Skocz do zawartości

MOKI gaźnik


apollo130

Rekomendowane odpowiedzi

Z tyłu na deklu widać końcówkę i z tego wniosek o pompie ,ale jakbym znał właściciela i dokładnie pamiętał silnik to bym wiedział prawda Andrzeju ? ale może kolega zrobi zdjęcie od tyłu i zamieści żeby rozwiać wątpliwości .Choć możliwe są inne możliwości ,dla syna w CMB3.5 robiłem stalowe ,hartowane chłodzone denko karteru i końcówki też były  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mike217 napisał:

To się kupy nie trzyma. Jakie ciśnienie z karteru do zbiornika paliwa . W karterze dwu suwa masz raz nadciśnienie a raz masz podciśnienie . Rozszczelnienie karteru powoduje koniec pracy silnika . 

Chyba nie masz racji.

W modelach F2D z metalowym zbiornikiem, ciśnienie było brane własnie z karteru.

To samo było w modelach F1C, gdzie dodatkowo paliwo pod ciśnieniem z karteru gasiło silnik po 7 sekundach lotu.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, symon5 napisał:

Z tyłu na deklu widać końcówkę i z tego wniosek o pompie ,ale jakbym znał właściciela i dokładnie pamiętał silnik to bym wiedział prawda Andrzeju ? ale może kolega zrobi zdjęcie od tyłu i zamieści żeby rozwiać wątpliwości .Choć możliwe są inne możliwości ,dla syna w CMB3.5 robiłem stalowe ,hartowane chłodzone denko karteru i końcówki też były  :)

W załączeniu przesyłam foto , jest to dodatkowe chłodzenie silnika. Nie pamiętam w którym z postów to było, ale jeśli mnie pamięć nie myli

AndrzejC  zamieścił dokładną instrukcję,jak takie chłodzenie wykonać.  

20220620_064920_v1.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda zdjęcie wyjaśnia temat ale na zdjęciu które posłużyło mi do wydania opinii silnik jest pod kątem inie widać drugiej końcówki 

18 godzin temu, witold_pi napisał:

pompa ma zwykle 2 krućce ? Czyli to tylko ciśnienie z karteru do zbiornika paliwa.

 

Ale wydanie opinii na temat że nie można  stosować ciśnienia z karteru no cóż powiedziałbym brak znajomości tematu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, mike217 napisał:

To się kupy nie trzyma. Jakie ciśnienie z karteru do zbiornika paliwa . W karterze dwu suwa masz raz nadciśnienie a raz masz podciśnienie . Rozszczelnienie karteru powoduje koniec pracy silnika . 

trzyma się kupy zwłaszcza jak masz zaworek jednokierunkowy patrz YS

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie czy wy słyszycie co piszecie , pobieranie ciśnienia z karteru to normalna procedura ciśnieniowej instalacji paliwowej ba były silniki które nie pracowały bez ciśnienia .Proszę ja was nie piszcie takich rzeczy bo to nawet nie jest śmieszne ,aha i nie potrzeba żadnego zaworka jednokierunkowego .

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2022 o 21:57, symon5 napisał:

To proponuje wpaść na Mistrzostwa świata które odbędą się w Polsce a dokładnie w Konopiskach a dokładnie  

31 LIP O 08:00 – 13 SIE O 14:00

Imbra World Championship FSR E,H,O Konopiska 2022

Na którejś ze stron widziałem listy startowe tych zawodów i nie ukrywam, że są bardzo długie.

Mam pytanie odnośnie terminu, te zawody trwają od 13 lipca do 13 sierpnia i na każdy dzień rozpisane są wyścigi?   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak moje przeoczenie oczywiście od 31.07 do 13.08 :-) ale pytanie pozostaje to samo czy podczas takich zawodów wyścigi rozgrywane są 

każdego dnia? i czy można gdzieś na oficjalnej stronie wcześniej zobaczyć jakie wyścigi będą rozgrywane w konkretnym dniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez śmiechów, proponuję przeczytać książkę Miniaturowe Silniki Modelarskie, jest to kompendium wiedzy o silnikach modelarskich, choć co by nie pisać leciwa lektura. I właśnie z tej książki jest moja podstawowa wiedza, później poparta 40 letnim  doświadczeniem z silnikami. A szczególnie zapamiętałem taki fragment że ze względu na prędkości obrotowe cykl pracy silnika rozpatruje się jako zjawisko jednoczesnego działania a nie odrębnych zjawisk tj. ssanie, sprężanie, wydech. Co do ciśnienia ze skrzyni króciec ma otwór o małej średnicy nie taki jak przy ciśnieniu z tłumika czy rury ,a nie można zapomnieć o tym że układ paliwowy jest instalacja zamkniętą. 

A co do zawodów ,tak każdego dnia jak pamiętam z 1 dniem przerwy pomiędzy klasami H i Offshor a FSR Enduro  ,a tutaj można zobaczyć dokładną rozpiskę  https://www.imbra-racing.com/poland-2022?fbclid=IwAR3x8JuVELm36VuMAxdtz57ksiMx_Ljuoy78RIXD2l_y0mXBw9_8quYwmWo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.06.2022 o 22:13, mike217 napisał:

To się kupy nie trzyma. Jakie ciśnienie z karteru do zbiornika paliwa . W karterze dwu suwa masz raz nadciśnienie a raz masz podciśnienie . Rozszczelnienie karteru powoduje koniec pracy silnika . 

 

Nieszczelny karter silnika np. z powodu wydmuchania uszczelki albo niedokręcenia wkrętów mocujących dekielek powoduje jedynie brak maksymalnych obrotów i gaśnięcie silnika przy obrotach minimalnych. Istotę ciśnienia z karteru dobrze pokazuje pompa typu PERRY, zwana oscylacyjną, która wykorzystuje właśnie ciśnienie podawane z dekla karteru. Przypomnę, że jest to pompa membranowa a jej membrana pompuje paliwo w takt rosnącego i malejącego ciśnienia z karteru ("nadciśnienie" i "podciśnienie"). W rezultacie zbiornik paliwa może być daleko od silnika np. w środku ciężkości modelu a silnik będzie pracować płynnie i stabilnie. Zrobiłem kiedyś model samolotu F-18 z silnikiem pchającym ST-91 z pompą PERRY gdzie zbiornik paliwa zamontowany był w odległości 700mm od silnika i wszystko było OK ( na dodatek silnik miał zrobione lewe obroty poprzez zmianę "rozrządu" czyli obrócenie o 90 stopni przodu z gaźnikiem). Ciśnienie z karteru podane bezpośrednio do zbiornika pełni rolę "pompy" ssąco - tłoczącej jednak nie da się takiej instalacji porównać z pompą Perry.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.06.2022 o 08:25, stan_m napisał:

 

Nieszczelny karter silnika np. z powodu wydmuchania uszczelki albo niedokręcenia wkrętów mocujących dekielek powoduje jedynie brak maksymalnych obrotów i gaśnięcie silnika przy obrotach minimalnych. Istotę ciśnienia z karteru dobrze pokazuje pompa typu PERRY, zwana oscylacyjną, która wykorzystuje właśnie ciśnienie podawane z dekla karteru. Przypomnę, że jest to pompa membranowa a jej membrana pompuje paliwo w takt rosnącego i malejącego ciśnienia z karteru ("nadciśnienie" i "podciśnienie"). W rezultacie zbiornik paliwa może być daleko od silnika np. w środku ciężkości modelu a silnik będzie pracować płynnie i stabilnie. Zrobiłem kiedyś model samolotu F-18 z silnikiem pchającym ST-91 z pompą PERRY gdzie zbiornik paliwa zamontowany był w odległości 700mm od silnika i wszystko było OK ( na dodatek silnik miał zrobione lewe obroty poprzez zmianę "rozrządu" czyli obrócenie o 90 stopni przodu z gaźnikiem). Ciśnienie z karteru podane bezpośrednio do zbiornika pełni rolę "pompy" ssąco - tłoczącej jednak nie da się takiej instalacji porównać z pompą Perry.

 

Masz rację Staszku,   też  miałem  takiego F -18   ale z silnikiem  Webra   z lewymi obrotami i śmigłem pchającym ,  z pompą Perry i rurą rezonansową.

Silnik  pracował jak marzenie.

 

IMG_0002.thumb.jpg.a7c622330489eb4e747b82ddbd9a3f44.jpgIMG_0004.thumb.jpg.23b5af9369b597505e4dff061d1d537c.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucjanie, przepraszając Autora tematu za OT i ja pokazuję swojego Horneta sprzed kilkudziesięciu lat na lotnisku Ułęż k/Dęblina... Ciekawa historia związana z tym modelem jest taka, że w czasie jednego z lotów nad pasem odmaszerowały zbiorniki podwieszane a ludzie koszący trawę obok pasa myśleli, że to były miniaturowe bomby, które zaraz wybuchną a oni przecież mają pozwolenie na sianożęcie. Trzeba było przepraszać!

F-18 Hornet.jpg

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.