Skocz do zawartości

RWD-5 BIS wg.Schiera czyli to już było wiele razy


mirolek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

Czy połączenie amortyzatora z głównym podwoziem nie powinno być ruchome?

Jest ruchome - zarówno w dolnym jak i górnym punkcie mocowania przy kadłubie jest możliwy obrót.

 

W projekcie W.Shiera dołem nie ma punktu obrotu a jest sztywny drut i połączenie gumowym ściągiem.  Punkt kotwienia pod kadłubem powinien się nieco rozsuwać aby amortyzator pracował prawidłowo ale proponowane w projekcie gumy pod kadłubem to niezbyt eleganckie rozwiązanie.

Jeżeli zmontowane na sztywnych punktach kotwienia podwozie mimo możliwości obrotu nie zapewni skoku amortyzatora ok. 20mm to wykonam przesuw dolnego kotwienia i taki ściąg jak w projekcie ale wewnątrz kadłuba.  

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

te kulki  przy pierwszym lądowaniu wystrzelą z tych plastikowych snapów że hohoho

to nie są snapy kulowe ... w sensie osadzonej kulki w plastiku, montaż do kadłuba jest na śrubę przez element mocujący w takim kształcie |_|

 

Cytat

moim zdaniem powinno

W ORYGINALE na pewno jest ale to jest model w skali 1:6 i trzymam się projektu a tam to połączenie jest sztywne

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mirolek napisał:

a tam to połączenie jest sztywne

Mirku, tak , ale w innym miejscu jest suwliwie ruchome  ( ściągnięta gumą) i to jest quasi przegub...

rozrysuj sobie kinematykę podwozia w RWD  i sam  zobaczysz gdzie powinny być umieszczone okucia i węzły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku dobra rada, napisałem już wcześniej:

Cytat

jest sztywny drut i połączenie gumowym ściągiem.  Punkt kotwienia pod kadłubem powinien się nieco rozsuwać aby amortyzator pracował prawidłowo

zatem, znam rozwiązanie projektowe.

Dokończę swoje zamierzenie i zobaczymy jak działa a na teraz ponawiam pytanie, jak zabezpieczyć krótki bo chyba mający 9cm drut stalowy przed wpływem wysokiej temperatury aby możliwe było wykonanie spawu bez uszkodzenia modelu?

 

Piotrze - dzięki za pomysł z nawojem drutu miedzianego ..... moim zdaniem lutowanie w jednym punkcie trzech grubych prętów stalowych nie da trwałego połączenia ale wykorzystam drut miedziany nie jako stabilizację połączenia a jako radiator celem odebranie energii cieplnej

Zapomniałem, że kiedyś za młodu gdy lutowałem ciasno na drukowanych płytkach to stosowałem takie rozwiązania.

Tym razem zamierzam nałożyć kilka plasterków z korka od wina nałożonych na pręt stalowy a drutem miedzianym spróbuję dodatkowo odebrać nadmiar ciepła między tymi plastrami korka.

 

 

ms

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas edytowania posta zabrakło informacji że rysunki są próbą rozrysowania tego rozwiązania w TurboCad. Dodałem jedynie dwuosiowy przegub mocujący amortyzator do kadłuba. Zamieszczona dzięki uprzejmości użytkownika forum - Pana Romana - (https://pfmrc.eu/profile/12522-romigraf/) fotografia pokazuje rozwiązanie oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykonałem 4 szt. zaczepów do kadłuba, po raz kolejny bardzo pomocna okazała się blacha zwiększająca wagę dostarczanych kiedyś listów ?

 

20210208_202832.thumb.jpg.58447864068ed9705ab66270c75bc320.jpg

20210208_205432.thumb.jpg.57ccf442f748ab5912437ec0dc116410.jpg

Zaczepy umożliwiły zmontowanie wykonanych elementów podwozia ale jednocześnie okazało się, że przygotowany tylny zastrzał zrobiłem zbyt krótki.

Konieczna jest korekta długości aby prawidłowo ustawić równoległość obu kół.

Wykonałem jednak test sprawdzający działanie amortyzatora który moim zdaniem działa prawidłowo ?

ms

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirku,

piknie, piknie ale czy:

1/ przednie okucie wahacza podwozia  nie powinno składać się z dwóch  pasków blachy obejmujących z dwóch stron wręgę i skręconych wspólnie ?

2/ gdzie jest  tylne okucie  wahacza podwozia , bo na zdjęciu go ni ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylnego okucia nie będzie - tylko jak w projekcie Schiera, drut osadzony w klocku bukowym .

Jeszcze się zastanawiam czy nie osadzę tam połączenia gwintowanego aby zabezpieczyć punkt mocowania przed ewentualnym wysunięciem z kadłuba choć z mechanicznego punktu widzenia i założeniu, że samolot nie jedzie do tyłu, w tym punkcie podparcia drut jest zawsze dociskany do kadłuba.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mirolek napisał:

  choć z mechanicznego punktu widzenia i założeniu, że samolot nie jedzie do tyłu, w tym punkcie podparcia drut jest zawsze dociskany do kadłuba.

 

ms

Zwłaszcza przy "cyrklu " na pasie, zrób zabezpieczenie 

.

PS.

tak wygląda podwozie w RWD 5   2,6m

IMG_2197.thumb.JPG.af71407b4e2312e2bc718419bf836220.JPG

 

IMG_2198.thumb.JPG.fef8335ab64ce394b79f5be5483d0c59.JPG

 

a tak wygląda na tą chwile.

IMG_2199.thumb.JPG.34095e86c7c3feb0842c11f691924b14.JPG

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmontowałem podwozie i za radą Pawła zrobiłem przy tylnym zastrzale przegubowe połączenie z kadłubem.

Spawanie to była udręka ale do 5-ciu razy sztuka i wreszcie się udało, wygląda szkaradnie ale trzyma ?

20210215_191813.thumb.jpg.dad609de5d5e0372636f3bd8bf9c268c.jpg

 

zrobiłem też mały test jak to działa razem z kołami i chyba jest OK,

do regulacji pozostaje zbieżność ale gwintu jest na tyle że nie powinno być problemu z ustawieniem równoległości kół.

ms

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.