Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1969 rok i 115 konne auto z silnikiem wankla na aluminiowych felgach, w tamtych czasach praktycznie super samochód. Jaki zakres prac jest przewidziany? 

 

PS jeździłem kilkoma NSU ale wszystkie miały po 2 koła :)

Opublikowano
1 godzinę temu, qpa napisał:

Jaki zakres prac jest przewidziany

Kuba, auto jest kompletne , przebieg relatywnie niewielki, silniki w autach z roku '69  miały już listwy uszczelniające z węglika tytanu.Najwiekszym problemem , mam nadzieję,  że do rozwiązania jest to , że auto stało 20 lat ( w stodole ). W ub roku uruchomiłem  stojące 15 lat , no ale to anglik był:)

Korozja  powierzchniowa w paru miejscach, lekko podkorodowany pas tylni na styku z klapa bagaznika. W najgorszym stanie - bo dziury , to prawe przednie drzwi, ale lepiej kupić uzywkę niż naprawiać, bo wyjdzie taniej. Podwozie  bez korozji  lub  powierzchniowa. Lakier oryginał  ale lekko  wypłowiały , więc albo renowacja lakieru ew nowy lakier co przy aucie tej wielkosci jest  kosztowną zabawą. Zaciski nie stoja, ale  hamulców brak- ręczny jest, prawdopodobnie pompa ale trzeba to wszystko zweryfikować.....wszystkie przewody hamulcowe , sztywne i elastyczne do wymiany , bo taką mam zasadę. Życie ma się jedno...Na pewno  na spód pójdzie Cobra..

Na pewno piaskarka będzie miała robotę, bo to i najprosciej, i najdokładniej i najszybciej , pózniej cynk  galwaniczny od Marka, podkład  no i kolor 2K.

Jak widać felgi sa w idealnym stanie , szyberdach z owiewką działa i co najważniejsze jest szczelny. Wczorajszy pierwszy zabieg pielęgnacyjny to natryśnięćie wszystkich zamków, zawiasów preparatem z MoS2...

cdn

1 godzinę temu, grzegor napisał:

Stare samochody - świetny temat.

Dziekuje Grzegorzu, temat świetny niestety tylko parę osób jest zainteresowane  ...mam nadzieję , że się rozkręci... Mariusz  też odbudowuje auta .Zapraszam wszystkie osoby zainteresowane rekonstrukcja starych samochodów , motocykli  generalnie  zabytków techniki

  • Lubię to 2
Opublikowano

Super, ja tam chętnie pooglądam i poczytam, a może przy okazji czegoś się dowiem :) więc musisz kontynuować ?. 

Być w stanie kiedyś jakieś autko odnowić czy przerobić to moje kolejne bardzo odległe marzenia, ale raczej z moją wiedzą byłoby to trudne (no ale o spalinkach w modelach jeszcze niedawno też tak myślałem :D). 

 

A sam wóz - bardzo fajna bryła, podoba mi się :), moc robi wrażenie jak na tamte lata choć ta skrzynia pewnie troszkę go tłumi (ale w końcu to nie samochód do wyścigów), no i Wankel - to też kolejne moje marzenie, aby mieć samochód z tym silnikiem (choć nieco inny i szalony, co utrudnia sprawę). A to nie koniec moich motoryzacyjnych marzeń, ale to może przy innej okazji :) (no dobra, auto które teraz "pożyczam" od taty ma katalogowo tę samą moc co ten NSU, teraz "ciut" więcej, a ja chciałbym tam kiedyś włożyć amerykańskie V8 z crossplane (nie było takich fabrycznie) - szalone, może nierealne, ale pomarzyć można :P).

 

Więc już nie zanudzam i życzę powodzenia oraz czekam na rozwój tematu :).

Opublikowano
7 minut temu, czarobest napisał:

ale raczej z moją wiedzą byłoby to trudne

nie jestem inżynierem mechanikiem?... a odbudowa auta generalnie sprowadza sie do odkręcania a pózniej przykręcania srubek.... wszystko po drodze to zajęcia uboczne?

ale jezeli jestęs modelarzem  to zapewniam Cie , że nie jest to nic aż tak bardzo trudnego:)...pamiętasz  korbowód  do OSa ??

11 minut temu, czarobest napisał:

ale pomarzyć można

nie tylko można  ale nawet trzeba , bo po pierwsze należy mieć marzenia , a po drugie należy  je realizować.....nawet po latach

Opublikowano
8 minut temu, d9Jacek napisał:

nie jestem inżynierem mechanikiem?... a odbudowa auta generalnie sprowadza sie do odkręcania a pózniej przykręcania srubek.... wszystko po drodze to zajęcia uboczne?

ale jezeli jestęs modelarzem  to zapewniam Cie , że nie jest to nic aż tak bardzo trudnego:)...pamiętasz  korbowód  do OSa ??

 

Pewnie masz rację, może kiedyś będę miał okazję się przekonać :). Korbowód pamiętam bardzo dobrze, a nawet właśnie znowu korzystam z tego bloczku duraluminium (ale to wkrótce gdzie indziej :)).

 

31 minut temu, d9Jacek napisał:

nie tylko można  ale nawet trzeba , bo po pierwsze należy mieć marzenia , a po drugie należy  je realizować.....nawet po latach

 

Zgadzam się w 100% :)

 

No ale już nie zagracam tematu i czekam na kontynuację :).

Opublikowano
22 minuty temu, mr.jaro napisał:

To auto jest dzisiaj w Niemczech kult.

tak, to prawda. i..zostało zaliczone do 10 tki najpiekniejszych auta  świata... w dobrym towarzystwie takich jak Citroen DS czy  Jaguar E Type..

Ale  to RO 80  to również temat  na absolutnie niesamowity wątek...przypadkiem poznałem wspaniałych ludzi z Południowej Bawarii:)

22 minuty temu, mr.jaro napisał:

brakuje Twojego R8.

 

22 minuty temu, mr.jaro napisał:

zdecydowanie brakuje Twojego R8.

R8 G pojawi się obiecuję

poniżej jak obecnie wygłada :)

$_59 (82).jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano
4 godziny temu, d9Jacek napisał:

Dziekuje Grzegorzu, temat świetny niestety tylko parę osób jest zainteresowane  ...

 

Co Ty piszesz?! Stare samochody i tylko kilka osób zainteresowane? Patrząc na średni wiek samochodów w Polsce to co najmniej połowa Polaków jest zainteresowana ;)

 

Mnie osobiście najbardziej interesują kwestie związane z zabezpieczeniami antykorozyjnym i naprawami skorodowanych elementów, bo to moim zdaniem jest największy problem w starych samochodach. 

Opublikowano
4 minuty temu, dariuszj napisał:

Co Ty piszesz?! Stare samochody i tylko kilka osób zainteresowane

to wszystko zależy  od tego kto i co uważa za  stary samochód. Pojazd mający  50 czy 60 lat raczej nie cieszy sie masowym zainteresowaniem, W powszechnej opinii to strucel nie  wart zainteresowania ,  na zasadzie  "bo co tez oni mogli te 60 lat temu wymyśleć" , no bo co to jest 115 KM ???? no i TURBO mu brakuje?, szpery  niema?

12 minut temu, dariuszj napisał:

największy problem w starych samochodach. 

nie , to nie jest najwiekszym problemem

Opublikowano

Ja co prawda uważam że stare są dobre tylko wino i skrzipki ale temat dobry no i bezpieczny.

Temat nie jest mi obcy choć fanem motoryzacji nie jestem ,auto to sprzęt jak każdy inny i specjalnie mnie nie rajcuje.

Podziwiam ludzi którzy poświęcają czas i pieniądze by je restaurować.Mam takiego szwagra.?

Opublikowano

No bo to nie passerati czy inne podobne. Ja chciałbym coś z kolei z za oceanu takie V8 typu Corvette czy coś w tym stylu ale żona mi nie pozwala jedynie zgodziła się na V6

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Opublikowano
Godzinę temu, mr.jaro napisał:

aluminiowe felgi beda

Jarku,

aluminiowe felgi juz są:), wyszkiełkowane i pokryte  białym lakierem proszkowycm do felg.R8 G wyjeżdzające z fabryki miało  ogumienie  Michelin155 x 15, opcjonalnie  mozna było dokupic felgi bimetaliczne  GOTTI  cz DeLTAMics. W ciekawy sposób  ustawiano negatyw tylnej  osi,  mającej 4 amortyzatory,  a mianowicie  skracano tasmowy ogranicznik skoku amortyzatora. Negatyw tylnej osi,  przy silniku z tyłu znakomicie pomagał w prowadzeniu się auta w zakrętach. Wrzucę  Ci więcej zdjęc na priva  aby tu  nie rozjezdzać watku RO 80. Tak , pamietam co pisałes o Kormoranie...stare dzieje:)

Opublikowano
15 godzin temu, Marek_Spy napisał:

Ja chciałbym coś z kolei z za oceanu takie V8 typu Corvette czy coś w tym stylu ale żona mi nie pozwala jedynie zgodziła się na V6

 

Gratuluję żony znawczyni motoryzacji. 99,99% żon nie wie co to V6, V8 i czym się różni jedno od drugiego.

Opublikowano

Z żoną mamy takie hasło "torebka" a powstało kiedyś jak gadała o torebce bo jako facet wystarcza mi epa z biedry i ok a damska torebka to temat kompletnie dla mnie obcy jak V8 dla kobiet więc zrobiliśmy pole tolerancji na takie tematy uruchamiane hasłem torebka. Fakt mam niezwykła żonę

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.