Skocz do zawartości

"Wyrobione" mocowanie statecznika poziomego w modelu DLG


kuba r.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

czy macie jakiś patent na takie wyrobione mocowanie statecznika poziomego w modelu DLG? Nie było tak żadnej wstawki i obecnie śruba statecznika trzyma się chyba właściwie tylko na dolnym poszyciu.

Myślałem o jakiejś tulejce, albo podkładce, ale może są na to lepsze rozwiązania.

image.thumb.jpeg.2d1a8e886c665642c83ba7d89ffc2da0.jpeg

 

Pozdrawiam,

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tulejka byłaby chyba najprostsza, tylko skąd taką wziąć? Ręczne wiercenie może nie pójść po mojej myśli -> coś będzie krzywo, itp., ale jest to opcja w teorii prosta i skuteczna.

Jeśli chodzi o to dlaczego są dwie śruby to nie wiem, pytanie do producenta :)

 

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2022 o 19:56, Artur Lis napisał:

Tylko, po co są tam aż 2- śruby mocujące .

Wystarczyłaby, 1 śruba  + kołek ustalający 3mm węglowy .

Nie wystarczyłby :)

 

Zamiana śrub z metalowych na nylony, plus dwie nylonowe tulejki nawet masowo nie wyszłaby źle.

 

PS.

To Albatros?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2022 o 19:21, kuba r. napisał:

CA nie stopi rdzenia

Proponuję zastosować Poxipol.

Bez względu na to z czego jest rdzeń , nie będzie problemu. 

No może poza masą spoiny co przy usterzeniu modelu F3K może mieć znaczenie.

Trzeba dać minimalną ilość kleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na półce widziałem Poxipol przezroczysty 10-cio minutowy, pewnie z niego skorzystam. Plus jest taki, że jest jeszcze kilka minut żeby wszystko ustawić, z CA trzeba się bardziej streszczać, albo najpierw ustawić, a potem zalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kuba r. napisał:

Gdzieś na półce widziałem Poxipol przezroczysty 10-cio minutowy, pewnie z niego skorzystam. Plus jest taki, że jest jeszcze kilka minut żeby wszystko ustawić, z CA trzeba się bardziej streszczać, albo najpierw ustawić, a potem zalać.

To prawda: klejąc na Poxipol spokojnie sobie wszystko ustawisz ale też nie trzeba bardzo długo czekać na związanie kleju. Czasu jest w sam raz.Jeśli masz przezroczysty klejenie jest mało widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2022 o 21:47, Czaro napisał:

Nie wystarczyłby :)

 

Zamiana śrub z metalowych na nylony, plus dwie nylonowe tulejki nawet masowo nie wyszłaby źle.

 

PS.

To Albatros?

 

 

Trzeba się bronić 😉

W mojej konstrukcji Dzidy f3f statecznik V przykręcany jedną śrubą M3 + kołek węglowy  centrujący .

Pokazuje dla przykładu ze cała V-ka jest robiona ,styropian fornir + jeszcze w niej mam serwa .

DSCN0373.JPG

DSCN0374.JPG

DSCN0376.JPG

DSCN0378.JPG

DSCN0199.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogromnie się cieszę, że w Twojej Dzidzie to działa. Gratuluję. Ale :D

Twój statecznik o grubości 8-10mm w technologii styro-fornir to konstrukcyjnie zupełnie coś innego, niż 5mm ultralekki statecznik do DLG z pianki i 2 warstw węgla 20-tki. To mechanicznie zupełnie inaczej pracuje.

W kadłubie do Albatrosa są wklejone dwa gwinty na końcach pylona, nie ma gwintu centralnie. A dodatkowo dynamika startu DLG jest na tyle wyjątkowa, , a co za tym idzie obciążenia konstrukcji, że nie odważyłbym się porównywać do tego żadnego innego szybowca.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.