d9Jacek Opublikowano 19 Lipca 2021 Opublikowano 19 Lipca 2021 a co do Meteorów, była jeszcze wersja "D" od "dizielnyj " czyli samopał...trudna do kupienia nawet w ZSSR, ta to dopiero miała pover. W CSH nigdy nie sprzedawana. Rózniła się od wersji "K" wyzszą tuleja cylindra., obecnie poszukiwana jako kolekcjonerska
f2cmariusz Opublikowano 19 Lipca 2021 Opublikowano 19 Lipca 2021 cena urzędowa 12,5 rubli ? jeden z moich Meteorów nabytych w Składnicy Harcerskiej na Marszałkowskiej. Wersja żarowa. Samozapłonów nie było... średnica jak w Super Tigre. Dzięki temu bardzo szybko docierakami (od Super Tigre) Pana Instruktora Salacha doprowadziłem geometrię cylindra do prawidłowego kształtu. A wtarcie starego tłoka od Super Tigra ze sworzniem z zawleczkami też nie stanowiło problemu. tu widać że nadlew na gaźniku dawał możliwość różnych systemów gaźników. Obwodowy czy przetyczkowy. Cylinder do samozapłony był inny. Wyższa część na przeciwtłok. Rysunki co by sobie zrobić samemu samozapłon. Wersja żarowa. W jednym z egzemplarzy głowica wchodząca w tuleję była ciasno spasowana na zimno co pewnie powodowało po przez różną rozszerzalność cieplną spadek mocy... Także w paru egzemplarzach nie było szczelności na wale zaraz za łożyskiem przednim. Objawiało się to dużym wyciekiem paliwa przez przednie łożysko. A to powodowało dopływ "fałszywego" powietrza. Następne to luz wzdłużny na wale. albo bardzo duży albo brak. Czyli napięte łożyska. Łożyska o pasowaniu C3 itd...
symon5 Opublikowano 19 Lipca 2021 Opublikowano 19 Lipca 2021 Jak tak przyjrzałem się rysunkowi jak to Mariusz napisał co by samemu zrobić samozapłona to trochę przejrzała mi pamięć i tak ,do żarowej tulej wkładałem własnoręcznie wytoczony i dopasowany przeciw tłok ,. Na rysunku widzę że ma 7mm ale ja robiłem na pewno niższy ile nie pamiętam . Dyszę toczyłem z alu ale jako obwodową , nie pomnę tylko jaki otwór .Były problemy z sypiącymi się korbami ale wymiana na samodzielnie wykonane rozwiązała ten problem .I jeśli sie nie mylę to głowicę po obcięciu wykorzystywałem od RYTMA . A oryginalnego Meteora 2.5 D ma kolega .
f2cmariusz Opublikowano 20 Lipca 2021 Opublikowano 20 Lipca 2021 to jeszcze garść konkretów dotyczących silnika Meteor w wersji samozapłonowej jak i żarowej. Początek mojej zawodniczej kariery. I wtedy w dostępnym w Polsce czechosłowacki MODELER 3/1977 pojawił się artykuł: I porównanie Meteorów z Super Tigre G20
qba Opublikowano 20 Lipca 2021 Opublikowano 20 Lipca 2021 Jako osoba odpowiedzialna w naszej kolekcji za zlom modelarski przedstawiam tego delikwenta:
Grzesiek Opublikowano 20 Lipca 2021 Autor Opublikowano 20 Lipca 2021 Piękny przekrój Kuba.Ty go poczyniłeś?
qba Opublikowano 20 Lipca 2021 Opublikowano 20 Lipca 2021 Tak, jako nastolatek, więc nie jest idealny, nie mniej dzięki tej sekcji kilku osobom udało się wytłumaczyć jak działa silnik 2T (silnik się obraca bez oporów) lub przynajmniej udawali że zrozumieli żebym dał im spokój 1
MASK Opublikowano 20 Lipca 2021 Opublikowano 20 Lipca 2021 Ty tu Grzegorzu prężysz się i napinasz przy uzdatnianiu Meteora, a tymczasem za niecałe $20 można zanabyć legendarnego Foxa 35. Zobacz:https://www.ebay.com/itm/284378648337?hash=item423649cf11%3Ag%3AWzkAAOSwxRFg9xAi&LH_BIN=1
d9Jacek Opublikowano 20 Lipca 2021 Opublikowano 20 Lipca 2021 4 minuty temu, MASK napisał: tymczasem za niecałe $20 można zanabyć Marcin , mozna + $65.00 eBay International Standard Delivery.......?
MASK Opublikowano 20 Lipca 2021 Opublikowano 20 Lipca 2021 6 minut temu, d9Jacek napisał: Marcin , mozna + $65.00 eBay International Standard Delivery.......? Jacku, wybrałeś akurat najdroższą opcję, ale... kto bogatemu zabroni ?
d9Jacek Opublikowano 20 Lipca 2021 Opublikowano 20 Lipca 2021 16 minut temu, MASK napisał: Jacku, wybrałeś..... Marcin, wybrałem std opcję dostepną dla każdego?....i tego się trzymajmy , bo inne opcje nie dla każdego są dostepne? 1
kulfon250 Opublikowano 20 Lipca 2021 Opublikowano 20 Lipca 2021 23 minuty temu, d9Jacek napisał: Marcin, wybrałem std opcję dostepną dla każdego?....i tego się trzymajmy , bo inne opcje nie dla każdego są dostepne? A mnie się ta opcja właśnie podoba, bo to kawałek naszej historii Ten Fox jest brzydki 2
MASK Opublikowano 20 Lipca 2021 Opublikowano 20 Lipca 2021 4 minuty temu, kulfon250 napisał: A mnie się ta opcja właśnie podoba, bo to kawałek naszej historii Ten Fox jest brzydki No brzydki jest niemiłosiernie, prawda, ale działa
kulfon250 Opublikowano 20 Lipca 2021 Opublikowano 20 Lipca 2021 25 minut temu, MASK napisał: No brzydki jest niemiłosiernie, prawda, ale działa Meteor w odpowiednich rękach też 2
MASK Opublikowano 21 Lipca 2021 Opublikowano 21 Lipca 2021 4 godziny temu, d9Jacek napisał: Marcin, wybrałem std opcję dostepną dla każdego?....i tego się trzymajmy , bo inne opcje nie dla każdego są dostepne? Faktycznie Jacku, wielu z nas nie patrzy poza to, co ma podane na talerzu pod nos. Dobranoc ?
f2cmariusz Opublikowano 21 Lipca 2021 Opublikowano 21 Lipca 2021 Zasadniczą zaletą sworznia pływającego, który jest stosowany powszechnie we współczesnych silnikach, jest równomierny rozkład ruchów wahadłowych na powierzchniach współpracujących z tłokiem i korbowodem. Wskutek tego zużycie sworznia jest możliwie najmniejsze i najbardziej równomierne. Niestety zostawienie w ten sposób sworznia w tłoku powoduje tarcie po wewnętrznej ściance twardej tulei. Ten silnik długo nie pracował. Ale ślad zostawiony po tarciu sworznia będzie wymagał paru godzin docierania. To jest przykład gdzie producent idzie na skróty a efekt końcowy jest taki że początkujący modelarz tylko może się zniechęcić do modelarstwa opartego na silnikach spalinowych. W moim przypadku tak nie było bo pod okiem instruktora Waldemara Salacha dotarłem cylinder gotowymi docierakami oraz wtarłem tłok od Super Tigra który miał zawleczki.
Nielot Opublikowano 21 Lipca 2021 Opublikowano 21 Lipca 2021 Miałem i ja Meteora . Gaźnik przerobiłem zgodnie z zaleceniami A. Rachwała, centralny rozpylacz zapiłowany na kwadratowo, wymieniona świeca i paliwo z nitrometanem chyba 5% (nie pamiętam). Chodził jak szalony w motoszybowcu. Model mi zwiał i przepadł razem z silnikiem. Faktem jest że u kolegi niby ten sam silnik, tak samo przerobiony, z sprężaniem za cholerę nie chodził.... 1
f2cmariusz Opublikowano 23 Lipca 2021 Opublikowano 23 Lipca 2021 W dniu 21.07.2021 o 08:57, Nielot napisał: Miałem i ja Meteora . Gaźnik przerobiłem zgodnie z zaleceniami A. Rachwała, centralny rozpylacz zapiłowany na kwadratowo, wymieniona świeca i paliwo z nitrometanem chyba 5% (nie pamiętam). Chodził jak szalony w motoszybowcu. Model mi zwiał i przepadł razem z silnikiem. Faktem jest że u kolegi niby ten sam silnik, tak samo przerobiony, z sprężaniem za cholerę nie chodził.... Tak, prostokąt – czworokąt, który ma wszystkie wewnętrzne kąty proste (stąd również jego nazwa). Prostokąt jest szczególnym przypadkiem trapezu prostokątnego oraz równoległoboku. Szczególnym przypadkiem prostokąta (o wszystkich bokach tej samej długości) jest kwadrat.? Andrzej Rachwał w swojej książce "Lotnicze modele wyczynowe na uwięzi" Konkretnie pokazał co i jak: Ja w swoich silnikach SUPER TIGRE stosowałem drugi typ. A średnica gardzieli zdecydowanie była w granicach 5 mm z zachowaniem kształtu zwężki Venturiego bez jakkolwiek części cylindrycznej. Zwiększała się dzięki temu ilość okrążeń na jednym zbiorniku bez utraty prędkości. Dopiero jak silnik był stosowany w mini akrobatach średnica gardzieli była w granicach 6 mm. 2
d9Jacek Opublikowano 23 Lipca 2021 Opublikowano 23 Lipca 2021 6 godzin temu, f2cmariusz napisał: średnica gardzieli zdecydowanie była w granicach 5 mm z zachowaniem kształtu zwężki Venturiego...... z ciekawości sprawdziłem jak to wygląda w Meteorze D przywiezionym z dawnego ZSSR i ....średnica 5mm przechodząca w zwężkę 3mm, no i zasilanie paliwem obwodowe. Jak kto zainteresowany to wrzucę zdjecia
f2cmariusz Opublikowano 23 Lipca 2021 Opublikowano 23 Lipca 2021 42 minuty temu, d9Jacek napisał: z ciekawości sprawdziłem jak to wygląda w Meteorze D przywiezionym z dawnego ZSSR i ....średnica 5mm przechodząca w zwężkę 3mm, no i zasilanie paliwem obwodowe. Jak kto zainteresowany to wrzucę zdjecia Rzeczowa dyskusja, ma jak najbardziej sens a poparte dokumentacją fotograficzną czy rysunkową, tym bardziej. W moim przypadku co by mini akrobat miał prędkość, nie licząc się ze zużyciem paliwa dysza miała średnicę 6,75 mm
Rekomendowane odpowiedzi