Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
12 minut temu, model napisał:

Na drugim filmiku przy starcie zbyt dużo gazu i samolot skręcił w lewo ale sytuacja opanowana?.

Dawid model piękny , prawdziwy myśliwiec gratulacje!

Wersja  152 H jest wyjątkowo zgrabna i moim zdaniem najładniejsza. Model wyszedł ci super

Jeśli mogę coś doradzić ,to unikaj wypuszczania modelu pod tak dużym kątem w górę ,  bezpieczniej/pewniej jest wypuszczać tylko lekko ( dosłownie kilka stopni ) do góry . Model po nabrani.u prędkości i tak sie sam zacznie wznosić. 

Przy bardzo dużym kącie wypuszczenia przy najmniejszej utracie prędkości model zwali się na skrzydło i spadnie jak kamień. Sprawdzone w praktyce a latam samolotami wyłącznie "z ręki"

Pozdrawiam

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
10 godzin temu, Ares napisał:

Dawid model piękny , prawdziwy myśliwiec gratulacje!

Wersja  152 H jest wyjątkowo zgrabna i moim zdaniem najładniejsza. Model wyszedł ci super

Jeśli mogę coś doradzić ,to unikaj wypuszczania modelu pod tak dużym kątem w górę ,  bezpieczniej/pewniej jest wypuszczać tylko lekko ( dosłownie kilka stopni ) do góry . Model po nabrani.u prędkości i tak sie sam zacznie wznosić. 

Przy bardzo dużym kącie wypuszczenia przy najmniejszej utracie prędkości model zwali się na skrzydło i spadnie jak kamień. Sprawdzone w praktyce a latam samolotami wyłącznie "z ręki"

Pozdrawiam

 

Dzięki za wskazówki, będę ostro trenował ??

7 godzin temu, Grifon napisał:

Na filmie wydaje się, że jest strasznie szybki.

No szybki to niby jest w pierwszych minutach lotu lub po nabraniu wysokości i potem lot nurkowy, ale spokojnie po cichu myślę nad silnikiem i pakietem 4 s ?

Opublikowano

A jak lata Komet? Ktoś tu na forum rozpoczynał pracę. Mam zdaje mi się ten sam plan oraz trochę większego jako laminat ale ciągle jest tyle spraw odkładających ich budowę na później...:-( 

Opublikowano

Komet też dobrze się sprawuje? szybki, reakcja na lotki bardzo czuła, beczki błyskawiczne ale pętlę bardzo ociężale mimo dosyć mocnych wychyleń sterów, jak się kometowi nie przeszkadza bardzo stateczny w locie, lądowanie bardzo szybkie że aż strach, ale dzięki płozie odbija się w razie czego jak kaczuszka od wody ? 

Drugiego takiego zrobiłbym że skrzelami w skrzydłach i koniecznie klapami,plus mocniejszy silnik ( wtedy pętlę powinny być bardziej żwawe)

Opublikowano

Czyli to Ty publikowałeś relację z jego budowy? To jaki silnik siedzi w tej chwili? Mnie on podoba się bo to takie inne "latające skrzydło" ? Chociaż czas na podobanie się takich modeli chyba minął już czas temu.

Opublikowano

Ależ oczywiście że tak,  silnik to dualsky eco2814 1330kv śmigło skladane 10x6, regulator Ray 40 A i bateria sls 3s 2200mah 40 c.

Dlaczego czas już miną?

Opublikowano

Bo moda na latające skrzydła chyba minęła jakiś czas temu. Komet to oczywiście nie latające skrzydło tylko raczej bezogonowiec ale w sumie prawie to samo tylko kadłub dochodzi. Mam też plan angileskiego bezogonowca dwusilnikowego, którego też chciałem robić bo jak wspomniałem podobają mi się takie konstrukcje.

Ten dwusilnikowy to HP-75

handley-page-hp75-manx-plan-2137.jpg

Opublikowano

Żebym ja się modą kierował to na czasie był by drukowany FW 152...?

A weekendowa dziura w skrzydle mogła by być większa ? 

Opublikowano

Oglądam nagranie z lotu to chyba wylądował dalej niż było planowane ?

Dlatego powstały drobne uszkodzenia poszycia.

Jakiś hamulec aerodynamiczny by się przydał to by wyhamował i ładnie na trawce wylądował !

Sam jak już chcę wylądować to robię czasem kilka prób aby wyczuć model o ile pakiet li-pol na to pozwala i można zrobić kolejne podejścia !

 

Opublikowano

Kwestia lotniska, pole na którym ledwo wyrosło zboże, plus kamienie i dziura gotowa.

Co do lądowania to ciut przestrzeliłem, ale kwestia wprawy, zobaczył byś jak komet podchodzi do lądowania to dopiero jest prędkość, ? tam klapy obowiązkowe, w FW po pierwszym ładowaniu klapy mógłbym urwać.

 

Opublikowano

Mam messerschmitta o podobnej wielkości , rozpiętość 1280mm to potrzebuję 1h ziemi aby wylądować! A zwalniam model już dużo dalej przed tym polem, ponieważ potrzebuje dużo odległości na lot poziomy by wyhamować prędkość.

Ale odkąd zamontowałem płozy ślizgowe to mogę lądować wszędzie, na wiosnę pole było bronowane, to brony powyciągały dużo kamieni na wierzch, które powinienem pozbierać i nierówne też jest, wiec trudne warunki.

Ale nim wyląduję to robię dwie lub trzy próby aby podejście było jak najlepsze, bo łatwo uszkodzić model, w szczególności te co mam ze styropianu, bo z XPS to dużo mocniejsze są.

Staram się zawsze lądować pod wiatr i przed zbliżeniem się do pola, na którym ląduję wyłączam napęd i model szybuje stopniowo opadając i zwalniając lot.

Opublikowano

Rozumiem ? Co do wyłączania napędu to nie zawsze skutkuje, o ile w FW jest ok, bo model do końca szybuje o tyle w spitfire muszę korygować gazem do końca lot bo w pewnym momencie przy ziemi skrzydło traci siłę nośna i buch samolot w ziemię, ale temat już ogarnięty ?

Opublikowano

To zależy... jak prędkość lotu będzie już za mała to może i tak być.

Ja jak ląduje swoim spitfire z 2021 roku to cały czas kontroluję prędkość aby za bardzo nie zwolnił przed miejscem do wylądowania, ale cały czas z wyłączonym silnikiem i tylko jak model zwalnia to daję lekko w dół. Nie zawsze wychodzi idealnie, ale im więcej prób tym lepiej.

 

A jak zaczyna się wychylać na którąś stronę to daję gaz do dechy i kółko na drugie podejście ?

 

Opublikowano

Więc..... Każdy z nas ma swoje wypracowane techniki, grunt żeby nie rozbić tego co tak długo się budowało żeby polatać ?

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

I tak, historia tego samolotu pisze się na naszych oczach? przechwaliłem..... sprzęcik ?- zbyt mało gazu przy starcie plus trochę paniki i skrzydło zrobiło chrup ? ale wiadomo skleimy i będzie git 

Po weekendzie wrzucę filmik, pogadamy ( bardziej ja do was) co poszło nie tak ?

 

IMG20220507120029.jpg

IMG20220507120038.jpg

IMG20220507120042.jpg

Opublikowano
W dniu 7.05.2022 o 12:07, model napisał:

I tak, historia tego samolotu pisze się na naszych oczach? przechwaliłem..... sprzęcik ?- zbyt mało gazu przy starcie plus trochę paniki i skrzydło zrobiło chrup ? ale wiadomo skleimy i będzie git 

Po weekendzie wrzucę filmik, pogadamy ( bardziej ja do was) co poszło nie tak ?

 

IMG20220507120029.jpg

IMG20220507120038.jpg

IMG20220507120042.jpg

 

 

 

Plus mały komentarz ?

Opublikowano
W dniu 17.04.2022 o 23:59, model napisał:

 

Na drugim filmiku przy starcie zbyt dużo gazu i samolot skręcił w lewo ale sytuacja opanowana?.

Ja wyrzucając swoje modele z ręki staram się je trzymać w punkcie środka ciężkości bo wtedy mam pewność, że nie wyrzucę modelu zbytnio w górę ( co może spowodować przeciągnięcie już na starcie) lub w dół.

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 7.05.2022 o 12:07, model napisał:

zbyt mało gazu przy starcie plus trochę paniki i skrzydło zrobiło chrup ?

Widzisz Dawid , z dolnopłatami klasy combat to tak już jest: sam nie latam takimi modelami ale wiele razy obserwowałem starty tych modeli na treningach i zawodach i wystarczy troszkę zbyt mało ciągu lub wypuścić za mocno do góry i model kiwa skrzydłami na boki a często potrafi zwalić się na skrzydło. Kiedyś do combatów niektórzy modelarze robili katapulty ( wyglądały jak te do rakiet v1  z II w.ś:)) bardzo ułatwia to starty no ale jest to  dodatkowy duży klamot do noszenia na lotnisko.

 

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.