meteor Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Ja swojego Extrima oklejałem właśnie folią Solite i jestem zadowolony. Nie widzę żeby się darła mimo tego że latam na trawie, niekoniecznie równej i czystej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_G Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Dzięki Marcin za informację. Zastanawia mnie jeszcze temat wyważenia. Podana przez Ciebie wcześniej konfiguracja twojego Extrima, wydaje się dość lekka w porównaniu z silnikami np. Turnigy (77g) i na dodatek akumulatorkami o pojemnościach rzędu 2200mAh. Jeżeli więc ty musiałeś dodawać ołowiu na ogon, to co się dzieje w przypadku cięższych napędów? Czy w takim wypadku rzeczywiście warto walczyć z odciążaniem ogona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Wyszedłem z założenia że lżejszy silnik będzie lepszy. Mam w nim odpowiedni nadmiar mocy, na pakiecie 3S 1000mAh mam 12 minut lotu! Ołów z ogona już zdjęty, przesunąłem pakiet trochę do tyłu, teraz pół pakietu leży na skrzydle :roll: Model jest też lżejszy, ale miał już kilka małych wypadków. Ap ropo wyważenia, to u mnie jest bardziej tylne, chyba 3,5cm za dźwigarem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Bardzo przyjemnie sie lata z sc przesunietym do tyłu na tyle żeby na plecach nie opadał można wtedy nim bardzo precyzyjne rozciagniete beczki na całe lotnisko kręcic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 no ja też latałem moim extrimem, i takie mam uwagi. Założyłem silnik RAY C3536/08 czyli 400W z reglem 30A i pakiety 3celowe 1800. Serwa HXT 900 z Hobbycity. Śmigło węglowe 9/6. Uwagi są następujące: 1. model nie lata za rewelacyjnie, pomijając fakt że serwa nie centrują i ciężko go wytrymować, mocy niby sporo ale do góry jakoś opornie się wznosi. Poprzednio miałem depronową extrę z mniejszym silnikiem i tam to aż rwało w niebo. Mam wrażenie że przy tak dużych płaszczyznach sterowych powinny być jednak dość mocne i stabilne serwa. 2. podwozie imho powinno być z drutu 0,5-1mm grubszego, bo to co jest gnie się, i praktycznie nie sposób go wyprostować na modelu, bo sklejka pod nim jest za cienka. 3. fabryczne mocowanie kabinki nie sprawdza się, założyłem gumkę która spina kabinkę i to jest dobry patent 4. wyważenie mam jakieś 8-10mm za dźwigarem, wcześniej miałem na dźwigarze ale to stanowczo było za przednie Ogólnie nie jestem zachwycony, chciałem mieć model precyzyjny a lata nie lepiej niż depron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacFlyer Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 ile wazy? mocne słowa:) wg mnie ten model dobrze (lekko) zrobiony to dobry samolocik do malego 3d,czy precyzyjnego latania bo moj tak wlasnie lata 8) serwa mam 4x sg90, regiel 18a, silnik nie pamietam jaki(zapodam pozniej), pakiet 3s 1500 i wisi bezproblemowo:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Faktycznie, trochę to dziwne, aby Extrim przy takim mocnym silniku "nie dawał rady". Może coś jest z baterią ? Np. ma niewystarczającą wydajność prądową i przez to nie może oddać takiego prądu na jaki silnik ma zapotrzebowanie ? Ja np. właśnie wczoraj przekonałem się, że chyba coś niedobrego stało się z moim Polyquestem 1200mAh 25C , na którym w zeszłym sezonie Extrim wręcz szalał (waga całkowita samolotu do lotu to ok. 670 gram, silnik Turnigy 3530 1100kV). Muliło samolot strasznie i nie miał w ogóle mocy. Leciał na przysłowiowych "rzęsach". Za to po włożeniu cięższej baterii 1800mAh od razu było czuć różnicę na plus. Sławku, sprawdź Extrima z kilkoma pakietami. Ten ptaszek musi Ci ciąć powietrze niczym pylon na 400W silniczku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 2. podwozie imho powinno być z drutu 0,5-1mm grubszego, bo to co jest gnie się, i praktycznie nie sposób go wyprostować na modelu, bo sklejka pod nim jest za cienka. 3. fabryczne mocowanie kabinki nie sprawdza się, założyłem gumkę która spina kabinkę i to jest dobry patent 4. wyważenie mam jakieś 8-10mm za dźwigarem, wcześniej miałem na dźwigarze ale to stanowczo było za przednie Zgadzam się w pełni z tymi punktami. Dziwi mnie fakt silnika 400W i słabych osiągów. Mam założony silnik no name ok 180-200W regler 25A śmigło APC 10x5 pakiet 3S 1800.Całość waży 750g.Model wyrywa w pionie na pół gazu,nie ma problemu z pętlą zewnętrzną przy każdej prędkości.Sekwencja 10 ciasnych pętli non stop nie robi na nim wrażenia.Bezproblemowe wyście z zawisu Serwa ma TP 9- gramowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 no ja też latałem moim extrimem, i takie mam uwagi. Założyłem silnik RAY C3536/08 czyli 400W z reglem 30A i pakiety 3celowe 1800. Serwa HXT 900 z Hobbycity. Śmigło węglowe 9/6.Uwagi są następujące: 1. model nie lata za rewelacyjnie, pomijając fakt że serwa nie centrują i ciężko go wytrymować, mocy niby sporo ale do góry jakoś opornie się wznosi. Poprzednio miałem depronową extrę z mniejszym silnikiem i tam to aż rwało w niebo. Mam wrażenie że przy tak dużych płaszczyznach sterowych powinny być jednak dość mocne i stabilne serwa. 2. podwozie imho powinno być z drutu 0,5-1mm grubszego, bo to co jest gnie się, i praktycznie nie sposób go wyprostować na modelu, bo sklejka pod nim jest za cienka. 3. fabryczne mocowanie kabinki nie sprawdza się, założyłem gumkę która spina kabinkę i to jest dobry patent 4. wyważenie mam jakieś 8-10mm za dźwigarem, wcześniej miałem na dźwigarze ale to stanowczo było za przednie Ogólnie nie jestem zachwycony, chciałem mieć model precyzyjny a lata nie lepiej niż depron Krótko mówiąc przesadziłeś z wyposażeniem za wielki silnik i zdecydowanie za ciężki pakiet Do tego modelu z powodzeniem wystarcza silnik e max 2822 który waży 34g i daje 740g ciągu wg instrukcji, ale mysle , że jest ciut więcej, lekutki pakiet 800-1200mah 3S, regielek 18A śmigło 9x5 z takim zestawieniem model wychodzi do lotu około 590g pod warunkiem, że od początku sie walczy z wagą i mocy wtedy wystarcza.Moim zdanie wkładanie mocnego silnika z ciężkim pakietem pogarsza tylko sprawę, bo masa modelu wzrasta i moc którą daje silnik i tak nie wystarcza żeby ciągnąc 700-800g extrima.Wkładając słabe ale lekkie wyposażenie wychodzi podobnie z mocą a elegancko wagowo, więc zawsze wole włożyć słabsze , ale lżejsze wyposażenie i Tobie Sławku też tak radze zrobić. Wyszedłem z założenia że lżejszy silnik będzie lepszy. Mam w nim odpowiedni nadmiar mocy, na pakiecie 3S 1000mAh mam 12 minut lotu! Święte słowa PS jak dla mnie ten model powyżej 700g staje się latającą bombą nie potrafię zrozumiec jak mozna latac extrimem, który wazy 800g mój z wyposazenie o którym juz pisałem latał tak dostojnie że przy lądowaniu mozna było złapac go jak deprona do ręki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Miałem w Extrimie silnik 47g, pakiet 1500mAh, regiel 30A, serwa TP 9g czyli to samo co HXT900. Model był pokryty SoLite'em i ważył 525g. Latał rewelacyjnie. Waga jest w tym modelu - jak w każdym do 3D - bardzo ważna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Cytat PS jak dla mnie ten model powyżej 700g staje się latającą bombą nie potrafię zrozumiec jak mozna latac extrimem, który wazy 800g mój z wyposazenie o którym juz pisałem latał tak dostojnie że przy lądowaniu mozna było złapac go jak deprona do ręki To spróbuj ;D ,ogień z :ass: .A tak na poważnie nawet przy tej wadze potrafi latać powoli i dostojnie,"ten typ tak ma",taka konstrukcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 a mnie znowu przyszla mysl niezdrowa .... jak by mu wsadzic spalinke ? co byscie zalecali ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Kupić model pod spalinke. Extrim to model zaprojektowany pod silnik elektryczny. Wystarczą 2 posty powyżej twojego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Mam extrima elektryka tylko czasem cos mnie nawiedza zeby poeksperymentowac . . Zreszta jest to jeden z moich ulubionych modeli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makuś Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Dziś oblatałem swojego extrima. Świetne właściwości lotne. Polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaliN Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Mam pytanie odnośnie silnika który lepszyC35 30 lub 35 30C + śmigło 10 x 3.8 APC + Pakiet 3S 1350 mAh 25C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Drugi. A TEN 35-30C jeszcze lepszy . Śmigło na pewno nie to, bo to SF. Polecam np. APC 10x5 lub te: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7954 http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7953 http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5440&Product_Name=APC_style_propeller_10x5-E Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Paweł, IMHO...to ten z Twojego linku może być trochę za ciężki... Chociaż to zależy jak model wagowo wyjdzie kol. KaliNowi. Jeśli w okolicach 700 gram, to może go brać pod uwagę, czemu nie (Ale nie wiem jak wówczas z baterią 1350 mAh, ta musiałaby być dość "sprawna" prądowo). Ja np. w swoim mam ten "drugi" i on jest OK. Ma wystarczający nadmiar mocy aby z zawisu wyjść pionowo w górę przy wadze mojego ok. 680-690 gram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaliN Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 To jezeli Ma wystarczający nadmiar mocy aby z zawisu wyjść pionowo w górę przy wadze mojego ok. 680-690 gram. to mi zupełnie wystarczy oklejony jest solite więc jest bardzo lekki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 IMHO...to ten z Twojego linku może być trochę za ciężki... Ja tylko odpowiedziałem wprost, który z silników klasy 3530 (2808) jest najlepszy . Nie zastanawiałem się, który z nich byłby najlepszy do modelu, bo nie wiem, jak jest on wykonany. Jeżeli rzeczywiście lekko, jak twierdzi KaliN, to w ogóle zastanowiłbym się nad "oczko" niższym i lżejszym silniczkiem z pakietem 1000 - max 1300. A rzeczywista różnica wagi między tymi silniczkami chyba nie jest aż tak duża, z tego co pamiętam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.