Skocz do zawartości

Su 29 50E Sebart


Rekomendowane odpowiedzi

Człowieku nie irytuj się sprawdz w praktyce :D jako posiadacz tego modelu i identycznego pakietu z silnikiem, który pobiera mniej wiem co jest i chyba moja opinia będzie wiarygodniejsza bo z praktyki a nie z gwiazd czy fusów

 

Silnik w modelu yak 54 2,3kg pobiera max. 72a. Teraz odpowiedz na pytanie kiedy używasz max. gaz i skąd bierze się max. pobór prądu w takim modelu ? Odpowiedź : max. pobór prądu jest generowany zazwyczaj gdy lecisz w pionie z otwartą przepustnicą. Teraz odpowiedz na pytanie przez jaki czas wznosisz się w pionie ? 15-30sekund to max. a dla akumulatora 3000mah który ma wydajność chwilową 30C masz do wykorzystania aż 90a z czego wykorzystujesz 72A.

 

I wyrzucisz ten pakiet po 30 cyklach jak nie szybciej jest po prostu źle dobrany.

 

 

1V więcej i spróbuj sobie odpowiedzieć na pytanie czy pozwoli ci to uzyskać 250-300g ciągu więcej ?

 

1V spadku przy 40A nie przy 72A.Na pełnym gazie będzie dochodziło prawie do 2V i to juz będzie więcej niż 200g ciągu

 

lepiej kupić troszkę cięższy silnik który będzie faktycznie pobierał mniej prądu i dawał większy ciąg,

 

 

No właśnie tak zrobił Martin Brandmulller, który zjadł zęby na modelach Su 29. Ma większy silnik tylko, że przy podobnych pakietach lata max 4min.Chińskie silniki odpowiedniki axi 4120/20 4120/18 pobierają prawie 40% więcej. Nie opieram się o komentarza ze strony gdzie Chińczycy wklejają je gdzie popadnie, tylko mówię jak jest faktycznie.Jak poczytasz na HC parametry silników to znajdziesz takie, gdzie silnik przy 900W daje ponad 5kg ciągu

 

 

 

Podepnij sobie miernik i zobacz o ile spada Ci napięcie na max gazie.Potem wymień pakiet na 4000mah 30C i sprawdz to samo wtedy sie przekonasz.Nie zapomnij o obrotomierzu. Powodzenia w tescie ja już to mam za sobą.Temat poruszyłem z doradcą firmy Axi.Jeżeli komuś kto robi takie silniki powiesz, że masz 20C 3000mah przy 72A to powie Ci to samo co powiedziałeś mi wyżej, czyli, że nie masz pojęcia.To samo było wałkowane na forum Rc mania i tak chłopaki doszli do tego samego wniosku 20C można sobie włożyć do trenerka, albo zapakujesz pakiet o ogromnej pojemności wtedy może coś z tego będzie.

 

Model, który kupił malker nawet przy 2,9kg lata dobrze 160g nie zrobi wielkiej różnicy i nie będzie problemu z wyważeniem.

 

PS nie zapominaj, ze to co piszą 20C to jest zawsze naciągnięte glównie w pakietach za kilkanaście dolarów, a ludzie dziwą się, że pakiet wytrzymuje 30 cykli i smietnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 323
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Miałem dokładnie taki napęd (silnik 650kv) w moim Yaku Haikonga. Używałem pakietów 2650 30C (pakiet troszkę inny od tego wokół którego wrze dyskusja). Paweł Bartoszek chyba latałna pakietach 300 20C i było ok.

Logger po lotach na śmigle 15x8 nigdy nie pokazał wyższego ntężenia maksymalnego niż 70A. Co prawda zawsze biorę pakiety z zapasem, ale moim zdaniem pakiet 3000 20C też będzie ok, każdy pakiet można o te 10C chwilowego poboru przeciążyć. I patrząc na wykres z loggera widzę że o te 10C przeciążamy silnik kilkadziesiąt sekund w 8minutowym locie 3D. Tak więc raczej nie ma się o co martwić.

 

Zdecydowanie wybrałbym opcję Krzyśka. Myślę że ten silnik przy wadze 2,4kg może już nie dawać rady tak dobrze, jak np w moim Yaku, który ważył 2,15kg. Ale zobaczymy co wyjdzie w teście Malkera - powodzenia, model jest extra:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam głowę, że uzyska większy ciąg na tak dużym pakiecie i poprawa będzie odczuwalna w locie.Przy3000mah pakiet jest obciążony i to mocno, a malker i tak potrzebuje sporo masy na przód, bo wiem jak było z wyważeniem mojego modelu gdzie silnik waży 320g+ piasta, a tu jest ponad 100g mniej i to na samym przodzie !! więc musi dorzucić ponad 100g.Chyba lepiej zrobić, to pojemnością pakietu niż ołowiem, a i pakiet dłużej pożyje.

Krzysiek nie bierze pod uwagę tego, że w tym modelu silnik i pakiet będzie bardziej katowany niż w Yakach 55SP.

 

Po co szukać problemu z wyważaniem i żywotnoscia pakietów jak można miec długi czas lutu i wyważony model.

 

PS większość kalkulatorów po podstawieniu tych dwóch pakietów pokazuje około 400g więcej ciągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz Radku, twój problem polega na tym ze twoja wiedza kończy się na teorii a moja na praktyce. Ja już miałem 4 różne modele 58" i wiem co piszę a ty to co gdzieś usłyszysz. Na dobór napędu elektrycznego wpływa za dużo czynników o których nawet nie masz pojęcia i nie bierzesz ich pod uwagę. Na tym i powyższych postach zakończę tą jak dla mnie jałową dyskusję bo nie lubię się udzielać na forum i przekonywać kogoś do słuszności racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoje doświdaczenia ja przekonałem się po kilku próbach z różnymi pakietami, że te które Ty używasz delikatnie mówiąc są do duszy.Twój pakiet ma największy spadek napięcia ze wszystkich jakie miałem w tym modelu.Nie trzeba być ani elektrykiem ani elektronikiem żeby wiedzieć, że duży spadek napięcia to spadek ciągu i zarzynanie pakietu, który sobie nie radzi, ale jak Ty twierdzisz, że testy na lotnisku to teoria to faktycznie nie ma co dalej dyskutować.Nie wiem czy próbowałeś swój silnik na innych pakietach podejrzewam, że nie, bo zawsze wkładasz to samo.Ja pofatygowałem się i przed zakupem kolejnych pakietów zrobiłem kilka prób.

 

Proponuje się nie gorączkować tylko poczekać aż wszystko chłopak zamocuje i zrobi próbę.Zobaczymy na jaki silnik trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy luzik,niepotrzebnie się spinacie bo jak to w życiu prawda leży gdzieś po środku.

Jak pisał jakuban w jego /już moim Yaku sa pakiety 5s 2450 30 C ,regiel 60 A( o dziwo wyrabia) i naprawdę widzę że ten zestaw daje radę znakomicie ,pakiet po locie ledwo wyczuwalnie ciepły i na te min. 7-8 minut starcza bezproblemowo na śmigle 15/8 a lekko nie ma :) . Osobiście planuje zakup pakietów max .2800-3000 i chyba będzie to optymalne połączenie.

Poza "ostra dyskusją" -Malker śliczny model .Gratuluję zakupu :D (i trochę zazdroszczę :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Panowie wyluzujcie troszkę. Wszystko się okaże jak dostanę wyposażenie i przetestuje. Myślę, że ten silnik powinien dać radę z takim modelem.

Każdy z Was ma pewnie rację jak to napisał kolega Shock.

 

Zobaczę jak wyjdzie wagowo model gotowy do lotu...

Mam nadzieję, że nic zmieniać nie będę musiał :?

Szkoda, że odezwaliście się już po złożeniu zamówienia.

 

Radek, mógł byś pokazać jak masz zamontowane serwo w kadłubie i jak poprowadzone linki do SK??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa spokój i luz jest najważniejszy.Krzysiek szybko sie denerwuje na forum jak ja 4 lata temu.

 

Zamiast kierunku można przenieść wysokość też będzie ok z tym, że kierunek na pull pullu chodzi bardzo precyzyjnie i szybko na dużym orczyku bez luzów.

 

malker możesz być pierwszym użytkownikiem forum, który zrobi coś innego mianowicie mocowanie silnika w masce odcinając cały domek z tak lekkim motorkiem w tej sytuacji miałbyś to git :D

 

0997ef39241e785fmed.jpg

 

 

Poniżej moje zdjęcia

 

linki są przeprowadzone przez przygotowane dwa otworki w ostatniej wrędze. Dodatkowo w celu prowadzenia i uniknięciu przetarcia się zostały wklejone dwa krótkie bowdeny na odcinku wręga-kadłub.

 

01e72e13f1d85e39med.jpg

 

półeczka to sklejka 2mm

 

f8815f30e1137844med.jpg

 

Z tyłu celowo nie dawałem końcówki na linkę tylko zakończenie snapa mosiężne lekkie, żeby nie dociążać tyłu. Każdy gram w przełożeniu na te 100cm odcinka robi swoje.Można jeszcze zbić samymi snapami dając plastikowe lub po prostu przewiercić metalowe snapy, ja niestety nie znalazłem wiertełka :crazy:

 

8cf929b6e93fe135med.jpg

 

Z drugiej strony zrobiłem własną dźwignię po odrysowaniu tej z zestawu.Wykorzystałem laminatową płytę z układu do samodzielnego montażu.

 

dd4637f47d50648cmed.jpg

 

Ciekawi mnie jak u Ciebie wyjdzie mix do żylety z tą wagą w kadłubie u mnie tylko kilka % na wysokości !!

 

PS bowdeny w środku lecą na krzyż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten silniczek ze śmigłem 15/8 i pakietem 4000 mAh to się nie zagotuje? Przecież on ma ok. 50A a w tym zestawieniu będzie brał ok. 80A.

U mnie latał z pakietem 3000 mAh i śmigłem 14x7 i się trochę grzał jak mu przycisnąłem.

Model o wadze 1800g z tym silnikiem szedł w pionie jak petarda także z modelem 2500g też sobie jakoś poradzi, pytanie tylko jak długo?

Modelik super, ja już od dłuższego czasu ostrzę się na taki ale w na rozmiarze 140. Z tego co widzę to ceny u nas tych modeli poszły o stówkę w górę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki latają to powinno działać :D nie wiem ile na tym wylatali, ale jak na tak lekutki mały silnik to jest potwór :D na 15x8 poradzi sobie, bo model wyjdzie 2450g max.

Mozna mu zrobić małe łapacze tak jak w modelach klasy 30.Widziałem taki łapacz balsowy kiedys w giełdzie na naszym forum właśnie przy tym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna mu zrobić małe łapacze tak jak w modelach klasy 30.Widziałem taki łapacz balsowy kiedys w giełdzie na naszym forum właśnie przy tym silniku

Chyba musi to działać bo takie łapacze do swoich modeli daje min. Precision Areobatics.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modelach sebartu też się z tym spotkałem, lecz w klasie 30E.Do 50E nie dali, bo silnik ma być mocowany za wręgą, Polak potrafi ;D

 

Dobrym rozwiązaniem może być też węglowy domek i silnik od czoła do wręgi wtedy łapacze to pestka i mają uzasadnienie.Wszystko co będzie tłoczyć powietrze na silnik będzie ok trzeba ruszyć głową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że silnik w SU jest montowany przed wręgą.

Możesz tylko zasłonić wlot powietrza w masce, zostawiając jedynie po środku otwór trochę większej średnicy niż masz silnik.

Ja bym na twoim miejscu polatał bez zasłony w masce i zobaczył czy faktycznie będzie się bardzo grzał. W razie czego to zawsze zdążysz ją zrobić.

 

Edit

Raczej nie będziesz potrzebował zasłony, maska od tego Su nie ma aż tak dużego wlotu jak ta od Yaka ze zdjęcia wyżej.

su29s50e045.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że silnik w SU jest montowany przed wręgą.

Możesz tylko zasłonić wlot powietrza w masce, zostawiając jedynie po środku otwór trochę większej średnicy niż masz silnik.

Ja bym na twoim miejscu polatał bez zasłony w masce i zobaczył czy faktycznie będzie się bardzo grzał. W razie czego to zawsze zdążysz ją zrobić.

 

Edit

Raczej nie będziesz potrzebował zasłony, maska od tego Su nie ma aż tak dużego wlotu jak ta od Yaka ze zdjęcia wyżej.

Obrazek

 

Uploaded with ImageShack.us

O tak Yaczek to ma "otwór"jak...studnia :D (13 cm śred.).Ja planuję zasłonić ten otwór zostawiając otwory które sumą powierzchni będą ciut mniejsze od tych w dnie kadłuba.Jak wyczytałem na forum ma powstawać dzięki temu podciśnienie, wysysające wpadające powietrze (lepsze chłodzenie?) :D Ponadto mają się poprawić własności lotne -tu na pewno wyczuję różnicę jesli wystąpi ?

W Su "otwór"chyba nie wymaga takich operacji ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyglądam się fotce powyżej i w wersji gdzie silnik jest na stałe i kręci się sama oś tak jak u Kuby motor jest całkowicie zasłonięty.Su ma silnik cały wystawiony na zewnątrz chłodzenie będzie ok. Na miejscu malkera zrobiłbym tylko zasłonkę wlotu z balsy 2mm tak żeby było widać sam silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.