jarema Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 To cytat pierwszego postu tematu. Do tego Eg i inne podobne są. "Ostatnio widziałem w akcji Easy Glidera - przyznam szczerze strasznie spodobało mi się to jak majestatycznie i cichutko sunął sobie po niebie naprawde - czysta przyjemnosc z patrzenia na ten model :)"
stach34 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Witam mam do was 4 pytania za 200 pkt:D : 1. Jak zamontować silnik 3f w EG electric taki model jak koledzy poprzednio opisywali 2836/10 ( http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22&products_id=205 ) 2.Czytałem że strasznie się on grzeje w kadłubie - jak temu zapobiec ? 3.Czy taki regiel do niego spasuje ? (http://www.nastik.pl/dynam-30a-p-77.html) Nie mam pojęcia ilo aperowy wiec strzelam, w regulatorach kompletnie się nie orientuję. 4.Mam taki prymitywny regielek 10A do silnika szczotkowego i ostatnio spaliłem silnik ( zbyt duże napięcie ) a regulator był baaardzo nagrzany i śmierdział spalenizną . Teraz gdy sprawdzam regulator to puszcza dobry prąd do odbiornika ,ale do silnika puszcza prąd taki jak w baterii i gdy podłączę inny silnik to w ogóle nie reaguje na drążek , obroty się nie zmieniają są takie same w położeniu min i max . Czy się spalił ?
Marcin Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 stach34, jesli myslisz, ze na PM dostaniesz inna odpowiedz to sie mylisz - EG to nie akrobat. Duzo zalezy od pilota (mozna nim latac w hali hehe) ale generalnie jak chcesz robic akrobacje to cos innego a nie EG.
stach34 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Ja tylko tak spytałem o te akrobacje ale trudno , wolę sobie szybowaać A co powiecie na te pytania powyżej? Podkreślam jestem amatorem
ertman_176 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 1. moze na śrubki ?? 2. dopasowac silnik do modelu tak aby byl wystarczajacy a nie na wyrost, zadbac o dobrze dobrane smiglo i aku które wyrabia pradowo 3. 30A spokojnie powinno dać rade 4. Tak jest spalony i raczej lepiej go wyrzucić bo niedaj podkusi ci uzyc go jako bec'a i nagle odwidzi mu sie dzialanie. Naprawa jest nieopłacalna bo nowy kosztuje 20zl ...
stach34 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Aha , a właśnie myślałem go użyć jako bec Do obiornika daje dobry prąd ... narazie W związku z tym stoję przed wyborem nowego napędu i regla do easy glider'a i chciałbym się was doradzić, mam aku 7 i 8 ogniwowe Shark , NiMh (nie zmieniam ich na li-pol) Upatrzyłem sobie kilka regulatorów i silnik ray - który regiel wybrać tak aby się nie grzał (on i silnik) i współpracowały z aku i ze sobą? : 1.Regulator pulso 33A (http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2244,regulator-dl-33a-pulso) 2.Regulator Dynam 30 A (http://www.nastik.pl/dynam-30a-p-77.html) Lub 25A (http://www.nastik.pl/dynam-25a-p-76.html) 3.Ray C3536/06 outrunner (http://www.nastik.pl/ray-c353606-p-1573.html) Jaką moc ma silnik 3F?
kefir Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Przede wszystkim przydało by się przywitać,a więc witam was kupiłem easy glider alectric tak dla zmiany ponieważ latam helikami ale trochę czasami przyda się zejść z mocnej adrenaliny i wyluzować . Trochę przeglądałem youtube i loty EG wydają mi się tak majestatyczne że aż zachciało mi się trochę spokoju. Posklejałem już mojego później dam zdjęcia dzisiaj podłączam silnik z reglem włączam na max a tu taki mały ciąg :shock: może to tylko moje złe porównanie do helika a moje pytanie poskładałem se taki tuning czy będzie ok,a może jakieś inne propozycje. RAY C2836/08 http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=2937 LI-POL DUALSKY 1800mAh7.4/25C http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=2753 KOŁPAK TURBO RED 45/4/6-8/3 http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=2262 AERO ŁOPATKI SKŁ.CARB. 9*5 AERO ŁOPATKI SKŁ.CARB. 9*5 http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=412
diem Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Trzeba bylo od razu kupic wersje Pro Pakiet 3s zamiast 2s i bedzie okej. Jeszcze regulator do tego trzeba. Zmierz dziub bo z tego co pamietam to elektrik ma mniejszy od Pro i moze mniejszy kolpak wystarczyc.
kefir Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 No wiem ze dałem du.. ,a z tym aku się pomyliłem myślałem ze to 11,1 co byście innego polecili trochę powiększyłem zawczasu komorę na aku na jakieś 23mm teraz szukam takich cienkich w domu mam od helika 2x KOKAM 2400 30C ale to za wielkie
Norbert Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 2x KOKAM 2400 30C ale to za wielkie wręcz idealne moim zdaniem. Sam latam na 2200 i spokojnie wszedlby wiekszy.
kefir Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 No to bym musiał wyciąć więcej ale boje się że będzie osłabiony, a nie jestem jeszcze taki pilot wiec nie wiem jak będzie z lądowaniem a przy takim aku to złamie go w pół 230g Jeszcze jedno znalazłem taki silnik Silnik Keda A22-20L
wojcio69 Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Witam Silnik Keda a22-20L jest jakby stworzony do EG. Sam na nim latałem. Śmigło 10x6 pakiet 3S2100mAh 20C regulator Tower Pro Mag8 30A i gliderek śmigał aż miło było patrzeć.
szkodnik_80 Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Witam! Mam pytanie odnośnie EG... Chciałbym zakupić zapasowy silnik szczotkowy i nie wiem który będzie lepszy: http://www.emodel.pl/esklep/graupner-speed-p-259.html czy moze: http://www.emodel.pl/esklep/graupner-speed-p-261.html Który wg Was powinienem zakupić, latam na lipo-2S2200..? Pozdrawiam! grzesiek
kefir Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 WitamSilnik Keda a22-20L jest jakby stworzony do EG. Sam na nim latałem. Śmigło 10x6 pakiet 3S2100mAh 20C regulator Tower Pro Mag8 30A i gliderek śmigał aż miło było patrzeć. Czemu takie duże śmigła ?
wojcio69 Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Witam Bo na tych śmigłach ten silnik ma największy ciąg 1200g http://www.emodel.pl/esklep/keda-a2220l-p-3.html Ups... Kropnąłem się 10x5 a nie jak napisałem wcześniej 10x6. :oops:
Callab Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Przesadzacie z tymi silnikami do EG. Ja do tej pory latałem na oryginalnym, szczotkowym silniku, oryginalnym śmigle i akumulatorach 8xNiMh. Nie miałem problemów z nabieraniem wysokości. Nawet z aparatem fotograficznym o masie 200g sobie radził (dowody na mojej WWW i vimeo). Przypominam, że to jest szybowiec i należy nim latać tak jak szybowcem. Ostatnio wymieniłem jednak napęd na bezszczotkowy. Zdecydowałem się na ten desperacki krok ;-) jak odkryłem, że dotychczas używany napęd wprowadza zakłócenia. Nie szukałem przyczyny, tylko wykorzystałem okazję do wprowadzenia zmian w modelu. Teraz mam założony silnik RAY 2836/10 ze śmigłem Aeronaut 10.5x6. Oczywiście, nie muszę pisać, że różnica w stosunku do poprzedniego napędu szczotkowego jest znaczna. Co nie zmienia faktu, że to co napisałem w pierwszym akapicie jest wciąż aktualne.
jary14 Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 ups, ja bym na nowo tego tematu nie zaczynał... :P Ale dalej jestem tego zdania co Callab, :twisted:
Tytan Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Witam Silnik szczotkowy nadaje się tylko do latania przy bezwietrznej pogodzie Myślę że do latania przy dość dużym wietrze konieczny jest silnik bezszczotkowy. Moje wyposażenie EG-pro to: Silnik Ray C2836/08 Reg Pulso 33A Li-pol 2100 mA 3S Łopatki 9X6 Po lataniu helikiem -latanie EG to super relax.
kefir Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 To już chyba ostatni dobór 1 x KOŁPAK TURBO RED 45/4/6-8/3 1 x ŁOŻE Z PIASTĄ RAY C35xx 1 x AERO ŁOPATKI GLAS 9*6.5 i tu pytanie nie za małe ? 1 x SILNIK RAY C3530/14 Ups bym zapomniał czemu wszyscy mają czarne śmigła czy są jakieś praktyczniejsze a może kamera je mniej widzi ? Ja chcę białe chyba mniej je będzie kamera widziała ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.