Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam ładowarkę Redox Alpha v2 i zastanawiam się jak ją podłączyć do akumulatora samochodowego. Słyszałem że tak się da a byłoby to przydatne podczas latania żeby inny pakiet się w tym czasie ładował.

I czy akumulator nie spali ładowarki jak ma 12V 400A ?

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Dziękuję za pomoc już kupiłem kabel do wejścia zapalniczki.

Opublikowano

Najprościej kupić sobie odpowiedni przewód z jednym końcem z wtykiem do zapalniczki a drugi z takim złączem DC jak ma Twoja ładowarka i oczywiście odpowiednią polaryzacją. 

Można również, tak jak zrobiłem to ja do Imaxa B6, zrobić sobie taki kabel kupując tylko wtyk zapalniczki oraz odpowiedni wtyk DC oraz odpowiedni przewód i to sobie połączyć.

 

A spalić się nic nie spali jeśli polaryzacja będzie dobra, 400A to tylko maksymalny prąd chwilowy jaki MOŻNA pobrać z akumulatora (a właściwie to chyba dokładniej deklarowany prąd jaki akumulator może oddać - oczywiście chwilowo). Ładowarka "weźmie" sobie tyle ile będzie potrzebować, ważne żeby napięcie było dobre, a w tym przypadku będzie okej. Jedynie trzeba uważać na tandetne wtyczki do zapalniczki jak będziesz chciał ładować większymi prądami (i tym samym pobierać większy prąd z akumulatora samochodu), bo jeśli są słabe to będą mogły się nagrzewać. No i fajnie jak gniazdko zapalniczki nie wyłącza się przy wyłączonym silniku w samochodzie :P.

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W zestawie z ładowarką masz  gotowy przewód do zasilania ładowarki z krokodylkami. Podpinasz do akumulatora i gotowe. Można dla bezpieczeństwa  w plusowy wstawić bezpiecznik.

Opublikowano
1 godzinę temu, Uszek napisał:

W zestawie z ładowarką masz  gotowy przewód do zasilania ładowarki z krokodylkami. Podpinasz do akumulatora i gotowe. Można dla bezpieczeństwa  w plusowy wstawić bezpiecznik.

 

Zależy jeszcze gdzie masz akumulator :)

 

Wtyk do zapalniczki ma ograniczenie max prądu - chyba 5A, wiec większych pakietów raczej nie da się ładować. 

 

Oczywiście polecam krokodylki i gruby przewód głośnikowy o długości 2m. Z lenistwa można położyć ładowarkę gdzieś w komorze silnika - ALE, jak coś pójdzie nie tak, zrobisz zwarcie, wybuchnie pakiet w czasie ładowania - to lepiej jednak aby proces odbywał się poza autem, albo łatwo było usunąć zagrożenie poza samochód. 

Opublikowano

Hej,

 

Sprawdziłem,

moje gniazdo zapalniczki ma bezpiecznik 10 A,

dodatkowe gniazdo w bagażniku również 10A,

z którąś moją mniejszą ładowarką w zestawie dostałem przewód "zapalniczkowy", tam we wtyk jest wsadzony rurkowy bezpiecznik topikowy 5 A.

Ładowanie w samochodzie np. na siedzeniu pasażera  to chyba nienajlepszy pomysł........, widziałem taki samochód ?

Jeśli już to jednak klemy na akumulator mniej groźne, ale w nowych wymysłach motoryzacyjnych to fakt, nawet to może być problemem, nie tylko ze względu na dostęp........

Opublikowano

Faktycznie za bardzo spojrzałem z mojej perspektywy gdzie ładowanie prądem 5A przy 3S traktuję już jako "większy" pakiet :D.
Ale Redox Alpha v2 ma maksymalnie 50W więc w typ przypadku można korzystać z pełni możliwości tej ładowarki. Tylko do tego potrzeba wtyczki która to wytrzyma i ma bezpiecznik na te minimum 5A.

 

Osobiście wolę w ten sposób, bo po pierwsze krokodylki w zestawie do ładowarki miały bardzo krótki przewód więc nawet nie wiedziałem gdzie bym miał tę ładowarkę położyć (bo raczej nie na silniku :P), a po drugie otwieranie maski za każdym razem i odkręcanie i zdejmowanie pokrywy akumulatora niezbyt mi się widziało. A tutaj podłączam się w bagażniku i można spokojnie z długim kablem wyprowadzić ładowarkę na zewnątrz na jakiś stolik, choć ja raczej robię to w otwartym bagażniku.

Faktycznie mając potworki ładujące z mocami 100+ watów już trzeba by się ograniczać jeśli chodzi o ładowanie z "wtyczki" i lepszym wyjściem mogą być wtedy klemy. Ale generalnie co komu wygodnie :).

 

O rozładowanie akumulatora bym się przy tych prądach też nie martwił, długo trzeba by ładować z maksymalną mocą tej ładowarki (50W) żeby rozładować akumulator auta którym przyjechaliśmy na lotnisko (przy maluszku 44Ah to będzie chyba jakieś 10H :)), chyba że akumulator ma już bardzo małą pojemność, albo korzystamy z auta tak, że nie nadąża się ładować :). Nie mniej pewnie warto uważać.

Opublikowano
32 minuty temu, czarobest napisał:

O rozładowanie akumulatora bym się przy tych prądach też nie martwił, długo trzeba by ładować z maksymalną mocą tej ładowarki (50W) żeby rozładować akumulator auta którym przyjechaliśmy na lotnisko (przy maluszku 44Ah to będzie chyba jakieś 10H :)), chyba że akumulator ma już bardzo małą pojemność, albo korzystamy z auta tak, że nie nadąża się ładować :). Nie mniej pewnie warto uważać.

 

Zależy na jakim poziomie latasz i ile pakietów masz. Jak latasz motoszybowcem i zużywasz 2 pakiety na dzień - to nie ma o czym mówić. Ale jak mam do wykonania 30 lotów pakietami 6s 1500 to już się robi z tego niezła pojemność i ładowanie tego z akumulatora samochodowego 12V 80Ah robi się problemem (bo to równoważnik 67Ah), a gdzie energia do odpalenia auta?. W pewnym momencie zrobiliśmy sobie dodatkowy pakiet Li-Ion 6s10p aby bezstresowo ładować wszystkie akumulatory. Dzięki temu nie musisz tez tego robić w samochodzie - tylko np na stoliku.

Opublikowano

No tak Przemek @japim wszystko zależy od tego co kto potrzebuje i trzeba sobie dobrać wszystko pod siebie :). Przy tej ładowarce 30 pakietów tego typu to niestety byłoby tak szybko licząc 22,5h, stąd raczej patrzyłem na użycie z tą konkretną ładowarką :D, bo wydaję mi się że z nią trudno będzie w normalnym czasie opróżnić akumulator samochodu ;). Aczkolwiek dobrze że piszecie, bo nie wiadomo co autor dokładnie potrzebuje i jak chcę z tego korzystać :).

Opublikowano

Kiedyś też tak myślałem i okazało się że nie zapalił ale pożyczył mi kolega energii i po kolpocie. Tych do 50W jest duży wybór są oprogramowania do ładowarek typu imax.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.