symon5 Opublikowano 19 Czerwca 2022 Opublikowano 19 Czerwca 2022 Z tyłu na deklu widać końcówkę i z tego wniosek o pompie ,ale jakbym znał właściciela i dokładnie pamiętał silnik to bym wiedział prawda Andrzeju ? ale może kolega zrobi zdjęcie od tyłu i zamieści żeby rozwiać wątpliwości .Choć możliwe są inne możliwości ,dla syna w CMB3.5 robiłem stalowe ,hartowane chłodzone denko karteru i końcówki też były
witold_pi Opublikowano 19 Czerwca 2022 Opublikowano 19 Czerwca 2022 pompa ma zwykle 2 krućce ? Czyli to tylko ciśnienie z karteru do zbiornika paliwa.
mike217 Opublikowano 19 Czerwca 2022 Opublikowano 19 Czerwca 2022 To się kupy nie trzyma. Jakie ciśnienie z karteru do zbiornika paliwa . W karterze dwu suwa masz raz nadciśnienie a raz masz podciśnienie . Rozszczelnienie karteru powoduje koniec pracy silnika . 1 1
bynek Opublikowano 20 Czerwca 2022 Opublikowano 20 Czerwca 2022 8 godzin temu, mike217 napisał: To się kupy nie trzyma. Jakie ciśnienie z karteru do zbiornika paliwa . W karterze dwu suwa masz raz nadciśnienie a raz masz podciśnienie . Rozszczelnienie karteru powoduje koniec pracy silnika . Chyba nie masz racji. W modelach F2D z metalowym zbiornikiem, ciśnienie było brane własnie z karteru. To samo było w modelach F1C, gdzie dodatkowo paliwo pod ciśnieniem z karteru gasiło silnik po 7 sekundach lotu. 3
apollo130 Opublikowano 20 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2022 20 godzin temu, symon5 napisał: Z tyłu na deklu widać końcówkę i z tego wniosek o pompie ,ale jakbym znał właściciela i dokładnie pamiętał silnik to bym wiedział prawda Andrzeju ? ale może kolega zrobi zdjęcie od tyłu i zamieści żeby rozwiać wątpliwości .Choć możliwe są inne możliwości ,dla syna w CMB3.5 robiłem stalowe ,hartowane chłodzone denko karteru i końcówki też były W załączeniu przesyłam foto , jest to dodatkowe chłodzenie silnika. Nie pamiętam w którym z postów to było, ale jeśli mnie pamięć nie myli AndrzejC zamieścił dokładną instrukcję,jak takie chłodzenie wykonać. 1
symon5 Opublikowano 20 Czerwca 2022 Opublikowano 20 Czerwca 2022 Co prawda zdjęcie wyjaśnia temat ale na zdjęciu które posłużyło mi do wydania opinii silnik jest pod kątem inie widać drugiej końcówki 18 godzin temu, witold_pi napisał: pompa ma zwykle 2 krućce ? Czyli to tylko ciśnienie z karteru do zbiornika paliwa. Ale wydanie opinii na temat że nie można stosować ciśnienia z karteru no cóż powiedziałbym brak znajomości tematu.
witold_pi Opublikowano 20 Czerwca 2022 Opublikowano 20 Czerwca 2022 20 godzin temu, mike217 napisał: To się kupy nie trzyma. Jakie ciśnienie z karteru do zbiornika paliwa . W karterze dwu suwa masz raz nadciśnienie a raz masz podciśnienie . Rozszczelnienie karteru powoduje koniec pracy silnika . trzyma się kupy zwłaszcza jak masz zaworek jednokierunkowy patrz YS
mike217 Opublikowano 20 Czerwca 2022 Opublikowano 20 Czerwca 2022 No jedynie w przypadku zaworka. Nie wiem co jest śmiesznego w tym co napisałem . Nieszczelny karter to nie pracujący silnik dwu taktowy .
symon5 Opublikowano 20 Czerwca 2022 Opublikowano 20 Czerwca 2022 Ludzie czy wy słyszycie co piszecie , pobieranie ciśnienia z karteru to normalna procedura ciśnieniowej instalacji paliwowej ba były silniki które nie pracowały bez ciśnienia .Proszę ja was nie piszcie takich rzeczy bo to nawet nie jest śmieszne ,aha i nie potrzeba żadnego zaworka jednokierunkowego . 2
mike217 Opublikowano 21 Czerwca 2022 Opublikowano 21 Czerwca 2022 Rozumiem ze w tych silnikach o których piszesz w karterze czy tam skrzyni korbowej panuje cały czas nadciśnienie ? 1
apollo130 Opublikowano 21 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2022 W dniu 17.06.2022 o 21:57, symon5 napisał: To proponuje wpaść na Mistrzostwa świata które odbędą się w Polsce a dokładnie w Konopiskach a dokładnie 31 LIP O 08:00 – 13 SIE O 14:00 Imbra World Championship FSR E,H,O Konopiska 2022 Na którejś ze stron widziałem listy startowe tych zawodów i nie ukrywam, że są bardzo długie. Mam pytanie odnośnie terminu, te zawody trwają od 13 lipca do 13 sierpnia i na każdy dzień rozpisane są wyścigi?
Grzesiek Opublikowano 21 Czerwca 2022 Opublikowano 21 Czerwca 2022 Ja widze 2 tygodnie.Od 31.07-13.0.8 Nie wiem gdzieś zobaczył 1 miesiąc
apollo130 Opublikowano 21 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2022 Tak moje przeoczenie oczywiście od 31.07 do 13.08 :-) ale pytanie pozostaje to samo czy podczas takich zawodów wyścigi rozgrywane są każdego dnia? i czy można gdzieś na oficjalnej stronie wcześniej zobaczyć jakie wyścigi będą rozgrywane w konkretnym dniu?
MASK Opublikowano 22 Czerwca 2022 Opublikowano 22 Czerwca 2022 W dniu 20.06.2022 o 15:54, mike217 napisał: No jedynie w przypadku zaworka. Nie wiem co jest śmiesznego w tym co napisałem . Nieszczelny karter to nie pracujący silnik dwu taktowy . Kolega nas wkręca, tak?
mike217 Opublikowano 22 Czerwca 2022 Opublikowano 22 Czerwca 2022 Niby dlaczego? Śmiechy za plecami a nikt nie wyjaśni ..
symon5 Opublikowano 22 Czerwca 2022 Opublikowano 22 Czerwca 2022 Bez śmiechów, proponuję przeczytać książkę Miniaturowe Silniki Modelarskie, jest to kompendium wiedzy o silnikach modelarskich, choć co by nie pisać leciwa lektura. I właśnie z tej książki jest moja podstawowa wiedza, później poparta 40 letnim doświadczeniem z silnikami. A szczególnie zapamiętałem taki fragment że ze względu na prędkości obrotowe cykl pracy silnika rozpatruje się jako zjawisko jednoczesnego działania a nie odrębnych zjawisk tj. ssanie, sprężanie, wydech. Co do ciśnienia ze skrzyni króciec ma otwór o małej średnicy nie taki jak przy ciśnieniu z tłumika czy rury ,a nie można zapomnieć o tym że układ paliwowy jest instalacja zamkniętą. A co do zawodów ,tak każdego dnia jak pamiętam z 1 dniem przerwy pomiędzy klasami H i Offshor a FSR Enduro ,a tutaj można zobaczyć dokładną rozpiskę https://www.imbra-racing.com/poland-2022?fbclid=IwAR3x8JuVELm36VuMAxdtz57ksiMx_Ljuoy78RIXD2l_y0mXBw9_8quYwmWo
MASK Opublikowano 23 Czerwca 2022 Opublikowano 23 Czerwca 2022 W dniu 20.06.2022 o 15:54, mike217 napisał: (...) Nieszczelny karter to nie pracujący silnik dwu taktowy . Ale zbiornik paliwa jest szczelny i, wraz ze szczelnym karterem, tworzy szczelny układ. 1
stan_m Opublikowano 23 Czerwca 2022 Opublikowano 23 Czerwca 2022 W dniu 19.06.2022 o 22:13, mike217 napisał: To się kupy nie trzyma. Jakie ciśnienie z karteru do zbiornika paliwa . W karterze dwu suwa masz raz nadciśnienie a raz masz podciśnienie . Rozszczelnienie karteru powoduje koniec pracy silnika . Nieszczelny karter silnika np. z powodu wydmuchania uszczelki albo niedokręcenia wkrętów mocujących dekielek powoduje jedynie brak maksymalnych obrotów i gaśnięcie silnika przy obrotach minimalnych. Istotę ciśnienia z karteru dobrze pokazuje pompa typu PERRY, zwana oscylacyjną, która wykorzystuje właśnie ciśnienie podawane z dekla karteru. Przypomnę, że jest to pompa membranowa a jej membrana pompuje paliwo w takt rosnącego i malejącego ciśnienia z karteru ("nadciśnienie" i "podciśnienie"). W rezultacie zbiornik paliwa może być daleko od silnika np. w środku ciężkości modelu a silnik będzie pracować płynnie i stabilnie. Zrobiłem kiedyś model samolotu F-18 z silnikiem pchającym ST-91 z pompą PERRY gdzie zbiornik paliwa zamontowany był w odległości 700mm od silnika i wszystko było OK ( na dodatek silnik miał zrobione lewe obroty poprzez zmianę "rozrządu" czyli obrócenie o 90 stopni przodu z gaźnikiem). Ciśnienie z karteru podane bezpośrednio do zbiornika pełni rolę "pompy" ssąco - tłoczącej jednak nie da się takiej instalacji porównać z pompą Perry. 3
Lucjan Opublikowano 24 Czerwca 2022 Opublikowano 24 Czerwca 2022 W dniu 23.06.2022 o 08:25, stan_m napisał: Nieszczelny karter silnika np. z powodu wydmuchania uszczelki albo niedokręcenia wkrętów mocujących dekielek powoduje jedynie brak maksymalnych obrotów i gaśnięcie silnika przy obrotach minimalnych. Istotę ciśnienia z karteru dobrze pokazuje pompa typu PERRY, zwana oscylacyjną, która wykorzystuje właśnie ciśnienie podawane z dekla karteru. Przypomnę, że jest to pompa membranowa a jej membrana pompuje paliwo w takt rosnącego i malejącego ciśnienia z karteru ("nadciśnienie" i "podciśnienie"). W rezultacie zbiornik paliwa może być daleko od silnika np. w środku ciężkości modelu a silnik będzie pracować płynnie i stabilnie. Zrobiłem kiedyś model samolotu F-18 z silnikiem pchającym ST-91 z pompą PERRY gdzie zbiornik paliwa zamontowany był w odległości 700mm od silnika i wszystko było OK ( na dodatek silnik miał zrobione lewe obroty poprzez zmianę "rozrządu" czyli obrócenie o 90 stopni przodu z gaźnikiem). Ciśnienie z karteru podane bezpośrednio do zbiornika pełni rolę "pompy" ssąco - tłoczącej jednak nie da się takiej instalacji porównać z pompą Perry. Masz rację Staszku, też miałem takiego F -18 ale z silnikiem Webra z lewymi obrotami i śmigłem pchającym , z pompą Perry i rurą rezonansową. Silnik pracował jak marzenie. 2
stan_m Opublikowano 24 Czerwca 2022 Opublikowano 24 Czerwca 2022 Lucjanie, przepraszając Autora tematu za OT i ja pokazuję swojego Horneta sprzed kilkudziesięciu lat na lotnisku Ułęż k/Dęblina... Ciekawa historia związana z tym modelem jest taka, że w czasie jednego z lotów nad pasem odmaszerowały zbiorniki podwieszane a ludzie koszący trawę obok pasa myśleli, że to były miniaturowe bomby, które zaraz wybuchną a oni przecież mają pozwolenie na sianożęcie. Trzeba było przepraszać! 1 2
Rekomendowane odpowiedzi