Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
55 minut temu, mecenas napisał:

 

....

Lampa sygnałowa będzie wyświetlać literę S morse'a w kolorze bursztynu.

Tak se kurde wymyśliłem 😁.

 

 

A dlaczego S?😀

Opublikowano
2 godziny temu, mecenas napisał:

Lampa sygnałowa będzie wyświetlać literę S morse'a w kolorze bursztynu.

Tak se kurde wymyśliłem 😁.

a będą przerwy między kolejnymi "s" :)

Opublikowano
14 godzin temu, Andrzej Klos napisał:

A dlaczego S?😀

 

13 godzin temu, pacek napisał:

a będą przerwy między kolejnymi "s" :)

 

😁🤪🤣

Zaadaptowałem sterownik Leda z tylnego światła rowerowego😁 , a on mróga właśnie literę "S" Morsem, czyli 3 krótkie przerwa i znów 3 krótkie. Mogę jeszcze ustawić ciągłe lub krótkie -przerwa- krótkie. Podłączę to do zasilania zapłonu, by mieć kontrolę że jest aktywny.

  • Lubię to 3
Opublikowano

Już to pisałem i ciągle się powtarzam pewnie, ale nic innego nie można powiedzieć. 

Super robota! Piękny model będzie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 3.05.2024 o 21:43, mecenas napisał:

Wiem że trochę niezgodne z oryginałem, ale poszedłem na mały kompromis

 

Wybaczamy!

W dniu 3.01.2024 o 09:02, kesto napisał:

Wojtek tym rowerem jeździł po fajki.

 

GDYBYS TYLE NIE PIL I NIE PALIL; TO MOGLBYS SOBIE TERAZ TUTAJ Z NAMI SIEDZIEC; PIC I PALIC

0dd01c946f1f1f1a915bb26c83d8d8d08049f9ad.jpeg

Opublikowano

Stanisław, Robert - WIELKIE DZIĘKI za pomoc.

Książkę spróbuję zamówić.

 

No właśnie, i tu się pojawiają dylematy. 

Po 1-sze, jeśli samolot miał 2 zbiorniki paliwa, to czy nie posiadał dwuch przyrządów do odczytu stanu paliwa?

Kolejnym dylematem jest umiejscowienie zespolonego wskaźnika kontroli silnika prawego (poz. 13). Ze zdjęcia zamieszczonego w monografii Glassa, a jest ono nieco większe, wydaje się że znajduje się on na podłodze kabiny (widać 3 wskazówki), w miejscu poz. 23.

Na logikę faktycznie powinien on się znajdować pod obrotomierzem po prawej stronie, lecz tam widać tylko jedną wskazówkę.

Co do instalacji tlenowej - pełna zgoda.

Zastanawiam się w jakim celu był umieszczony wskaźnik temp. powietrza.

 

Opublikowano

Uzupełnienie do poprzedniego komentarza:

1.      Niestety błędnie nie oznaczyłem w opisie poz. 11 czyli wariometru oraz poz. 10 zegara pokładowego, który prawdopodobnie był po prawej stronie. Zrobiłem EDIT.

2.      Właśnie na podłodze kabiny mógł być zamontowany trójwskazówkowy wskaźnik paliwomierzy: Wilk jako samolot dwusilnikowy musiał mieć jeden zbiornik główny i dwa opadowe skrzydłowe a zasilanie silników szło ze zbiornika głównego. Inaczej w czasie manewrów w locie silniki miałyby przerwy w zasilaniu paliwem a instalacja paliwowa byłaby łatwo zapowietrzona. Silniki Wilka wymagały paliwa pod ciśnieniem dlatego musiały być zasilane ze zbiornika głównego wyposażonego w pompę elektryczną paliwa. Np. Łoś miał aż 5 zbiorników (główny, dwa boczne i dwa skrzydłowe plus możliwość  montażu jeszcze dwóch w komorze bombowej) i w związku z tym trzy paliwomierze (jeden od zbiornika głównego i dwa od zbiorników bocznych). Były to paliwomierze pływakowe (pływak zanurzony w paliwie połączony dźwigniami mechanicznymi z zespołem wskazówki). Pilot Łosia musiał ciągle przełączać krany paliwa, aby uruchamiać właściwą sekwencję zbiorników paliwa. Dlatego uważam, że Wilk miał paliwomierz w podłodze i w poziomie, żeby łatwiej doprowadzić dźwignie do wskaźnika paliwa. Na dużym zdjęciu w monografii Wilka widać inne rozstawienie wskazówek w tym wskaźniku  więc nie mógł być to trójwskazówkowy wskaźnik silnika. Są to jednak moje przypuszczenia.

3.      Zabrakło bardzo ważnego wskaźnika montowanego na wszystkich polskich samolotach ze sztucznymi horyzontami - wskaźnika podciśnienia w instalacji napędu żyroskopu sztucznego horyzontu (silniki żyroskopowe były napędzane powietrzem). Mógł być zamontowany jako poz.1.

4.      Wskaźnik temperatury powietrza zewnętrznego (poz.21) pokazywał rzeczywistą temperaturę na zewnątrz i pozwalał uniknąć oblodzenia poprzez zmianę wysokości lotu  (bo wtedy jeszcze samoloty nie miały instalacji przeciwoblodzeniowej).

  • Lubię to 1
Opublikowano

Stanisław, jeszcze raz dziękuję, trochę mi to rozjaśniło obraz.

 

Czy mi się wydaje że pod przełącznikami iskrowników widzę jeszcze jeden przyrząd? czy mam zwidy🙄.

 

Ha, i kolejny dylemat! Kolor wnętrza kabiny. Na srebrny używany w tym okresie mi to nie wygląda, choćby ze względu na różnicę szarości w stosunku do drążka sterowniczego i lampki podświetlającej, oraz przetarcia na krawędziach obudowy dźwigni podwozia.

 

Paliwomierz taki z 3ma wskazówkami będę chyba musiał sobie wymyślić, bo nic na necie nie znalazłem😥.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.