Skocz do zawartości

PZL.38/II Wilk 1:3.8


Rekomendowane odpowiedzi

100% ręczna robota ? Ale to że mniejszy i prostszy to nie znaczy że budowniczy ma nie stosować różnych technik budowy elementów samolotu ?, Sam stwierdziłeś że skrzydło i gondole ( kąty zwichrzenie itp. ) to najtrudniejszy element budowy.

I stwierdziłem że jakiś stelażyk by się przydał co by się kąty nie pogubiły ?

No ale dalsze konwersacje będziemy przeprowadzać w moim wątku co by kolegi Mecenasa nie rozpraszać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
2 godziny temu, mecenas napisał:

Pora poprzymierzać gondole czy wszystko pasuje.

 

To chyba napisales, zeby przeszyl nas dreszczyk emocji ?

 

Przeciez Tobie ZAWSZE,  WSZYSTKO pasuje .

 

Te "Fokowe" gondole sa przesliczne. Uwielbiam rowniez wszystko co napedzal ARGUS AS 410. Sa jakies lekkie podobienstwa ? 

 

W te gondole pasowalyby dwie ENYE V240 (  "lewa" i "prawa" ), choc akurat nie jestem pewien, czy 240 ma  "przestawialne" obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

???...no dość blisko typujecie.

Kompletna gondola full wyposażona ze stosunkowo ciężkim motorem to 4850g, centropłat 2200g, to daje 11.9kg. To w zasadzie najcięższe w modelu elementy. Końcówki płatów kompletne z serwami to 1050g każda .

Będę content jeśli zmieszczę się 20kg że wszystkim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, no tak, trzeba teraz maksymalnie robić lekkie stateczniki, no i kadłub, całe szczęście że kadłub to wydmuszka bez ciężkich bebechów, no chyba że balast z przodu do wyważenia.

Jarku, w 1-szej wersji Wilk miał być mniejszy, 2.7m, pod Lasery V 300, ale i tak nie zmieścił bym się w 15kg masy więc powiększyłem do 3m rozp. 

Ponoć większe lepiej latają ?.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu, ja na laminatach to się słabo znam, kolega mi pomagał.

Z tego co wiem, to chyba 4 warstwy, cieńka tkanina na lico, potem 110-ka, węgiel i zamknięte znowu 110-tką. W każdym bądź razie sztywność niesamowita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojciech, żebra gondoli są w całości wykonane z grubszej płytki laminatu, czy jest to cienka płytka doklejona do sklejkowego żebra ?

A propos ramka z cienkiej sklejki doskonale zabezpiecza krawędzie balsowego pokrycia i łatwiej dopasować resztę płata-wiem bo też tak czasami robię ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli te żebra w centropłacie? to tak, żebra wykonane są lekkiej sklejki i od wewnątrz wnęki gondoli wzmocnione laminatowymi żebrami gr. 1 mm.  na długości 3/4 cięciwy Na tych żebrach "wiszą " całe gondole które są stosunkowo ciężkie.

 

50 minut temu, RobertK napisał:

A propos ramka z cienkiej sklejki doskonale zabezpiecza krawędzie balsowego pokrycia i łatwiej dopasować resztę płata-wiem bo też tak czasami robię ?

 

? No to są w zasadzie podstawy modelarstwa.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.