robertus Opublikowano 4 Stycznia 2021 Opublikowano 4 Stycznia 2021 9 godzin temu, japim napisał: Druk do sosny i balsy tak - ale pokrycie z depronu 3mm CA wypali. Super glue z Pudzianem nie wypala depronu. Cytuj
Marek_Spy Opublikowano 4 Stycznia 2021 Opublikowano 4 Stycznia 2021 10 minut temu, robertus napisał: Super glue z Pudzianem nie wypala depronu. Nie wiem co masz na myśli a chyba był CA do depronu a może klej na gorąco ? Cytuj
japim Opublikowano 5 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2021 Klej na gorąco też roztapia depron. Tzn aby zdążyć przykleić dużą powierzchnię to musiałby być na prawdę gorący. Pokrycie będzie klejone na polimer - umiem z tym klejem pracować i nigdy nie miałem żadnych problemów. W ostateczności sięgnę po poliuretan. CA będzie użyte do klejenia żeber to drewna (listwy sosnowe i balsowe natarcie). Cytuj
robertus Opublikowano 5 Stycznia 2021 Opublikowano 5 Stycznia 2021 13 godzin temu, Marek_Spy napisał: Nie wiem co masz na myśli a chyba był CA do depronu a może klej na gorąco ? Konkretnie taki CA nie topi depronu, u mnie jest w Mrówce Cytuj
Marek_Spy Opublikowano 5 Stycznia 2021 Opublikowano 5 Stycznia 2021 A widzee tego Pudziana a ja sie zastanawiam co za tajemnicza mikstura, Używałem do depronu polimer ma zaletę ze szybko łapie ale potem jest sztywny ii kruchy. Cytuj
japim Opublikowano 5 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2021 Marku - zgadzam się - polimer jest sztywny po wyschnięciu - ale to nie problem - jak poszycie przyklejone będzie do sztywnej struktury. Gdyby to było skrzydło w 100% depronowe to może bym miał wątpliwości. Cytuj
Marek_Spy Opublikowano 5 Stycznia 2021 Opublikowano 5 Stycznia 2021 Marku - zgadzam się - polimer jest sztywny po wyschnięciu - ale to nie problem - jak poszycie przyklejone będzie do sztywnej struktury. Gdyby to było skrzydło w 100% depronowe to może bym miał wątpliwości.Zobaczymy w praktyce, mieszana konstrukcja bardzo mi się podoba bo można wręgi robić itp. czekam na ciąg dalszy i z czego drukujesz ? Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Cytuj
Osa Opublikowano 5 Stycznia 2021 Opublikowano 5 Stycznia 2021 Zapewne z PLA bo z Pet-g miały by mniejszą sztywność. Cytuj
japim Opublikowano 5 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2021 Akurat z PLA. Ale konstrukcja modelu pozwala na wydruk z czegokolwiek. Cytuj
Osa Opublikowano 5 Stycznia 2021 Opublikowano 5 Stycznia 2021 Wydrukowałem kawałek skrzydła do Ki z Pet i nie podoba mi się, z PLA za to inna bajka. Gdybym miał robić model tą technologią co Twoja Savoia to Pet by poszedł jedynie pod silnik i tyle. Cytuj
Marek_Spy Opublikowano 5 Stycznia 2021 Opublikowano 5 Stycznia 2021 Jak wydrukowałem mocowanie telefonu do auta to niestety PLA się zdeformował. Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Cytuj
japim Opublikowano 5 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2021 Mam wydrukowanego Goblina3D z PET - tą samą techniką i owszem - jest miękki. Ale za sprawą wklejonych wzmocnień sprawuje się świetnie. Cytuj
japim Opublikowano 6 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2021 I zaczęło sie żeberkowe szaleństwo. Cytuj
japim Opublikowano 6 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2021 Post pod postem, bo człowiek siedzi sobie na kanapie (jak leń) a żeberka same się robią. 2godzinki i komplecik gotowy. Na drugiej drukarce jedno żebro mi sie odkleiło delikatnie i będzie drukowane od nowa. 1 Cytuj
japim Opublikowano 7 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2021 Ale przypał... W czasie modelowania zawsze pamiętam aby dać zapas na tolerancje druku. Zazwyczaj wystarczy 0.15 - 0.2mm aby plastiki dobrze się składały bez konieczności wciskania albo szlifowania. Otwory też muszą być zawsze o kilka dziesiątych większe - bo inaczej pręty, wkręty itd będą wymagały kalibracji. W Curze jest nawet taka opcja - "horizontal expansion compensation" - która przeciwdziała temu zjawisku - ale z drugiej strony potrafi też napsuć trochę krwi. I oczywiście zapomniałem aby otwory na tylny bagnet z rury węglowej 6mm zrobić na 6.5mm. Przedni jest OK a tylne otwory będę musiał wszystkie kalibrować - albo kupię rurę 5.5mm. Problemem nie są tylko żeberka - ale cały centropłat wydrukowany w 2 kawałkach. Nie wiem czy będę w stanie rozwiercić go na 6.1 - 6.2mm - czy przypadkiem PLA się nie przegrzeje i zawinie dookoła wiertła. Myślałem nad wierceniem na mokro albo z WD40. Szukam w domu wiertła 6.2mm - bo przy wierceniu wiertłem 6mm pręt wchodzi na bardzo duży wcisk i na bank nie będę w stanie przełożyć go przez 7 żeber... Cytuj
POGO Opublikowano 7 Stycznia 2021 Opublikowano 7 Stycznia 2021 Nic nie wierć ,weź opalareczkę i podgrzej delikatnie żeberko.... i wszystko ładnie wejdzie ... 1 Cytuj
japim Opublikowano 7 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2021 A może podgrzeję wiertło 6mm i trochę otwór "wytelepię" ? Cytuj
Osa Opublikowano 7 Stycznia 2021 Opublikowano 7 Stycznia 2021 Albo węgiel do zamrażarki. W Ki tak łączyłem połówki centropłata. Ten mały dynks posiedział pół godziny w zamrażalniku i go wcisnąłem.Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj
japim Opublikowano 7 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2021 1 metr węgla do zamrażarki? To musiałbym ją całą opróżnić wcześniej Spróbuję z tym wierceniem na gorąco. Wiertła 6.2 nie mam - a na Alledrogo z dostawą kosztuje tyle co rura węglowa 5.5mm W ostateczności mogę przedrukować wszystkie części na nowo - w sumie samo się robi i będzie taniej - bo zużyte PLA będzie tańsze od powyższych opcji. Jak nie uda się rozwiercić to zostaje nowy druk. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.