Skocz do zawartości

Modelarze, lotnicy, automobiliści!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czytam ciekawostki bo jakąś nie słyszałem ze w OC mam wskazać kierowców z imienia i nazwiska a co do wypowiedzi Adama .P to nie ma pojęcia widać jak można samochód naprawić po kraksie majac do dyspozycji płytę podłogową i uradzenia do wyciągania i to bez szpachli i żywic, fakt ze niby techniczne forum ale dużo jest tu zaklinaczy rzeczywistości

Opublikowano
13 minut temu, Marek_Spy napisał:

Czytam ciekawostki bo jakąś nie słyszałem ze w OC mam wskazać kierowców z imienia i nazwiska

Opisałem z czym się zderzyłem jak mieszkałem w UK.

Opublikowano
4 godziny temu, Marek_Spy napisał:

to nie ma pojęcia widać jak można samochód naprawić po kraksie majac do dyspozycji płytę podłogową i uradzenia do wyciągania i to bez szpachli i żywic, fakt ze niby techniczne forum ale dużo jest tu zaklinaczy rzeczywistości

Da się nawet skleić na silikon przecięty na pół samochód, tylko co z tego? Zainteresuj się czym jest stal, jakie może mieć struktury, czym jest i jakie ma właściwości np Stal Hadfielda, to zrozumiesz, że nawet idealne wyprostowanie zgniecionej blachy nie jest jej naprawą.

  

10 godzin temu, mr.jaro napisał:

Natomiast odnosnie kaszlakow starasz sie posilkowac czystymi bzdurami. Akurat tak sie zlozylo, ze przed dziesiatkami lat maluch byl pierwszym autem w moim zyciu i wiem co nieco na jego temat.

Dokładnie, nie mam pojęcia na temat kaszla, zwłaszcza że nadal takiego mam, rozkręconego i złożonego od zera samodzielnie. Skoro napisałem bzdury to popraw mnie-mylę się pisząc, że nawet w najbogatszej i najmocniejszej wersji kaszla układ hamulcowy składał się z 4 bębnów bez wspomagania i abs, a opony miały szerokość 125mm?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ehh, ależ mam tę przerwę. Ale no pochłania mnie parę innych spraw. W każdym razie tak się podzielę drobnymi rzeczami. W Maździe ostatnio zmieniłem chłodnicę już na porządną. Nie wiem czy pisałem, ale oryginalna pękła mi na torze, druga rozszczelniła się tak po prostu tuż po tym jak zamówiłem w końcu aluminiową :). Rdzeń 50mm - oryginał miał 16mm. No i przede wszystkim ta nie powinna już pękać - oryginalne lubią to robić. 

Relację zdjęciową z montażu i tak dalej możecie obejrzeć tutaj - to przy okazji też się dzielę stronką którą napisałem od zera w ramach projektu do CV ;) i miejsca do dzielenia się moimi hobby - tak, modelarstwo też się tam znajdzie ;).

https://www.revvedup.pl/post/wymiana-chlodnicy-w-mx5

Zdjęcię na zachętę ;)

1690731668120_WymianaChlodnicyMX5(5).jpg

No i jest jeszcze coś, co jest pewnym krokiem w modyfikacjach. Mianowicie od jakiegoś czasu testowałem, a teraz już na stałe wszedł nowy sterownik silnika :). Wstawiłem już szerkopasmową sondę lamda i uczę się stroić. Wyskrobałem też wzmacniacz audio którym nasłuchuję stukania za pomocą oryginalnego czujnika. 
Chwilowo to jednak czeka na zamówione koło sygnałowe wału - ponieważ oryginalne ma tylko 4 zęby i jest mocno niedokładne co skutkuje dość długim odpalaniem - długo łapie synchronizację, a także ponoć zapłon jest bardzo niedokładny. Mam już zamówione koło pasujące od razu tylko z układem 36-1 z Mazdy Protege. Da to dużo lepszy sygnał i będę mógł stroić lepiej, a silnik będzie pracował jeszcze lepiej :). Na nowym komputerze mogę zmieniać mapy wszystkiego, działają też zmienne fazy, klapki w dolocie i tak dalej. No ale muszę nauczyć się stroić, choć już jeździ to dobrze, można też dodać bajery jak launch control, czy flat shift. Oczywiście jest to też gotowe na ewentualne doładowanie.


Także no jak widać dalej siedzę w silnikach, tylko teraz przy troszkę większym ucząc się grzebać przy aucie, a także stroić i ustawiać wszystko :).

Tutaj jak to wygląda - stroję w TunerStudio - dostęp do każdej mapy mam (paliwa, zapłony, zmiennej fazy) i mogę regulować w czasie rzeczywistym.



Przykładowo tu kontrola startu - oczywiście wszystko jest do ustawienia. Uruchamia się przy zerowej prędkości, wciśniętym sprzęgle i gazie do podłogi.
 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano
6 godzin temu, czarobest napisał:

a teraz już na stałe wszedł nowy sterownik silnika :)

 

Co to za ECU? Szukam czegoś taniego pod 3 cylindry. 

Opublikowano

Speeduino. Tak, zgadza się, Mazda jeździ na Arduino :D. Ale to jej nie umniejsza, bo wszystko co trzeba działa i jak tylko wymienię koło sygnałowe z 4 zębami na 36-1 to powinno w ogóle być git.

Z tym, że płytkę zrobił znajomy Miaciarz, więc jest ona z oryginalną wtyczką, ma układ do sterowania alternatorem (w Miacie jest sterowany przez komputer) i wszystkie piny są pasujące pod oryginał, więc wystarczy podłączyć pod oryginalną wiązkę, doprowadzić przewód z kolektora do MAP sensora i już działa. Potem można rozbudować np. o sondę szerokpasmową na wolnym pinie w kostce i tak dalej. 

Ale ten projekt jest otwarty i parę sklepów sprzedaje gotowe płytki pod różne zastosowania.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

To się pochwalę jeszcze paroma rzeczami (najlepsza na końcu :)). Ciągle próbuję wrócić do modelarstwa mocniej, niż tylko polatać od czasu do czasu., ale ta Miata i strojenie pochłania mnie teraz za mocno...

No i zabawa w "mechanika" też mnie pochłania. Jestem zupełnym amatorem, ale się biorę za nowe rzeczy, bo czemu nie :P

Tak więc ostatnio zmieniłem poduszki, bo silnik niestety już się telepał troszkę, wleciały najmiększe pouliretany i jest dobrze, to znaczy nie trzęsie budą, ale silnik nie drga i zauważalnie lepiej wrzuca się biegi, a także mam wrażenie lepiej reaguje na szybkie depnięcie gazu.

Było ciężko, ale udało się na kobyłkach to zrobić. Byłem cały brudny, niemniej było fajne :D.

image.thumb.jpeg.012d3dcb2afb8441bab8b2662574c530.jpeg

 

image.thumb.jpeg.272a493a58a5db2f44ee070b47521087.jpeg

 

Wziąłem się też za klocki z tyłu i wymianę w końcu przewodów hamulcowe na takie w oplocie (wszystkie). Skończyło się na całkowitej regeneracji zacisków, też samemu i jakoś to udało się złożyć, a Miata hamuje znacznie lepiej po tym wszystkim :).
Oczywiście stare sztywne przewody nie chciały puścić miejscami, więc i je musiałem sobie w kilku miejscach dorobić na nowo.

IMG_20230828_092146.thumb.jpg.36a6fdb2a49712af56904c91413dee72.jpg
IMG_20230828_084005.thumb.jpg.8c0b744ea5ed89bb8b8200b779c18a8c.jpg

IMG_20230901_132039_2.thumb.jpg.74c916e49c33d8d9b608d6c08d72efcb.jpg

IMG_20230901_181321_2.thumb.jpg.05461c722a5f0c9d92f28e110d5a7a97.jpg

No i najważniejsze. Byłem po moim strojeniu w końcu na hamowni i wyniki są miłe :). Przypominam, że mapa jest całkowicie nowa i robiona samodzielnie przeze mnie "na drodze" :). Jak na takie coś, to przyrost na dole jest świetny i zdecydowanie odczuwalny podczas jazdy. Góra troszkę słabiej, dodatkowo zauważyłem, że zbyt wczęśnie zmieniłem wysterowanie zmienną fazą (stąd spadek przy 5000 obr/min). Oczywiście zielony to teraz, czerwony seria ;).

miata5.thumb.png.c2732ef3260d562eaf875a6d6e4f0be8.png

Jednakże moim zdaniem wynik z hamowni jest już znacznie poprawiony, gdy tam była to zapłon przy wyższych obrotach miałem w okolicach 28-29 stopni, bo bałem się więcej. I wtedy wynik 0-100 wychodził tak:

IMG-20230914-102602.thumb.jpg.3c68c0498a8c6584bb0c74731bdeece0.jpg

Po poprawkach zapłonu dodatkowych (na tyle, że nie słyszę stukowego) udało mi się zrobić aż taki wynik :D:

Screenshot-2023-09-21-10-16-31-592-com-qstarz-qracing.thumb.jpg.6c794d2e41aa080b500c4b1c01ff94d8.jpg

A dla porównania wynik który robiłem na seryjnym kompie był taki, tak więc postęp jest duży. Oczywiście takie 0-100 ma bardzo dużo zmiennych, ale mam przypuszczenie, że 150KM tam już może na obecnej mapie być - dowiem się za jakiś czas jak znów pojadę na pomiar jeśli do tego czasu nie wybuchnie ;) (a zaczynała ze 133 KM). Jak na strojenie pierwszy raz w życiu i zmianę katalizatora na sportowy Euro 3 to moim zdaniem super :).

Screenshot-2023-09-09-13-46-35-056-com-qstarz-qracing.thumb.jpg.6036fb45ab6c254602f2b261499627df.jpg
 

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
Opublikowano

Od kogo masz dystanse do kół? Szukam do Swifta za rozsądne pieniądze.

 

Za to u mnie sprawa wygląda tak:

075613.jpg.a34511e6e161e66adc248cfdfac63e40.jpg

 

075600.jpg.b49496fd0b6874af0ab844f0ec9d9f7c.jpg

 

Kompleksowy przegląd przedniego zawiasu. :) I z tej okazji kupiłem sobie prasę 20T. :D Generalnie autko używane przez dwa lata od zakupu bez praktycznie żadnego wkładu finansowego (serwis olejowy, rozrząd i świece - tego nie liczę). Teraz było u blacharza na kosmetykę podwozia (progi). Odpukać podwozie i buda zdrowe, wszystkie ważne punkty solidne. Jak skończę przód to na tył wlecą nowe amorki i przejrzę hamulce. Jeszcze dłuuugo pojeździ.

 

Przeglądałem też co nieco o Speeduino. Wszystko ładnie pięknie ale mało informacji o trzycylindrowych rozwiązaniach. R4, R6, V6 w każdym wydaniu się znajdzie. Strasznie korci mnie aby wymienić sterowanie w Gruzzilli bo okazuje się, że to fabryczne rozwiązanie to straszna kupa. To już czterocylindrowe żelazka mają znacznie lepszy sterownik. Ale to temat na inny wątek który ostatnio nieco ucichł żeby nie powiedzieć, że zamarł. 

Opublikowano
4 godziny temu, Granacik napisał:

Od kogo masz dystanse do kół? Szukam do Swifta za rozsądne pieniądze.


Z Allegro firma niby - MDC.
Kupowane tu: https://allegro.pl/oferta/dystanse-4x100-54-1-25mm-mazda-323-mx-5-mx3-mdc-11095062448

Generalnie staram się kupować do niej części wyższej półki, ale stwierdziłem że raczej za tak prosty element przepłacać dwukrotnie nie ma co. Przeżyły już kilka tysięcy (testowałem do 120 mph ;)), w tym upalania na torze Ułęż i nic nie odpadło, więc chyba jest okej :D.


 

 

4 godziny temu, Granacik napisał:

Kompleksowy przegląd przedniego zawiasu. :) I z tej okazji kupiłem sobie prasę 20T. :D Generalnie autko używane przez dwa lata od zakupu bez praktycznie żadnego wkładu finansowego (serwis olejowy, rozrząd i świece - tego nie liczę). Teraz było u blacharza na kosmetykę podwozia (progi). Odpukać podwozie i buda zdrowe, wszystkie ważne punkty solidne. Jak skończę przód to na tył wlecą nowe amorki i przejrzę hamulce. Jeszcze dłuuugo pojeździ.


Ja chucham i dmucham na podwozie i każdą obcierkę traktuję Fertanem, a potem Tectyl :P. Niestety i tak na prawych drzwiach coś zaczyna wychodzić na rancie - ale mam nadzieję ogarnę to jakoś szybko.
Amorki też mam ochotę, bo tył mi troszkę miękki się wydaję. W sensie potrafi bujnąć, co widać na teście ABSu który robiłem po zrobieniu hamulców z tyłu. Jak widać blokuje jeszcze przód prawy - a były niby regenerowane przed moim kupnem auta rok temu :).
 


Tylko chcę pójść od razu w gwint Tein Z Flex z regulacją twardości - można to potem rozbudować o centralkę, która reguluje twardość na bieżąco w zależności od przeciążeń :).
 

 

4 godziny temu, Granacik napisał:

Przeglądałem też co nieco o Speeduino. Wszystko ładnie pięknie ale mało informacji o trzycylindrowych rozwiązaniach. R4, R6, V6 w każdym wydaniu się znajdzie. Strasznie korci mnie aby wymienić sterowanie w Gruzzilli bo okazuje się, że to fabryczne rozwiązanie to straszna kupa. To już czterocylindrowe żelazka mają znacznie lepszy sterownik. Ale to temat na inny wątek który ostatnio nieco ucichł żeby nie powiedzieć, że zamarł


Powinno raczej R3 wysterować. Na pewno da się to w Tuner Studio wklepać, a właściwie to głównie kwestia softu, bo nic więcej niż w R4 tam przecież nie ma. Można tym nawet Wankle wysterować. Niestety wiem jak jest i łatwiej by było, gdyby ścieżka była przetarta, bo jednak na żywca mogą się problemy pojawiać.

 

 

Opublikowano

Zima się zbliża, więc zabrałem się za drobne zaprawki:
IMG_20230920_212813.thumb.jpg.59c38ba8b8a7d8217451713c62cf207a.jpg
Jak już ogarnę blachę i kupię przegląd będzie ostateczne strojenie, a potem w zależności od wyniku zamykam projekt, albo montuję większą turbinę, teraz jest mikroskopijna kp35. 

 

W drugim samochodzie ogarniałem zasyfione, odzywające się czasami szklanki, wycieki z pompy oleju, parę innych uszczelnień po drodze i rozrząd(który okazał się jak nowy mimo, że zrobiłem na nim 50Mm a poprzedni właściciel pewnie drugie tyle)
IMG_20230707_231012.thumb.jpg.ee4bb50f6c5712855da3cf4f36430c5c.jpg

 

23 godziny temu, czarobest napisał:

(na tyle, że nie słyszę stukowego)

 

Czego używasz do nasłuchiwania stuków?

Opublikowano
1 godzinę temu, Adam P. napisał:

Czego używasz do nasłuchiwania stuków?

Zlutowany wzmaczniacz słuchawkowy, na wejściu podpięty seryjny czujnik z silnika, a na wyjściu słuchawki. Przy 2000 słychać stuki doskonale (jak się je wywoła), potem tak do około 5000 tysięcy jest dobrze, ale powyżej już zaczyna być bardzo dużo hałasu z zewnątrz i niestety ciężko wyłapać. Być może skuszę się na jakiś lepszy knock monitor, bo jak wjedzie co wjechać będzie trzeba ostrożniej stroić ;)


Te drobne poprawki lakiernicze wyglądają ciekawie :P. Sam stroisz?

Opublikowano
W dniu 2.10.2023 o 18:19, czarobest napisał:

To się pochwalę jeszcze paroma rzeczami (najlepsza na końcu :)). Ciągle próbuję wrócić do modelarstwa mocniej, niż tylko polatać od czasu do czasu., ale ta Miata i strojenie pochłania mnie teraz za mocno...

No i zabawa w "mechanika" też mnie pochłania. Jestem zupełnym amatorem, ale się biorę za nowe rzeczy, bo czemu nie :P

Tak więc ostatnio zmieniłem poduszki, bo silnik niestety już się telepał troszkę, wleciały najmiększe pouliretany i jest dobrze, to znaczy nie trzęsie budą, ale silnik nie drga i zauważalnie lepiej wrzuca się biegi, a także mam wrażenie lepiej reaguje na szybkie depnięcie gazu.

Było ciężko, ale udało się na kobyłkach to zrobić. Byłem cały brudny, niemniej było fajne :D.

image.thumb.jpeg.012d3dcb2afb8441bab8b2662574c530.jpeg

 

image.thumb.jpeg.272a493a58a5db2f44ee070b47521087.jpeg

 

Wziąłem się też za klocki z tyłu i wymianę w końcu przewodów hamulcowe na takie w oplocie (wszystkie). Skończyło się na całkowitej regeneracji zacisków, też samemu i jakoś to udało się złożyć, a Miata hamuje znacznie lepiej po tym wszystkim :).
Oczywiście stare sztywne przewody nie chciały puścić miejscami, więc i je musiałem sobie w kilku miejscach dorobić na nowo.

IMG_20230828_092146.thumb.jpg.36a6fdb2a49712af56904c91413dee72.jpg
IMG_20230828_084005.thumb.jpg.8c0b744ea5ed89bb8b8200b779c18a8c.jpg

IMG_20230901_132039_2.thumb.jpg.74c916e49c33d8d9b608d6c08d72efcb.jpg

IMG_20230901_181321_2.thumb.jpg.05461c722a5f0c9d92f28e110d5a7a97.jpg

No i najważniejsze. Byłem po moim strojeniu w końcu na hamowni i wyniki są miłe :). Przypominam, że mapa jest całkowicie nowa i robiona samodzielnie przeze mnie "na drodze" :). Jak na takie coś, to przyrost na dole jest świetny i zdecydowanie odczuwalny podczas jazdy. Góra troszkę słabiej, dodatkowo zauważyłem, że zbyt wczęśnie zmieniłem wysterowanie zmienną fazą (stąd spadek przy 5000 obr/min). Oczywiście zielony to teraz, czerwony seria ;).

miata5.thumb.png.c2732ef3260d562eaf875a6d6e4f0be8.png

Jednakże moim zdaniem wynik z hamowni jest już znacznie poprawiony, gdy tam była to zapłon przy wyższych obrotach miałem w okolicach 28-29 stopni, bo bałem się więcej. I wtedy wynik 0-100 wychodził tak:

IMG-20230914-102602.thumb.jpg.3c68c0498a8c6584bb0c74731bdeece0.jpg

Po poprawkach zapłonu dodatkowych (na tyle, że nie słyszę stukowego) udało mi się zrobić aż taki wynik :D:

Screenshot-2023-09-21-10-16-31-592-com-qstarz-qracing.thumb.jpg.6c794d2e41aa080b500c4b1c01ff94d8.jpg

A dla porównania wynik który robiłem na seryjnym kompie był taki, tak więc postęp jest duży. Oczywiście takie 0-100 ma bardzo dużo zmiennych, ale mam przypuszczenie, że 150KM tam już może na obecnej mapie być - dowiem się za jakiś czas jak znów pojadę na pomiar jeśli do tego czasu nie wybuchnie ;) (a zaczynała ze 133 KM). Jak na strojenie pierwszy raz w życiu i zmianę katalizatora na sportowy Euro 3 to moim zdaniem super :).

Screenshot-2023-09-09-13-46-35-056-com-qstarz-qracing.thumb.jpg.6036fb45ab6c254602f2b261499627df.jpg
 

 

Od zera do stowy masz ciagle czasy gorsze jak topowi biegacze. Tylko ze Ty do 100km/ h , a oni do 100m ?

Opublikowano

 

2 godziny temu, czarobest napisał:

Te drobne poprawki lakiernicze wyglądają ciekawie :P. Sam stroisz?

Jak się wycina wszystko co pognite albo wgniecione+marginesy to tak to się kończy :POstatnio znajomy terenówką przyjechał na połatanie 3 dziurek 1cm średnicy, a na koniec wyszło, że wycięliśmy i odtwarzaliśmy całą podłogę pod nogami pasażera, kawałek progu i jedno mocowanie budy do ramy :P

Stroję sam, jak mi zaśpiewali 1500zł to stwierdziłem że nawet jak wysadzę 4 silniki ucząc się, to i tak wyjdę na plus, a umiejętności zostaną. A ten silnik ciężko wysadzić. Wskaźnik afr mam ze sterownika stag afr+ mój DIY zegar:
qwert.gif.21bb0513a9c7dfeebba07197b03a9eaf.gif
Do nasłuchiwania na razie stetoskop, rozglądam się od jakiegoś czasu za czymś bardziej pro, ale ciężko kupić coś sensownego i niedrogiego w kraju. Wzmacniacz słuchawkowy miałby sens z filtrem środkowoprzepustowym nastawionym na częstotliwość stuku dla danego silnika, bo tak to (jak sam zauważyłeś) za dużo innych hałasów z silnika. Najprostszy filterek dwa kondensatory i dwa rezystory:
https://strikeengine.com/engine-knock-frequency-online-calculator/
http://www.learningaboutelectronics.com/Articles/Bandpass-filter-calculator.php#answer1
 

Opublikowano
13 godzin temu, Adam P. napisał:

Wzmacniacz słuchawkowy miałby sens z filtrem środkowoprzepustowym nastawionym na częstotliwość stuku dla danego silnika, bo tak to (jak sam zauważyłeś) za dużo innych hałasów z silnika. Najprostszy filterek dwa kondensatory i dwa rezystory:
https://strikeengine.com/engine-knock-frequency-online-calculator/
http://www.learningaboutelectronics.com/Articles/Bandpass-filter-calculator.php#answer1


Też na to wpadłem, niestety po zrobieniu filterka na 6.5-7.5 kHz wygłuszyło ładnie, ale stuku nie słyszałem mimo że był słyszalny bez filtra . Więc tak jak Marek zauważył średnio to pomogło, ewentualnie ja coś źle zrobiłem.
 

13 godzin temu, Adam P. napisał:

Stroję sam, jak mi zaśpiewali 1500zł to stwierdziłem że nawet jak wysadzę 4 silniki ucząc się, to i tak wyjdę na plus, a umiejętności zostaną. A ten silnik ciężko wysadzić. Wskaźnik afr mam ze sterownika stag afr+ mój DIY zegar


O to nie jestem sam :D. Ja nawet nie pytałem, bo właśnie głównie chcę się uczyć i mieć satysfakcję, a wolnossący silnik trudniej też popsuć :)
Też korzystam ze Stag AFR z tym że mam podpięty bezpośrednio pod Speeduino, więc odczyt mam w logach i kompie na bieżąco. Pozwala to łatwiej stroić, bo część można powierzyć automatowi, który robi to z histogramu z logów i po wystrojeniu będę mógł włączyć korekty automatyczne w niewielkim zakresie.

 

 

13 godzin temu, Adam P. napisał:

Jak się wycina wszystko co pognite albo wgniecione+marginesy to tak to się kończy :POstatnio znajomy terenówką przyjechał na połatanie 3 dziurek 1cm średnicy, a na koniec wyszło, że wycięliśmy i odtwarzaliśmy całą podłogę pod nogami pasażera, kawałek progu i jedno mocowanie budy do ramy :P


A blacharka to mój największy strach w Maździe, dlatego staram się wszystkie przetarcia od razu ratować Fertanem i potem woskami, była w Krownie (i będzie co rok), a do tego wrzucam wosk Tectyla do profili przed zimą (przed pierwszą też to robiłem).

  

15 godzin temu, jarek996 napisał:

Od zera do stowy masz ciagle czasy gorsze jak topowi biegacze. Tylko ze Ty do 100km/ h , a oni do 100m ?

 

No Miaty szybkie nie są :P. Zamierzam zejść do 6 sekund w przyszłości, ale to się zobaczy :).

Opublikowano

A może zastosowali byście elektroniczną ochronę ? Na kanale łysego hit czy kit pastwił się nad takim cudem i okazało się ze działa, a co do stuków należało by usunąć sygnału o niskiej amplitudzie a podkreslic spalanie stukowe które jest szpilką o większej amplitudzie wiec należy dać filtr dolno przepustowy, potem odwrócić w fazie i zsumować, może sam filtr wystarczy ?

Opublikowano
1 minutę temu, czarobest napisał:

Też korzystam ze Stag AFR z tym że mam podpięty bezpośrednio pod Speeduino, więc odczyt mam w logach i kompie na bieżąco. Pozwala to łatwiej stroić, bo część można powierzyć automatowi, który robi to z histogramu z logów i po wystrojeniu będę mógł włączyć korekty automatyczne w niewielkim zakresie.

Też mam podpięty sygnał do det3(speeduino planuję w kolejnym samochodzie) żeby logować i nakładać wartości na mapę. Nie korzystam z hamowni, więc zegar potrzebuję, żebym w czasie jazdy nie musiał skupiać się na laptopie i odrywać wzroku od drogi. Dlatego analogowa linijka-nie trzeba nawet patrzeć na zegar żeby widzieć +- wartość i tendencję. Na koniec zamiast tego sygnału podepnę fabryczną NBO i powinien sam sobie robić korekty.
 

 

Godzinę temu, Marek_Spy napisał:

Takie filtry raczej nie pomogą, prędzej układ podobny do DNL ale ze zmienionymi filtrami może oscyloskop więcej pokarze ?

Oscyloskop pokaże to samo co słuchawka-pełno różnych częstotliwości i w każdej z nich pełno składowych, na oscyloskopie to będzie po prostu chaos na wyświetlaczu, analizator może by był chociaż trochę czytelny-w sumie można by tego spróbować na laptopie z podłączonym w wejście mikrofonowe czujnikiem:

 

 

33 minuty temu, czarobest napisał:


A blacharka to mój największy strach w Maździe, dlatego staram się wszystkie przetarcia od razu ratować Fertanem i potem woskami, była w Krownie (i będzie co rok), a do tego wrzucam wosk Tectyla do profili przed zimą (przed pierwszą też to robiłem).

Z tego co pamiętam fertan jest do neutralizacji rdzy, na przetarcia gdzie nic nie weszło chyba lepszy będzie po prostu epoksyd :) 
 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Trochę minęło ale w końcu podjechałem i porobiłem chociaż trochę, dopasowałem linie łączenia błotnika i słupków,  po wewnętrznej stronie wspawałem zakładki(dla ułatwienia spawania na styk i dla wzmocnienia), po wewnętrznej stronie fartucha nadkola były lekkie purchle, więc póki miałem dostęp wszystko wyszlifowałem, wżery potraktowałem R-stop, i całość przykryłem epoksydem, tak samo zrobiłem z krawędzią poszycia błotnika bo też znalazłem jakieś zaczątki.
IMG_20231011_213305.thumb.jpg.696a5cb736b09e2f7b163c34824c7b95.jpg
Błotnik po dwóch dniach dopasowywania i szlifowania łączeń po milimetrze pasuje "jakby stąd było " :D 
IMG_20231011_214036.thumb.jpg.78330a66c0357a85afa8880cee1c931c.jpg
Obspawałem na łączeniach ze słupkami i na rozwierconych zgrzewach, zaczynam dopasowywanie progu
IMG_20231012_222208.thumb.jpg.b8b573a208bf5c5022c693b520638f49.jpg
Zaczyna już nabierać finalnego kształtu, ale nadal sporo roboty, a pogoda już nie sprzyja.

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.