Skocz do zawartości

To tylko Jantar


wojcio69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to jest forum dyskusyjne. Czasami prócz treści merytorycznej zawiera poboczną.

Tylko jak ktoś będzie szukał informacji o Jantarze, to najpier przedrzeć się będzie musiał przez 100 postów na temat ustawiania BF i kolejną setkę na temat uwalonego serwa i budowy kołpaka typu Z.

Ciekawe kto wpadnie na pomysł aby odwiedzić watek o Jantarze szukając informacji jak ustawić buttefly - na drażku czy przełączniku.

To tak jakby pytać na informacji PKP o czas przylotów i odlotów na Okęciu.

Wyobrażasz sobie ten porządek co tu na forum np. w bibliotece?  :)

Od pitolenia o wszystkim i o niczym jest Hyde Park.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Od pitolenia o wszystkim i o niczym jest Hyde Park.

 

Radziłbym Wojciechu raz jeszcze przeczytać cały swój temat dokładnie i na spokojnie - a wówczas zauważysz ile jest Twojego własnego w nim pitolenia nie na temat.

 

Pozdrawiam

Kojani

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są wątki o budowie bez "piltolenia". Ale to chyba przez strach przed autorem wątku lub z jawnego olewania przez autora porad piszących.

A, że Wojtka wiele osób lubi to i pitolenie jest B)

Zawsze można zgłosić do moderatora prośbę o usunięcie wpisów nr x, y, z i po sprawie. Oczywiście czasem to trwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziłbym Wojciechu raz jeszcze przeczytać cały swój temat dokładnie i na spokojnie - a wówczas zauważysz ile jest Twojego własnego w nim pitolenia nie na temat.

 

Pozdrawiam

Kojani

I właśnie dlatego, że to zrobiłem poprosiłem o usunięcie wypisanych postów.

Jakbyś przeczytał posty do usunięcia zauważyłbyś, że są tam i moje nie związane z budową, oblotem i ustawieniami Jantara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie dlatego, że to zrobiłem poprosiłem o usunięcie wypisanych postów.

Jakbyś przeczytał posty do usunięcia zauważyłbyś, że są tam i moje nie związane z budową, oblotem i ustawieniami Jantara.

Tak czytałem - i dowodzi to tylko tego, że sam popuściłeś sobie "cugle" w wątku  :D,  więc nie dziwne, że inni też tak robią, i nie wszystko co chciałeś usunąć jest tylko pitoleniem.

Usuwanie postów z wątku nie jest dobrą metodą bo tworzy się przy okazji ser szwajcarski.

 

 

Pozdrawiam

Kojani

Edytowane przez kojani
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można zgłosić do moderatora prośbę o usunięcie wpisów nr x, y, z i po sprawie. Oczywiście czasem to trwa.

Piotr i dokładnie o to mi chodzi.

Fajnie było jak model był ustawiany, przygotowywany do oblotu itp., itd ale teraz, gdy przysłowiowa wisienka na torcie została postawiona byłoby dobrze aby w wątku została część merytoryczna.

Tak czytałem - i dowodzi to tylko tego, że sam popuściłeś sobie "cugle" w wątku  :D,  więc nie dziwne, że inni też tak robią

Fajnie było jak model był ustawiany, przygotowywany do oblotu itp., itd ale teraz, gdy przysłowiowa wisienka na torcie została postawiona byłoby dobrze aby w wątku została część merytoryczna.

Staszku wiedzieć jest Ci należnym, że zanim wytypowałem posty do usunięcia, przeglądnąłem cały wątek właśnie dlatego aby nie powstał ser szwajcarski.

Przepraszam - jeszcze myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem okazję uczestniczyć w oblocie Jantara Revolution z omawianym wcześniej silnikiem MEGA AC16/30/3CE i śmigłem 12x8.

Model gotowy do lotu waży 1961g. Silnik wciąga go pod kątem ok 60o bez problemu.

Udało się nakręcić bardzo krótki film ze startu. Nie wiele widać ale skuteczność napędu da się dostrzec KLIK 

Wiatr w momencie startu 3m/s w porywach do 5m/s. A więc cisza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z licencją jeszcze przyjemniej się lata. A ile można się dowiedzieć, żeby jeszcze przyjemniej się latało :D  Szczególnie z modelem, przy którym inne modele do przyjemnego latania nie za bardzo mogą się równać ;) Będą tak wisieć i wisieć na niebie. Samiusieńkie dwa. Coś trzeba z tym zrobić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A cZyNo ciągle z tymi licencjami i zawodami  B)

 

Ale faktem jest, że gdy po załatwieniu licencji i zapisaniu się na pierwsze zawody zacząłem coś w rodzaju wstępu do treningów, latanie zrobiło się jakieś ciekawsze :)

 

Jantar, przy odrobinie termiki ma często ochotę do odlotu w kosmos i próba skłonienia go do wylądowania w określonym p-cie czasoprzestrzeni jest dużym wyzwaniem.

Tryb "F5J" zabezpiecza jednocześnie przed ucieczką bo trzeba lądować zanim model zacznie znikać w przestworzach...

 

Póki co wszystko jest trudne - złapanie termiki "na żądanie", bez drugiego, czy trzeciego "podlotu" na 200m wcale nie jest oczywiste, lądowanie tu i teraz - koszmar, a ONI się jeszcze upierają, żeby termikę łapać na 10m...   No, ale nudno nie jest ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z kilku słonecznych chwil dokonałem stosunkowo dokładnego pomiaru skuteczności napędu (MEGA AC16/30/3CE ze śmigłem 12x8) w modelu

Jantar Revolution. Wynik jest taki że od wypuszczenia z ręki do pułapu 200m model potrzebuje 20s (bez kilku setnych).

Nie będę publikowal wyników moich organoleptycznych analizach temperatury silnika bo to nazbyt subiektywne (ale jest dobrze). Jak dorobię się czujnika

temperatury to odniosę się do tego tematu bardziej szczegółowo ;) 

 

Zdjęcie naszych zawodników po wczorajszym lataniu:

 

post-15316-0-85328900-1494187524_thumb.jpg

 

post-15316-0-69575700-1494187552_thumb.jpg

 

 

 

Zlepek kilku chwil z lotu Jantara:

 

KLIK (YouTube)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matmax - fajny wynik, chyba mnie przekonałeś. Napisz jeszcze jaki kołpak, szczególnie rozstaw pinów. U mnie przy śmigle 12x6,5 w kołpaku Vladimira potrzebuję 25-30sek na wspięcie się na 200m.

 

Zmieniłem ostatnio baterię na 1300mAh i jest przyjemniej niż z 1800-2100. Wyważenie bliżej wskazanego przez twórcę modelu, prądu wystarcza na 2-3 loty... A większe baterie będą służyć w przypadku większego wiatru jako balast :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar poboru prądu wykonałem statycznie i przedstawia się mniej więcej tak:

Moment startu - 69A

Po pięciu sekundach - 61A

Po kolejnych pięciu - 56A 

 

Po ok 15s testu silnik dotykowo bardzo gorący.

 

 

Jeżeli chodzi o wyposażenie:

silnik MEGA AC16/30/3CE

śmigło 12x8

kołpak 32mm / rozstaw osi łopat 36mm

bateria 2200mAh 60C-120C

regulator YEP 60A

o serwach nie piszę bo są bardzo nietypowe

 

 

 

Zmieniłem ostatnio baterię na 1300mAh 

 

Przy takiej baterii warto mieć duże "C"

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bateria 45-90C, tyle że prąd max 35A...

U Ciebie powinno być znacznie lepiej (znaczy mniej A) w locie, gdy model ma już jakąś prędkość, bo tak jak jest to silnik długo by raczej nie pożył...

 

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.