enter1978 Opublikowano 24 Marca Opublikowano 24 Marca Fajnie się prezentuje , ja myśle że będę miał okazję go zobaczyć na żywo, bo tam gdzies w twojej okolicy szykuje się nowe lotnisko , a ja się wybieram na imprezę organizowaną na tym lotnisku , i domyślam sie że ten model będzie jedną z atrakcji. Ale na razie czekam na oblot i lada moment się chyba doczekam . Aha , i bez filmu sie nie liczy
Eugeniusz Opublikowano 25 Marca Opublikowano 25 Marca Pięknie wykonany model, wręcz idealnie. Odnosi się wrażenie, patrzac na stojący model, że śmigło przy rozbiegu dotknie ziemi, ale to pewnie tylko wrażenie. Gratulacje.
koniorc Opublikowano 26 Marca Autor Opublikowano 26 Marca Dziękuję, zmierzę dokładnie odległość śmigła od ziemi i dam znać, z tego co pamiętam to był spory zapas.
koniorc Opublikowano 26 Marca Autor Opublikowano 26 Marca Oszklenie zrobiłem z tego materiału https://modelemax.pl/pl/plexi/13360-durofol-045001000-mm Przy czym nie ma on folii zabezpieczającej także łatwo go porysować. Białe pasy to lakier akrylowy dwuskładnikowy, przed malowaniem durofol zmatowiony papierem 400. 1
cyrax_ojz Opublikowano 26 Marca Opublikowano 26 Marca wizualnie przydała by się atrapa amortyzatorów uwalone będzie to całe w oleju ale może warto to rozważyć 1
koniorc Opublikowano 26 Marca Autor Opublikowano 26 Marca Masz racje, oblatam, wyreguluje i popracuje jeszcze nad wyglądem. 2
ir3q Opublikowano 27 Marca Opublikowano 27 Marca Skoro model został tak perfekcyjnie zbudowany i są sugestie dot. podwozia, to moim zdaniem warto by zastanowić się nad wykonaniem podwozia na wzór podwozia w Piperze firmy Hangar 9. Takie coś jak na foto:
koniorc Opublikowano 27 Marca Autor Opublikowano 27 Marca Próbowałem wykonać takie podwozie z rurek z nierdzewki ale zabrakło umiejętności w spawaniu. Moje podwozie waży razem z ośkami i kółkami 750g, ile może ważyć takie podwozie wykonane z rurek?
cyrax_ojz Opublikowano 27 Marca Opublikowano 27 Marca nie pamiętam dokładnie ile waży to podwozie z hangar9 ale może być ze 3x cięższe niż twoje wykonane średnio tu zdjęcie jeszcze przed zmianą koloru na żółte rurki w miarę cienkie ale same amortyzatory sporo ważą 1
ir3q Opublikowano 27 Marca Opublikowano 27 Marca W dniu 27.03.2024 o 21:05, koniorc napisał: Próbowałem wykonać takie podwozie z rurek z nierdzewki ale zabrakło umiejętności w spawaniu. Moje podwozie waży razem z ośkami i kółkami 750g, ile może ważyć takie podwozie wykonane z rurek? Mam takie samo podwozie w Piperze 270 cm rozpiętości (firma SIG). I nawet jeśli waży tyle co piszecie, to nie robi to na modelu specjalnego problemu. Ja nie ważyłem tego podwozia. Przy tak dużym modelu jak ten model nie powinno mieć to większego znaczenia.
koniorc Opublikowano 27 Marca Autor Opublikowano 27 Marca Zależy mi bardzo na małej masie tego modelu, chcę uzyskać efekt takiego latawca 3D. Wstępnie już ważyłem ale chyba nie zmieszczę się w 17 kg. 2
Graffi_25 Opublikowano 28 Marca Opublikowano 28 Marca 9 godzin temu, koniorc napisał: Zależy mi bardzo na małej masie tego modelu, chcę uzyskać efekt takiego latawca 3D. Wstępnie już ważyłem ale chyba nie zmieszczę się w 17 kg. Na Twoim GP 178 nie zrobi to większego wrażenia czy to będzie 17kg czy 18kg a w lataniu jak nie przekroczysz 19kg to dalej będzie ok.
koniorc Opublikowano 29 Marca Autor Opublikowano 29 Marca W dniu 25.03.2024 o 16:09, Eugeniusz napisał: Odnosi się wrażenie, patrzac na stojący model, że śmigło przy rozbiegu dotknie ziemi, Sprawdzilem i przy ustawionym poziomo modelu mam 13 cm zapasu do ziemi: Ugięcie podwozia przy przeciażeniu 3g (52kg) było na poziomie 7 cm także mam 6 cm zapasu, chodź chętnie wstawiłbym jeszcze większe koła o ile znajde takie lekkie i pompowane. W dniu 28.03.2024 o 08:05, Graffi_25 napisał: Na Twoim GP 178 nie zrobi to większego wrażenia czy to będzie 17kg czy 18kg a w lataniu jak nie przekroczysz 19kg to dalej będzie ok. licze że 18 kg nie przekrocze:) Dorobilem sobie jeszcze takie przyrządy na bazie profili 20 mm V-slot, które wykorzystsm do niwelacji modelu - pomiaru kąta natarcia skrzydeł. Działam dalej. 4
cyrax_ojz Opublikowano 29 Marca Opublikowano 29 Marca ciężko o fajne koła w tej skali najciekawiej wyglądają PMT Bushwheels z premium model technik pompowane z zaworem samochodowym ewentualnie jest jeszcze Tundra Airtop ale standardowa felga jest kiepska i trzeba dokupić aluminiową 1
ir3q Opublikowano 29 Marca Opublikowano 29 Marca W dniu 27.03.2024 o 21:46, cyrax_ojz napisał: nie pamiętam dokładnie ile waży to podwozie z hangar9 ale może być ze 3x cięższe niż twoje Ja zważyłem to podwozie z hangar 9 - waży dokładnie 395 gram (razem z wkrętami i sprężynami - bez kół) To przy skali modelu ok 4 m to podwozie by miało około 800 gram
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. koniorc Opublikowano 30 Marca Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 30 Marca Dziś cały dzień zajmowałem się niwelacją, najpierw ustawiłem delikatne zwichrzenia skrzydeł po -0,3 stopnia W kolejny kroku ustawiłem poziom skrzydeł względem poziomu statecznika poziomego, następnie ustawiłem statecznik pionowy. Po niwelacji zwarzylem model i niestety małe rozczarowanie, wyszło 18,8 kg a planowałem 17 kg. Sądzę że przasadziłem z konstrukcją skrzydeł, można je zrobić lżejsze o 0,5 kg. Mogę jeszcze zrobić nową maskę lżejszą o 100g, pomogło by to ze środkiem ciężkości który obecnie wyszedł w 25%. Ale przy rozpiętości 4,2m i silniku 178cm i dużych tłumikach myślę że nie da się zejść poniżej 18 kg. No nic, i tak nie jest źle, teraz święta a poźniej odpalam silnik. 5
stan_m Opublikowano 30 Marca Opublikowano 30 Marca Korzystając z prostego wzoru Pana Inżyniera Sołtyka wyliczyłem dla Twojego modelu moment bezwładności względem osi podłużnej (bardzo ważny parametr określający cechy pilotażowe samolotu nie tyle "ilościowo" co "jakościowo-porównawczo"). Dla Masy modelu w locie=18,8 kg i Rozpiętości = 4,4m Moment Bezwładności Względem Osi Podłużnej wynosi 22,74 kgm2 Dla prawdziwej Extry-330 (masa 820 kg, rozpiętość 8,00m) Moment Bezwładności Względem Osi Podłużnej wynosi 3280 kgm2 . A więc przy blisko dwukrotnie mniejszej rozpiętości i ponad 40 krotnie lżejszym modelu Piper'a jego Moment Bezwładności Względem Osi Podłużnej jest mniejszy od Extry prawie 144 razy. Niska wartość momentu bezwładności względem osi podłużnej pozwala nam w łatwy sposób (szybko i przy małych wychyleniach lotek) zmieniać jego prędkość w ruchu obrotowym wokół tej osi co pokazuje dużą zwrotność modelu w tym kanale sterowania. Jeżeli zmniejszysz masę modelu o 1 kg to w porównaniu do Extry Moment Bezwładności Względem Osi Podłużnej Piper'a będzie mniejszy od Extry 158 razy. "Jakościowo" różnicy prawie nie ma ale w praktyce wykażą loty czyli mocno subiektywne wrażenia pilota. Piękny model zrobiłeś. 1 2
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. koniorc Opublikowano 1 Kwietnia Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 1 Kwietnia Fajny ten silnik, chodzi dobrze na fabrycznych ustawieniach gaźnika: Model w sumie gotowy do oblotu: 7
Amadi Opublikowano 1 Kwietnia Opublikowano 1 Kwietnia Model pięknie się prezentuje w całości, a silnik chodzi równo. Czekam na oblot, jestem ciekaw jak lata tak duży model.
Rekomendowane odpowiedzi