mirolek Opublikowano 11 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2021 Po rozwiązaniu tematu zespolenia i zamocowania skrzydeł wróciłem do dalszej budowy. Wykonałem kieszenie na serwa lotek, osadziłem serwa i wyprowadziłem bowdeny. ms 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 12 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2021 W dniu 11.01.2021 o 09:31, mirolek napisał: Po rozwiązaniu tematu zespolenia i zamocowania skrzydeł wróciłem do dalszej budowy. Wykonałem kieszenie na serwa lotek, osadziłem serwa i wyprowadziłem bowdeny. Ładna robota. Podoba mi się patent z pancerzem bowdena. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 18 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2021 Wystrugałem z balsy statecznik pionowy .... a lamelując 4 balsowe paski wykonałem jego zakończenie analogicznie powstaje ster kierunku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 20 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2021 Przygotowany element dopasowałem do kadłuba ms 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2021 Witam Fajny PS Daj trzeci zawias na kierunek na dole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 20 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2021 Tak właśnie rozmieściłem zawiasy aby trzeci zamontować na samym dole SK, tuż nad dźwignią sterującą tylnym kółkiem. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 25 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2021 Wykonałem stery wysokości .... na szablonie z projektu i kawałku płyty GK Lamelowanie z trzech pasków balsy analogicznie jak przy sterze kierunku a tak prezentuje się cały element ms 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HELIKOPTER Opublikowano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2021 No i "git". Wygląda ładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 27 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2021 bardzo lubię ten moment w budowie modelu .... przymiarka silnika ? ms 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2021 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 27 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2021 Silnik klasy 52 raczej nie jest za duży, mieści się pod maskę ze sporym zapasem a że to 4T to będzie sobie spokojnie kręcił dużym śmigłem 12x6. Wojtek na początku wątku sugerował mniejszy silnik ale akurat taki mam obecnie bez przydziału a jeżeli mocy będzie ciut więcej niż potrzeba to chyba "od przybytku głowa nie boli" ? Jeśli chodzi o konstrukcję modelu to skrzynkowy kadłub nie budzi żadnych obaw a skrzydła nieco wzmocniłem. Mają większe przekroje dźwigarów i pełne wypełnienie międzydźwigarowe - nie przewiduje problemów ze sztywnością konstrukcji. Jeżeli czegoś mam się obawiać to jedynie drgań na wolnych obrotach przy stosunkowo krótkim łożu silnika. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2021 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 27 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2021 8 minut temu, mr.jaro napisał: silentblok silentblok to silentblok Jarku....kazdy wie o co chodzi ( podobno prawidłowa nazwa to " tuleja metalowo-gumowa" ) ech ...ta nowomowa...krawat to miał być "zwis męski- elegancki " , ja na zajęciach PT dostałem lufę za użycie okreslenia "srubokręt" zamiast "wkrętak" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 27 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2021 Cytat A Twoj silnik wyglada na dosyc spory... Nie wiem czemu tak Ci się wydaje, może to zdjęcie wykonane z bliska tak to obrazuje bo silnik 4T o pojemności 8,5cm ma podobne parametry jak 2t o pojemności ok.5cm. Moc na poziomie 0,95KM i podobny zakres stosowanych śmigieł. Silnik 4T jest nieco większy i cięższy ale tą samą moc uzyskuje przy około 9 tys obrotów co 2T przy 14 tyś obrotów. Nie wiem jaki silnik przewidywał do swojego projektu W.Schier ale to były czasy silników samozapłonowych które kręciły chyba większe obroty niż obecne żarówki i niemiłosiernie bzyczały ..... a brzmienia tłumika silnika 4T do silnika 2T juz nie da się porównać :-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 27 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2021 19 minut temu, mirolek napisał: Nie wiem jaki silnik przewidywał do swojego projektu W.Schier no to ja Ci powiem jaki.....MVVS 2,5 TR samozapłon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uszek Opublikowano 27 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2021 2,5 cm3 to w jednoczynnościowej a 5 cm w wieloczynnościowej a nawet 6 cm w zawodniczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 28 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2021 Cytat no to ja Ci powiem jaki.....MVVS 2,5 TR samozapłon To może zbuduj ten model i oblataj go na takim silniku ? Mam wiekowego MK12, to oczywiście nie to samo co MVVS ale wciąż kręci. Dostaniesz go w prezencie do tego celu tylko w hołdzie tradycji zbuduj ten model i pokaż jak lata na silniku 2,5cm ? Na tą chwilę uważam, że przy rozpiętości 1,7m i spodziewanej wadze ok. 3,5kg silnik 4T klasy 52 jest dobrany z małym zapasem mocy, czyli prawidłowo. Sprawdzę ciąg statyczny na planowanym śmigle 12x6 i wrócimy do tego tematu. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2021 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 28 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2021 Cytat W warunkach statycznych kierunek i wartosc wypadkowej ciagu na lopatkach smigla znacznie sie roznia od wielkosci panujacych podczas lotu. Pełna zgoda, wspomniałem o pomiarze ciągu statycznego jedynie dla sprawdzenia wartość jaką uzyskam i odniesienia jej ostatecznie do wagi modelu i własnych preferencji. Dobór wielkości a raczej mocy silnika do modelu jest przedmiotem wielu dyskusji wśród modelarzy i jak to często bywa każdy ma swoje zdanie ? Często gawędzimy co zrobimy i czym napędzimy i wtedy pojawiają się różne preferencje. Są tacy którzy preferują 1:1 a często więcej ciągu niż masy jeżeli tylko zmieści się łoże albo silnik zmieści się pod maskę, bo będzie pewnie, będzie bezpiecznie i zawsze będzie czym model wyciągnąć. Ja tego stanowiska nie podzielam i staram się podchodzić to tematu bardziej pragmatycznie. Jeżeli modele nie wiszą na śmigle to nie trzeba im zapewnić ciągu większego niż masa modelu. Do spokojnego latania w każdych warunkach pogodowych wystarcza wsp. 0,8 ciągu do masy, modele o małym obciążeniu powierzchni nośnej latają poprawnie przy wsp. 0,6 a górnopłaty radzą sobie jeszcze lepiej i dają radę przy 0,5 - dla mnie to już taki warunek brzegowy. Samoloty z rodziny RWD miały doskonałe własności lotne i z modelami jest podobnie ale na pewno nie zdecydowałbym się na lot gdybym nie miał zapewnionego tego absolutnego minimum jakim jest 0,5 ciągu do masy - to moje założenie, nie poparte wiedzą teoretyczną lub obliczeniami. Tak z literatury, zapoznając się z różnymi konstrukcjami lotniczymi zauważyłem prawidłowość, że właściwie każdy prototyp latał lepiej po zamontowaniu silnika mocniejszego niż pierwotnie zakładano a w kolejnych wersjach rozwojowych przyrost mocy był podstawą ewolucji projektu. W mikro skali wszystko zależy do czego model ma służyć, jeśli do zabawy to można zapakować każdy silnik jaki tylko pozwoli model potem poprawnie wyważyć ? w aircombacie kładę nacisk na obniżenie wagi modelu oraz wyciśnięcie z silnika maksymalnej mocy ale jeśli ma to być pół_makieta to założenia mam zupełnie inne - silnik nie powinien modelu szpecić a wręcz przeciwnie ma podkreślić jego wyjątkowy charakter. Trzeba silnik ukryć lub tak pokazać aby wyglądał jak prawdziwy a przy tym tak dobrać aby model latał pewnie, nie bał się wiatru i aby miał ten nadmiar mocy gdy będzie wyjątkowa konieczność jej pozyskania. Mirek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 2 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 Kontynuując budowę: 1. pozostawiając wnętrze kabiny do przyszłego wykończenia przesunąłem serwa za jej obrys i z patyczków wykonałem małą pod_konstrukcje a następnie umocowałem półkę na serwa . 2. powstaje też amortyzowane podwozie - z drutu fi 3mm, fi 4mm oraz rurki stalowej 6/4 mm i sprężyny którą ostatecznie ma ukryć owiewka. ms 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi