Skocz do zawartości

Dornier Do-335 "Pfeil" 1:5.5


paulusr

Rekomendowane odpowiedzi

Paweł dostałem odpowiedz od Josefa i napisał że silniki na 0 stopni ale nic nie napisał na temat środka ciężkości

Poniżej wklejam co napisał

Eine Hilfe würde ich euch gerne geben aber unsere Do 335 ist eine Eigenentwicklung im M 1:5. Ich denke ihr habt die von Engel Modellbau in 1:5,5 da sind Welten dazwischen. Wir fliegen mit dem original Profil und den originalen Ein- und Anstellwinkeln. Motorsturz und Seitenzug null. Wir haben gegenläufige Propeller drauf.

Anbei eine kleine Beschreibung unserer Dornier Do 335.
 

Bild von Jörg Fischer, Besuch am 26.1.23.jpg

Do 335 Rumpf (4).JPG

Do 335 Rumpf (12).JPG

Flugbetrieb 19.09 (8).JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki Irek. Wygląda na to, że ich jest nieco większy. Po obliczeniach cgcalc wychodzi 230 mm. Wypada to na środek rury. Ciekawe, że ten o Engela oblatywany był na 275-280 mm przy tej samej cięciwie.  230 mm to 33% cięciwy. A tak swoją drogą to ładny bydlak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, paulusr napisał:

Ok. Dzięki Irek. Wygląda na to, że ich jest nieco większy. Po obliczeniach cgcalc wychodzi 230 mm. Wypada to na środek rury. Ciekawe, że ten o Engela oblatywany był na 275-280 mm przy tej samej cięciwie.  230 mm to 33% cięciwy. A tak swoją drogą to ładny bydlak.

cały czas namawiam go na przyjazd do Piły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz wrzuciłem wymiary do cg calca, uwzględniając panel w obrębie kadłuba. Jeśli zrobię to też dla statecznika to wyniki przedstawiają się następująco:

image.thumb.png.bc7998b87dfe48bdb5949d599cecaeb6.png

Jeśli nie uwzględnię szerokości kadłuba  przy stateczniku to przedstawia się to tak:

image.thumb.png.3aec4d0ddc3be8914f4138b743b0ea69.png

Jeśli nie uwzględni się wpływu kadłuba to tak:

image.thumb.png.719a7cc1ed57eecf96b35e9623c0f9c9.png

 

Z doświadczeń kolegów latających podobnymi modelami to przedni CG wynosił 26 cm a tylny 27.5 cm. Z planów Dona Smitha wynika 51/4 cala (132 mm) od krawędzi natarcia w połowie skrzydła o ile dobrze zrozumiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No nie załamałem się?. Cały czas coś robię.  Aktualnie walczę z instalacją paliwowa i olejową. Kadłub niby obszerny a zaczyna się robić ciasno. Odległości są duże a ze względu na silnik z tyłu praktycznie wszystko powinienem montować przed planowanym CG.

 

346115481_1265102640810233_1720851355356730969_n.jpg

349066487_975358333492634_5267536791543022025_n.jpg

348362493_1021351289031260_8774912596246396154_n.jpg

348369736_606629284764863_162685205805312259_n.jpg

348386873_961544735030857_5707374447624150636_n.jpg

348849257_1429249560948570_7901074035080425917_n.jpg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.