PiotrSzmagier Posted April 15, 2022 Share Posted April 15, 2022 Witam, dostałem dziś paczkę, więc się chwalę, zaczynam nowy projekt, który jest dla mnie sporym wyzwaniem 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kesto Posted April 15, 2022 Share Posted April 15, 2022 Stiletto? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrSzmagier Posted April 15, 2022 Author Share Posted April 15, 2022 10 minut temu, kesto napisał: Stiletto? Tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
sylkub Posted April 15, 2022 Share Posted April 15, 2022 Piotrze , bardzo dobra decyzja. Będziesz zadowolony. Pozdrawiam świątecznie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielot Posted April 15, 2022 Share Posted April 15, 2022 Klasyka w najlepszym wydaniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrSzmagier Posted April 15, 2022 Author Share Posted April 15, 2022 Mam dwie opcje napędu dla niego, OS MAX 46LA z gaźnikiem uwięziowym, lub Moki M10 8,5ccm, mam dylemat co wsadzić do niego, bo myślałem na początku o OS maxie , ale doszły mnie słuchy że lepiej Mokiego wsadzić i trochę zgłupiałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kesto Posted April 15, 2022 Share Posted April 15, 2022 Moki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek Posted April 15, 2022 Share Posted April 15, 2022 Moki,zdecydowanie.OS a zwłaszcza seria LA nie grzeszy mocą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sylkub Posted April 15, 2022 Share Posted April 15, 2022 Piotrze , rozpocznij budowę od skrzydła i statecznika poziomego ze sterem . jak dojdziesz do budowy kadłuba to wtedy podejmiesz decyzję ,który silnik. Porównaj sobie dane techniczne obu silników, ich wagę z tłumikiem. Weź również pod uwagę ich dostępność na rynku jak by coś się przytrafiło ( kraksa). Wtedy wybierzesz optymalny napęd. Zapytaj Krzysztofa na czym lata takim samym modelem. Sukcesów życzę. Pozdrawiam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrSzmagier Posted April 15, 2022 Author Share Posted April 15, 2022 8 minut temu, sylkub napisał: Piotrze , rozpocznij budowę od skrzydła i statecznika poziomego ze sterem . jak dojdziesz do budowy kadłuba to wtedy podejmiesz decyzję ,który silnik. Porównaj sobie dane techniczne obu silników, ich wagę z tłumikiem. Weź również pod uwagę ich dostępność na rynku jak by coś się przytrafiło ( kraksa). Wtedy wybierzesz optymalny napęd. Zapytaj Krzysztofa na czym lata takim samym modelem. Sukcesów życzę. Pozdrawiam Taki jest plan, skrzydło, statecznik i dopiero kadłub. Krzysztof z tego co widzę, napisał na początku swojej relacji - instrukcji, że model jest zaplanowany pod OS Maxa 46FX, który jak pisał jest za mocny do tego modelu. Finalnie z tego co wyczytałem Stiletto z relacji latał z silnikiem .40 Tak myślę, jeżeli zmieścił bym się w wadze założonej w projekcie - około 1250g to ten mój silnik 46LA będzie zupełnie wystarczający. Moki z tłumikiem waży 385g i musiał bym pod niego zwężać listwy łoża do 7mm, o dostępności części nie wspomnę. Os max 46LA z tłumikiem waży 347g i będzie pasował perfekto, a części są do niego jeszcze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrSzmagier Posted April 21, 2022 Author Share Posted April 21, 2022 Jako że jestem świeżak w robieniu modeli tego kalibru, proszę o poradę, które linki użyć na wyprowadzenie linek ze skrzydła ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek Posted April 21, 2022 Share Posted April 21, 2022 Jedne i drugie będą ok.Możesz też użyć drutu z migomatu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrSzmagier Posted April 21, 2022 Author Share Posted April 21, 2022 2 godziny temu, Grzesiek napisał: Jedne i drugie będą ok.Możesz też użyć drutu z migomatu. Dzięki, ale dla własnego spokoju, muszę je przetestować, jaką mają wytrzymałość. Na drucie robiłem wyprowadzenia w ostatnich dwóch modelach i doszedłem do wniosku że nie do końca jest to praktyczne, Można łatwo to uszkodzić przy przemieszczaniu modelu np: w transporcie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek Posted April 22, 2022 Share Posted April 22, 2022 Sylwek robi z linki jubilerskiej.Mialem okazję go poznać i porozmawiać.Podpytaj jego jakiej grubosci i jak zarabia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woj-tech Posted April 22, 2022 Share Posted April 22, 2022 Witam. Ja robię z linki jubilerskiej 0,8mm ale ona jest pokryta tworzywem sztucznym i faktyczna średnica linki metalowej wynosi 0,6mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrSzmagier Posted April 22, 2022 Author Share Posted April 22, 2022 Pierwsze suche przymiarki, całkiem przyjemnie się do składa, części pasują do siebie idealnie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Tomzik Posted April 22, 2022 Share Posted April 22, 2022 Super, działaj - kibicuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
sylkub Posted April 22, 2022 Share Posted April 22, 2022 Ja też robię z linki jubilerskiej 0,8 mm. Przetestowałem i zerwałem przy ok 18 kg i to w miejscu wykonania pętelki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrSzmagier Posted April 23, 2022 Author Share Posted April 23, 2022 Zrobiłem test linki miracle z posta powyżej, zerwała się przy 22-23kg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Graffi_25 Posted April 23, 2022 Share Posted April 23, 2022 Rozumiem że to statyczny test...? Bo jeśli kinetyczny to linka jest 20 razy za wytrzymała. Jeszcze grubość tych linek jak byś podał to by było fajnie bo byśmy wiedzieli jakie siły na SK występują w modelach RC bo Ciężko to zmieżyć a linki miracle wytrzymują. Mało tego serwa wsadza się tam po 50-70 kg na cm . A linki dalej dają radę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts