jarek996 Opublikowano 7 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2022 Skrzywic to nie , ale przekrecic o kilka stopni w samym module podwozia. U wiekszych producentow wybierasz nawet srednice goleni , wiec jakos sie je tam mocuje ( w TZW dziurke ) . I tam trzeba ja doswiadczalnie ( na otwartym ) "przekrecic" , ustawic i DOCIAGNAC siedemnasteczka z grzechotka ? 1- wkladasz ( i regulujesz polozenie ) 2- dociagasz Na dole zdjecie kol ktore planuje gdzies zdobyc ( moze nawet za murem ) . Wg skali w jakiej to robie , to musze miec okolo 14 cm ( albo 5,5 palca , jak to mowia Slowacy ) . Te pasuja nawet wygladem do oryginalnych . Moze te srubki niepotrzebne , ale to przeciez nie makieta. Nie bede sie skakal na gleboka wode po kilku nieudolnie sklejonych Malych Modelarzach. https://www.banggood.com/1-Piece-Big-Wheels-5_5-Inch-or-6-Inch-or-7-Inch-or-8_5-Inch-PU-Aluminum-Core-Wheels-Bearing-Axle-for-RC-Airplane-p-1884371.html?utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc_organic&gmcCountry=SE&utm_content=minha&utm_campaign=minha-se-en-pc¤cy=SEK&cur_warehouse=CN&createTmp=1&ID=63122186310292&utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc_bgs&utm_content=sandra&utm_campaign=sandra-SSC-SE-03saleca-L-0319-2021&ad_id=507791818207&gclid=Cj0KCQiA3fiPBhCCARIsAFQ8QzX2O2bzH4dbfX_2RS0tEh4p0_swMsBgRnlw6L7Zt88jr0FkaUvZ61caAk3cEALw_wcB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motfil Opublikowano 7 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2022 45 minut temu, pacek napisał: ale film nr dwa pozostawia problem braku równoległości osłony podwozia w stosunku do koła Nie ma takiego problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 7 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2022 6 minut temu, motfil napisał: Nie ma takiego problemu Klasyczne rumunskie dziadostwo ? Te kola sa jeszcze bardzo ladne ( mozna zawsze je "podrobic" jak pan Czech na filmie ) , ale sa tylko 125 i 150 mm https://www.engelmt.de/mtaccessories/landing-gear-wheels-und-accessories/wheels/engel-light-wheels/engel-light-wheels/light-wheels-150-mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2022 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 8 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2022 Jarek ; rozumien idee , ale czy sa takie mechanizmy ( z tym katem INNYM jak 90stopni ) ? Bo "produkowac" samemu , to raczej NIE bede ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 9 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 Jasne że są, w mechanizmach np z elektrona wybierasz sobie kąt otwarcia co 5 stopni. Możesz se zamówić np 85 stopni albo 95 i inne też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FockeWulf Opublikowano 9 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 Ale tu chyba nie chodzi o kąt otwarcia, ale głównie o przesunięcie w stosunku do osi obrotu. Tu wystarczy chyba tylko goleń podgiąć i już. Mam wrażenie, że w planach jest to podgięcie widoczne, chyba że to tylko klapa podwozia takie wrażenie sprawia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 9 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 44 minuty temu, FockeWulf napisał: Ale tu chyba nie chodzi o kąt otwarcia, ale głównie o przesunięcie w stosunku do osi obrotu. Tu wystarczy chyba tylko goleń podgiąć i już. Mam wrażenie, że w planach jest to podgięcie widoczne, chyba że to tylko klapa podwozia takie wrażenie sprawia. Brawo ! ? Oczywiscie ze nie chodzi o kat otwarcia , tylko o kat o ktorym wspomina Jaro . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 9 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 Nareszcie Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 11 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2022 Dzisiaj dotarla paczka z materialem "kadlubowym" , a wiec czas zaczac zastanawiac sie , JAK ogarnac mocowanie silnika i przejscie ( dalej ) w kadlub. W oryginale , silnik "siedzi" na klasycznym lozu z twardego drewna , ktore zaczyna sie ( czy raczej konczy ) we wredze kadlubowej F . "Kapota" silnika , zamocowana jest do wreg A i B i poprzez amortyzatory gumowe zamocowana do wregi C . Poniewaz moj silnik ma zupelnie inne mocowanie ( okragly palak - patrz strona pierwsza tematu ) , nalezy dokonac tutaj pewnych zmian. Zalaczam fotke , gna ktorej zolty linial pokazuje GDZIE bedzie polozona nowa wrega ( silnikowa ). Pozostawilbym chetnie koncepcje z amortyzatorami gumowymi , ale na nich chcialbym "powiesic" silnik z kapota . Czyli musialbym polaczyc w jakis sposob nowa ( zolty linial) wrege silnikowa z wrega B i do tego zestawu zakrecic pozniej "kapote" silnika. Calosc spoczywalaby na czterech amortyzatorach gumowych ( 15-20 mm dlugosci i gwinty 6 mm po obu stronach ) dzieki czemu uzyskalbym "pustke" pomiedzy wregami B i C i "odizolowalbym" troche model od silnika . Wtedy pozostaje oczywiscie wzmocnienie calej konstrukcji od wregi C do wregi F ( w oryginale wzmocnieniem jest przebiegajace przez te wregi loze silnika ). Macie moze jakies inne pomysly ? Wrega C pozostaje niezmieniona (w przyszlosci dojda oczywiscie jakies wyciecia i otwory ) , ale poza tym jest to okragly kawalek sklejki 6 mm o srednicy 215 mm , ktory mozna juz wycinac. Miedzy wrega ( nowa ) silnikowa i wrega B sa 33 mm . Prace posuwaja sie do przodu ( ? ) , wrega C ( pierwsza "prawdziwa" wrega kadluba ) zostala wycieta i narysowalem na niej wstepnie obrysy otworu zbiornika paliwa , ktor bedzie przez nia przechodzil ( i w tej samej "linii" przez wrege B , zatrzymujac sie tuz przed wrega A ( patrzac od tylu) . Te podarte papierki to ew. zarys otworow mocowania calego przodu na wibroizolatorach. Mysle , ze odleglosc zarowno od krawedzi zewn. , jak i wyciecia na zbiornik bedzie OK . Pomyslalem tez , ze gdybym obudowal zbiornik dookola ( jakas sklejka ) , to powstalby taki jakby domek i gdyby go pociagnac troszke do tylu ( przez jeszcze dwie , trzy wregi ) , powstalaby konstrukcja wzmacniajaca przod kadluba. Samo "wciecie" w skrzydlo ( tez na zbiornik ) , bedzie kolejnym "wymyslem" ( ale to troszke pozniej ) . Taka "domko-obudowe zbiornika " , mozna by zrobic ze sklejki 3mm , wkleic scianki we wregi i oblaminowac na zewnatrz ( dookola na naroznikach ) . Mysle , ze powstalaby fajna "skrzynia" trzymajaca dziob IARa . Na dole fotka wregi C z zaznaczonym zbiornikiem i ew. punktami mocowan wibroizolatorowi szkic ew. "domku - skrzynki" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 11 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2022 A czy mozna by zamocowac silnik na amortyzatorach do zoltej linijki a maske silnika tam gdzie jest ale mocujac na osobnych amortyzatorach radialnie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 11 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2022 10 minut temu, Andrzej Klos napisał: A czy mozna by zamocowac silnik na amortyzatorach do zoltej linijki a maske silnika tam gdzie jest ale mocujac na osobnych amortyzatorach radialnie?? No a jak w takim razie polaczyc ZOLTA z reszta kadluba ? Tutaj ( w oryginale ) , dzieki wlasnie amortyzatorom ( w tym miejscu ) , powstaje fajna nisza ( pomiedzy kapa sinika , a wrega C ). Moja zolta z wrega B jakos sobie polacze. Tam jest TYLKO 35 mm miedzy nimi. No chyba ze olac wrege zolta i przykrecic silnik bezposrednio ( na 35 mm "rurach" , tak jak sie benzyniaki mocuje ) do wregi B. Przy okazji ustawic silnik ( dlugoscia "rur" ) w odpowiedniiej pozycji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 11 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2022 5 minut temu, jarek996 napisał: No a jak w takim razie polaczyc ZOLTA z reszta kadluba ? Tutaj ( w oryginale ) , dzieki wlasnie amortyzatorom ( w tym miejscu ) , powstaje fajna nisza ( pomiedzy kapa sinika , a wrega C ). Moja zolta z wrega B jakos sobie polacze. Tam jest TYLKO 35 mm miedzy nimi. Zolta wrega bylaby polaczona konstrukcyjnie poprzez podluznice i pokrycie i ma luz na obwodzie na drgania maski. No ale niszy nie bedzie Albo mozesz zamocwac silnik do wregi C stosujac jakis "pajak", pokaz zdjecie silnika od tylu. Amortyzatory mozna rozmiescic bardziej na zewnatrz, co tez wydaje mi sie lepszym rozwiazaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 11 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2022 3 minuty temu, Andrzej Klos napisał: Zolta wrega bylaby polaczona konstrukcyjnie poprzez podluznice i pokrycie i ma luz na obwodzie na drgania maski. No ale niszy nie bedzie Albo mozesz zamocwac silnik do wregi C stosujac jakis "pajak", pokaz zdjecie silnika od tylu. Amortyzatory mozna rozmiescic bardziej na zewnatrz, co tez wydaje mi sie lepszym rozwiazaniem. Jest 5 otworow do mocowania , wiec mozna na pieciu 35 mm "rureczkach" bez zoltej wregi ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 11 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2022 No wlasnie. Narysuj w skali jak to bedzie wygladalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 11 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2022 35 minut temu, Andrzej Klos napisał: No wlasnie. Narysuj w skali jak to bedzie wygladalo. Narysuje BEZ skali ? Pozbywamy sie wregi TZW zoltej . Otwory mocowania silnika ( w palaku z powyzszych zdjec ) maja 5mm srednicy , wiec jakas rurka o srednicy 5-5,5mm wewnatrz i to wszystko skrecone ze soba . Bedzie wzylo MNIEJ jak ta cholerna ( "zolta" ) wrega. Na dole zdjecie elementow mocowania silnika DLG . A na samym dole dokladnie takie jak potrzebuje ; 40 mm ( musze do 33m doliczyc 6 mm wrege , ktora znika ( ale 6mm zostaje ). https://www.valleyviewrc.com/m540mm-m516-standoffs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 11 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2022 A czy wrega B jest konieczna? Czy nie mozna pajaka przymosowac do wregi C? Ja myslalem, ze to pajak nie palak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 11 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2022 B trzyma cala maske ITD. Zreszta wtedy odpadaja tez tlumiki drgan . Jest tu kilka koncepcji i pewnie kazda ma jakies wady i zalety. Ide spac , bo jutro jade do Danii i musze niestety wstac o 6.15 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 11 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2022 Amortyzatory raczej powinny byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 11 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2022 9 minut temu, Andrzej Klos napisał: Amortyzatory raczej powinny byc? Po co ? tam jest 5 cylindrów to nie trzepie ,komplikujecie konstrukcie na sztywno do wręgi ( maska też na sztywno ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi