Skocz do zawartości

Olej do silników żarowych


Ares
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć , całe życie człowiek latał na olejach syntetycznych ale teraz kupić taki olej to nie takie proste stąd dwa pytania :

1. Gdzie można kupić olej KLOTZ?

2. Czy olej rycynowy ( ten zwykły dostępny w aptekach) można bezpiecznie mieszać z olejem syntetycznym a kontretnie chcę do paliwa modelarskiego dodać nieco rycyny w celu dotarcia nowego motorka.

Kurcze tyle lat latam na napędach żarowych a na rycynie nigdy nie ekspoatowałem moich silników ,aż wstyd pytać o takie rzeczy....:)

Nie jestem zwolennikiem rycyny bo zakleja motory choć wielu kolegów chwali sobie ten olej. Ciekawy jestem Waszej opini.

Pozdrawiam.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, dlaczego twierdzisz,że olej rycynowy zakleja motory. Otóż NIE ZAKLEJA.

Pod warunkiem,że umyjesz silnik po każdym użytkowaniu. Z resztą to się tyczy każdego oleju

I nic się nie będzie zaklejać.

Co do oleju KLOTZ, to myślę,że tu można go kupić

https://klotzlube.com/shop/ols/products/super-techniplate

Ja już od dość dawna(odkąd MECCAMO przestało produkować paliwa) używam oleju ELKALUB MEO 200 ( bańki 5l)

Mieszanka oleju syntetycznego i oleju rycynowego. Olej powszechnie używany przez zawodników FSR naszych silnikach

A jak w FSRach ten olej się sprawdza, to dla każdego innego silnika żarowego  także będzie  idealny.

W Polsce jest przedstawiciel  ELKALUB, ale na półce tego oleju brak. Trzeba dzwonić i zamawiać indywidualnie.

Z racji tego, że my Fsrowcy mamy bezpośredni kontakt z producentem kupujemy te oleje bezpośrednio z fabryki w Vohringen.

Ale wiem,że niektórzy kupowali przez przedstawicielstwo w Polsce.  https://www.danoil.pl/elkalub-c-10.html       www.elkalub.com  

Na FB jest coś o tych olejach

https://www.facebook.com/search/top?q=elkalub racing team

A.C.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, AndrzejC napisał:

Mieszanka oleju syntetycznego i oleju rycynowego.

Czyli z Twojej wypowiedzi wnioskuję ,że spokojnie mogę dolać oleju rycynowego do mojego paliwa.

W związku z tym ,że potrzebuję małą ilość owej rycyny czy ta z apteki się będzie nadawać? Czy orientujesz się czy to jest czysta rycyna?

A propo zaklejania to właśnie chodzi o zaklejenie gdy się nie umyje silnika. Ale ,że silniki trzeba myć po lotach/biegach już rozmawialimy więc temat już wyjaśniony.

32 minuty temu, Grzesiek napisał:

Tylko jak robię paliwo nie daje więcej jak 17%.Ten olej się nie spala i potrafi zarzucać świece.

 

Dzięki Grzegorz , ale w takim razie do moich celów nie za bardzo bo ja chcę mieszankę z większą zawartościa oleju do docierania na pierwsze 2 lub 3 zbiorniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Grzesiek napisał:

Mozesz też dolać rycyny z apteki nic sie nie stanie.Nie raz nie dwa robilem takie manewry.I mowię to z pełną odpowiedzalnoscią.

Dzięki wielkie za konkretną radę : tak zrobię .Doleję te kilka procent rycyny do syntetyku i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Grzesiek napisał:

Tu masz olej 100% spełniajacy nasze wymogi.Używam i jest ok.

https://allegro.pl/oferta/fuchs-silkolene-olej-zuzlowy-castorene-r40s-7190636806

 

Tylko jak robię paliwo nie daje więcej jak 17%.Ten olej się nie spala i potrafi zarzucać świece.

 

To jest do 4 taktów! 

– Tak jak każdy silnik potrzebuje smarowania, tak i silnik żużlowy potrzebuje dobrego oleju – tłumaczy Mateusz Cierniak. – Służy on do tego, żeby chronić i chłodzić elementy silnika, które są ruchome jak tłok poruszający się w cylindrze. Jest on konieczny, inaczej silnik by się zatarł. To istotny element w motocyklu żużlowym – dodaje.

Choć w teorii olej silnikowy w żużlu spełnia podobne zadania, co na przykład ten samochodowy, to jego specyfika musi wykraczać poza standardy. – Silnik żużlowy to silnik wyczynowy. Działa on na maksymalnym obciążeniu i na bardzo wysokich obrotach, nie ma przecież skrzyni biegów. Dlatego też olej nie może być standardowym, a dostosowanym do tych maksymalnych warunków – wyjaśnia młody żużlowiec Motoru Lublin.

Jakie są koszty w eksploatacji oleju silnikowego w żużlu? Stosunkowo niewielkie jeśli przejrzelibyśmy listę wydatków zawodnika, ale to i tak, przy przyjętej częstotliwości jego wymiany, daje w ciągu roku niemałą sumę. – Koszt samego oleju to w porównaniu z wszystkimi innymi kosztami nie jest szczególnie wysoki, jednak warto zauważyć, że jego wymiana następuje po jednych odjechanych zawodach lub jednym treningu. Mniej więcej pomiędzy 2 – 6 biegami należy to zrobić. Więcej niż te 6 biegów na jednym oleju nie powinniśmy jechać. Jest to bardzo ryzykowne, po takim czasie olej traci sporo ze swoich właściwości – zaznacza Cierniak.

Obecnie najbardziej popularnym stosowanym środkiem smarnym w silnikach żużlowych jest olej Castrol POWER1 A747, dedykowany do konstrukcji wyczynowych i sportowych. Jego niskopopiołowa formulacja przeznaczona jest szczególnie do ekstremalnie wysilonych silników. To właśnie na tej płaszczyźnie firma Serwis Techniczny MIS Polska Sp. z o.o. (polecam allegrowicz) współpracuje z kilkoma żużlowcami, czy klubem Unia Tarnów ŻSSA, dostarczając im niezbędne do jazdy środki smarne, wspierając także działania np. tarnowskiej szkółki żużlowej. Olej silnikowych Castrol Power1 A747 można również nabyć poprzez sklep internetowy stmis.pl. W ofercie są także wykorzystywane przez żużlowców smary do łańcuchów, czy zmywacze hamulcowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co z tego ze do cztero taktow.To znaczy tylko jedno ze jest bardziej odporny na starzenie i ma o wiele lepsze własciwosci niż ten do 2 sówa.Używam i jest ok.Przeczytaj w specyfikacji:"Mieszalny z metanolem".Witek ja nikogo nie zmuszam do stosowania.Sam używam w swoich silnikach zarowno żarowych jak i benzynowych i jest ok.Najważniejsze nie syfi modelu jak rycyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Grzesiek napisał:

Tylko jak robię paliwo nie daje więcej jak 17%.Ten olej się nie spala i potrafi zarzucać świece.

Ja bym się bardzo bał używać tego FUCHSA do naszych silników. Fakt, chodzi o najbardziej wyczynowe silniki, ale do tych mniej wyżyłowanych, też bym tego oleju nie użył bez pomieszczania z olejem rycynowym.

Z kilku powodów.

1) jak dla, mnie za "suchy" Kiedyś używałem Fuchsa ale do 2-taktów, a i to mieszałem z olejem rycynowym.

2) ten olej jest przeznaczony do zupełnie innych silników niż silniki modelarskie, zwłaszcza modelarskie silniki wyczynowe.

3) Nasze silniki mają najwyższe obroty i moc ze wszystkich znanych człowiekowi silników spalinowych, więc potrzebują odpowiedniego smarowania, a na pewno nie oleju do 4T.

Co do spalania, to śmiem twierdzić, że jednak olej w naszych silnikach jednak się spala (stąd dym z rury i piękny zapach spalin, jeżeli w paliwie jest olej rycynowy)

Więcej tego oleju jest wyrzucane przez wydech razem z niespalonym metanolem niż spalane, bo po prostu taka jest budowa naszych silników i dlatego nasze łódki potrzebują 4,5  litra paliwa, na 1/2 h (przy poj 15cm3) I nawet zjawisko rezonansu nie do końca pomoże, choć trochę pomaga... Sprawność naszych silników spalinowych jest bardzo mizerna, więc te osiągi muszą się skądś brać

I co znaczy sformułowanie: "zarzuca świece"?

Pierwszy raz się z czymś takim spotykam...

A.C.

p.s. Co do zakupu oleju rycynowego tanio należy wpisać googla "olej rycynowy rafinowany hurt" i pokaże nam mnóstwo ofert hurtowni kosmetycznych i mamy po taniości

Od wielu lat używam takiego oleju do paliwa do naszych łodek FSR STANDARD i uważam,że ten olej spełnia oczekiwania i jest bardzo dobry jako składnik główny paliwa do mniej wyżyłowanych silników i jako dodatek do paliwa praktycznie do wszystkich silników, nawet tych najbardziej wyczynowych.

We Wrocławiu np tu: https://sklep.hajduczeknaturalnie.pl/oleje-kosmetyczne/97-Olej-rycynowy-1000-ml.html

Prawdopodobnie w bańce 5kg wyjdzie o wiele taniej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku nie ma potrzeby poszukiwania olejów do wyczynu bo jestem modelarzem latającym modelami spalinowymi rekreacyjnie i to w sumie mało ponieważ latam tez elektrykami.

U mnie bańka paliwa 5l którą Andrzej zużywa na jeden finałowy bieg idzie na cały sezon lotny:), planuję więcej latać spalinówkami ale i tak nie są to duże ilości paliwa a tym bardziej oleju. Kupię po prostu w aptece rycynę doleję trochę do gotowego paliwa aby mieć mieszankę 20% do docierania i po sprawie.

Motor i tak umyję zmywaczem do hamulców i zakonserwuję olejem bo narazie będzie dłużej  leżał .

W każdym razie dziękuję wszystkim za cenne porady.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, d9Jacek napisał:

Arku, ja bym jednak nie ryzykował mycia silników takim preparatem...po prostu szkoda silnika

Czy możesz uzasadnić swoją tezę w tej kwestii? Twoje za i przeciw jednak chętnie przeczytam.

 

Grzesiek, ja tylko zapytałem skromnie co znaczy zarzucać świece i o nic więcej. Może nie nalatuj a odpowiedz .

MECCAMO to przeszłość i już nie wróci.  Choć mi osobiście naprawdę mi tego paliwa bardzo brakuje, bo w zasadzie wszystkie nasze sukcesy osiągnęliśmy na tym właśnie paliwie, ale co Ty możesz o tym wiedzieć? NIC.

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wiem i dzięki Bogu.Koledzy mnie uprzedzil,bo bym popłynoł jak oni.Nie ważne.Było nie wróci.Co do zarzucania świecy.Tak jak pisałem,jak dasz za dużo oleju to na wolnych obrotach zarzuci Ci świece olejem i silnik zgaśnie.Gdzie jest zamieszczony kalendarz na 2024?

PS. Rafał luz nie bedzie bijatyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, d9Jacek napisał:

Arku, ja bym jednak nie ryzykował mycia silników takim preparatem...po prostu szkoda silnika

Jacku napisz proszę coś więcej na ten temat. Co by nie było Andrzej na silnikach żarowych zjadł zęby przez tyle lat i trudno mi uwierzyć aby stosował preparat który wchodzi w reakcje z aluminium lub szkodził silnikowi.

Zresztą po zmywaczu idzie olej w sprayu w dużej ilości i on docelowo zabezpiecza powierzchnię przed korozją także wydaje się ,że to dobry sposób.

Ciekaw jestem Twojej opini.

Jak pisałem wcześniej nigdy nie myłem silników ale doszedłem do wniosku ,że są obecnie zbyt cenne i drogie aby pozwolić sobie na beztroskie ich przechowywanie  choć nigdy nie miałem problemów z korozją. Stosując rycynę nawet w małej ilości nieumyty motor się zaklei. 

A przy obecnym deficycie olejów do paliw modelarskich rozważam latanie na najłatwiej dostępnej rycynie .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Tu zupełnie nie chodzi o bijatykę... Przynajmniej nie z mojej strony.

Raczej o rzeczową dyskusję, w temacie paliwa do naszych motorków.

 

Co do Meccamo "śp", to  Grzesiek, używałem ja z synem, używał znany Ci, Krzysiek O., używali najlepsi czescy zawodnicy FSR i wygrywali. Także niemieccy min znany Ci osobiście Marko Konzack (zapytaj) i i wielu, wielu innych. 

Używało pół Europy, zwłaszcza  Francuzi. Przez jakieś 10 lat. I jakoś nie narzekali i pływali, bo to paliwo gwarantowało wyniki i bezawaryjność silników. I tylko Tobie jakoś nie pasuje... Na tym paliwie zdobyliśmy wszystkie nasze tytuły Mistrza Świata i Europy.

Więc może dla Ciebie to paliwo było za suche, ale dla mnie było bardzo dobre.

Ale nadal... Co Ty możesz o tym wiedzieć? Nic.

 

Znaleźliśmy nowe paliwo.

Od jakiegoś czasu znów mieszam w garażu.

13-16% MEO 200( mieszanka fabryczna syntetyk+ rycyna) 16%nitro metanu ( bo więcej nie można - przepisy EU) i reszta metanol.

I działa

Silniki są tak samo czyste po biegu, jak po starym paliwie i tak samo dobrze pracują. I kązdy wyścig to jest min 20 minut...

 

 Ale co złego jest w płynie do mycia hamulców?

A.C.

 

A ja myślałem, że my  na  poważnie sobie piszemy...:P

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.