Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tyłu na deklu widać końcówkę i z tego wniosek o pompie ,ale jakbym znał właściciela i dokładnie pamiętał silnik to bym wiedział prawda Andrzeju ? ale może kolega zrobi zdjęcie od tyłu i zamieści żeby rozwiać wątpliwości .Choć możliwe są inne możliwości ,dla syna w CMB3.5 robiłem stalowe ,hartowane chłodzone denko karteru i końcówki też były  :)

Opublikowano

To się kupy nie trzyma. Jakie ciśnienie z karteru do zbiornika paliwa . W karterze dwu suwa masz raz nadciśnienie a raz masz podciśnienie . Rozszczelnienie karteru powoduje koniec pracy silnika . 

  • Haha 1
  • Zmieszany 1
Opublikowano
8 godzin temu, mike217 napisał:

To się kupy nie trzyma. Jakie ciśnienie z karteru do zbiornika paliwa . W karterze dwu suwa masz raz nadciśnienie a raz masz podciśnienie . Rozszczelnienie karteru powoduje koniec pracy silnika . 

Chyba nie masz racji.

W modelach F2D z metalowym zbiornikiem, ciśnienie było brane własnie z karteru.

To samo było w modelach F1C, gdzie dodatkowo paliwo pod ciśnieniem z karteru gasiło silnik po 7 sekundach lotu.

  • Lubię to 3
Opublikowano
20 godzin temu, symon5 napisał:

Z tyłu na deklu widać końcówkę i z tego wniosek o pompie ,ale jakbym znał właściciela i dokładnie pamiętał silnik to bym wiedział prawda Andrzeju ? ale może kolega zrobi zdjęcie od tyłu i zamieści żeby rozwiać wątpliwości .Choć możliwe są inne możliwości ,dla syna w CMB3.5 robiłem stalowe ,hartowane chłodzone denko karteru i końcówki też były  :)

W załączeniu przesyłam foto , jest to dodatkowe chłodzenie silnika. Nie pamiętam w którym z postów to było, ale jeśli mnie pamięć nie myli

AndrzejC  zamieścił dokładną instrukcję,jak takie chłodzenie wykonać.  

20220620_064920_v1.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Co prawda zdjęcie wyjaśnia temat ale na zdjęciu które posłużyło mi do wydania opinii silnik jest pod kątem inie widać drugiej końcówki 

18 godzin temu, witold_pi napisał:

pompa ma zwykle 2 krućce ? Czyli to tylko ciśnienie z karteru do zbiornika paliwa.

 

Ale wydanie opinii na temat że nie można  stosować ciśnienia z karteru no cóż powiedziałbym brak znajomości tematu. 

Opublikowano
20 godzin temu, mike217 napisał:

To się kupy nie trzyma. Jakie ciśnienie z karteru do zbiornika paliwa . W karterze dwu suwa masz raz nadciśnienie a raz masz podciśnienie . Rozszczelnienie karteru powoduje koniec pracy silnika . 

trzyma się kupy zwłaszcza jak masz zaworek jednokierunkowy patrz YS

 

Opublikowano

Ludzie czy wy słyszycie co piszecie , pobieranie ciśnienia z karteru to normalna procedura ciśnieniowej instalacji paliwowej ba były silniki które nie pracowały bez ciśnienia .Proszę ja was nie piszcie takich rzeczy bo to nawet nie jest śmieszne ,aha i nie potrzeba żadnego zaworka jednokierunkowego .

  • Lubię to 2
Opublikowano
W dniu 17.06.2022 o 21:57, symon5 napisał:

To proponuje wpaść na Mistrzostwa świata które odbędą się w Polsce a dokładnie w Konopiskach a dokładnie  

31 LIP O 08:00 – 13 SIE O 14:00

Imbra World Championship FSR E,H,O Konopiska 2022

Na którejś ze stron widziałem listy startowe tych zawodów i nie ukrywam, że są bardzo długie.

Mam pytanie odnośnie terminu, te zawody trwają od 13 lipca do 13 sierpnia i na każdy dzień rozpisane są wyścigi?   

Opublikowano

Tak moje przeoczenie oczywiście od 31.07 do 13.08 :-) ale pytanie pozostaje to samo czy podczas takich zawodów wyścigi rozgrywane są 

każdego dnia? i czy można gdzieś na oficjalnej stronie wcześniej zobaczyć jakie wyścigi będą rozgrywane w konkretnym dniu?

Opublikowano
W dniu 20.06.2022 o 15:54, mike217 napisał:

No jedynie w przypadku zaworka. Nie wiem co jest śmiesznego w tym co napisałem . Nieszczelny karter to nie pracujący silnik dwu taktowy . 

 

Kolega nas wkręca, tak? ;)

Opublikowano

Bez śmiechów, proponuję przeczytać książkę Miniaturowe Silniki Modelarskie, jest to kompendium wiedzy o silnikach modelarskich, choć co by nie pisać leciwa lektura. I właśnie z tej książki jest moja podstawowa wiedza, później poparta 40 letnim  doświadczeniem z silnikami. A szczególnie zapamiętałem taki fragment że ze względu na prędkości obrotowe cykl pracy silnika rozpatruje się jako zjawisko jednoczesnego działania a nie odrębnych zjawisk tj. ssanie, sprężanie, wydech. Co do ciśnienia ze skrzyni króciec ma otwór o małej średnicy nie taki jak przy ciśnieniu z tłumika czy rury ,a nie można zapomnieć o tym że układ paliwowy jest instalacja zamkniętą. 

A co do zawodów ,tak każdego dnia jak pamiętam z 1 dniem przerwy pomiędzy klasami H i Offshor a FSR Enduro  ,a tutaj można zobaczyć dokładną rozpiskę  https://www.imbra-racing.com/poland-2022?fbclid=IwAR3x8JuVELm36VuMAxdtz57ksiMx_Ljuoy78RIXD2l_y0mXBw9_8quYwmWo

Opublikowano
W dniu 20.06.2022 o 15:54, mike217 napisał:

(...) Nieszczelny karter to nie pracujący silnik dwu taktowy . 


Ale zbiornik paliwa jest szczelny i, wraz ze szczelnym karterem, tworzy szczelny układ.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 19.06.2022 o 22:13, mike217 napisał:

To się kupy nie trzyma. Jakie ciśnienie z karteru do zbiornika paliwa . W karterze dwu suwa masz raz nadciśnienie a raz masz podciśnienie . Rozszczelnienie karteru powoduje koniec pracy silnika . 

 

Nieszczelny karter silnika np. z powodu wydmuchania uszczelki albo niedokręcenia wkrętów mocujących dekielek powoduje jedynie brak maksymalnych obrotów i gaśnięcie silnika przy obrotach minimalnych. Istotę ciśnienia z karteru dobrze pokazuje pompa typu PERRY, zwana oscylacyjną, która wykorzystuje właśnie ciśnienie podawane z dekla karteru. Przypomnę, że jest to pompa membranowa a jej membrana pompuje paliwo w takt rosnącego i malejącego ciśnienia z karteru ("nadciśnienie" i "podciśnienie"). W rezultacie zbiornik paliwa może być daleko od silnika np. w środku ciężkości modelu a silnik będzie pracować płynnie i stabilnie. Zrobiłem kiedyś model samolotu F-18 z silnikiem pchającym ST-91 z pompą PERRY gdzie zbiornik paliwa zamontowany był w odległości 700mm od silnika i wszystko było OK ( na dodatek silnik miał zrobione lewe obroty poprzez zmianę "rozrządu" czyli obrócenie o 90 stopni przodu z gaźnikiem). Ciśnienie z karteru podane bezpośrednio do zbiornika pełni rolę "pompy" ssąco - tłoczącej jednak nie da się takiej instalacji porównać z pompą Perry.

  • Lubię to 3
Opublikowano
W dniu 23.06.2022 o 08:25, stan_m napisał:

 

Nieszczelny karter silnika np. z powodu wydmuchania uszczelki albo niedokręcenia wkrętów mocujących dekielek powoduje jedynie brak maksymalnych obrotów i gaśnięcie silnika przy obrotach minimalnych. Istotę ciśnienia z karteru dobrze pokazuje pompa typu PERRY, zwana oscylacyjną, która wykorzystuje właśnie ciśnienie podawane z dekla karteru. Przypomnę, że jest to pompa membranowa a jej membrana pompuje paliwo w takt rosnącego i malejącego ciśnienia z karteru ("nadciśnienie" i "podciśnienie"). W rezultacie zbiornik paliwa może być daleko od silnika np. w środku ciężkości modelu a silnik będzie pracować płynnie i stabilnie. Zrobiłem kiedyś model samolotu F-18 z silnikiem pchającym ST-91 z pompą PERRY gdzie zbiornik paliwa zamontowany był w odległości 700mm od silnika i wszystko było OK ( na dodatek silnik miał zrobione lewe obroty poprzez zmianę "rozrządu" czyli obrócenie o 90 stopni przodu z gaźnikiem). Ciśnienie z karteru podane bezpośrednio do zbiornika pełni rolę "pompy" ssąco - tłoczącej jednak nie da się takiej instalacji porównać z pompą Perry.

 

Masz rację Staszku,   też  miałem  takiego F -18   ale z silnikiem  Webra   z lewymi obrotami i śmigłem pchającym ,  z pompą Perry i rurą rezonansową.

Silnik  pracował jak marzenie.

 

IMG_0002.thumb.jpg.a7c622330489eb4e747b82ddbd9a3f44.jpgIMG_0004.thumb.jpg.23b5af9369b597505e4dff061d1d537c.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Lucjanie, przepraszając Autora tematu za OT i ja pokazuję swojego Horneta sprzed kilkudziesięciu lat na lotnisku Ułęż k/Dęblina... Ciekawa historia związana z tym modelem jest taka, że w czasie jednego z lotów nad pasem odmaszerowały zbiorniki podwieszane a ludzie koszący trawę obok pasa myśleli, że to były miniaturowe bomby, które zaraz wybuchną a oni przecież mają pozwolenie na sianożęcie. Trzeba było przepraszać!

F-18 Hornet.jpg

  • Lubię to 1
  • Haha 2
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.