Skocz do zawartości

Budowa Spitfire 2.06 (elektryk)


Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Viper napisał:

Jedna uwaga, podobno, ale takie opinie czytałem, GA nie lubią się ze wszystkimi regulatorami. Oczywiscie producent zaleca serię Summit (jest całkiem niezły wybór wersji OPTO i z Becem, nawet ostatnio pojawiła się wersja light), więc ewentualnie potestuj/poczytaj/poszukaj w sieci. W tej mojej extrze GA współpracowałem bodajże z Jeti i Jeti Becem i nie było zadnego problemu - plug and play. Ale tak jak napisałem, ewentualnie poszukaj w sieci. DO swojego GA1500 dokupiłem Summit (też zgodnie z zaleceniem Extrem Flight)

Używam radia Jeti.

W przypadku mocniejszych silników również regulatorów Jeti.

On już był z takim testowany i nie sprawiał żadnych problemów.

Ale dzięki za cenne info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś była papieroplastyka, balso-mokro-wyginanie i przycinko-dopasowywanie. Doszła pokrywa baterii.

Ale za to zaczyna być widać kształt kadłuba.

Ciekaw tylko jestem skąd ja do niego wezmę kabinę

#spitfire #balsamodel #rcmodel #spitfirerc #cnc #3dprint #modelarstwo

IMG_2690.thumb.jpg.db1fe7b7589ff755551e53f161d988e1.jpg

IMG_2691.thumb.jpg.acb00ee5d909eb34207d231a7b05e7ec.jpg

IMG_2692.thumb.jpg.8f5c337e5809d1d42053775720aabe4a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłubania i prac koncepcyjnych cd.

Wydrukowały się wydechy silnika , ot taki mały smaczek. A z większych smaczków wloty powietrza pod skrzydłami.

Trwają przemyślenia co do napędu steru wysokości, poważnie zastanawiam się nad rurką węglową 4/2.5, bo jest długo i waga jest ważna, a jakoś nie miałem sumienia robić dwóch serw w końcu kadłuba z dźwigniami na zewnątrz, choć wiem, to byłoby łatwiejsze.

#spitfire #balsamodel #rcmodel #spitfirerc #cnc #3dprint #modelarstwo

IMG_2695.thumb.jpg.52c945645bb46e6c7f0210bea21a0711.jpg

IMG_2693.thumb.jpg.a311eb7a9840a532e3166192dbcde9fd.jpg

IMG_2694.thumb.jpg.48529a8944e3342d425f56eecbdda602.jpg

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurki węglowe jako popychacze mogą być jak najbardziej. Ja używam takich nawet do dużych makiet. Średnice rurek to 4,5,6 mm. Ważny jest osprzęt czyli końcówki gwintowane z alu, miedzi lub stali oraz snapy widełkowe lub kuliste. Pokazuję foto zespołu popychacza steru wysokości (model o rozpiętości. 2700mm): dwie rurki węglowe dla dwóch połówek steru wysokości zakończone aluminiowymi końcówkami gwintowanymi M3, zakołkowane prętem węglowym o średnicy 1,5mm i  wklejone na rurkę klejem epoxy oraz snapami widełkowymi. Od strony serwa tak samo tylko ze snapami kulowymi (dobrej jakości) spiętymi z orczykiem serwa wkrętem M3 z nakrętką samokontrująca.

Edit: Zapomniałem dopisać,że w tym układzie dwie połówki steru wysokości napędza jedno serwo i trzeba je "położyć" czyli zamontować poziomo, żeby orczyk serwa pracował w płaszczyźnie prostopadłej do płaszczyzny połówek steru wysokości.

Popychacz Snap.JPG

Popychacz Zespolony.JPG

  • Dzięki 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, robertus napisał:

Ważysz go od czasu do czasu?

Tak, na dziś jest około 3.5kg z silnikiem (waga kuchenna).

Dokładniej będzie jak wsadzę go na wagę do CG, ale to jeszcze trochę.

Marzenie to 5kg do lotu, zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Bateria 6S/5000 to 670g, do tego jeszcze 3 mechanizmy, regulator, odbiornik, maska dolna i mnóstwo pierdołek.

Ale szansa nadal jest.

Plusem jest to, że na dziś wygląda na to, że może się obejść bez ołowiu :)

 

Po doświadczeniach z jego budową, na pewno kolejny kadłub zrobiłbym lżej no i ster poziomy, pewnie z 200g bym urwał :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało się niby dzieje, ale to dlatego, ze okres dużych widocznych przyrostów minął.

Doszła dźwigienka steru kierunku, popychacze poziomego już są zamontowane na próbę.

Zrobiona jest tylna podłoga. Całość przeszlifowana.

No i powstała metodą druku 3D kabina (może zostać kopytem docelowo).

Niestety jest ciężka bo przy wymiarach podstawy ok.230x130 i wysokości 100 mm, waży 95 gram.

Powstała z powiększenia, mniejszej co zaowocowało niestety powiększeniem grubości ścianki, inna sprawa, że jest pancerna :)

 

Pytanie, czy jest ktoś na forum, kto umiałby, chciał i nie wziął za to miliona$ zrobić taką metodą VAKU.

Dla mnie to ciemna magia, do tego nie mam piekarnika :) i reszty gratów.

Obawiam się, że w tym wypadku czas do wiosny mógłby nie być odpowiednio długi, bym zdążył to nadrobić i opanować technikę.

A5FD59E5-A133-4A65-A622-79C4ACF7BC5D_4_5005_c.thumb.jpg.4181b76f6acb23d31d266205dcc628b4.jpg

8454739C-F84D-46D7-912C-F807B4D270D2_1_105_c.thumb.jpg.a97eeaffb15d9282db90684578ffbf5c.jpg

C34D5028-1CCD-4710-AE47-8BF3421D33D7_1_105_c.thumb.jpg.779b3f7c59bd2f12f9bbc696cd1d7c74.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
24 minuty temu, Ares napisał:

Profesjonalna robota👍 Poziom dla mnie nieosiągalny.

Kibicuję i życzę powodzenia , bo to naprawdę ambitny projekt.

Pozdrawiam.

Wierz mi ,nie ma tu nic nieosiągalnego.

Trzeba tylko chwilę na to poświęcić i nic więcej. 

Oki folia, to swego rodzaju wyzwanie, ale u mnie dlatego, że brak mi dodatkowych rąk do napinania.

No i przy foli, trzeba pracować wolno i metodycznie.

Oraz poznawać jej uroki.

W Spicie np. prawy bok, po doświadczeniach z lewym oklejałem zupełnie inaczej i wyszło 5x lepiej.

Ale to zawsze tak jest.

Jak teraz patrzę na kadłub to kolejny zrobiłbym inaczej i pewnie o jakieś 0,5kg lżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.