Skocz do zawartości

Zestaw PZL-37 Łoś 1,49m


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 383
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 2 tygodnie później...

Omęczyłem się strasznie z silnikami , reglami i śmigłami.

Zamówiłem regle z HC 50 (65A) i po kilku sekundach działania silników 1 z nich padł.

Spaliły się dwa z 12 tranzystorów.

Okazało się , że jeden był przylutowany 0,5m wyżej od reszty i nie były chłodzone .

Potem zabrałem regle z B-25 ,ale te nie za bardzo chciały chodzić z pakietem 4 cele , spadek napięcia i od razu je odcinało.

W końcu wyjąłem stare regle od Łosia 40A i trzeba było od nich od razu zacząć.

Po 5 minutach max gazu są letnie . Pięknie kręcą silnikiem i mają z 10% więcej mocy niż na pierwszych reglach.

 

A co do mocy to mam ciągu ok. 2,3 kg. trochę kiepawo , bo na jednym z tych silników ganiała Katana (cugu ponad 1,8kg ) ale to i śmigło 2 łopatowe i akumulator jeden na jeden silnik , mniejsze spadki napięcia.

Tak więc Łoś (w piwnicy) odbył krótki lot w zawisie. (bez skrzydeł było trochę więcej niż1:1)

Jutro regulacja podwozia. Potem podpinanie reszty elektroniki i klejenie kabinek.

Model niemal gotowy do lotu.

Tylko odrobinę cieplej mogłoby być . :D

 

Edit:

To te regle

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10013&Product_Name=Hobbyking_SS_Heli_Series_50-65A_ESC

Warto przed użyciem zdjąć termokurczkę i :

1. wywalić ten plaster pomiędzy blachą,a tranzystorami

2. wyrównać wystające tranzystory (ich obudowy) i na klej przewodzący ciepło wkleić blachę , może nawet ciut większą , dorobioną.

 

3. Nie kupować badziewia i święty spokój. :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regle serii SS pochodzą chyba od kilku dostawców a wnioskuję to po tych kilku sztukach które robiłem - jednak we wszystkich to BEC-e były przyczyną problemów

każdy kolejny rozebrany wyglądał inaczej pod koszulką....

 

- plaster to folia silikonowa termoprzewodząca

ad-3 najlepsza rada która zaprocentuje w przyszłości :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

album_pic.php?pic_id=3631

 

Zmniejszyłem o 1mm grubość ramek i kolor na zieleń.

W realu wygląda bardzo dobrze. Na zdjęciu tak sobie.

 

Uruchomiłem stery kierunku i wysokości oraz lotki.

 

Zostało podpiąć pod jeden bec klapy i pod rugi podwozie, ale to już będzie trochę zabawy.

Jeszcze myślę nad sposobem zamykania/otwieranie kabiny pilota, aby był szybki dostęp do baterii.

 

Qpa

Co do oblotu , to nie mam pojęcia kiedy poleci, przy tak dupnej pogodzie to może być za 3 dni jak i 3 miesiące. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aerograf 0,2 i minimalny strumień , tak aby pojedynczy przebieg zostawał tylko cień, ledwo widoczną warstwę , kilka szybkich ruchów i jest na krawędzi smuga.

Linie podziału też podobnie, tylko ruch wolniejszy, no i po kresce (kreska linii podziału - cienkopisem)

Na gondolach , tu chciałem wyraźny ślad i odwrotnie niż na skrzydłach niskie ciśnienie , dysza otwarta na max jednym pociągnięciem od środka na zewnątrz i tak dookoła gondoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz mi zdradzić w jaki sposób wykonujesz "postarzanie" twego modelu.

 

Tomek - bez przesady, po paru dniach walki nie było już Łosi, które mogłyby nosić oznaki zużycia i eksploatacji. :mrgreen: W tym przypadku to raczej tylko jak prosto z fabryki :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku, dzięki.

Będę próbował w/g twoich wskazówek, powiedz mi jeszcze jakich farb używasz.

 

Fokkerze,

Zastanów się troszkę, czy wszystkie Łosie 31.08.39 zostały dostarczone prosto z fabryki ?

i nie posiadały śladów eksploatacji?

Przecież latały już pół roku przed wybuchem wojny.

 

pozdrawiam

WP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.