Skocz do zawartości

PZL.38/II Wilk 1:3.8


Rekomendowane odpowiedzi

Nareszcie! Świetnie!

Wspominałeś od czasu do czasu o tym nowym projekcie i niecierpliwie czekałem na jakieś postępy, nie mając pewności czy będzie relacja...

A jednak! Bardzo się cieszę i będę śledził uważnie. Twoje projekty zawsze podziwiam, są świetne, a wykonanie zawsze mistrzowskie. 

Dobrze że można popatrzeć bo jest się od kogo uczyć fachu.

Ps. Bardzo ładne grafiki, robią wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Patrzę co chwilę na Wilka - ale w skali 1:12 :)

 

To strasznie mały wyjdzie, 900mm rozpiętości, przy 2-ch silnikach, gondolach, to musi ważyć "piórko " żeby to latało.

Kilka lat temu odkupiłem takiego, ale 1:9. Konstrukcja balsowa kryta orecoverem, super mi to latało póki nie padło badziewne serwo na lotce. Po wymianie oczywiście nie sprawdziłem wychyleń i skończyło się rumakowanie. Zostało mi całe wyposażenie, motorki, regle, i chowane podwozie.

Ktoś nawet coś tam nagrał.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wojtek  będę podglądał temat bo zacząłem lepić  PWS 33 w skali 1/3,5 na razie ogarniam podwozie ( i jestem na dobrej drodze  )do napędu mam Saito FG30 dwie sztuki planuję zmieścić się w 15-16kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Adaś, no i super! Widzę że Cię zmotywowałem?, obiecywałeś od dawna że się weźmiesz za Wyżła.

Ale bardzo mnie niepokoi że nie kończysz RWD-25. Myślałem że w tym sezonie polecimy razem.?

Tak, podwozie to wyzwanie, coś o tym wiem. FG30 może być trochę mało, no ale zobaczysz ile Ci wyjdzie wagowo model, zawsze można podmienić na FG-40?.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2021 o 17:50, jędrek napisał:

Wojtek, były w "Modelarzu" jeszcze takie plany.

 

PZL-38_Wilk.jpg.10d067db144dc39ca1e88f6fde40dc20.thumb.jpg.3d8b92c2b02214ddccfcc18cf14da3e7.jpg

 

Kiedyś już o tym pisałem, ale z obowiązku przypomnę i tu.

Na tych planach jest błąd. Wilk miał oznaczenie PZL 38 bez P.  ( nie miał nic wspólnego z Puławskim.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2021 o 20:23, mecenas napisał:

 

To strasznie mały wyjdzie, 900mm rozpiętości, przy 2-ch silnikach, gondolach, to musi ważyć "piórko " żeby to latało.

Kilka lat temu odkupiłem takiego, ale 1:9. Konstrukcja balsowa kryta orecoverem, super mi to latało póki nie padło badziewne serwo na lotce. Po wymianie oczywiście nie sprawdziłem wychyleń i skończyło się rumakowanie. Zostało mi całe wyposażenie, motorki, regle, i chowane podwozie.

Ktoś nawet coś tam nagrał.

 

 

 

Prezentuje sie pięknie i dostojnie. 1/9 to już właściwy rozmiar. Oprócz składanego podwozia miał tez ster kierunku? Pamiętasz ile ważył do lotu?

Ja planuję ok 1kg na 2 silniczki 2830 i śmigła 7x5. Bez podwozia (chyba ze druciane)

 

image.png.d3c843efe80534f227a85aa388c7e833.png

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mecenas napisał:

Cześć.

 

Prace nad kopytem pod formę gondoli trwają. Kopyto składa się z 4-ech części, część przednia z dwóch połówek i tylna podobnie.

 

 

W tak zwanym międzyczasie projektuję w programie FreeCad elementy podwozia gł. które będą frezowane na CNC z lotniczego duraluminium.

 

Na razie tyle.

 

 

 

Bedzie co ogladac i podziwiac!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Oprócz składanego podwozia miał tez ster kierunku? Pamiętasz ile ważył do lotu?

 

Tak, posiadał stery kierunku pędzone jednym serwem z kadłuba poprzez zestaw dźwigni kątowych.

Ze względu na brak wzniosu, tzn jest ok. 0.5 st. model nie chciał poprawnie wykonywać zakrętów i kierunek musi być używany.

Całość do lotu ważyła lekko ponad 1350g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.