Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
26 minut temu, koniorc napisał:

U mnie na ukończeniu oklejanie  ostatnio pracowałem nad napisami:

20220416_134712.thumb.jpg.f2bc6d3ebb28f9fededc70aa061090c9.jpg

 

 

Bardzo ladnie wyglada to oklejenie z tym paskiem biaym. Jaki jest koszt zbudowania tego platowca z oklejeniem? Ile poszlo balsy 2mm i ile folii?

Opublikowano

Konrad model wygląda i ładnie i wygląda jak by był bardzo dobrze widoczny, a że ja średnio lubię taka robotę to jestem fanem gotowych zestawów napisów od Marcina:).

 

Mam pytanie , z racji że w przyszłym tygodniu zamontuję nowy silnik mam z tym zabiegiem jeden mały problem, kolana wydechowe z DLE-120 nie podejdą do GP-123.

Mogę przerobić obecne kolana , ale raz że kolana do DLE robił Breczka więc tanie nie  były , a dwa że silnik DLE-120  będzie przywrócony do pełnej sprawności więc kolana jeszcze będą kiedyś potrzebne.

Przyjdzie dzień że naprawię ten gwint , ale tym razem zrobię to sam , jak się chce coś mieć dobrze zrobione to trzeba to zrobić samemu.

Natomiast muszę wykonać nowe kolana pod nowy silnik , muszę je zrobić sam bo Konrad zamówił kolana u Breczki z pół roku temu i do dziś ich nie ma.

Ale pytanie czy rura aluminiowa PA38 nadaje się na kolano wydechowe? kolana od Breczki są bardzo dobre i niezawodne ale cholera wie jakiego stopu aluminium on używa.

 

1 godzinę temu, zielony_342 napisał:

Jaki jest koszt zbudowania tego platowca z oklejeniem? Ile poszlo balsy 2mm i ile folii?

Balsy 2mm około 35 desek jak pamiętam, ale tu też potrzeba z pięć desek grubszej balsy 10, 12, 15mm.

Folii około 15m , mi z trzech rolek nawet coś chyba zostało.

Koszt zbudowania tego modelu po cenach balsy z zeszłego roku to myślę że około 3 tys zł z rurami węglowymi z carbon center , dziś będzie drożej bo balsa podrożała  i jeszcze jej nie ma w sklepach.

Natomiast tu nie koszt modelu jest problemem a jego wyposażenie , strzelam że model zbudowany i wyposażony bez nadmiernego oszczędzania na nim, cenowo zakręci się w okolicach 18tyś zł

 

Opublikowano
17 minut temu, enter1978 napisał:

Konrad model wygląda i ładnie i wygląda jak by był bardzo dobrze widoczny, a że ja średnio lubię taka robotę to jestem fanem gotowych zestawów napisów od Marcina:).

 

Mam pytanie , z racji że w przyszłym tygodniu zamontuję nowy silnik mam z tym zabiegiem jeden mały problem, kolana wydechowe z DLE-120 nie podejdą do GP-123.

Mogę przerobić obecne kolana , ale raz że kolana do DLE robił Breczka więc tanie nie  były , a dwa że silnik DLE-120  będzie przywrócony do pełnej sprawności więc kolana jeszcze będą kiedyś potrzebne.

Przyjdzie dzień że naprawię ten gwint , ale tym razem zrobię to sam , jak się chce coś mieć dobrze zrobione to trzeba to zrobić samemu.

Natomiast muszę wykonać nowe kolana pod nowy silnik , muszę je zrobić sam bo Konrad zamówił kolana u Breczki z pół roku temu i do dziś ich nie ma.

Ale pytanie czy rura aluminiowa PA38 nadaje się na kolano wydechowe? kolana od Breczki są bardzo dobre i niezawodne ale cholera wie jakiego stopu aluminium on używa.

 

Balsy 2mm około 35 desek jak pamiętam, ale tu też potrzeba z pięć desek grubszej balsy 10, 12, 15mm.

Folii około 15m , mi z trzech rolek nawet coś chyba zostało.

Koszt zbudowania tego modelu po cenach balsy z zeszłego roku to myślę że około 3 tys zł z rurami węglowymi z carbon center , dziś będzie drożej bo balsa podrożała  i jeszcze jej nie ma w sklepach.

Natomiast tu nie koszt modelu jest problemem a jego wyposażenie , strzelam że model zbudowany i wyposażony bez nadmiernego oszczędzania na nim, cenowo zakręci się w okolicach 18tyś zł

 

No tak wyjdzie bo to jednak nie 2,4 :)

Opublikowano

Nie no z tym 18K to trochę przesadziliście ? No chyba że z aparaturą... jakby co to swoją 3.1m oddam za 17K ?

 

A tak poważnie to trzeba liczyć 12-14K przy dzisiejszych cenach ?

Opublikowano
1 minutę temu, Graffi_25 napisał:

Nie no z tym 18K to trochę przesadziliście ? No chyba że z aparaturą... jakby co to swoją 3.1m oddam za 17K ?

 

A tak poważnie to trzeba liczyć 12-14K przy dzisiejszych cenach ?

Spodziewasz sie balsy 2mm w sklepie u siebie bo patrzylem ostatnio i nie bylo? Czy gdybym zamowil MX-a w wersji sama balsa to czy jest szansa na dokupienie desek 2mm o odpowiedniej gramaturze i wadze?

Opublikowano
9 minut temu, zielony_342 napisał:

No tak wyjdzie bo to jednak nie 2,4

Dlatego kiedyś napisałem że model 2,4 to najlepsza opcja pomiędzy możliwościami modelu a jego ceną.

Taki model można zbudować za max 6 tyś i to model na bogato a nie po kosztach.

Więc model 2,7 jest trzy razy droższy , a czy zatem jest 3 razy lepszy? no niestety nie, model 2,7 jest trochę lepszy od modelu 2,4m ale bez przesady nie jest to trzy razy i nie jest to nawet 2 razy, po prostu jest lepszy stabilniejszy i daje większą pewność, ale radość z latania dają podobną bo 2,4 też sporo może.

Pewnie w rękach zawodowca będzie te modele dzieliła większa przepaść , ale dla amatora model 2,4m tylko trochę odstaje od 2,7, za to jest w przyjaznych pieniądzach.

 

Czy rurka aluminiowa PA38 nadaje sie na kolano wydechowe?

 

Opublikowano
17 minut temu, enter1978 napisał:

Taki model można zbudować za max 6 tyś i to model na bogato a nie po kosztach.

Na używkach być moze

Nowy gp76 to koszt 3250zł da70 jeszcze więcej a to są dedykowane silniki

Mozna kupic silnik od kosiarki i naginać rzeczywistosć

Opublikowano

Jak liczylem jakis czas temu to bez 6000 nie da sie zbudowac na dobrych czesciach MX-a. Markowe modele tej wielkosci czyli 2,2 okolo to niektorzy sobie liczyli 8000 i wiecej.

Opublikowano
Godzinę temu, zielony_342 napisał:

Spodziewasz sie balsy 2mm w sklepie u siebie bo patrzylem ostatnio i nie bylo? Czy gdybym zamowil MX-a w wersji sama balsa to czy jest szansa na dokupienie desek 2mm o odpowiedniej gramaturze i wadze?

W zestawie MX nie zawiera balsy, niestety na tą chwilę chyba żaden sklep nie zapewni jakości balsy a i dostępność na tą chwilę mega ograniczona nie mówiąc już o cenach. Aczkolwiek w pelikanie coś jeszcze mają No ale cena odstrasza. Chyba jednak taniej nie będzie...

Opublikowano
15 minut temu, Graffi_25 napisał:

W zestawie MX nie zawiera balsy, niestety na tą chwilę chyba żaden sklep nie zapewni jakości balsy a i dostępność na tą chwilę mega ograniczona nie mówiąc już o cenach. Aczkolwiek w pelikanie coś jeszcze mają No ale cena odstrasza. Chyba jednak taniej nie będzie...

Wiem, ze nie zawiera i trzeba dokupic osobno ale myslalem, ze moze jakims cudem masz prywatnie do sprzedania.

Opublikowano
59 minut temu, diabolo napisał:

Na używkach być moze

Nowy gp76 to koszt 3250zł da70 jeszcze więcej a to są dedykowane silniki

A bo to musi byc dedykowany silnik?  wiele osób lata w tej skali na jednocylindrowych silnikach które są z natury w przystępnych cenach , szczególnie chińskie, z dwucylindrowych silników w granicach 70cc nie było by łatwo coś taniego wyrwać ale jest rcgf w ofercie , miałem dwa rcgf i nie było powodów do narzekań.

Dopiero teraz po raz pierwszy mam problem z chińskim silnikiem , ale to też jedna drobna usterka ciągnie sie za mną po dziś dzień , a wszystkie następstwa i problemy są spowodowane zeszłorocznym uszkodzeniem gwintu na świecę.

Tutaj nie ma nawet nad czym się rozwodzić , niedokręcona świeca tak samo załatwi silnik DA jak DLE , nie ma z tym problemu.

A model kosztuje 1500zł do tego serwa za 1500zł , silnik da się kupić za niewiele ponad 2 tyś i z mojego przewidywanego budżetu zostaje jeszcze blisko tysiąc złotych na kilka kabli, folię, śmigło i koła.

A czy da się drożej? no pewnie że się da:)

 

1 godzinę temu, Graffi_25 napisał:

Nie no z tym 18K to trochę przesadziliście ?

Może trochę, ale nie za wiele:).

Model wychodzi mi w okolicach 14tyś , to prawda , tak na szybko mniej więcej tak wychodzi, ale to nie koniec.

Dwa odbiorniki 1 tyś zł

Wydechy z kolanami 1,2 tyś zł

Śmigło 500zł.

A ......... drugi silnik ;)

Opublikowano

Niestety sam kupuję gdzie dostępna i nie patrzę już na cenę bo przy tym kursie waluty to cena jest 3 razy taka jak przed pandemią. Więc jak gdzieś macie do kupienia po 12-14 zł dobrej jakości balsę 2mm to sam kupię trochę ?

Opublikowano
4 minuty temu, enter1978 napisał:

A czy da się drożej? no pewnie że się da

To sie zdecyduj bo najpierw piszesz ze na bogato a wymieniasz po taniosci

Do modelu 91" też mozna dać PB pioneer'a i 2 odbiorniki plus wydech canister 

Równie dobrze mozna w 2.7 latac na puszcze itd więc Twoje kalkulacje nie są miarodajne

 

 

Opublikowano
2 minuty temu, enter1978 napisał:

A ......... drugi silnik ;)

Hyh Wiesiu ale model ma jeden silnik, przynajmniej ten ?

Sam model wychodzi w granicach 50-60% wartości sklepowego ARF i czym większy model tym mniej w stosunku do ARF więc jak ktoś lubi budować to silnik ma w gratisie ?, no a wyposażenie to już naprawdę co kto lubi... przykład serw jest najlepszy, można kupić sztukę za 700 a i za 150 i model będzie latał. Z silnikam podobnie od RCGF po GP i DA rozpiętość cenowa od 2000 po 5500.

 

Opublikowano
10 minut temu, diabolo napisał:

To sie zdecyduj bo najpierw piszesz ze na bogato a wymieniasz po taniosci

Z mojego punktu widzenia na bogato to model w pełni niezawodny a nie drogi w zakupie

Opublikowano

Wiesław a skad bałeś balse? Jaka waga srednia jednej deski i sztywnosc do takiego MX-a?

Opublikowano
6 minut temu, enter1978 napisał:

Z mojego punktu widzenia na bogato to model w pełni niezawodny a nie drogi w zakupie

Ciekawe stwierdzenie .

Nie ma modeli nie zawodnych.

Kiedyś twierdziłeś coś innego. Chyba to nie jest hipokryzja ?

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, zielony_342 napisał:

Wiesław a skad bałeś balse? Jaka waga srednia jednej deski i sztywnosc do takiego MX-a?

Mx-y mam z balsy standard Panama, jeszcze z modelemax jak kiedyś były, extrę 2,7m mam trochę z tej balsy panama ale większość już z balsy od Marcina, extra 2,4 nie potrzebuje balsy bo wszystko jest w zestawie , gotowe poszycia z balsy są już przygotowane przez Marcina , to tu problem balsy odpada.

Mam jeszcze rozpoczętą drugą extrę 2,7m i na nią mam zapas balsy , chyba jeszcze zostało ponad 30 desek 2mm tej od Marcina, tak że kiedys coś tam będę dłubał jeszcze w kwestii budowy modelu.

 

Godzinę temu, Cybuch napisał:

Ciekawe stwierdzenie .

Nie ma modeli nie zawodnych.

Kiedyś twierdziłeś coś innego. Chyba to nie jest hipokryzja ?

Po prostu ciągłe awarie i usterki wyleczyły mnie z nadmiernych oszczędności , nie mówię że wybieram topowe produkty , ale np skoro wszyscy jednym chórem mówią że dle-55 to dobry silnik i ja go kupuję i faktycznie spełnia wszystkie moje oczekiwania pod każdym względem , to ja już się nie zdecyduję na silnik np turnigy 55, mimo że jest za połowę ceny , ale też nie skuszę się na DA-50 , bo wybiorę dobry towar w dobrej cenie.

Z serwami jest jeszcze gorzej , tyle mi krwi napsuły że jak wybadałem że 1270TG savoxa nie są może najtańsze ale są bardzo trwałe i zero z tym problemów przez lata , to naprawdę mi się ciężko zdecydować na coś innego , i mimo że chłopaki się przesiadają na bluebirda który ostatnio ma doskonałą renomę ,a ja i tak wybiorę tego savoxa bo jest w średniej cenie , jest kompletnie niezawodny i dość mocno na tych serwach polegam.

Po prostu dość trwałe produkty nie sa najtańsze, są w średnich cenach ale statystycznie w perspektywie czasu wychodzą taniej niż te najtańsze, po prostu kupuję to co mi się najbardziej opłaca mimo że na pierwszy rzut oka to nie są najtańsze opcje.

Opublikowano

Rozpoczęcie sezonu miałem średnie, nowy tegoroczny model poleciał a zeszłoroczny się zepsuł w pierwszym locie.

Ale juz to ogarniam , nowy silnik GP-123 jest juz u mnie , ale jeszcze nie na modelu bo wynikło kilka problemów technicznych.

Po pierwsze silnik GP jest krótszy od DLE , w zestawie z silnikiem nie ma dystansów ale nawet jak zastosuje dystanse z DLE -120 to i tak jest za krótki o 13mm , to akurat najłatwiejszy problem do przeskoczenia bo dystanse już schną , zrobiłem spore podkładki z kilku warstw twardej sklejki, tak że dziś silnik wyląduje w modelu.

Następną sprawą jest mechanizm ssania w silniku GP-123, nikt o tym nie wspomina , nie pokazuje ale bez modyfikacji tego mechanizmu finał będzie taki że z dymem leci serwo gazu i to jeszcze przed pierwszym rozruchem, mam na gazie serwo za 4 stówki , więc lepiej poprawię fabrykę.

Problem polega na tym że po włączeniu ssania , dźwignia gazu zmienia pozycję o kilka milimetrów, otwiera przepustnicę , a serwo gazu będzie chciało utrzymać dźwignię na ustalonych wolnych obrotach , finalnie siłowanie się z dźwignią skończy się kupą dymu bo ile by serwo nie miało uciągu nie pokona mechanizmu ssania.

A trzecim problemem do obskoczenia są kolana wydechowe , muszę przerobić kolana z DLE-120 na GP-123 modyfikacja będzie polegała na tym że odetnę od kolan mocowania do cylindrów z DLE-120, i zastąpię je mocowaniami z GP.

Nie mam czasu się pieprzyć z dorabianiem takich mocowań a bardziej niepokoi mnie użycie nieodpowiedniego stopu aluminium więc powycinam je z tłumików puszek z kompletu od silnika,  potnę puszki zabiorę co mi trzeba i przyspawam na miejsce tych mocować z DLE.

No i od dawna chciałem mieć elektryczną pompkę do tankowania , kupiłem, naczekałem się , i dziś dotarła, już nie będę cisnął paliwa z butelki po napoju aż mi oczy wychodziły.

spacer.png

 

spacer.png

  • Lubię to 2
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.