Skocz do zawartości

SEAWIND SEAPLANE EP


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ostatnio szukałem coś pływającego i właśnie ten model najbardziej mi się spodobał. W necie nie ma za dużo informacji. Wychodzi że jest to mało popularna pozycja. Model bardzo mi się podoba i jestem zdecydowany na zakup, myślę że na wakację go zwoduję. Zastanawiałem się nad napędem, ale odłożę wszystko jak dojdzie model, to zobaczę co powie waga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Po rozmowie z kol. Ahaweto wklejam kilka fotek z życia :jupi:

rozmieszczenie mojego pakietu by zachować SC

s6303840popraw.jpg

położenie popularnego Turnigy by zachować SC

s6303839popraw.jpg

jak widać może on częściowo leżeć na półce pod serwa lub przecinając półkę utworzymy "kanał" pod pakiet. Na kolejnej fotce widok półki z możliwościami przeróbki

s6303841popraw.jpg

można zastawić tak jak są lub nieco przesunąc każde do swego boku. Z prawej/lewej mocniejsze serwo obsługujące wysokość. to dlatego, iż bowden przechodzi wewnątrz modelu po łuku stąd mniejsze - w moim wypadku Conrad nie dawało rady ale na kierunek jest OK.

Mocowanie silnika:

s6303836popraw.jpg

"domek" przewidziany jest do mocowania silnika za wręgą - poniewaz nie miałem takiego odciąłem przednią czesc w połowie dokleiłem wręgę i w ten sposób zamocujemy każdy wielkości EMAX Cf 2822 lub popularny "dzwonek". Ten z fotki to Turnigy c2409-1200 , a śmigło to GWS 9x5 jak widac prześwit minimalny;

s6303844popraw.jpg

W przypadku użycie cieższego pakietu czyli Turnigy 3s 2200 20C z powyższym silnikiem i regulatorem 20A masa do lotu wynosi prawie 760g czyli mieści siew przedziale założonym przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ostatnich zawodach nad zalewem Siemianówka (Mistrzostwa Centralnej Europy Arnolda M.)

był to popularny sprzęt do wyścigu.Pozdrawiam

 

A znasz może jakieś szczegóy "frontowych" rozwiązań w tym modelu? :mrgreen: U mnie dzieją się dziwne rzeczy - np pakiet 3E jak na fotce ułożony wczesniej zapewniał utrzymanie SC a dziś musiałem go całkowicie wysunąc do przodu bo inaczej leciał na tył. Według dołączonej do zestawu wyważarki SC ma być 2,5cm od kraw natarcia i tak mierzyłem. Nie wiesz jak u innych kolegów?

Dziś byłem na plaży ale duża fala jak dla tego modelu i wiatr oraz coś dziwnego - strasznie dużo ludzi na plaży - uniemozliwiły próby startu z wody. Pójde jeszcze raz wieczorem gdy będzie spokojniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem. Musisz dokładnie posprawdzać fabryczne klejenia bo są do bani. U kolegów wymontowały się silniki także trzeba sprawdzić i pokleić na nowo. W zestawie była "wyważarka" do posklejania i za pomocą jej był sprawdzany model oczywiście do góry nogami. Silnik to e-max 2208 chyba taki (1050 obr/volt) śmigło z zestawu 8/6 akumulatory 2200 3c ,serwa chińskie no name( chyba turnigy) Ogólnie to silnik może być mocniejszy ale chodziło o mały pobór prądu do wyścigu 15 min. a finał 20 min.W tej konfiguracji i w dobrej ręce pilota model wygrał zawody. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim mocowanie silnika - przerabiałem do moich potrzeb co widać na fotce - było już podklejane po pierwszym nieudanym starcie, tak samo półka na serwa. Czy koledzy wstawiali wzmocnienie z patyczka np balsy w pionie miedzy mocowanie silnika a grzbiet kadłuba zaraz za cześcią odejmowaną płata? Ja tak chcę zrobić bo ona wydaje się dosyć słabo wykonana.

Skoro do wyścigów to on/ona jest szybka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy moim dużym śmigle - 9' przeswit wynosi tylko kilka mm. Gdy model bardzo twardo wylądował to krąg smigła rozciął w tym miejscu styropian bo ta "szyja" nie jest taka sztywna. Zaznaczę jeszcze , że większosć lądowań to będzie na ziemi chyba, że od razu stwierdzać, że do takiego lądowania jest za delikatny.

Pogoda u mnie tak paskudna, że oblotu lub nawet próby pływania z nowym silnikiem jeszcze nie byo ale jak się wkurzę to zaraz pojadę na plażę w ten prawie deszcz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z testu na wodzie... :cry:

Przy założonym śmigle 9x5 GWS modelu nie dawało się - raczej - utrzymać w lini prostej;wychylając drążek "gazu" model gwałtownie zakręca w lewo "hacząc 'o wodę lewym pływakiem i tak za każdym razem. Raz jednak udało sie kontrować w prawo sterem i model popłynął prawidłowo. Po dodaniu gazu na maxa oderwał sie od wody ale ja nie chciałem lotu więc szybko zwolniłem. Na śmigle Master Air...8,5x6 już nie było tego skręcania - trzymał sie prosto. O to filmik własnie z tym śmigłem;

Nie wiem dlaczego te kangury na końcu bo lustro wody jak lustro :lol2: Wysokością nie operowałem na tyle by oderwać siezupełnie - pewnie dlatego tak się skończyło. Na 9' nie było kangura - od razu oderwał się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten model sam przy starcie wymaga zaciągnięcia wysokości.

 

A co to znaczy sam ? Ze śmigłem 9' było dużo lepiej ale jak napisałem nie chciałem go podrywać. Z wody oczywiście :mrgreen: I jeszcze jedna uwaga techniczna - na wysokości ma serwo HS-81 ze względu na duże opory w bowdenie. Mimo tego w czasie tych dzisiejszych prób zaczęło wariować. Czyżby znowu tryby?

Wydawało mi sie, że wneka kadłubowa jest raczej szczelna ale nic bardziej mylnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.