Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. mecenas Opublikowano 26 Września Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 26 Września Dzięki Marcin za kontakt do Bogdana. A wyszło tak. 10 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. mecenas Opublikowano 11 Października Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 11 Października Po wielu bojach udało się wreszcie ogarnąć otwieranie kabiny pilota. Zaprojektowałem i wykonałem taki oto siłowniczek. No i zadziałało. https://youtu.be/oxA4DcD6K-Q?feature=shared 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 11 Października Udostępnij Opublikowano 11 Października Wykorzystałeś napęd i krańcówki z mechanizmu z podwozia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FockeWulf Opublikowano 11 Października Udostępnij Opublikowano 11 Października Od jakiegoś czasu Hitec robi siłowniki elektryczne. Pewnie najprostszy sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 11 Października Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października Wykorzystałem takie coś https://pl.aliexpress.com/item/1005002763442296.html Reszta to już moje rzeźbiarstwo 😄. HiTec się niestety nie nadaje, poza tym jest koszmarnie drogi. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. mecenas Opublikowano 3 Listopada Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 3 Listopada Sezon lotny się chyba skończył, więc pora przyspieszyć działania przy "wyjcu"😁. Pora przyszła na dokończenie nosa kadłuba, a jest z tym trochę roboty, bo i oszklenie, oświetlenie i mocowanie uzbrojenia. Zrobiłem jak umiałem, a wyszło tak: Pozostało mi jeszcze wytoczyć mocowania KM-ów no i same lufy. Lampa sygnałowa będzie wyświetlać literę S morse'a w kolorze bursztynu. Tak se kurde wymyśliłem 😁. 13 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 3 Listopada Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 55 minut temu, mecenas napisał: .... Lampa sygnałowa będzie wyświetlać literę S morse'a w kolorze bursztynu. Tak se kurde wymyśliłem 😁. A dlaczego S?😀 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 3 Listopada Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2 godziny temu, mecenas napisał: Lampa sygnałowa będzie wyświetlać literę S morse'a w kolorze bursztynu. Tak se kurde wymyśliłem 😁. a będą przerwy między kolejnymi "s" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 4 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 14 godzin temu, Andrzej Klos napisał: A dlaczego S?😀 13 godzin temu, pacek napisał: a będą przerwy między kolejnymi "s" 😁🤪🤣 Zaadaptowałem sterownik Leda z tylnego światła rowerowego😁 , a on mróga właśnie literę "S" Morsem, czyli 3 krótkie przerwa i znów 3 krótkie. Mogę jeszcze ustawić ciągłe lub krótkie -przerwa- krótkie. Podłączę to do zasilania zapłonu, by mieć kontrolę że jest aktywny. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merlin71 Opublikowano 4 Listopada Udostępnij Opublikowano 4 Listopada Już to pisałem i ciągle się powtarzam pewnie, ale nic innego nie można powiedzieć. Super robota! Piękny model będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano Piątek o 12:41 Autor Udostępnij Opublikowano Piątek o 12:41 Cześć. Czy jest ktoś w stanie określić umiejscowienie przyrządów pokładowych w kabinie? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano Piątek o 16:26 Udostępnij Opublikowano Piątek o 16:26 Tablica Przyrządów Pokładowych (opis do rysunku): 1.Paliwomierz Wskaźnik podciśnienia w instalacji napędu żyroskopu sztucznego horyzontu. (EDIT) 2.Obrotomierz lewego silnika 3.Trójwskazówkowy wskaźnik lewego silnika (temperatura najgorętszego cylindra, ciśnienie-paliwa i oleju) 4.Manometr ciśnienia ładowania lewego silnika (pomiar ciśnienia powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej w kanale ssącym silnika) 5. Manometr ciśnienia ładowania prawego silnika (pomiar ciśnienia powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej w kanale ssącym silnika) 6.Wskaźnik sztucznego horyzontu. 7.Wskaźnik busoli. 8. Przyrząd zespolony (kontroler lotu-prędkościomierz z chyłomierzem poprzecznym) 9.Chyłomierz podłużny. 10.Zegar (EDIT) 11.Wariometr(EDIT) 12. Obrotomierz prawego silnika 13. Trójwskazówkowy wskaźnik prawego silnika (temperatura najgorętszego cylindra, ciśnienie-paliwa i oleju). 14.Wyłącznik lewego iskrownika. 15. Amperomierz/Woltamperomierz 16. Wyłącznik prawego iskrownika. 17. Korbka otwierania wiatrochronu w skórzanym etui. 18. Lampka podświetlenia tablicy przyrządów. 19.DSS (Dźwignie Sterowania Silnikami). 20. Przyrząd instalacji powietrznej lub hydraulicznej. (o ile był bo ja na foto go nie widzę) 21.Wskaźnik temperatury powietrza. 22. Wskaźnik pokładowej instalacji tlenowej (musiała być bo na Łosiu załoganci mieli swoje butle i prawie się dusili, gdy rozmawiali przez „interkom” na dużej wysokości). 23. Zegar. Wskaźnik paliwomierzy -trójwskazówkowy (zbiornik główny i dwa zbiorniki skrzydłowe) (EDIT) 24.Przycisk uzbrojenia (prawdopodobnie) 25.Tablica elektryczna na prawej burcie. 26.Sygnalizacja położenia klap. 27.Sygnalizacja położenia lewego podwozia. 28. Sygnalizacja położenia kółka ogonowego (była chyba zagłuszka bo to był prototyp) 29. Sygnalizacja położenia prawego podwozia. Uwaga: Jest to moja wersja rozmieszczenia i rodzaju przyrządów pokładowych Wilka i nie jest ona ostateczna. Natomiast upieram się, że zegar, wskaźnik temperatury powietrza zewnętrznego oraz wskaźnik poziomu tlenu musiały istnieć na tym samolocie. A już BEZWZGLĘDNIE musiała być czytelna sygnalizacja położenia klap i goleni podwozia. Bez tego samoloty nie latały. Polecam bardzo dobre wydanie książkowe” Dariusz Karnas „Polish Aircraft (1939)Instruments Panels”, gdzie są na kolorowo pokazane tablice przyrządów PZL P.11c, PZL.37 Łoś, PZL.23 Karaś, Lublin R-XIII, RWD-14 Czapla, PWS-26 łącznie z wyglądem poszczególnych przyrządów pokładowych. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano Piątek o 16:43 Udostępnij Opublikowano Piątek o 16:43 https://zbiam.pl/czasopisma/wojsko-i-technika-historia-numer-specjalny-62024/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano Piątek o 20:02 Udostępnij Opublikowano Piątek o 20:02 W dniu 3.05.2024 o 21:43, mecenas napisał: Wiem że trochę niezgodne z oryginałem, ale poszedłem na mały kompromis Wybaczamy! W dniu 3.01.2024 o 09:02, kesto napisał: Wojtek tym rowerem jeździł po fajki. GDYBYS TYLE NIE PIL I NIE PALIL; TO MOGLBYS SOBIE TERAZ TUTAJ Z NAMI SIEDZIEC; PIC I PALIC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano wczoraj o 11:43 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 11:43 Stanisław, Robert - WIELKIE DZIĘKI za pomoc. Książkę spróbuję zamówić. No właśnie, i tu się pojawiają dylematy. Po 1-sze, jeśli samolot miał 2 zbiorniki paliwa, to czy nie posiadał dwuch przyrządów do odczytu stanu paliwa? Kolejnym dylematem jest umiejscowienie zespolonego wskaźnika kontroli silnika prawego (poz. 13). Ze zdjęcia zamieszczonego w monografii Glassa, a jest ono nieco większe, wydaje się że znajduje się on na podłodze kabiny (widać 3 wskazówki), w miejscu poz. 23. Na logikę faktycznie powinien on się znajdować pod obrotomierzem po prawej stronie, lecz tam widać tylko jedną wskazówkę. Co do instalacji tlenowej - pełna zgoda. Zastanawiam się w jakim celu był umieszczony wskaźnik temp. powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano wczoraj o 15:00 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 15:00 Uzupełnienie do poprzedniego komentarza: 1. Niestety błędnie nie oznaczyłem w opisie poz. 11 czyli wariometru oraz poz. 10 zegara pokładowego, który prawdopodobnie był po prawej stronie. Zrobiłem EDIT. 2. Właśnie na podłodze kabiny mógł być zamontowany trójwskazówkowy wskaźnik paliwomierzy: Wilk jako samolot dwusilnikowy musiał mieć jeden zbiornik główny i dwa opadowe skrzydłowe a zasilanie silników szło ze zbiornika głównego. Inaczej w czasie manewrów w locie silniki miałyby przerwy w zasilaniu paliwem a instalacja paliwowa byłaby łatwo zapowietrzona. Silniki Wilka wymagały paliwa pod ciśnieniem dlatego musiały być zasilane ze zbiornika głównego wyposażonego w pompę elektryczną paliwa. Np. Łoś miał aż 5 zbiorników (główny, dwa boczne i dwa skrzydłowe plus możliwość montażu jeszcze dwóch w komorze bombowej) i w związku z tym trzy paliwomierze (jeden od zbiornika głównego i dwa od zbiorników bocznych). Były to paliwomierze pływakowe (pływak zanurzony w paliwie połączony dźwigniami mechanicznymi z zespołem wskazówki). Pilot Łosia musiał ciągle przełączać krany paliwa, aby uruchamiać właściwą sekwencję zbiorników paliwa. Dlatego uważam, że Wilk miał paliwomierz w podłodze i w poziomie, żeby łatwiej doprowadzić dźwignie do wskaźnika paliwa. Na dużym zdjęciu w monografii Wilka widać inne rozstawienie wskazówek w tym wskaźniku więc nie mógł być to trójwskazówkowy wskaźnik silnika. Są to jednak moje przypuszczenia. 3. Zabrakło bardzo ważnego wskaźnika montowanego na wszystkich polskich samolotach ze sztucznymi horyzontami - wskaźnika podciśnienia w instalacji napędu żyroskopu sztucznego horyzontu (silniki żyroskopowe były napędzane powietrzem). Mógł być zamontowany jako poz.1. 4. Wskaźnik temperatury powietrza zewnętrznego (poz.21) pokazywał rzeczywistą temperaturę na zewnątrz i pozwalał uniknąć oblodzenia poprzez zmianę wysokości lotu (bo wtedy jeszcze samoloty nie miały instalacji przeciwoblodzeniowej). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 4 godziny temu Autor Udostępnij Opublikowano 4 godziny temu Stanisław, jeszcze raz dziękuję, trochę mi to rozjaśniło obraz. Czy mi się wydaje że pod przełącznikami iskrowników widzę jeszcze jeden przyrząd? czy mam zwidy🙄. Ha, i kolejny dylemat! Kolor wnętrza kabiny. Na srebrny używany w tym okresie mi to nie wygląda, choćby ze względu na różnicę szarości w stosunku do drążka sterowniczego i lampki podświetlającej, oraz przetarcia na krawędziach obudowy dźwigni podwozia. Paliwomierz taki z 3ma wskazówkami będę chyba musiał sobie wymyślić, bo nic na necie nie znalazłem😥. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi