Skocz do zawartości

SEAWIND SEAPLANE EP


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Chciałem początkowo napisać, że model sam nie startuje ( czyli stery w neutrum) i wymaga zaciągnięcia wysokości.

 

No to by się zgadzało ale na 9' wydawało się, że jakby sam wystartował. Napisałem tu, że nie operowałem wysokością. Oczywiście w takim zakresie by wystartował, tu na filmiku chyba trochę spóżniłem sie z tą kontrą. Prawdę mówiąc to juz nie pamiętam za bardzo, a przecież żadnych emocji nie było :mrgreen: Nie mniej nie jest żle i jutro spróbuję w wysokiej trawie o ile nie będzie mokro.

Ale jak widać różnica w ślizgu z silnikiem EMAX CF 2822 jest porażająca i raczej nigdy już nie zainstaluję ich w modelu. Przypomnę, że były też w Catalini, do której trafią pewnie te same Turnigy co w tym modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zawodami koledzy trenowali na lotnisku z koszonej trawki i spokojnie startowali, oczywiście jak mokra była to jeszcze lepiej się "kołowało". Latali też z "ręki" wiem bo sam wypuszczałem, lądowanie to już bułka z masłem.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latali też z "ręki" wiem bo sam wypuszczałem,

 

No i chyba takich razy będzie najwięcej alw jak tu nie sprawdzić na wodzie gdy natura przygotowała mi takie extra laguny. Gdyby jeszcze tylko ludzi tam nie było :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irek dasz radę wystartować z takiej ,,kałuży,, ?

 

3x TAK :mrgreen: Jak widać model poderwał się sporo przed końcem "kałuży". Ze śmigłem 9' było jeszcze lepiej więc to nie problem. Zresztą jak widać te laguny powstały między innymi z rzeczki wpływającej do morza więc jakby co to i rzeka jest. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc własnie z tego miejsca chciałbym oświadczyć, że dokonałem dziś oblotu modelu :lol2: Starty odbywały sie na smigle GWS 8x4 ale wszystkie 3 były nieudane. Zamieniłem więc smigło na 9x5 i model poleciał...Aby to śmigało jak na wyścigach to nie powiem ale latało przyjemnie przy czym musiałem z położenia neutrum wytrmowac sporo lotki bo zwalał sie na lewe skrzydło. Tak więc w powietrzu raczej spokojny, w szybowaniu zachowuje się przewidywalnie. Start i lot miała filmować mi mama ale wiecie jak to dziewczyny wyszło tego raptem 28 sek chociaz ja chyba po 4 minutach wołałem by już nie filmowała :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Krótki film ukazujący start z ręki. Przypomnę silnik kV 1200 śmigło 9x5

Dość silnie wiało wczoraj - model lądował w takim trawersie, że jeszcze czegoś takiego nie widziałem. Poza tym coś nie tak było co słychać już na początku , a w locie jeszcze pare razy - smigło jakby zaczynało wyć , a model jakby w miejscu... coś ala kawitacja w pływających. Zastanawiam się czy to nie drgania "szyji".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy to nie drgania "szyji".

Dla mnie to brzmiało jak "piłowanie" modelu śmigłem. Załóż śmigło 8X6 jeśli takie posiadasz i pozbędziesz się kłopotów. Śmigło 9x5 ma trochę za dużą średnicę i może wypiłować szczelinę w modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dzisiaj prółbowałm oblatać Seawinda z tego wątku http://pfmrc.eu/index.php?/topic/45707-%C5%82%C3%B3dz-lataj%C4%85ca-fpv-czyli-pocz%C4%85tk%C3%B3w-cd/ i wyczułem przy starcie z ręki, że niesamowicie ciągnie w dół, strart się nie odbył i po powrocie zacząłem kombinować z ustawieniami silnika i różnymi śmigłami.

Ostatecznioe trochę poprawiło się po takim ustawieniu, ale jeszcze nie odważę się wystartować.

 

post-10282-0-34856800-1401874258_thumb.jpg

 

To mój pierwszy model z silnikiem za SC, który ciągnie więc nie wiem co jest nie tak?

Pomożecie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie przy tak ustawionym silniku jak na zdjęciu musi przytopić się dziób przy starcie. Że o lataniu juz nie wspomnę :)
Polarisy mające podobny układ ciągnącego śmigła na gondoli przed ogonem wg planów ma 2 stopnie w dół. Podobnie tutaj.

Weź Przemku na spokojnie pokołuj na wodzie. Przy poprawnym wyważeniu zobaczysz, jak ładnie wyjdzie na próg i sam będzie chciał się podrywać przy rozpędzaniu. No może z "lekką zachętą" sterem wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykłonem silnika do góry własnie ratowalem się przed zatapianiem dzioba w innym modelu. mój pierwszy oblot - jak pisałem - model zwalił się na dziób. Potem okazało się, że coś mi się pomieszało z ustawieniem SC. Następne starty z reki już bez problemu.

Dla mnie masz nienaturalnie wielki kąt mocowania silnika. W moim SeaWind mocowanie silnika było tak jak instrukcja wskazywala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten  w/g instrukcji ma skłon do góry, kilka stopni ale próbowałem wszelkich możliwych ustawień, również w dół i jedynie na tym ustawieniu czyli mocno w górę dało być może się wystartować z ręki, zresztą ryzyk-fizyk spróbuję gdzieś nad wysokim zbożem.

 

Tak wygląda ustawienie "fabryczne"

post-10282-0-51364700-1401878934.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.