Tomek Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 Pamiętam , że na RC Uniwerse (chyba ) była taka dyskusja i każdy wysnuwał swoje mądre teorie do czasu , aż ktoś z Hiteca napisał , że jest to wsio ryba ,a kołnierz może być tylko z jednej strony , bo inaczej było by trudno go na gumę włożyć i łatwiej technologicznie wykonać. Teraz proponuje przejść do następnego ważnego tematu modelarskiego : A.) pulpit czy kciuki lub B.)w zastępstwie tematu A, co lepsze: mode 1 czy mode 2? lub dla rozsądnych: c.) wrócić do tematu BF-109
Konrad Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 Na jaki motor się finalnie zdecydowałeś?
hubert_tata Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 Teraz proponuje przejść do następnego ważnego tematu modelarskiego : A.) pulpit czy kciuki lub B.)w zastępstwie tematu A, co lepsze: mode 1 czy mode 2? Tomek, na to chyba nie ma rozsądnej odpowiedzi. A tulejki w serwach to prosta inżynierska/techniczna sprawa, używając tych tulejek prawidłowe jest tylko jedno rozwiązanie. Dziwię się, że w dziale Makiety istnieje dyskusja jak to ma być wkładane. W dodatku prowadzona na poziomie pomocy początkującemu :cry: W ten sposób można rozmydlić każdy temat. Dla wzrokowców podam kilka linków do instrukcji radyjek (musiałem poszukać głupich przykładów, bo sprawa tulejek jest dla mnie jasna jak dla słońce i udowodnienie tego jest podobnie trudne jak wyjaśnienie dlaczego 2x2=4). Smutek, smutek, smutek i jeszcze raz smutek A teraz linki do instrukcji; i z mojej strony EOT. Instrukcje z obrazkami - nie trzeba znać języków. Stare radio JR F400 strona 6 (w przeglądarce, nie w instrukcji) http://www.solohobby.com.ar/DESCARGAS/MANUALES-RC/JR/JR-F400EX/jrp5272man.pdf Nowe radio JR X9303 2,4GHz strona 18 http://www.jrradios.com/ProdInfo/Files/X9303_2.4G_US-LoRes_Manual.pdf Stare radio Hitec Eclipse strona 23 http://www.hitecrcd.com/product_file/file/111/ECLIPSEQPCMmanual.pdf Też stare Hitec Optic Sport, ale kolega Konrad wypowiadał się, to może sobie zajrzeć do instrukcji swojego radia, jak poprawnie montować tulejki, strona 3 http://www.hitecrcd.com/product_file/file/170/optic_6_sport_manual.pdf Stara Futaba 4EX strona 5 http://manuals.hobbico.com/fut/4ex-manual.pdf Nowa Futaba 10C 2,4GHz strona 18 http://manuals.hobbico.com/fut/10c-2_4ghz-manual.pdf Stary Graupner MC19 strona 25 http://www.graupner.de/fileadmin/downloadcenter/anleitungen/20080916074732_4710_mc-19s.1.de.pdf Nowszy Graupner MX16 str 23 http://www.graupner.de/fileadmin/downloadcenter/anleitungen/20070222092922_4701_GB.pdf A tu już trzeba troszkę znać angielski (Safety inspections punkt 5), zasady bezpieczeństwa (dopuszczenia modelu) AMA dla modeli wyścigowych http://www.sacramento-rc-flyers.org/documents/SAM_Warbird_Racing_Rules.pdf
Tomek Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 O.K. Może w końcu znalazłem przyczynę dlaczego rozbijały mi się modele. :wink: :devil:
Konrad Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 A ja i tak bede montował łbem do góry,gwoździ odwrotnie nie wbijam wieć i tulejki bede tak montował :mrgreen: i jestem w stanie wytłumaczyc to czemu tak a nie inaczej
Callab Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 i jestem w stanie wytłumaczyc to czemu tak a nie inaczej No to prosimy ... (tak na marginesie, to przydałoby się wydzielić posty dotyczące tulejek, do jakiegoś tematu w dziale Warsztat - czy jakoś tak).
Konrad Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 Mam na myśli to iż gdy tulejka jest łbem do dołu jest dociskana z góry śrubą i guma może słabiej przeciwdziałac wibracjom.Gdy tulejka jest łbem do góry nie ma problemu ze znalezieniem sruby z odpowiednio duzym łbem a do tego wydaje mi się że w ten sposób są lepiej tłuminione drgania. PS.To jest naprawdę bardzo drobny szczegół i przecież nie ma to znaczenia na lot modelu,tak więc niech każdy montuje jak chce i wszyscy będą zadowoleni
van_daal Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 Mam na myśli to iż gdy tulejka jest łbem do dołu jest dociskana z góry śrubą i guma może słabiej przeciwdziałac wibracjom.Gdy tulejka jest łbem do góry nie ma problemu ze znalezieniem sruby z odpowiednio duzym łbem a do tego wydaje mi się że w ten sposób są lepiej tłuminione drgania. PS.To jest naprawdę bardzo drobny szczegół i przecież nie ma to znaczenia na lot modelu,tak więc niech każdy montuje jak chce i wszyscy będą zadowoleni Niezupełnie... Przyznam, że budując swoją Cessnę, początkowo również nie przywiązywałem do sposobu montażu tych tulejek większej wagi i montowałem je tak jak Ty. Jednak w którymś momencie uświadomiłem sobie swój BŁĄD i poprawiłem mocowanie tulejek. Chodzi o to, że zamontowanie tulejki "płaskim" do dołu powoduje to, że tulejka nie włazi w materiał (balsę) jak "w masło" i podczas przykręcania łatwo wyczuć kiedy należy przestać kręcić dzięki czemu materiał wibroizolacyjny (gumka) nie ulega nadmiernemu ściśnięciu. Nadmierne ściskanie tych gumek wpływa na znaczne ograniczenie zdolności tłumienia drgań serwa (usztywnia serwo względem korpusu modelu), co MOŻE (choć w cale nie musi) doprowadzić do jego uszkodzenia lub wcześniejszego zużycia. Inaczej: gdyby sposób montażu tych tulejek był dowolny, to z punktu widzenie logiki - jaki sens miało by ich stosowanie w ogóle? Jeżeli chcesz montować je "płaskim" od góry, to równie dobrze możesz ich wcale nie dawać... A skoro są to powinny spełniać jakąś funkcję. A służą właśnie do tego, aby ograniczyć możliwość nadmiernego ściśnięcia gumek. Przepraszam, że kontynuuję ten OT, jednak nie można pozostawić czytelników tego tematu z przeświadczeniem, że sposób montażu serwa jest całkiem dowolny. PS ...aż ktoś z Hiteca napisał , że jest to wsio ryba ,a kołnierz może być tylko z jednej strony , bo inaczej było by trudno go na gumę włożyć i łatwiej technologicznie wykonać... Ciekawi mnie, czy ten ktoś jeszcze w Hitecu pracuje ;D
Konrad Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 Van_daal-chyba mnie przekonałeś,myślałem że tłumienie wibracji będzie ograniczone właśnie po zamontowaniu tulejki łbem do dołu,lecz chyba masz racje...jest dokładnie odwrotnie...zwracam honor
van_daal Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 Van_daal-chyba mnie przekonałeś strrrrraśnie się cieszę!... :jupi: :rotfl:
Byczek Opublikowano 29 Listopada 2009 Autor Opublikowano 29 Listopada 2009 Prawidłowe zamocowanie tulejek to od dołu, potwierdzam i rzucam w postaci fotek dowody na to że tak ma być. Moja gafa :oops: bo to w mojej instrukcji do nadajnika były te uwagi, co też muszę zmienić w modelu. Na jaki motor się finalnie zdecydowałeś? Witam, Napewno 50cm3 Do przetargu staneły cztery modele silników, na razie wyłonione zostały trzy modele, finalny zwycięsca zostanie ujawniony niebawem http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6479&Product_Name=52cc_Gas_engine_w/_CD-Ignition_3.2kw+_Overbore Prawdopobnie ten silnik: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8859&Product_Name=Turnigy_HP50_50cc_Gas_Engine_5.5HP A tu jest droższy ale z polskiego sklepu: http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/index.php?p=productsMore&iProduct=1217&sName=silnik-mt-50i a tu droższy ale był w opcji do wybrania ale przegrał przetarg :faja: http://mixmodel.esco.pl/product_info.php?products_id=823&osCsid=657ead4ab11eee7145702e4fe897ca3a A ten silnik tu poniżej do tego modelu pasuje jak znalazł, prawdziwe mistrzostwo świata 8)
przemo071 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Hej Kuba... Znalazłem coś co może Cię zainteresować http://www.allegro.pl/item828891817_silnik_turnigy_hp50_reszta_ukladu_spalinowego.html Pzdr
Byczek Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2009 Hej Kuba...Znalazłem coś co może Cię zainteresować http://www.allegro.pl/item828891817_silnik_turnigy_hp50_reszta_ukladu_spalinowego.html Pzdr Dzięki ale gość mnie przelicytował, wiecej jak 300 zł nie chce dać, dołoże i kupie ten model. http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8859&Product_Name=Turnigy_HP50_50cc_Gas_Engine_5.5HP
Byczek Opublikowano 5 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2009 Witam oto zakup, czyli pneumatyczne chowane podwozie do modelu messerschmitta 109
Byczek Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2009 Oklejanie kadłuba balsą grubości 2mm, klej osiąg pełną twardość po 24h więc na razie wklejiłem tylko jedną deseczke balsy: A tu oklejone klapy silnika, jeszcze całkiem nie oklejone ponieważ będą tam otwory na imitacje karabinów maszynowych:
Gość slawekmod Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Poszycie możesz kleić na średni CA i będziesz miał deskę przyklejoną w kilka sekund, no chyba że masz nieoszlifowane krawędzie wręg.Błąd jaki popełniłeś to naklejanie pojedynczej deski , będziesz miał ogromny problem z doklejeniem następnej deski do krawędzi tej przyklejonej o szlifowaniu już nawet nie wspomnę.
Marcin K. Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 slawekmod, gdzieś czytałęm ze najpierw sie skleja płyty balsy w jedną całość( taśmą i CA) a potem na model się nakłada, chyba o to chodziło?
Gość slawekmod Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Dokładnie o to chodziło.Skleja się deski w jedną płytę, potem szlifuje żeby nie było czuć połączenia , zwilża płynem do okien , suszy i przykleja.Byczek wybrał tą trudniejszą drogę.
Byczek Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2009 Poszycie możesz kleić na średni CA i będziesz miał deskę przyklejoną w kilka sekund, no chyba że masz nieoszlifowane krawędzie wręg.Błąd jaki popełniłeś to naklejanie pojedynczej deski , będziesz miał ogromny problem z doklejeniem następnej deski do krawędzi tej przyklejonej o szlifowaniu już nawet nie wspomnę. Domyślam się że będzie trudno, oglądając konstrukcje i to co już zrobiłem, mam cyjanokryl i następną deske skleje szybkoschnącym klejem do drewna, kawełek po kawałku oczywiście przytrzmując co chwile inną powierzchnie klejoną. A czemu szlifowanie miało by być utrudnione?
Konrad Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Po prostu jak ta balsa już jest bryłą a nie płaską płytka nigdy już tego idealnie nie spasujesz,wynika tez z tego utrudnienie przy szlifowaniu.
Rekomendowane odpowiedzi