Skocz do zawartości

Dwumetrowy wszystkomający Mustang Horbaczewskiego (2.1m ostatecznie)


Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, solainer napisał:

Zbadaj. Nie sądzę aby masa drastycznie wzrosła. Rurka węglowa jako bagnet i dwa kawałki rurki na pochwy to nie tak wiele masy. Trzeba to tylko jakoś sensownie wkleić. 

Projekt fajny, będę śledził. 

Popieram w 100%? bagnet załatwi sprawę magicznych 2 metrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wątpliwości czy podrzucić Ci znane mi rozwiązanie ale dałem już z siebie całe 30% ? poświęcając godzinkę na szybką wizualizację to już zamieszczę:
Ogólnie rozwiązanie sprawdzone w wielu projektach. Osobiście zastosowałem je przy rysowaniu Heinkel'a He 100 w skali 1/5 pod OS Max FS-91, niestety nie doszło do jego budowy. 

Centropłat z podwoziem na stałe złączony z kadłubem i dokładane końcówki na dwie rury bagnetowe. Mocowanie końcówek przy pomocy śruby wkręcanej od spodu w sklejkowy łącznik (nie ma go na rysunkach).
Jako że nie mam doświadczenia z budową przy użyciu pianki to estymowałem wagę końcową na ok 4-5kg. 
Przy tej masie użyłbym na główny łącznik rurę z włókna węglowego min fi25mm i grubości ścianki 2mm a na pomocniczy rurę fi10mm, ewentualnie rury z duralu:http://www.nastik.pl/rurka-duralowa-cienkoscienna-laminatowa-26x1-p-4043.html.

Żebra ze sklejki 3mm mocno ażurowanej (oznaczone kolorem pomarańczowym na rysunku poglądowym) a reszta z pianki.

Dźwigar główny z sosny 15x6mm, pomocnicze 8x4mm.

 

Jako, że robiłem ten rysunek na szybko (obrys aproksymujący skrzydło z wersji D) to rozmieszczenie dźwigarów jest na oko, podobnie ażurowanie żeber. Nie wykonałem wszystkich wcięć na dźwigary.

Umieszczenie mocowania rur w żebrach również jest niewłaściwe ale jako wizualizacja koncepcji przejdzie ?

 

20-22-54.jpg.a5ec552a92dbe73dffc0aec267b0af56.jpg20-23-13.thumb.jpg.d491ed3ff34ff97e68a7e3eb7a4482e1.jpg

19-58-21.thumb.jpg.bafc7a8cf3bf080e039e455e28f4624c.jpg19-59-38.thumb.jpg.fa4e52360a97edc8a89741a35801ea0b.jpg

19-58-42.thumb.jpg.086bd25ff45baca7e5d15762dc6aadb2.jpg19-59-17.jpg.88fa5ad475d21975a7995fc5733876f2.jpg

 

 

Polecam również podejrzeć rozwiązania chłopaków z fokkerc: https://www.fokkerc.com/product-category/model-kits/spitfire/

Również, jak już przechodzisz barierę 2m to może dołożysz kolejne 20cm? 
Powodzenia w budowie! 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, RMa napisał:

Centropłat z podwoziem na stałe złączony z kadłubem i dokładane końcówki na dwie rury bagnetowe

Ooo ciekawe rozwiązanie, podobnie zrobiłem w Ił-28, ale nie myślałem, żeby tak zrobić w Mustangu. Dzięki za to!

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupie ten co  polecasz to jak dalej się dobiera goleń? Widzę tu trzpień 5mm, on się wyciąga, czy do niego się montuje goleń i jak?

H4a291f0bc01a436b85ccac3cba3e4a97G.jpg?width=1200&height=1200&hash=2400

Wybacz, może proste pytanie, ale ja nie robiłem jeszcze modelu z chowanym podwoziem. Nic nie wiem w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Golenie z FMS są pół na pół, aluminiowo plastikowe ale skoro celujesz w 3 kg powinny dać radę. Ja w swoim p 51 mam serwa takie jak zaproponowałeś tyle tylko że środek mam plastikowy, jak najbardziej możesz zakupić tę z metalowym środkiem i otworem pod trzpień 5 mm.

Z jakich planów będziesz korzystać? Czy może sam coś wyrysujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.