ToMarkov Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Witam, posiadam mało używany pakiet Dualsky 2200 3S. W zeszłym roku trochę na nim polatalem i w STORAGE miał przezimować ale dziś chciałem go naładować i ładowarka go wypluwała z komunikatem error cell connetct. Cela nr2 ma niskie napięcie. Poniżej 2V co wg mojej wiedzy oznacza śmierć pakietu. Aleee... Chwilę nad nim spędziłem czasu i lądując np bez balancera (bo z nie idzie) cały pakiet nagle ma 12,6V i każda cela jak zmierzę multimetrem ma 4,2 V.. ok.. no to próbuje rozładować przez ładowarkę i ponownie włączyć balance chrg ale niestety to się nie udaje... Po kilku sekundach cena nr 2 znowu ma poniżej 2V. Da się to jeszcze uratować czy utylizacja ? SzKoda bo lubiłem ten pakiet za funkcje testu naładowania wbudowany w pakiet.
Józef 21 Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Mam podobną historię z czterema pakietami wydaje mi się, że to ładowarka walnięta. Jedna cela jest pokazywana 2,85 - 2, 95 natomiast akumulatory dwu-celowe pokazuję 1,95 Muszę sprawdzić na innej. Natomiast mam miernik pakietów pokazuje trzy-celowe po 3.86 - 3,89 - 3,87 dwu-celowe 3,79- 3,80 Ładowarka IMAX .
ToMarkov Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2023 8 godzin temu, Józef 21 napisał: wydaje mi się, że to ładowarka walnięta. Też taka miałem myśl ale wszystkie inne pakiety jak sprawdziłem to mają wartości prawidłowe. No nic , może po prostu umarł pakiet
adam.trzaskowski Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Sprawdz calkowite napiecie - jak uzglednia trzy ogniwa, to na pewno problem z kablem/zlaczem balansera.
Józef 21 Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Na początku też myślałem że to kabelek balansera. Ale sprawdzałem w sumie 5 pakietów i każdy pakiet pokazuje walniętą celę. Natomiast ładowarka napięcie pokazuje 12,6 a to nie prawda. Sprawdzane testerem napięcia mają ok 11,55- 11,65 bo były naładowane do przechowania. Kabelek byłby przyczyną w jednym pakiecie ale w pięciu to chyba przesada. Jutro będę miał dostęp do innej ładowarki.
micro Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Godzinę temu, Józef 21 napisał: Na początku też myślałem że to kabelek balansera... Balansera ładowarki, nie pakietu.
Ares Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Tomku , zrób posty test: naładowany pakiet sprawdź miernikiem i jesli cele mają mniej więcej równe napięcie podłącz jakieś obciążenie np. żarówkę samochodową tak aby pobór prądu był chodziaż z 5A. Wtedy zmierz napięcie każdej celi odzielnie. Jeślli wszystkie są w miarę równo to ok pakiet jest sprawny. Jeżeli środkowej siada napięcie to oznacza uszkodzenie celi pakietu i nic z tym nie zrobisz. Bateria do wyrzucenia. Tym sposobem sprawdzisz również ,czy to wina ładowarki czy pakietu. Żarówka najlepiej samochodowa taka z przedniego reflektora. Z tego co napisałeś podejrzewam niestety uszkodzenie pakietu. 1
samolocik Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Moje problemy z pakietami Dualsky Eco i zwykłymi Dualsky zakończyły się jak zrezygnowałem parę lat temu z tej marki... Oby w tym konkretnym przypadku była to ładowarka.
Józef 21 Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Opublikowano 12 Kwietnia 2023 W ładowarce gniazda balanserów są polutowane do płytki ładowarki, rozkręciłem ją i nic nie znalazłem nawet luty poprawiłem lutownicą.
latacz Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Opublikowano 12 Kwietnia 2023 w swojej długiej zabawie z rc miałem dwa pakiety Dualski. były to najgorsze pakiety jakie miałem... jeden spuchł po jakiś 3 tygodniach ale o dziwo działał ze 2 lata -tylko, że miał bardzo kiepską wydajność i silnik chodził na połowie mocy.. drugi -wytrzymał ze 2 miesiące "niedzielnego" latania -i nagle padł na amen. znaczy jedna cela padła a dwie osłabły.... Konkluzja - pewnie cela padła -wpisuje się to w typowe zachowanie. już typowe "chińczyki" zippy miały duuuzo lepsze osiągi. 1
ToMarkov Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2023 7 godzin temu, latacz napisał: w swojej długiej zabawie z rc miałem dwa pakiety Dualski. Właśnie zasugerowałem się marką , chociaż dwa pozostałe są ok. A jakiej marki polecasz lipole ?
Grzesiek Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 SLS Stronka https://akumulatoryrc.pl 2
latacz Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 zdecydowanie sls, a z tanich chińczyków osobiście nie miałem nigdy problemów z zippy compact -choć opinie są różne. ale od dualski wszystkie naście sztuk były dużo lepsze... tyle, że ostatnie zippy miałem kupione ze 4 lata wstecz. teraz tylko sls kupuję.
qbapfmrc Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Niestety w przypadku pakietów jest prosta zasada czyli cena czyni cuda. Im droższy pakiet tym lepszy, przynajmniej tak wynika z mojego doświadczenia. Zippy są bardzo nierówne (na 4 kupione pakiety, 2 padły chyba po 1 roku), mają słabą wydolność i szybko puchną. Ja od jakiegoś czasy wymieniam pakiety na Tattu, drogie ale warte swojej ceny, nie puchną a moc silnika jest zdecydowanie większa. Przykład: w małej piance na Tattu 850mah latałem tak samo długo jak na Zippy 1300 mah. Oczywiście Tattu było dużo lżejsze - to fakt. Jednak - ten sam silnik, to samo obciążenia pakietu, te same warunki (latałem w tym samym dniu naprzemiennie Zippy i Tattu). Efekt - Zippy już się parę pozbyłem, a Tattu mam do dziś niespuchnięte. No i samolot miał większą moc przy okazji a ja większą przyjemność z latania.
Ares Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Potwierdzam opinie kolegów: obecnie Aku SLS są najlepsze z popularnych pakietów. Mam jeden pakiet Dualsky i odradzam bo to słaba jakość.
ToMarkov Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2023 3 godziny temu, Ares napisał: Potwierdzam opinie kolegów: obecnie Aku SLS są najlepsze z popularnych pakietów. Mam jeden pakiet Dualsky i odradzam bo to słaba jakość. No i znakomicie że zacząłem ten wątek. Dochodzę do dwóch bardzo dla mnie istotnych wniosków, po 1) pakiet rzeczywiście jest padnięty - utylizacja to najlepsze co mogę dla niego zrobić a po 2) dowiedziałem się że Dualsky pakiety to jednak wadliwy towar i nie ma co sugerować się marką tylko doświadczeniem innych. Już zgłębiam ofertę SLS i są to rozsądne pieniądze i zapewne to będą pakiety w które będę się zaopatrywal w przyszłości. Chodź coraz więcej czytam o pakietach Li-Ion ale to musiałby mi ktoś empirycznie wytłumaczyć co z czym jak gdzie no i po co.
Grzesiek Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Li-on ma duzo mniejszą wydajnosc.Chodzi mi o stosunek mocy do masy.
Ares Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Opublikowano 15 Kwietnia 2023 W dniu 13.04.2023 o 21:40, wother napisał: Już zgłębiam ofertę SLS i są to rozsądne pieniądze Odnośnie SLS miałem kiedyś takie zdarzenie: rozładowałem przez nieuwagę w domu pakiet tak że na poszczególnych ogniwach było napięcie niecałe 2V. Ładowarka nie chciała nawet ładować tylko pokazywała komunikat uszkodzenie pakietu. Szybko podładowałem akumulator na programje nimh i wtedy naładowałem normalnie już na programie Lipol. Akumulator służy już 2 gi sezon absolutnie nic mu się nie stało. Jest wydajniejszy prądowo po tym zdarzeniu od nowego wyciągniętego z pudełka Redoxa? Co do Lijon potwierdzam opinie Grześka. Do napędów elektrycznych w modelach średnio się nadają. Raczej nie ma sensu w to brnąć.
bubu2 Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Polecam pakiety TATTU. Są najlepsze ze wszystkich, które dotychczas posiadałem. Zazwyczaj (przy poj. 1300 ich C wynosi 120. I tyle dają. Nie puchną. Używam ich od wielu lat. Oporności wewnętrze mają od 0,5mohma do ok. 1,5 mohma. Od czasu ich posiadania, we wszystkich modelach, w których stosowałem pakiety 2200 do 3500, obecnie uzywam Tattu 130 lub 1500. I latam na nich jednorazowo dłużej niż na tych innych o duzych pojemnościach. A jednocześnie niższa waga. Gdzieś wyczytałem że SLS i Tattu robi ten sam producent.
latacz Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Opublikowano 15 Kwietnia 2023 7 godzin temu, Ares napisał: Co do Lijon potwierdzam opinie Grześka. Do napędów elektrycznych w modelach średnio się nadają. Raczej nie ma sensu w to brnąć latałem na li-ion. ze 3 lata wstecz pakiet 3s2p ogniwa wysokopradowe 18650 panasonic -motoszybowiec piankowy chyba 1,8 rozpiętości. Oczywiście o pionowym czy choćby pod katem 45* wznoszeniu nie było mowy -jednak wznosił się całkiem sprawnie. Czas lotu bez żadnej termiki rzędu półtorej godziny... znaczy się nigdy nie wylatałem tego pakietu do końca... zawsze wcześniej mnie karczycho rozbolało... Podobnie dawno temu (ze 20 lat) gdy li-pol były praktycznie nieznane a latało się na ni-cd ni-mh były prawie luksusem latałem małymi modelami na 2 celach li-ion z laptopa... nawet dość szybkim modelem... (90cm prawie pylon) tak więc da radę latać na li-ion ale to do spokojnych modeli robionych na długotrwałość lotu. A li-pol dają bardziej konkretną moc -jednak mają przy podobnej masie mniejszą pojemność. czyli po prostu przed wyborem li-pol czy li-ion trzeba się zastanowić czy priorytetem jest moc -czy tylko czas lotu. No i trudno kupić sensowny pakiet li-ion -trzeba go zbudować samemu. A li-polki są wszędzie do wyboru do koloru...
Rekomendowane odpowiedzi