Patryk Sokol Opublikowano 19 Stycznia 2021 Opublikowano 19 Stycznia 2021 Heh, wygląda legitnie, domena maila prawidłowa więc faktycznie zdaje się, że PayPal brał w tym udział W tej sytuacji możesz próbować kontaktować się z PayPalem. Niemniej - 18 stycznia dostałeś tego maila poczekaj może ze 3 dni, bo to gdzieś tyle zajmuje, aż zwrot zaksięgują.
d9Jacek Opublikowano 19 Stycznia 2021 Opublikowano 19 Stycznia 2021 26 minut temu, d9Jacek napisał: 山东省潍坊市坊子区北海路8616号商会大厦 co ciekawe powyższe "robaczki" nijak nie przystaja do tych poniżej: 青岛道曼供应链有限公司
Market Opublikowano 20 Stycznia 2021 Opublikowano 20 Stycznia 2021 Ja miałem dwie nietypowe sytuacje: 1. Towar nie przychodził długo, więc napisałem bezpośrednio do Chińczyka. Drobnostki za 40 PLN. Bardzo przepraszał i napisał, że wysyła drugi raz. Pomyślałem, że ściema i już się przymierzałem do reklamacji w PP. A tu przyszły... obie paczki. Napisałem do Chińczyka, że chcę zapłacić za drugi towar, ale podziękował i odpisał, że dla niego temat jest zakończony. 2. Na stronie można było płacić tylko kartą. Kwota 4$, myślę pikuś, nawet gdyby przekręt to 4$ nie majątek. Zapłaciłem kartą, ale z rachunku zeszło nie 4$ tylko 100$. Chińczyk ewidentnie ściemniał, badanie w necie po fakcie wykazało, że oszust. Bank nie chciał się tknąć, bo z jego strony płatność przeszła OK i legalnie. Ostatecznie bank zawalił z reklamacją i kasę musiał oddać. Wnioski: 1. Sprawdzać wiarygodność sprzedawcy w necie. PRZED zakupem 2. Kontaktować się przede wszystkim bezpośrednio ze sprzedawcą. 3. Reklamacja w PP. 4. Ostatecznie reklamacja w banku. Osobiście jak jest możliwość płatności PP to zdecydowanie nie przy pomocy karty.
Patryk Sokol Opublikowano 20 Stycznia 2021 Opublikowano 20 Stycznia 2021 Dlatego z bankiem nie gadacie na temat reklamacji, tylko chcecie formularz Chargeback. To on jest od oszustw, reklamacja może się udać, ale nie musi. Innymi słowy zaczynacie dyskusję z bankiem od formularza Chargeback i tyle, o nic innego pytać nie warto. A jeśli chodzi o Chiny - ja od dawna twierdzę, że wolę coś reklamować w Chinach niż w Polsce. W Polsce to z reguły droga przez mękę, z odsyłaniem bzdur za 50zł włączenie i nie uznawaniem reklamacji, bo FC do quada ma ślady lutowania (a jak miałem zmontować?). Doszło do tego, że często kupuję coś w Polsce i kiedy odmówią mi reklamacji, to uderzam do producenta w Chinach. Taki iFlight dosyła wtedy uszkodzone sprzęty np. 1
jarek996 Opublikowano 20 Stycznia 2021 Opublikowano 20 Stycznia 2021 W dniu 19.01.2021 o 14:46, mr.jaro napisał: Kazdorazowo zglosilem to bezposrednio do PayPal i bez wiekszych ceregieli uzyskalem pelen zwrot pieniedzy. Ze strony PayPal odbylo sie wszystko wzorowo. Teraz wiadomo dlaczego TESLE tak podrozaly. Elon musi Jarkowi kase za jakies fanaberie oddawac ?
d9Jacek Opublikowano 23 Stycznia 2021 Opublikowano 23 Stycznia 2021 W dniu 20.01.2021 o 08:15, mr.jaro napisał: Chinczyvcy pokazali sie pod wzgledem handlowym z jak najlepszej strony. w moim też, sprawa załatwiona pozytywnie zobaczymy jak będzie z dostawą kolejnego zakupu, firma z HongKongu ale wysyła z GB..dostałem mail , że juz wysłano?
Irek M Opublikowano 23 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2021 Patryk, Chargeback to zupełnie co innego niż potwierdzenie obciążenia rachunku kwotą przelewu? Byłem w banku wyjaśniłem o co mi chodzi. W potwierdzeniu mam mniej danych niż w potwierdzeniu mailowym z PP. Myślałem, że dostanę pełne dane odbiorcy przelewu, a tu nic...Chyba trafiłem na oszusta, w necie próbowałem wyszukać adres mailowy. Było sporo o oszustwach na ...@163.com czy jakoś tak, a mój tak się kończył. Nie mogę też wejść na stronę, na której kupowałem, wpisując ją w przeglądarkę też nie wyświetla się - www.roarmmay.com ale może tylko na moim się nie wyświetla...Podobnie mam z zainstalowaniem kodeka H-265, każdy instaluje, a u mnie klikam by zainstalować i nic się nie dzieje... W takim razie będę musiał odhaczyć w PP jakikolwiek powód kontaktu z nimi opisując swój.
Market Opublikowano 23 Stycznia 2021 Opublikowano 23 Stycznia 2021 No raczej oszustwo: https://www.scam-detector.com/validator/roarmmay-com-review/ Może opisz dla potomnych dokładnie jak przebiegała płatność, bo wychodzi, że nie poszło jednak przez PP. PS Chargeback to żądanie zwrotu środków zapłaconych kartą, wyłudzonych w ramach uszustwa lub generalnie nienależytego wykonania uslugi/sprzedaży.
Irek M Opublikowano 23 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2021 8 minut temu, Market napisał: PS Chargeback to żądanie zwrotu środków zapłaconych kartą, wyłudzonych w ramach uszustwa lub generalnie nienależytego wykonania uslugi/sprzedaży. Ale skąd bank ma wiedzieć, że to oszustwo? Na podstawie oświadczenia klienta pewnie żaden bank na świecie nie zwróciłby kasy bez jakiegokolwiek potwierdzenia.
czarobest Opublikowano 23 Stycznia 2021 Opublikowano 23 Stycznia 2021 47 minut temu, Irek M napisał: Ale skąd bank ma wiedzieć, że to oszustwo? Na podstawie oświadczenia klienta pewnie żaden bank na świecie nie zwróciłby kasy bez jakiegokolwiek potwierdzenia. Nie przejmujesz się tym, bank po prostu sam to sobie załatwia (kontaktuje się ze sprzedawcą, jeśli nie ma odpowiedzi lub dowodów że wszystko jest okej to masz zwrot) i wiele osób z tego korzysta, a banki to obsługują i jeśli zgłoszenie jest zasadne (a zdecydowanie jest) to na pewno Ci to przyjmą. Jeśli płaciłeś kartą to polecam to jak najszybciej zrobić jak już pisali koledzy wyżej, bo PayPal pewnie nie pomoże jeśli to przez nich w ogóle nie przeszło.
MASK Opublikowano 23 Stycznia 2021 Opublikowano 23 Stycznia 2021 2 godziny temu, Irek M napisał: Ale skąd bank ma wiedzieć, że to oszustwo? Na podstawie oświadczenia klienta pewnie żaden bank na świecie nie zwróciłby kasy bez jakiegokolwiek potwierdzenia. Tak, na podstawie oświadczenia klienta. Płatności kartą są ubezpieczone. Jeśli zapłaciłeś kartą, a nie otrzymałeś usługi lub towaru, to wydawca karty (visa, mastercard, czy inne - nie bank) zwraca Ci pieniądze i bada sprawę.
idfx Opublikowano 24 Stycznia 2021 Opublikowano 24 Stycznia 2021 W dniu 23.01.2021 o 11:15, Irek M napisał: Ale skąd bank ma wiedzieć, że to oszustwo? Na podstawie oświadczenia klienta pewnie żaden bank na świecie nie zwróciłby kasy bez jakiegokolwiek potwierdzenia. Kilka lat temu ktos mi ogolil konto lekko. Zaczalem dostawac powiadomienia, ze ktos robi doladowania telefonu. Wybralem sie do banku, pani sie zalogowala na moje konto i pokazala liste transakcji z prosba by odznaczyc co uwazam, ze nie moje. Przed polnoca pieniadze w calosci wrocily i dostalem pismo z sadu z pytaniami czy udostepnialem komus karte itp. Karte musialem przeciac i odeslac. Co najzabawniejsze, jedna z transakcj to zakup sprzetu do silowni, zrobiony w USA. No i pani na to “wiem, ze to durne pytanie, ale proceduralnie musze zapytac. Czy byl pan w USA .. 2 godziny temu.”
d9Jacek Opublikowano 27 Stycznia 2021 Opublikowano 27 Stycznia 2021 W dniu 23.01.2021 o 09:04, d9Jacek napisał: zobaczymy jak będzie z dostawą kolejnego zakupu, firma z HongKongu ale wysyła z GB..dostałem mail , że juz wysłano? przesyłka dostarczona DHL-em dziś rano.....no jestem w szoku...koszt 4,35 funta
Irek M Opublikowano 28 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2021 Jak napisałem, poprosiłem o procedurę chargeback, a dostałem wydruk obciążenia wspomnianą kwotą. Czyli zupełnie nie to jak rozumiem. A powiedzcie czy to może być prawdą - zupełnie z innej beczki. Chciałem ten sam przedmiot zakupić tym razem z Anglii. Na stronie sklepu jest przedmiot in stock ale pomyślałem upewnię się i zapytam czy faktycznie jest dostępny. Szybko otrzymałem maila z przeprosinami ale ze względu na brexit nie wysyłają niczego za granicę. Tu piszecie, że wysyła z GB. Czy to mogła być wymówka sklepu, że im się nie chce?
Irek M Opublikowano 28 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2021 Jarek, płaciłem kartą Visa przez Pay Pal ale chyba z pospiechu bez logowania w PP. Tyle, że jak pokazałem mam mail z PP potwierdzający tę operację. Dobrze ale z bankiem to muszę wiedzieć czego żądać. Muszę chyba przedstawić jakiś dokument potwierdzający moje przypuszczenia.
Rekomendowane odpowiedzi