Skocz do zawartości

Piper Cub 40% 3D


Rekomendowane odpowiedzi

Fajnie się prezentuje , ja myśle że będę miał okazję go zobaczyć na żywo, bo tam gdzies w twojej okolicy szykuje się nowe lotnisko , a ja się wybieram na imprezę organizowaną na tym lotnisku , i domyślam sie że ten model będzie jedną z atrakcji. Ale na razie czekam na oblot i lada moment się chyba doczekam ;).

Aha , i bez filmu sie nie liczy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro model został  tak perfekcyjnie zbudowany i są sugestie dot. podwozia, to  moim zdaniem warto by zastanowić się nad wykonaniem podwozia na wzór podwozia w Piperze firmy Hangar 9.  Takie coś jak na foto:

1676554151.0389.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem wykonać takie podwozie z rurek z nierdzewki ale zabrakło umiejętności w spawaniu. Moje podwozie waży razem z ośkami i kółkami 750g, ile może ważyć takie podwozie wykonane z rurek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamiętam dokładnie ile waży to podwozie z hangar9 ale może być ze 3x cięższe niż twoje

 

wykonane średnio tu zdjęcie jeszcze przed zmianą koloru na żółte

IMG_2199.thumb.JPG.802c8250bfa5c9f29a2f199f29d46924.JPG

 

rurki w miarę cienkie ale same amortyzatory sporo ważą

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2024 o 21:05, koniorc napisał:

Próbowałem wykonać takie podwozie z rurek z nierdzewki ale zabrakło umiejętności w spawaniu. Moje podwozie waży razem z ośkami i kółkami 750g, ile może ważyć takie podwozie wykonane z rurek?

Mam takie samo podwozie w Piperze  270 cm rozpiętości (firma SIG). I nawet jeśli waży tyle co piszecie, to nie robi to na modelu specjalnego problemu. Ja nie ważyłem tego podwozia. Przy tak dużym modelu jak ten model nie powinno mieć to większego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, koniorc napisał:

Zależy mi bardzo na małej masie tego modelu, chcę uzyskać efekt takiego latawca 3D. Wstępnie już ważyłem ale chyba nie zmieszczę się w 17 kg.

Na Twoim GP 178 nie zrobi to większego wrażenia czy to będzie 17kg czy 18kg a w lataniu jak nie przekroczysz 19kg to dalej będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.03.2024 o 16:09, Eugeniusz napisał:

Odnosi się wrażenie, patrzac na stojący model, że śmigło przy rozbiegu dotknie ziemi,

Sprawdzilem i przy ustawionym poziomo modelu mam 13 cm zapasu do ziemi:

20240329_101430.thumb.jpg.f73095d7253609c5f5b9fd7d41d2b5f2.jpg20240329_101446.thumb.jpg.3db1b7c7a9fd5b8e12894b3deb95036b.jpg

Ugięcie podwozia przy przeciażeniu 3g (52kg) było na poziomie 7 cm także mam 6 cm zapasu, chodź chętnie wstawiłbym jeszcze większe koła o ile znajde takie lekkie i pompowane.

20230304_130308.thumb.jpg.685b45350b26d16a0cb5d4ed1c5196e1.jpg

20230304_130751.thumb.jpg.bfc1f8fa63842bc1a04a73c088196097.jpg

 

W dniu 28.03.2024 o 08:05, Graffi_25 napisał:

Na Twoim GP 178 nie zrobi to większego wrażenia czy to będzie 17kg czy 18kg a w lataniu jak nie przekroczysz 19kg to dalej będzie ok.

licze że 18 kg nie przekrocze:)

Dorobilem sobie jeszcze takie przyrządy na bazie profili 20 mm V-slot, które wykorzystsm do niwelacji modelu - pomiaru kąta natarcia skrzydeł.

20240329_101556.thumb.jpg.258e71273382b7207b1bc5642027101a.jpg

Działam dalej.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko o fajne koła w tej skali  najciekawiej wyglądają PMT Bushwheels  z premium model technik

 

pompowane z zaworem samochodowym

 

ewentualnie jest jeszcze Tundra Airtop ale standardowa felga jest kiepska i trzeba dokupić aluminiową

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2024 o 21:46, cyrax_ojz napisał:

nie pamiętam dokładnie ile waży to podwozie z hangar9 ale może być ze 3x cięższe niż twoje

 

 

 

 

 

Ja zważyłem to podwozie z hangar 9 - waży dokładnie 395 gram (razem z wkrętami i sprężynami - bez kół) To przy skali  modelu ok 4 m to podwozie by miało około 800 gram 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z prostego wzoru Pana Inżyniera Sołtyka wyliczyłem dla Twojego modelu moment bezwładności względem osi podłużnej (bardzo ważny parametr określający cechy pilotażowe samolotu nie tyle "ilościowo" co "jakościowo-porównawczo"). Dla Masy modelu w locie=18,8 kg i Rozpiętości = 4,4m Moment Bezwładności Względem Osi Podłużnej wynosi 22,74 kgm2     Dla prawdziwej Extry-330 (masa 820 kg, rozpiętość 8,00m) Moment Bezwładności Względem Osi Podłużnej wynosi 3280 kgm2    . A więc przy blisko dwukrotnie mniejszej rozpiętości i  ponad 40 krotnie lżejszym modelu Piper'a jego Moment Bezwładności Względem Osi Podłużnej jest mniejszy od Extry prawie 144 razy. Niska wartość momentu bezwładności względem  osi podłużnej  pozwala nam w łatwy sposób (szybko i przy małych wychyleniach lotek) zmieniać jego prędkość w ruchu obrotowym wokół tej osi co pokazuje dużą zwrotność modelu w tym kanale sterowania. 

Jeżeli zmniejszysz masę modelu o 1 kg to w porównaniu do Extry Moment Bezwładności Względem Osi Podłużnej Piper'a będzie  mniejszy od Extry  158 razy. "Jakościowo" różnicy prawie nie ma ale w praktyce wykażą loty czyli mocno subiektywne wrażenia pilota. Piękny model zrobiłeś.

  • Lubię to 1
  • Dzięki 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.