Skocz do zawartości

Zabudowa świec dymnych na skrzydłach Fun Cub'a


AKocjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, piotr28 napisał:

Przepraszam Jacku ,że wetnę się w środek Twojego pytania.

Ja twierdzę też że nie do końca wiesz o czym piszesz i mówisz na swoim filmie...

Cytuję "...Nie wiem jak dodatkowy ciężar na końcach płatów wpłynie na zjawisko flatteru..."

To są Twoje słowa.Wychodzi na to ,że nie masz pojęcia za bardzo o "flatterze" bo to co zrobiłeś ,czyli podwiesiłeś dodatkową masę na końcówkach płatów,przeciwdziała właśnie flatterowi.....

 

 

I dokładnie to miałem na myśli :-)))

 

 

Drogi Arkadiuszu, a czy zetknąłeś się kiedyś z poniższym wzorem?

unnamed.png.ac2113fe2537a36640d105187748ac67.png

Otóż on doskonale wyjaśnia dlaczego tak się właśnie dzieje...

 

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, AKocjan napisał:

Koniec modeli odrzutowych? Co ja mówię całego modelarstwa lotniczego RC?  @jarek_aviatik Nie słyszałem jeszcze o "bezpiecznym modelu".

Dlaczego koniec modeli odrzutowych? Jeszcze raz proszę, poczytaj przepisy i dopiero dyskutuj. Tutaj znajdziesz pełną wersję: https://www.easa.europa.eu/document-library/easy-access-rules/easy-access-rules-unmanned-aircraft-systems-regulation-eu.

 

Czarne owce, które mają gdzieś prawo, są i będą - tego jeszcze nikt nie zmienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Paweł Praus napisał:

Zanim Ci jednak odpowiem to zapytam wpierw czy obejrzałeś zaproponowany przeze mnie materiał filmowy?

@Paweł Praus znam te filmy, bardzo fajne. Tylko widzisz nie znasz do końca zjawiska flatteru.
Widocznie podczas testów Iskry zaistniało zagrożenie wystąpienia flatteru. Flatter występuje kiedy sztywność skrzydeł (omawiamy na przykładzie skrzydeł)wraz z  rozkładem mas przy określonej prędkości doprowadzi do zaistnienia harmonicznych drgań samowzbudnych. Aby tego uniknąć trzeba zmienić sztywność skrzydła poprzez  zmianę ich konstrukcji bądź zmianę rozkładu mas. W taki sposób zmienisz częstotliwość drgań samowzbudnych - aż do pożądanego celu - momentu kiedy będą one tłumione w zakresie prędkości danego statku powietrznego. Łatwiej więc zamiast przeprojektowywać skrzydła  pod względem konstrukcyjnym dodać na końcu ciężarek, który problem rozwiąże.  Jednak dodając go bezmyślnie, np do samolotu, w którym on nie występujesz możesz elegancko trafić w częstotliwość drgań samowzbudnych ... doprowadzając do niebezpiecznej sytuacji. 
Dlatego musiałem przeprowadzić właśnie próby. Nie znałem do końca sztywności skrzydeł modelu, więc trzeba było się upewnić, że nie wlazłem na minę.



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, AKocjan napisał:

@Paweł Praus znam te filmy, bardzo fajne. Tylko widzisz nie znasz do końca zjawiska flatteru.
Widocznie podczas testów Iskry zaistniało zagrożenie wystąpienia flatteru. Flatter występuje kiedy sztywność skrzydeł (omawiamy na przykładzie skrzydeł)wraz z  rozkładem mas przy określonej prędkości doprowadzi do zaistnienia harmonicznych drgań samowzbudnych. Aby tego uniknąć trzeba zmienić sztywność skrzydła poprzez  zmianę ich konstrukcji bądź zmianę rozkładu mas. W taki sposób zmienisz częstotliwość drgań samowzbudnych - aż do pożądanego celu - momentu kiedy będą one tłumione w zakresie prędkości danego statku powietrznego. Łatwiej więc zamiast przeprojektowywać skrzydła  pod względem konstrukcyjnym dodać na końcu ciężarek, który problem rozwiąże.  Jednak dodając go bezmyślnie, np do samolotu, w którym on nie występujesz możesz elegancko trafić w częstotliwość drgań samowzbudnych ... doprowadzając do niebezpiecznej sytuacji. 
Dlatego musiałem przeprowadzić właśnie próby. Nie znałem do końca sztywności skrzydeł modelu, więc trzeba było się upewnić, że nie wlazłem na minę.

 

Swoją teorię Arkadiuszu możesz między bajki włożyć.

Jeżeli płat nie wpada we flatter bez obciążenia to tym bardziej nie wpadnie w niego z dodatkowym obciążeniem końcówek i tyle w temacie.

Ponieważ to właśnie dodatkowe obciążenie zmniejsza ryzyko wystąpienia tego zjawiska... Co więc chciałeś sprawdzać?

  • Haha 1
  • Dzięki 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Paweł Praus napisał:

 

Swoją teorię Arkadiuszu możesz między bajki włożyć.

Jeżeli płat nie wpada we flatter bez obciążenia to tym bardziej nie wpadnie w niego z dodatkowym obciążeniem końcówek i tyle w temacie.

Ponieważ to właśnie dodatkowe obciążenie zmniejsza ryzyko wystąpienia tego zjawiska... Co więc chciałeś sprawdzać?

Ech to nie jest takie proste, skrzydło to nie element idealnie jednorodny o jednakowej sztywności w całej swojej objętości.  zawsze możesz na jakimś fragmencie skrzydła trafić w "odpowiedni" okres drgań doprowadzając do drgań samowzbudnych. Nawet jeśli Ci się wydaje że poprzez zwiększenie masy zwiększyłeś okres drgań. Dla jakiegoś fragmentu może to być właśnie problematyczne. Pamiętaj, że poszczególne elementy ze sobą współpracują. @Paweł Praus

 

A tutaj patrząc na  lewą końcówkę skrzydła daleko nie było:

 

na szczęście przy małej prędkości, przy udziale drgań wynikających z kontaktu z podłożem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

moja żona bedąca psychologiem, wysłuchawszy moich opowieści o tym wszystkim  co tu się dzieje, powiedziała wprost, " ależ to jest  znana od dawna w psychologii gra  nazywana " tak, ale ..." i On z Wami w taką grę świadomie lub nie, ale gra "

 

a ja jednak zastosuję zasadę nr 3 wspomnianego już prawa Murphiego i adios pomidoros

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, AKocjan napisał:

Ech to nie jest takie proste, skrzydło to nie element idealnie jednorodny o jednakowej sztywności w całej swojej objętości.  zawsze możesz na jakimś fragmencie skrzydła trafić w "odpowiedni" okres drgań doprowadzając do drgań samowzbudnych. Nawet jeśli Ci się wydaje że poprzez zwiększenie masy zwiększyłeś okres drgań. Dla jakiegoś fragmentu może to być właśnie problematyczne. Pamiętaj, że poszczególne elementy ze sobą współpracują. @Paweł Praus

 

A tutaj patrząc na  lewą końcówkę skrzydła daleko nie było:

 

na szczęście przy małej prędkości, przy udziale drgań wynikających z kontaktu z podłożem 

 

Daleko nie było od czego za przeproszeniem?

Daleko od szosy co najwyżej, ale to taki stary serial komediowy z lat 70-tych ubiegłego wieku. 

Co jest więc główną przyczyną powstawania zjawiska flatteru?

Według Twojej Arkadiuszu teorii mała prędkość i kontakt z podłożem...

Brawo!!!

Szkoda że tegoroczna Nagroda Nobla w dziedzinie fizyki została już przyznana, ale jeśli swoją teorię zaprezentujesz Norweskiemu Komitetowi Noblowskiemu to w roku 2021 z pewnością Ty ją zdobędziesz.

Czego z całego serca Tobie i sobie życzę, będę miał znajomego noblistę :-))) A nie każdy może się taką znajomością pochwalić.

  • Haha 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AKocjan napisał:

@Paweł Praus  Flatter występuje kiedy sztywność skrzydeł (omawiamy na przykładzie skrzydeł)wraz z  rozkładem mas przy określonej prędkości doprowadzi do zaistnienia harmonicznych drgań samowzbudnych. Aby tego uniknąć trzeba zmienić sztywność skrzydła poprzez  zmianę ich konstrukcji bądź zmianę rozkładu mas.

@Paweł Praus tutaj masz napisane co to jest flatter, więc proszę nie atakuj mnie w tak przebrzydły sposób

Zwykła zawiść ludzka nic więcej

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, AKocjan napisał:

@Paweł Praus tutaj masz napisane co to jest flatter, więc proszę nie atakuj mnie w tak przebrzydły sposób

Co jest napisane to widzę doskonale, ale w kolejnym poście udowadniasz wszystkim tu obecnym, że sam nie rozumiesz/nie rozróżniasz zjawisk być może na pierwszy rzut oka mających podobny przebieg  lecz diametralnie różne przyczyny...

Sorry, ale nie mogę sobie podarować darcia łacha w tak ewidentnym przypadku motania się we własnych wypowiedziach jak to właśnie zaprezentowałeś nam wszystkim dzisiejszego wieczora :-)))

Jeśli nie wiesz dlaczego, to przeczytaj co jest napisane nad moim zdjęciem profilowym.

Ubawiłem się setnie, już dawno nie było takiej okazji ?

16 minut temu, piotr28 napisał:

Arek,nie pogrążaj się już..wystarczy na dziś.

Nie masz pojęcia co to flatter skoro wypisujesz takie herezje.I nie walcz,tylko prześpij się i na jutro doucz tego czego nie umiesz.

Niektórzy nie wiedzą kiedy dać sobie spokój, a później narzekają, że się ich atakuje w "tak przebrzydły sposób"...było pchać palce między drzwi?

 

Teraz Kolego idziesz po bandzie:

"Zwykła zawiść ludzka nic więcej"

Wytężam wszystkie swoje szare komórki i nie potrafię znaleźć odpowiedzi na pytanie czego ja mogę Tobie zawiścić?

Wiem, wiem późna już pora więc umysł pracuje na zwolnionych obrotach...

Ale patrząc na to z innej strony, mam przeczucie graniczące z pewnością, że gdy niektórym osobnikom przestaje wystarczać argumentów to zaczynają swojego interlokutora obrażać...

No cóż i tak bywa.

Życzę wszystkim spokojnej nocy i obiecuję więcej się w tym wątku nie wypowiadać.

 

  • Haha 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Paweł Praus To nie jest takie proste jak  Ci się wydaje:

 

 

9 minut temu, piotr28 napisał:

Dobranoc wszystkim.

Uważajcie proszę aby przy starcie,przy małej prędkości i gdy jest jeszcze kontakt z podłożem nie wpaść w "flatter"?

Pilnujcie się!?

a powiedz mi w jaki sposób kontakt z ziemią może zabezpieczyć przed flatterem ? :D  Siły aerodynamiczne zaczynają działać dopiero po oderwaniu się od ziemi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.10.2020 o 17:57, AKocjan napisał:

tak bo zła pogoda była

 

@d9Jacek na koniec jeszcze prawdziwy szybowiec akrobacyjny:

 

 

Myślisz Arku, że ci panowie "w czerwonym" wpadli tu  pooglądać przy piwku pokazy czy zostali zaproszeni w innym celu?

 

 

świece'.jpg

  • Lubię to 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, AKocjan napisał:

a powiedz mi w jaki sposób kontakt z ziemią może zabezpieczyć przed flatterem ? :D  Siły aerodynamiczne zaczynają działać dopiero po oderwaniu się od ziemi?

Dalej nie rozumiesz tego zjawiska...Pomimo tego ,że wszyscy próbują Ci wyjaśnić o co chodzi, odporny jesteś na wiedzę ,którą chłopaki próbują Ci przekazać.A śmiem twierdzić , że są tu tacy co latają więcęj lat niż Ty przeżyłeś..

Skoro piszesz po filmem , że :

11 godzin temu, AKocjan napisał:

A tutaj patrząc na  lewą końcówkę skrzydła daleko nie było:

 

11 godzin temu, AKocjan napisał:

na szczęście przy małej prędkości, przy udziale drgań wynikających z kontaktu z podłożem 

No to sorry Winnetou, ale nie można Cię traktować poważnie...

Wrzuciłeś film , ale nie rozumiesz co to jest flatter,bo zobacz co mądry Pan próbuje Ci przekazać :

 

 

 

 

Więc ja się pytam, niedaleko było do czego? Jakim cudem wtedy skrzydła mogły wpaść w flatter? Przy starcie ,przy małej prędkości?I jeszcze to zjawisko miały wykonać drgania od kontaktu z podłożem?

Bzdura Panie.

Spójrz jeszcze raz na zrzut ekranu z filmu i jeszcze raz pomyśl nad tym co napisałeś.Dzisiaj nowy dzień, świeży umysł,wczoraj mogłeś być zmęczony......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, 302_Osh napisał:

Przypominam, że Akocjan to zwykły troll i nie dajcie się wciągać w te prowokacyjne pseudonaukowe rozprawy filmowe. Czuwaj!

No nie taki zwykły, bo "uprzejmy troll". ;)

A jak widać, wobec takich moderacja jest bezradna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • temat został zablokowany
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.