Łuszpiński Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 O ile się nie mylę, to jest polski silnik o nazwie Piorun. Były one produkowane w Bydgoszczy przez Pana śp. Jerzego Zielińskiego, wielokrotnego mistrza europy w samochodach prędkich na uwięzi. Produkowane były o pojemności 2.5 ccm oraz 5 ccm. W muzeum lotnictwa w Krakowie jest interesująca kolekcja silników ze świata w tym również jest silnik Piorun chyba 2,5 ccm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Dopisuje sie "do pioruna ": 162,217,216,154 . Czyli mamy najstarszego Nr.075 i najmlodszego Nr.277 slyszalem ze wiecej niz ca.300 nie wyprodukowano ciekawe czy ktos sie zglosi z Nr.wyzszym niz 300 wtedy padnie ta Teoria ... My juz (Polska ) nie musimy produkowac silnikow spalinowych tlokowych bo inni robia to za nas /dla nas (Chiny ,Czechy,Ukraina,BRD itd) tylko czekac jak Chinczycy wypuszcza nasza Jaskolke Replike ...niech sie tylko dowiedza ze jest tak poszukiwana ! ;D PIORUN-a 2,5 ccm nie widzialem jeszcze, ale 1 ccm -no no nie powiem -musial byc gdzies produkowany lub produkcja w przygotowaniu bo mam czesci.... Ostatnim wyprodukowanym polskim tlokowym silnikiem modelarskim jest wspomniany przezemnie silnik konstrukcji p.J.Synakiewicza JJS 6,5 ccm rok prod. 2008(wspolpraca z p.A.Rachwalem) Jezeli ktos zna/wie o innych silnikach -prosze pisac... Oczywiscie trzeba tu wspomniec o wspanialej polskiej Turbinie Modelarskiej GTM 67 ktora do dzis jest produkowana ....to chyba jedyny silnik spalinowy modelarski produkowany obecnie .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Janku o JJS2 to chyba jednak ja pierwszy napisałem na tym forum, a Ty temat rozwinąłeś... Zresztą o polskiej turbince również to ja pierwszy coś tutaj napisałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bynek Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3597 Kolega z Wrocławia w latach 80 zrobił kilka fajnych motorków do F2D, jakością nie ustępowały radzieckim . Produkował też tuleje ABC do wielu silników . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Stasiu Gumuliński??? Marek Braciak??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bynek Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Władek Kuczyński. Produkował do Składnic Harcerskich zestawy ABC,między innymi do Radug. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 o polskiej turbince również to ja pierwszy coś tutaj napisałem... ... oj chyba nie. No to mamy na forum Pioruny: 075, 121, 154, 162, 202, 216, 217, 277. Karlem w innym wątku pisał że też ma, mam nadzieję, że tu zajrzy i się wpisze na listę :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 o polskiej turbince również to ja pierwszy coś tutaj napisałem... ... oj chyba nie. W takim razie musiałem coś przeoczyć. Sorki. W sumie na sedno sprawy wpływu to nie ma żadnego.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 tym którzy nie wiedzą chcę powiedzieć że historia pioruna produkowanego w bydgoszczy zaczęła się od półtorówki samochodowej kupionej no od braci zza . :wink: . tak więc myślę janek że posiadasz części nie 1 a 1,5 pioruna nie wiem na pewno ale się dowiem , jeśli takowy był robiony . a wspomniana tu osoba śp.jerzego zielińskiego przezywana przez przyjaciół papa zieliński nie był producentem tylko inicjatorem produkcji tychże silników , bodajże w warsztatach szkolnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łuszpiński Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Całkiem możliwe, ponieważ nie znam szczegułów tamtej produkcji, a moje wiadomości pochodzą z lużnych rozmów z p. Zielińskim.Z całą pewnością więcej szczegułów na ten temat będzie miał p.Koronka z Bydgoszczy, który do tej pory startuje w klasach modeli samochodów prędkich a był bardzo blisko związany z P. Zielińskim. A powracając do tematu zasadniczego to znalazłem w swoich materiałach dokumentację budowy silnika o nazwie WIS-101 o pojemności 10 ccm. Rysunki sygnowane są W-wa - XI - 1966 i parafką chyba konstruktora. Może ktoś z modelarzy zna dalsze dzieje tej konstrukcji, czy taki silnik został wykonany itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Moje Pioruny to 128 i 212. Byłem pewien, że mam trzy, ale ... :?: 128 w wersji marine, nie wiem, czy fabrycznie, czy samoróba; naciśnięty pierścień na żebra z króćcami na wężyki doprowadzające wodę, na karterze nacięte rowki, jak mniemam coś w rodzaju żebrowania, ucięty gaźnik, jakby ktoś miał zamiar wstawić rc, mosiężne koło zamachowe na wale. 212 lotniczy, niekompletny, bo brak iglicy, ale nakrętka blokująca jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Jak tak dalej pójdzie to zbierzemy tu wszystkie trzysta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Mój też chyba był przerabiany na wersję wodną (ten sponiewierany). Ma stoczone żeberka (na płaszcz wodny?) i obcięty gaźnik jakby pod RC. Ktoś nie dokoczył "dzieła". No to mamy już dziesięć Piorunów na forum: 075, 121, 128, 154, 162, 202, 212, 216, 217 i 277. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Co to za motor Panowie? dodam, że stu procentowo Polski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 linki do zdjęć nie działają :? edit: wstrzymajcie się z odpowiedzią do jutra, sprawdzę na innym kompie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Ja zdjęcia normalnie widze na forum, co może byc nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Potwierdzam!! Wyrób na 500% POLSKI. Ja wiem co to jest za silnik :jupi: i kto takie motorki produkował ( i nie wiadomo czy nie będzie następnych). Jedno mogę powiedzieć o tym motorku. Jakość jego wykonania jest na najwyższym światowym poziomie. W tym przypadku mozemy mieć powód do dumy. Jak nikt nie zgadnie co to za motorek to za jakiś czas powiem co to za silnik :wink: dla ułatwienia powiem ,że wyprodukował te motory jeden z największych polskich fachowców, którzy się tym zajmują. Produkcja z północnej Polski. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIUSZ Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Prawdopodobnie nazywa się GRAB 15 cm3 i pochodzi z Bydgoszczy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 panie kolego :wink: z torunia , z torunia . ale nie był to ojciec dyrektor. pochwalę się że nawet raz mu świecę dobrałem bo kiepsko chodził , był to chyba wtedy JEGO pierwszy egzemplarz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 No nieźle, czekam na więcej szczegółów dot. silnika. Piszcie panowie, piszcie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi