki w Lotto... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
302_Osh Opublikowano 15 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 W celu rozwiązania problemu, czy film jest merytoryczny, czy nadaje się do śmietnika i na prywatny kanał youtube AKocjan, bo zaśmieca forum, najprostszą sprawą jest ankieta. Ja na przykład jestem za usunięciem tych filmów. Czuj duch! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi