Skocz do zawartości

Elipsa KS wrsja 2 - relacja z budowy F2B


kszczech

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

CD...

Z części już nic nie zostało więc niechybnie zbliżam się do końca.

 

Wkleiłem rurki węglowe do stabilizacji skrzydeł.

 

K_0108.thumb.jpg.045aa78a8fd6e8754c9cd558b758267a.jpg

 

Doszło podwozie z Aliexpres. Więc dokręciłem kółka. Całe podwozie z kółkami wyszło 49 gramów.

 

K_0101.thumb.jpg.ad78722911faa8a2d6991ec2dafc68a6.jpg

 

W międzyczasie wyażurowałem statecznik. Marcin w czasie kiedy mi to wycinał nie dysponował lekką balsą. Ale na keson statecznika to już chyba ostatki poszły bo to było twarde jak sklejka.

Więc ażuracja jak najbardziej była wskazana.

 

K_0102.thumb.jpg.f776be4d4c34c3657b725c8b5fd727c1.jpg

 

Wstępnie doszlifowałem pokrycie silnika. Takie bardzo lekkie zapięcie znalazłem w Modelemax i takie zastosowałem.

 

K_0105.thumb.jpg.59f10172ca83bacf8e2f9f502d3220a1.jpg

 

K_0100.thumb.jpg.b315043b3e591e95d7f350db0d6018b3.jpg

 

No i jeszcze wraz z tym zapięciem zamówiłem nakrętki mosiężne 2 mm oraz śruby w mm do mocowania kabinki. Tak to wymyśliłem.

 

 

 

K_0103.thumb.jpg.b01028eca919f47cdccf7df7c02d7c39.jpg

 

K_0104.thumb.jpg.b292aa095646173835f39c471c316dc5.jpg

 

 

No i finalnie po oszlifowaniu wyszło coś takiego.

 

K_0106.thumb.jpg.8d13c27cc40fae0b958558d9534b7fef.jpg

 

K_0107.thumb.jpg.073c52fd6ef0935e6f772bfe9711a0a1.jpg

 

Powyżej po prawej widać wycięty otwór na ciężarek dociążający prawe skrzydło. Planowałem robić klapkę na śrubkę aby mieć możliwość dodawać/odejmować ciężaru. Ale doszedłem do wniosku, że to bez sensu.

Bo zaklejony otwór kawałkiem folii będzie mniej widoczne niż ta cała klapka. A folię w razie czego będzie można odkleić i po zmianie ciężarków zakleić.

 

No i całość ze wszystkimi śrubkami, obciążeniem skrzydła, linkami i podwoziem wyszło 817 gramów.

Ciekawy jestem co powie Robert ?

 

Powoli opracowuję w głowie oklejanie. Chcę aby było proste a jednocześnie w miarę atrakcyjne.

 

CDN...

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ładny wzór malowania, dodanie czerwonych pasków miedzy kolorami ożywiło by całość. mam przykre doświadczenia z ciemnymi kolorami folii. Moja marszczyła się na słońcu. musiałem chować model do cienia ,przykrywać jasnym pokrowcem, wozić ze sobą żelazko do prasowania. Dlatego zdecydowałem się na biały z odrobiną czerwonego.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
7 godzin temu, kszczech napisał:

Dzisiaj Elipsa miała swój dziewiczy lot.

Pięknie , gratuluję modeli i zapału bo czytając Twoje posty czuć entuzjazm i pasję.

Fajnie się czyta takie relacje. 

Miejsce do latania idealne a jako ,że latasz elektrykami nie będziesz przyciągał gapiów co na dłuższą metę zawsze jest męczące ( bo ile razy można odpowiadać na pytania ile to kosztuje i co  się stanie jak model uderzy w ziemię?)

Będziesz mógł sobie spokojnie latać i trenować. Modele masz piękne .

Mnie już kilka lat chodzi po głowie spróbować tych linek ale nigdy jakoś nie ma czasu i tak się to przeciąga. A w okolicy mam parę boisk piłkarskich gdzie bez problemu dałoby się latać F2B.

Trochę obawiam się zawrotów głowy po locie ale podobno to mit.

Cóż , linki mam bo kupiłem będąc nastolatkiem i tak leżą 20 lat w szufladzie a silnik to już mniejszy problem.

Kto wie czy kiedyś jednak nie spróbuję?

Strona dla początkujących to super pomysł.

Pozdrawiam.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znowu ja.

Samolot lata. Ale Zbyszek zwrócił uwagę aby zrobić test zapinki linek do orczyka. Nie testowałem do tej pory a trochę mnie zaniepokoił.

 

No to zrobiłem.

Skrzydła w Elipsie są zdejmowane i potrzebuję szybkiej, wygodnej i wytrzymałej zapinki linek do orczyka.

Zapinkę zrobiłem ze stalowego drutu. Trochę się głowiłem jak to połączyć z linką. I wyszło coś takiego jak na początku filmu.?

 

 

Doszedłem do naciągu 23 kg. Pewnie jeszcze by wytrzymało więcej ale już śruby z mocowania uchwytu w drewnianych drzwiach zaczęły trzeszczeć.  A i nagrywanie jedną ręką a drugą naciąganie wagi ograniczyło dalszy pomiar. ?

Sądzę, że 23 kg na jedną linkę to wystarczająca wytrzymałość.

 

 

Hej

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Krzysztof bardzo zadowolony. Ale model w naprawie bo zachciało mi się po programie jeszcze ósemkę kwadratową zrobić. Ale odruchowo, zgodnie z programem zrobiłem dwie. No, prawie dwie. W ostatniej pętli na wzoszeniu silnik zgasł. Ale naprawa już się kończy. A to był ostatni lot treningowy przed zawodami 🤣 Lata obecnie pierwsza wersja. 

 

Silniki zamówił jeden z członków tego forum. Dostał dobrą cenę chyba bo zamówił tego sporo. Ja zamówiłem i otrzymałem dwa. Polecam ten silnik.

 

Jest dostępny na stronie BadAsa https://badasspower.com/badass-3515-710kv-brushless-motor.html 

 

Hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak Krzysztof, tylko trzeba mieć wejścia do USA, podobno Czesi też wchodzą w te silniki.

Z kim można o tych motorkach porozmawiać?

Apropos różnic w wewnętrznych i zewnętrznych przyczyną ma być moment żyroskopowy, temu mają przeciwdziałać napędy contra , lub wychylane stery kierunku wraz ze sterem wysokości, tak mi się zdaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Visionaero napisał:

No tak Krzysztof, tylko trzeba mieć wejścia do USA, podobno Czesi też wchodzą w te silniki.

Z kim można o tych motorkach porozmawiać?

 

Ściągałem dwa razy te silniki :) Nie trzeba żadnego "wejścia", wchodzi się na stronę WWW https://innov8tivedesigns.com/badass-3515-710kv-brushless-motor.html i kupuje jak w każdym innym sklepie internetowym, wysyłają do Polski bez problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.