Lech Mirkiewicz Opublikowano 29 Grudnia 2024 Opublikowano 29 Grudnia 2024 W dniu 17.12.2024 o 14:06, mirolek napisał: Planowany napęd to dwa silniki ASP 46, podwozie będzie składane, przeszklona kabina ale bez detalu wnętrza. Zakładana waga do lotu ok 6kg. Ho,ho! to już Twój czwarty RWD Jestem pełen podziwu. Zasiadam do obserwowania i trzymam kciuki za szczęśliwy oblot.🙂Obawiam się tylko czy planowany napęd podoła tej wadze i rozpiętości modelu zwłaszcza przy starcie z trawiastego pasa.🤔
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. mirolek Opublikowano 20 godzin temu Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 20 godzin temu Cytat Obawiam się tylko czy planowany napęd podoła tej wadze i rozpiętości modelu zwłaszcza przy starcie z trawiastego pasa.🤔 Lechu, też mam takie obawy 😉 Silniki przygotowałem do tego modelu juz chyba 3 lata temu i zdawało mi sie, że będą w sam raz wielkościowo i mocowo. Os Max 46 dawał rade w moim Mustangu przy wadze modelu 4,4 kg a ważącego około 3,6 kg Spita De'Agostini wyrywał w górę bez problemu dlatego moim zdaniem, kluczem do sukcesu będzie ostateczna waga budowanego modelu. Przy oczekiwanej wadze 6kg mam policzone obciążenie powierzchni nośnej na poziomie 72g/dm2 a przy wadze 7kg niewiele ponad 80g/dm2, to chyba niezły wskaźnik dla modelu do spokojnego latania choć słusznie zauważyłeś, że może byc problem z prędkością początkową na trawie. Jeśli ze śmigłami 11x7 model będzie miał problem to skończy się elektryfikacją ... w górę z pojemnością raczej juz nie pójdę. Na dziś budowa postępuje wg. pierwotnych założeń, zrobiłem pierwszą przymiarkę skrzydła i z obecnym wymiarem 2,4m .... miałem problem aby zmieścić całość w kadrze 😅 Zabrałem się też za wzmocnienia międzydźwigarowe, skrzydła mają juz wklejone listwy spływu które oparte na klinach utrwaliły skręcenie geometryczne uzyskane na stelażu. ms 8
Rekomendowane odpowiedzi