kszczech Opublikowano 19 Maja Autor Opublikowano 19 Maja Kontra wychodzi z mody Latam na silnikach firmy Badass.
Paweł karwowski Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja 3515 710 kv? Bateria jaka starcza na program. 2200mah 6s. Starczy.? Oczywiście na badassa.Mi na kavana starcza, nie wiem jak z badaas em?.
leszek-bart Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Ale fajnie obklejona ta Elipsa , klasa sama w sobie . 1
kszczech Opublikowano Poniedziałek o 19:22 Autor Opublikowano Poniedziałek o 19:22 2 godziny temu, Paweł karwowski napisał: 3515 710 kv? Bateria jaka starcza na program. 2200mah 6s. Starczy.? Oczywiście na badassa.Mi na kavana starcza, nie wiem jak z badaas em?. Starczy, starczy. Ja mam dwa pakiety 2600 i 2300 doważony do tej samej wagi co 2600. Około 1500 idzie na program.
Paweł karwowski Opublikowano Poniedziałek o 19:38 Opublikowano Poniedziałek o 19:38 Dzięki. Ja używam dwóch aernautów sklejonych 11/6. Te twoje to 12 cali.?
Grzesiek Opublikowano Poniedziałek o 20:01 Opublikowano Poniedziałek o 20:01 Ja zapytam o smigło,co daje takie klejenie dwóch?Ustawienie lopat jest przypadkowe czy jakiś określony kąt przesunięcią?
kszczech Opublikowano Wtorek o 09:10 Autor Opublikowano Wtorek o 09:10 13 godzin temu, Paweł karwowski napisał: Dzięki. Ja używam dwóch aernautów sklejonych 11/6. Te twoje to 12 cali.? No to używamy identycznych śmigieł 😁 13 godzin temu, Grzesiek napisał: Ja zapytam o smigło,co daje takie klejenie dwóch?Ustawienie lopat jest przypadkowe czy jakiś określony kąt przesunięcią? Nie sprawdzałem tego ale prawdopodobnie takie ułożenie śmigieł ma większą sprawność. Tal mówią. Nie potrafię tego rozkminić dlaczego. Ale coś w tym jest. Bo latałem ze sklejonymi pod kątem prostym i mam faktycznie wrażenie, że takie ustawienie jak teraz jest lepsze. Przesunięcie oczywiście precyzyjne "na oko" 😉 2
Darek Kuras Opublikowano Wtorek o 12:09 Opublikowano Wtorek o 12:09 Zaintrygowałeś mnie takim ustawieniem śmigieł. Muszę przetestować. Też zakładamy Carbon Light 11x6 ale na +/- 90stopni. Teoretycznie bliskie ułożenie łopat nie powinno działać dobrze, bo "druga" wpada w pustkę po pierwszym ale przy obrotach do 10k może tak nie jest. Dla przykładu, w F2A przy ponad 40k Rpm, maja tylko jedną łopatkę bo druga nie miał sensu, raz nie ciągła, dwa robiła opór.
kszczech Opublikowano Wtorek o 19:19 Autor Opublikowano Wtorek o 19:19 Przetestuj. Będzie fajnie mieć pewność. Ja nie mam za bardzo warunków. Jest jedna podstawowa zaleta takiego rozwiązania. Nie musisz kombinować z ustawieniem 90 stopni. Smarujesz klejem, przykręcasz do silnika i gotowe. 😁 1
Paweł karwowski Opublikowano Wtorek o 20:07 Opublikowano Wtorek o 20:07 W dniu 19.05.2025 o 22:01, Grzesiek napisał: 46 minut temu, kszczech napisał: Przetestuj. Będzie fajnie mieć pewność. Ja nie mam za bardzo warunków. Jest jedna podstawowa zaleta takiego rozwiązania. Nie musisz kombinować z ustawieniem 90 stopni. Smarujesz klejem, przykręcasz do silnika i gotowe. 😁 Dzięki za podpowiedź. Też spróbuje.Bo wcześniej też ustawiałem 90°.
kszczech Opublikowano Środa o 09:36 Autor Opublikowano Środa o 09:36 2 godziny temu, symon5 napisał: A przeciwbieżne nie jest lepsze ? Jasne, że przeciwbieżne jest lepsze. Ale nic za darmo. Po pierwsze koszty. Ale pal licho koszty, na hobby się nie oszczędza. Druga sprawa to waga. Potrzeba albo dwa silniki albo tzw. kontrę. Przy dwóch silnikach to i dwa regle i akku. Przy kontrze to trzeba też mieć woreczek z częściami zapasowymi. Czyli sprawy się komplikują trochę. No i na dodatek samolot z takimi rozwiązaniami daje sporo hałasu. Czyli tak jak w życiu. Zawsze są "plusy dodatnie i plusy ujemne". 😉 1
Darek Kuras Opublikowano Czwartek o 18:56 Opublikowano Czwartek o 18:56 Kto lepiej się czuje na kontrze to lata na kontrze. Igor B na kontrze nie latał, a MŚ został. 2
Ares Opublikowano Czwartek o 20:49 Opublikowano Czwartek o 20:49 1 godzinę temu, Darek Kuras napisał: Kto lepiej się czuje na kontrze to lata na kontrze. Igor B na kontrze nie latał, a MŚ został. Przy śmigłach przeciwbieżnych traci się chyba na naciągu linek od momentu od śmigła? A oprócz tego dodatkowa masa i komplikacja.
symon5 Opublikowano Piątek o 06:54 Opublikowano Piątek o 06:54 Naciąg linek zależy od siły odśrodkowej czyli prędkości i masy modelu . Moment obrotowy ma według mnie żaden albo minimalny wpływ .
Ares Opublikowano Piątek o 15:59 Opublikowano Piątek o 15:59 9 godzin temu, symon5 napisał: Naciąg linek zależy od siły odśrodkowej czyli prędkości i masy modelu . Moment obrotowy ma według mnie żaden albo minimalny wpływ . Skoro tak piszesz to pewnie tak musi być w istocie. Na modelach na uwięzi to ja się nie znam więc tak tylko luźno napisałem .
Darek Kuras Opublikowano Piątek o 18:29 Opublikowano Piątek o 18:29 Ares - coś w tym jest, a mianowicie może być związne z procesją żyroskopową powodująca tendencję do skręcania w prawo, w "normalnym" napędzie. Ale nie jestem ekspertem w tym temcie. Kiedyś wpadł mi ten temat jak przeglądałam brazylijskie forum F2B i jeden z artykułów się o tym rozpisywał, a plany jednego z modeli pokazywały mechanizm anty-precesyjny.
Ares Opublikowano Piątek o 19:41 Opublikowano Piątek o 19:41 Godzinę temu, Darek Kuras napisał: Ares - coś w tym jest, O widzisz , czyli może to jednak mieć wpływ. Nie latam na uwięzi to nie chciałbym dyskutować skoro się na tym nie znam ale też kiedyś słyszałem ,że niewielki wpływ moment od śmigła może mieć. Ty z pewnością masz większe doświadczenie skoro latasz w F2B. Ciekawie wyglądają te sklejone śmigła a z kolei napędy przeciwbieżne to zdaję się troszkę moda zaczerpnięta z F3A : tam to ma ogromne znaczenie bo wpływa na symetrię figur. W uwięzi może też jest wpływ ale podejrzewam ,że znacznie mniejszy.
symon5 Opublikowano 10 godzin temu Opublikowano 10 godzin temu O wpływie momentu obrotowego świadczy stosowanie napędu przeciwbieżnego ,według mnie brak takowego
Rekomendowane odpowiedzi