Marek_Spy 124 Posted January 4 A czym depron przykleisz ? Share this post Link to post Share on other sites
robertus 1,247 Posted January 4 9 godzin temu, japim napisał: Druk do sosny i balsy tak - ale pokrycie z depronu 3mm CA wypali. Super glue z Pudzianem nie wypala depronu. Share this post Link to post Share on other sites
Marek_Spy 124 Posted January 4 10 minut temu, robertus napisał: Super glue z Pudzianem nie wypala depronu. Nie wiem co masz na myśli a chyba był CA do depronu a może klej na gorąco ? Share this post Link to post Share on other sites
japim 519 Posted January 5 Klej na gorąco też roztapia depron. Tzn aby zdążyć przykleić dużą powierzchnię to musiałby być na prawdę gorący. Pokrycie będzie klejone na polimer - umiem z tym klejem pracować i nigdy nie miałem żadnych problemów. W ostateczności sięgnę po poliuretan. CA będzie użyte do klejenia żeber to drewna (listwy sosnowe i balsowe natarcie). Share this post Link to post Share on other sites
robertus 1,247 Posted January 5 13 godzin temu, Marek_Spy napisał: Nie wiem co masz na myśli a chyba był CA do depronu a może klej na gorąco ? Konkretnie taki CA nie topi depronu, u mnie jest w Mrówce Share this post Link to post Share on other sites
Marek_Spy 124 Posted January 5 A widzee tego Pudziana a ja sie zastanawiam co za tajemnicza mikstura, Używałem do depronu polimer ma zaletę ze szybko łapie ale potem jest sztywny ii kruchy. Share this post Link to post Share on other sites
japim 519 Posted January 5 Marku - zgadzam się - polimer jest sztywny po wyschnięciu - ale to nie problem - jak poszycie przyklejone będzie do sztywnej struktury. Gdyby to było skrzydło w 100% depronowe to może bym miał wątpliwości. Share this post Link to post Share on other sites
Marek_Spy 124 Posted January 5 Marku - zgadzam się - polimer jest sztywny po wyschnięciu - ale to nie problem - jak poszycie przyklejone będzie do sztywnej struktury. Gdyby to było skrzydło w 100% depronowe to może bym miał wątpliwości.Zobaczymy w praktyce, mieszana konstrukcja bardzo mi się podoba bo można wręgi robić itp. czekam na ciąg dalszy i z czego drukujesz ? Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Share this post Link to post Share on other sites
Osa 48 Posted January 5 Zapewne z PLA bo z Pet-g miały by mniejszą sztywność. Share this post Link to post Share on other sites
japim 519 Posted January 5 Akurat z PLA. Ale konstrukcja modelu pozwala na wydruk z czegokolwiek. Share this post Link to post Share on other sites
Osa 48 Posted January 5 Wydrukowałem kawałek skrzydła do Ki z Pet i nie podoba mi się, z PLA za to inna bajka. Gdybym miał robić model tą technologią co Twoja Savoia to Pet by poszedł jedynie pod silnik i tyle. Share this post Link to post Share on other sites
Marek_Spy 124 Posted January 5 Jak wydrukowałem mocowanie telefonu do auta to niestety PLA się zdeformował. Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Share this post Link to post Share on other sites
japim 519 Posted January 5 Mam wydrukowanego Goblina3D z PET - tą samą techniką i owszem - jest miękki. Ale za sprawą wklejonych wzmocnień sprawuje się świetnie. Share this post Link to post Share on other sites
japim 519 Posted January 6 I zaczęło sie żeberkowe szaleństwo. Share this post Link to post Share on other sites
japim 519 Posted January 6 Post pod postem, bo człowiek siedzi sobie na kanapie (jak leń) a żeberka same się robią. 2godzinki i komplecik gotowy. Na drugiej drukarce jedno żebro mi sie odkleiło delikatnie i będzie drukowane od nowa. 1 Share this post Link to post Share on other sites
japim 519 Posted January 7 Ale przypał... W czasie modelowania zawsze pamiętam aby dać zapas na tolerancje druku. Zazwyczaj wystarczy 0.15 - 0.2mm aby plastiki dobrze się składały bez konieczności wciskania albo szlifowania. Otwory też muszą być zawsze o kilka dziesiątych większe - bo inaczej pręty, wkręty itd będą wymagały kalibracji. W Curze jest nawet taka opcja - "horizontal expansion compensation" - która przeciwdziała temu zjawisku - ale z drugiej strony potrafi też napsuć trochę krwi. I oczywiście zapomniałem aby otwory na tylny bagnet z rury węglowej 6mm zrobić na 6.5mm. Przedni jest OK a tylne otwory będę musiał wszystkie kalibrować - albo kupię rurę 5.5mm. Problemem nie są tylko żeberka - ale cały centropłat wydrukowany w 2 kawałkach. Nie wiem czy będę w stanie rozwiercić go na 6.1 - 6.2mm - czy przypadkiem PLA się nie przegrzeje i zawinie dookoła wiertła. Myślałem nad wierceniem na mokro albo z WD40. Szukam w domu wiertła 6.2mm - bo przy wierceniu wiertłem 6mm pręt wchodzi na bardzo duży wcisk i na bank nie będę w stanie przełożyć go przez 7 żeber... Share this post Link to post Share on other sites
POGO 14 Posted January 7 Nic nie wierć ,weź opalareczkę i podgrzej delikatnie żeberko.... i wszystko ładnie wejdzie ... 1 Share this post Link to post Share on other sites
japim 519 Posted January 7 A może podgrzeję wiertło 6mm i trochę otwór "wytelepię" ? Share this post Link to post Share on other sites
Osa 48 Posted January 7 Albo węgiel do zamrażarki. W Ki tak łączyłem połówki centropłata. Ten mały dynks posiedział pół godziny w zamrażalniku i go wcisnąłem.Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Share this post Link to post Share on other sites
japim 519 Posted January 7 1 metr węgla do zamrażarki? To musiałbym ją całą opróżnić wcześniej Spróbuję z tym wierceniem na gorąco. Wiertła 6.2 nie mam - a na Alledrogo z dostawą kosztuje tyle co rura węglowa 5.5mm W ostateczności mogę przedrukować wszystkie części na nowo - w sumie samo się robi i będzie taniej - bo zużyte PLA będzie tańsze od powyższych opcji. Jak nie uda się rozwiercić to zostaje nowy druk. Share this post Link to post Share on other sites