enter1978 Opublikowano 21 Października 2021 Opublikowano 21 Października 2021 Nie chcę być pesymistą ale jestem pewny że Konrad wypróbował ustawienia z manuala jeszcze nim w ogóle do niego zajrzał. Skoro po uruchomieniu silnika od razu wyszło że silnik niedomaga myślę że wypróbował wszystkie opcje regulacji włącznie z eksperymentami z wydechem. I brak poprawy nie napawa optymizmem , ingerencja w gaźnik , silnik czy zapłon jest równoważna z utratą gwarancji. Sezon i tak jest na ukończeniu to myśle że Konrad odeśle silnik do reklamacji bo dojdzie do wniosku że traci czas i nerwy, serwis go szybko ogarnie i odeśle silnik sprawdzony i sprawny.
tosiekrc Opublikowano 22 Października 2021 Opublikowano 22 Października 2021 Super Marku dawaj wiecej fotek....
extra67 Opublikowano 22 Października 2021 Opublikowano 22 Października 2021 Fotki z początku budowy 2
tosiekrc Opublikowano 22 Października 2021 Opublikowano 22 Października 2021 Dziękuje wlaśnie Marcin dosłał mi też te fotki badzo wam Dziękuje.Teraz wszystko pójdzie ok.
extra67 Opublikowano 22 Października 2021 Opublikowano 22 Października 2021 Ja caly kadlub budowalem bez fotek pomocniczych.Mialem duzo pracy z rozgryzieniem co gdzie.
enter1978 Opublikowano 22 Października 2021 Opublikowano 22 Października 2021 2 godziny temu, extra67 napisał: Ja caly kadlub budowalem bez fotek pomocniczych.Mialem duzo pracy z rozgryzieniem co gdzie A ja tam z natury lubię rebusy zagadki itp to zawsze się dobrze bawiłem rozgryzając co gdzie i jak , choć czasami głowa umiała rozboleć, zdjęciami się podpierałem ale to nie za często jeśli chodzi o konstrukcję a często podpatrywałem i się upewniałem że nie zamontuję czegoś na odwrót. Mnie osobiście tajemniczość i chęć rozpracowania nieznanego terytorium bardzo nakręca , dlatego pierwszy model zawsze szybko buduję a drugi taki sam to już mozolnie idzie mimo że mógł bym go zrobić dwa razy szybciej , ale o to chodzi że model budowany po raz drugi nie ma już tej tajemnicy , nie ma czaru , ot robota jak robota którą trzeba zrobić. Co do budowy to na razie ją odłożyłem bo narzuciłem takie tempo że model planowany na dwie zimy zaczął mieć widoki na model zrobiony do tegorocznych świąt Bożego Narodzenia. Na razie jednak będę podpatrywał ,budowy , obloty itp w tym temacie extry 2,3m
koniorc Opublikowano 22 Października 2021 Autor Opublikowano 22 Października 2021 Fajnie że powstają kolejne sztuki. Ja dziś cały dzień walczyłem z silnikiem. Najpierw sprawdzilem dokladnie wszystkie rurki wymieniłem filtr paliwa na taki o wyraźnie mniejszym oporze niż poprzedni. Sprawdziłem obie membrany i model powędrował na hamownie, ... no i to samo fiala 24x10 6200 rpm. Zmieniłem śmigło na xoar 25x10 5600 rpm i 14,5kG ciągu. W sumie nie ma tragedii. Postanowiłem jedna zdjąć gaźnik i sprawdzić czy dysze są drożne i czy dźwigienka (metering lever) jest dobrze ustawiona. Przelałem kilka strzykawek paliwa poprzez króciec zasilający gaźnik z naprzemiennie otwartą igła L i H. Skorygowałem o dosłownie dziesiątą milimetra wygięcie dźwigni. Efekt jaki osiągnąłem to konieczność odkręcenia obu igieł o około 0,5 obrotu, ciąg odrobinę mniejszy i mniej równą pracę silnika. Dobra lekcja cierpliwości i pokory.
koniorc Opublikowano 23 Października 2021 Autor Opublikowano 23 Października 2021 Dziś na spokojnie ściągnąłem silnik z płatowca i sprawdziłem wszystko raz jeszcze, poprawiłem dźwignię (meteting lever) jeszcze dokładniej. Pozbyłem się nierównej pracy ale moc maksymalna bez zmian. Śruba H ustawiona na 2 obroty- tu coś jest nie tak powinno być 1 do 1 i 10min. Pozostaje w kontakcie z serwisem, albo coś jeszcze podpowiedzą albo im odeślę silnik do serwisu.
enter1978 Opublikowano 23 Października 2021 Opublikowano 23 Października 2021 W dniu 22.10.2021 o 18:29, koniorc napisał: Zmieniłem śmigło na xoar 25x10 5600 rpm i 14,5kG ciągu A tak z ciekawości zapytam, ile ten silnik powinien ciągnąć?
koniorc Opublikowano 23 Października 2021 Autor Opublikowano 23 Października 2021 Według producenta: Recommended propeller RPM Exhaust 26"x10" Mejzlík 6100-6250 3511/3611 24"x10" Mejzlík 6400 3207
diabolo Opublikowano 24 Października 2021 Opublikowano 24 Października 2021 załóż falcon'a to będziesz miał 6400 ?
extra67 Opublikowano 24 Października 2021 Opublikowano 24 Października 2021 Witam.Ciag dalszy budowy.Kabina zrobiona i dopasowana na gotowo.Wrega maski wklejona i dopasowana. 1
enter1978 Opublikowano 24 Października 2021 Opublikowano 24 Października 2021 44 minuty temu, extra67 napisał: .Wrega maski wklejona i dopasowana. Widzę w tym modelu mnóstwo rozwiązań i patentów z modelu 2,7m. To dobrze bo to łatwy w zbudowaniu model dzięki przyjaznym dla budującego rozwiązaniom.
Graffi_25 Opublikowano 24 Października 2021 Opublikowano 24 Października 2021 20 godzin temu, enter1978 napisał: A tak z ciekawości zapytam, ile ten silnik powinien ciągnąć? 20 godzin temu, koniorc napisał: Według producenta: Recommended propeller RPM Exhaust 26"x10" Mejzlík 6100-6250 3511/3611 24"x10" Mejzlík 6400 3207 Znalazłem taki komentarz odnośnie owego silnika: "Mvvs 58 na normalnej puszce wykręcil na 24x10 z tego co pamiętam ponad 17kg, mam do niego kanister AMT myślę że na 26 calach da jakieś 18 kg" I tak sobie myślę że to rakieta jest w tym modelu, no kwestia żeby chodził jak trzeba...!
extra67 Opublikowano 27 Października 2021 Opublikowano 27 Października 2021 Już prawie jeden plat gotowy.Pozostalo tylko dokleic klin na splyw przy kaglubie i deikiatnie wyszpachlowac gdzieniegdzie.I proszę o ocenę natarcia czy zostawić czy jeszcze stepic.
enter1978 Opublikowano 27 Października 2021 Opublikowano 27 Października 2021 43 minuty temu, extra67 napisał: proszę o ocenę natarcia czy zostawić czy jeszcze stepic Tu powinien zabrać głos Krzysztof. Ale mogę opisać swoje obserwację odnośnie tych krawędzi natarcia bo mam dwa takie same modele ale jeden ma tępe natarcia a drugi ma takie bardziej ostre niż tępe. Tępe natarcia ma niebieski Mx , w efekcie model jest zauważalnie wolniejszy , i podczas powolnego lotu i podczas podejścia do lądowania, jest też stabilny w harrierze , ale ten spokój z czasem robi się nudny. Ostre natarcia ma czerwony Mx, model bardziej wymagający , wolne przeloty jak i podejście do lądowania są zauważalnie szybsze , model jest mniej stabilny w harrierze w tej pozycji trochę ma chęć się kołysać i może zaskoczyć , i dokładnie dlatego był naprawiany od wiosny bo mu się oberwało właśnie w harrierze. Ale ma też zalety , drygu mu nie brakuje , dynamika w bezwładnych fikołkach bije na głowę niebieski model z tępymi natarciami. Model z ostrymi natarciami to trochę nerwus i jest bardziej emocjonujący a czasami wnerwiający ale na pewno nie jest nudny. Dużo zależy jak sobie radzisz z pilotażem , i czy wolisz agresywne zachowania modelu czy wolisz bardziej spokój. Ja do dziś nie jestem zdecydowany którą wersję wolę , obydwa mają jakieś wady i zalety.
koniorc Opublikowano 27 Października 2021 Autor Opublikowano 27 Października 2021 Ja u siebie bardziej stępilem krawędź natarcia. Wydaje mi się że ten profil to jakaś NACA, np. 0015. Zmierz sobie procentowa grubiość profilu i te 2 ostanie cyfry to właśnie grubość w procentach. W necie są dostępne programy do drukowania profili aeronynamicznych (np. profili 2), możesz sobie zrobić szablon. Jeśli nie trafiłem z profilem to może Krzysztof pomoże.
kszczech Opublikowano 28 Października 2021 Opublikowano 28 Października 2021 20 godzin temu, extra67 napisał: Już prawie jeden plat gotowy.Pozostalo tylko dokleic klin na splyw przy kaglubie i deikiatnie wyszpachlowac gdzieniegdzie.I proszę o ocenę natarcia czy zostawić czy jeszcze stepic. "Stępić" jeszcze. Dzisiaj wieczorem postaram się wstawić rysunek i parę wymiarów. Hej
koniorc Opublikowano 29 Października 2021 Autor Opublikowano 29 Października 2021 Dziś mój silnik pojechał do Czech do MVVS na naprawę. Dam znać jak coś się dowiem. A puki co latam Mx2, dziś piękna pogoda, dobrze jest mieć model rezerwowy
Rekomendowane odpowiedzi