Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
59 minut temu, PiotrekWLKP napisał:

 dość duży wznios i zwichrzenie końcówek, ale zabieg ten sprawdza się w każdym moim wicherku bez lotek. 

 

Może i tak, ale teraz zmieniłeś konfiguracje płatowca na dolnopłat. To co sprawdza się w górnopłacie, niekoniecznie sprawdzi się tutaj.

Opublikowano

Jedni chwalą Wicherka, inni,... nie są zachwyceni, zwłaszcza najbardziej "doświadczenie" modelarze. Proporcje modelu są chyba klasyczne, pozostaje więc pytanie co można zrobić - zmienić w Wicherku żeby latał jeszcze lepiej ? Profile  - chyba to pozostaje - tylko pytanie jakie zastosować. Trzeba by to przeliczyć , ale niestety niewielu z nas sobie z tym poradzi. Do zmian i eksperymentów zachęcał sam autor projektu, więc pewnie by się ucieszył gdyby go podrasować.

Ciekawe jak będzie latał ten dolnopłat.

Powodzenia.

  • Lubię to 1
Opublikowano
7 godzin temu, kesto napisał:

To co sprawdza się w górnopłacie, niekoniecznie sprawdzi się tutaj.

Co masz konkretnie na myśli? A pytam ,ponieważ latałem i latam górnopłatami mam już zarówno w budowie jak i lataniu doświadczenie, natomiast nigdy nie miałem dolnopłata.

Napisz proszę cos wiecej.

Opublikowano
W dniu 22.01.2022 o 19:11, Ares napisał:

Co masz konkretnie na myśli?

 

Lotki.

Wicherek jako górnopłat ze wzniosem nie potrzebował lotek, bo  ciężar kadłuba umieszczony pod skrzydłami skutecznie stabilizował model w locie. W dolnopłatach masa umieszczona jest nad skrzydłami co jest układem raczej destabilizującym. Dlatego w dolnopłatach stosuje się lotki, aby mieć kontrolę nad statecznością poprzeczną - to tak w skrócie i łopatologicznie.

  • Dzięki 1
Opublikowano

Krzysiek ma tutaj dużo racji. Kiedyś eksperymentowałem z podobnym układem . Model po starcie z ręki po prostu zwijał się w beczkę. Długo nie pożył?. Kiedys zbudowaliśmy w modelarni motoszybowiec w tym układzie. Ten dopiero ten spisywał się poprawnie. Miał jednak przy dużym wzniosie spore wydłużenie skrzydeł.

Opublikowano

 Witam, 

 Ciekawe spostrzeżenia, natomiast moje doświadczenia z takim układem są pozytywne i tutaj też spodziewam się poprawności :) Pamiętam nerwowego wicherka w układzie dolnopłata, ale miał on cieńszy profil, bardzo mały wznios i wagę 600g. U mnie profil jest raczej grubszy niż chudszy, wznios i zwichrzenie chyba wystarczające ;) a waga 400g... raczej liściowa?ale czas pokaże. Pogoda ładna więc może nawet dziś :)

Opublikowano
4 godziny temu, kesto napisał:

Lotki.

Wicherek jako górnopłat ze wzniosem nie potrzebował lotek, bo  ciężar kadłuba umieszczony pod skrzydłami skutecznie stabilizował model w locie. W dolnopłatach masa umieszczona jest nad skrzydłami co jest układem raczej destabilizującym. Dlatego w dolnopłatach stosuje się lotki, aby mieć kontrolę nad statecznością poprzeczną - to tak w skrócie i łopatologicznie.

Ach tak ,rzeczywiście .Nie zauważyłem braku lotek w tym Wicherku:)

Oczywiście ,że tak ,masz rację wszystko jasne.

Pozdrawiam

Opublikowano
4 minuty temu, mr.jaro napisał:

powraca niczym Bumerang

no to trzeba zmienic mu nazwę na  "BUMERANG 20.22 " i po kłopocie......

a w odpowiedzi na pytania...tak, Wicherek lata w kazdym możliwym wariancie...pewnie z "ptasim " profilem tez będzie latał

Opublikowano
9 minut temu, mr.jaro napisał:

Wyglada na to, ze temat Wicherka nalezy do rzeczy o zlosliwej naturze. Tyle razy walkowany na forum, a powraca niczym Bumerang i zawsze z niemal identycznymi pytaniami, na ktore juz wczesniej wielokrotnie odpowiedziano. :)

Chyba niektórym się nudzi,a co do Wicherka żeby jeszcze lepiej latał,to można wsadzić silnik silnik od ''malucha''?.

Opublikowano

Bo widzicie koledzy: określenie "dobrze lata" jest bardzo względne.....

Wicherek jest modelem zabawowym i rekreacyjnym i tak należy go traktować. Nigdy nie będzie szybował jak F5J lub latał jak duza makieta PiperCup:)

Osobiście napiszę ,że zrobiłem 3 szt. w rozmiarze 15 i model wg, mnie ma na oryginalnym profilu własności lotne dobrego trenerka.

Jestem bardzo zadowolony.

Wicherek jest pod jednym względem wyjątkowy i wspaniały: pomimo ,że zaprojektowany w 1957r nadal się sprawdza i cieszy modelarzy. 

To prawdziwy fenomen!

P.S. Krzysztof napisał słusznie ,że dolnopłat raczej powinien mieć lotki. Nawet z dużym wzniosem układ ( nie konkretny model a układ ) jest niezbyt stabilny.

Oczywiście model będzie latać.

Opublikowano
5 godzin temu, mr.jaro napisał:

Obecnosc lotek sama w sobie nie poprawia statecznosci poprzecznej ukladu, a jedynie ulatwia pilotowi zapanowanie nad modelem w sytuacji grozacej utrata statecznosci.

To miałem na myśli. Dlatego napisałem że "dolnopłat raczej powinien mieć lotki" a nie "dolnopłat musi mieć lotki" - skrót myślowy.

Uważam ,że tok twojego rozumowania jest właściwy i zgadzam się z tym co napisałeś.

Zresztą chodzi mi o to ,że przy dzisiejszej dostępności dobrych aparatur RC nie ma sensu raczej dolnopłat bez lotek. W sensie praktycznym.

Ale jeśli komuś to odpowiada to można. Wtedy polecam wszystko co możliwe montować przy podłodze kadłuba aby właśnie maksymalnie obniżyć środek ciężkości no i oczywiście duży wznios. To tak w skrócie.

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.