Skocz do zawartości

EXTRIM v.II -nowy model ze stajni Artex-u.


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przez 15 minut z pakietu uciekło 1817mAh.

narazie zmienię tylko śmigło i serwo wysokości, bo te co mam (tg9e) nie centruje. pakiet 2200 kupiłem specjalnie do ex-a.

  • Odpowiedzi 853
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Ja też poleciałem :)

 

model waży podobnie 750-770g

Silniczek Turnigy 35-30 1100kv

Regiel 30A Turnigy

Pakiet Flightmax 2200 3s 30C

Serwa lotki HXT900

Serwa ogon Corona 929MG

 

pierwsze wrażenia pozytywne :) bo jest stabilniejszy od Edge-a ze styropianu koncepcja ciężkiego samolotu jako trenera była dobra bo przy oblocie obyło się bez niespodzianek no może tylko magnesy kabinki za słabe bo przy wywijasach potrafi się odczepić

 

samolocik lata całkiem przyjemnie :mrgreen:

Opublikowano

exTRIM dostał nowe śmigiełko APC 8x4 oraz podwozie węglowe, bo druty już nie wytrzymały. pojawiło się również kilka naklejek:

kopiap1040139.jpg

muszę przyznać, że model lata super, na max obrotach rwie pionowo aż miło, a lot bez silnika...jak szybowiec!!! w 15 minut silnik wyciąga 1600-1800mAh.

Opublikowano

Witam wszystkich!

 

Długo czekałem na wolną chwilę i w końcu oblatałem swojego Extrima :jupi: Na dwa pierwsze loty wsadziłem do niego silnik Turnigy SK3530-1100. ŚC 0,5-1 cm za dźwigarem. Reszta wyposażenia to:

- pakiet 3S Turnigy 1500mAh 20C,

- regulator TowerPro MAG8 25A,

- śmigło GWS 9x6HD,

- serwa na SW i SK TowerPro MG90... (czarne z metalowymi zębatkami), a na lotkach TowerPro SG91R,

- odbiornik Hitec HFS06MT.

 

extrim.th.jpg extrimwlocie.th.jpg

 

Waga do lotu około 740 g, w tym:

- skrzydło + wyposażenie - 140 g

- kadłub + wyposażenie + pakiet - 532 g

- kabinka - 43 g

- owiewka silnika - 25 g

 

Waży sporo, ale do rekreacyjnego latania z podstawowymi elementami akrobacji przez 10-12 min wystarczyło. Model jest bardzo stabilny i dość przewidywalny. Radość z latania - nie do opisania :D W ogóle nie czuć tej masy. Jak chcę, to lata bardzo szybko, a na wyłączonym silniku szybuje zaskakująco wolno. Po tym jak "zdechł" mi pakiet na kilkudziestu metrach zdążyłem powoli zatoczyć dwa koła i lekko posadzić go na łące. Latam też Michasiem RC (~680 g) i prędkość podejścia do lądowania na wyłączonym silniku jest porównywalna. Silnik na wyrost (taki akurat miałem w zapasie), będzie dobry do ćwiczenia 3D w przyszłości.

 

Wczoraj przeszczepiłem z Michasia "szybszy" i lżejszy silnik Dualsky XM2834CA6 (kv~1400) oraz zrobiłem próby "statyczne" ze śmigłami APC 9x6E oraz GWS 9x5 HD. Z pakietem 2S RAY 1600mAh 25C na max gazie model "wisi", a po zmianie na Turnigy 3S wyrywa śmiało do góry na obu śmigłach. Z pakietem RAY (~96 g) waga do lotu to 670-690 g. Wymienię jeszcze regiel na lżejszy Pulso DL22A+, który do tej pory w innych modelach działał bez zarzutu. Powinien dać radę. Po sprawdzeniu napędu w praktyce wyedytuję post (choć pogoda za oknem nie nastraja do latania).

 

Pozdrawiam wszystkich Extrim-istów! :D

 

edit:

Dzisiaj pogoda pod wieczór była rewelacyjna i wylatałem dwa pakiety przed zachodem słońca :) Z Dualsky + APC 9x6E Extrim dostał przysłowiowego "kopa". Na pakiecie 2S 1600 mAh start z ręki bez problemu, rozpędza się ładnie i podstawową akrobację przez 10 min lata. Po zmianie na 3S 1500 mAh emocje rosną :lol: Extrim idzie do góry jak burza i ładne szerokie pętle robię bez problemu. Szkoda tylko, że po około 5 min ostrego latania pakiet traci na "świeżości". Uff... jeszcze czuję te emocje :)

 

edit 31.10.2010

Ponieważ w moje ręce wpadł nowy E-max BL2215/20 oraz niedzielna pogoda była łaskawa i nie wiało aż tak mocno, więc bez zastanowienia przetestowałem Extrima z kolejnym silnikiem pod owiewką :D Silnik lżejszy, pakiet Turnigy 1500 3S 20C, regiel Pulso DL22A+ oraz śmigło, które polubiłem na dobre - 9x6 APCE. W tej konfiguracji Extrim jest bardzo dynamiczny i bez problemu robi pełną akrobację. Po lądowaniu pakiet, regulator i silnik były lekko ciepłe. ŚC nadal 1 cm za dźwigarem, waga do lotu ~ 680 g. W końcu skusiłem się też na kilka prób zawisu, nieudanych, ale żona wciąż we mnie wierzy :lol2: W skrzynce noszę jeszcze 10x5 APCE i jeśli mróz nie chwyci to kto wie... :devil: W każdym razie po każdym błędzie "idzie" ładnie do góry i mam pewność, że póki pakiet "świeży" to mogę się wyratować. Czekam też na pakiet Turnigy Nano 1000 3S, który pozwoli mi "urwać" kolejne gramy. Optymalny zestaw napędowy to będzie już chyba to... Pozdrawiam! :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dobra !

nie chciał się nikt wymienić! Dobra,

wczoraj szperając w piwnicy, pogłaskałem wiszącego Extrima, i wiecie co? przemówił! powiedział do mnie "Chcę....uchchrrrr...Chcę...Laaaatać...uchhhhr....";)

Więc w najbliższym czasie poleci, tylko musze mu bebeszki skombinować;)

Ładziu, zobaczymy czy się Twe przepowiednie sprawdzą:)

Opublikowano
Ładziu, a powiedz no ty mnie gdzie masz śc?

Nie wiem, bo nie mam tego modelu od 2 lat. Coś mi świta, że na osiach serw, a potem go jeszcze przesuwałem do tyłu, tym niemniej do pierwszych lotów chyba bezpieczniej będzie dać w okolicy dźwigara.

Opublikowano

ja cie sunę:) lubię to wyrażenie, zostaw drut jak w oryginale, ewentualnie wygnij tak samo jak w oryginale grubszy będzie dobrze.

silnik już jest serwa są..hmm reszta też, nic tylko pakowac i latać mam:)

ale sesji ciąg dalszy:(

Opublikowano
A dlaczego nie oryginalne rozwiązanie, czyli drut?

2mm puścił po 3 lotach. 3 mm już jest luźny - tak wychodziłem z pętli, że odbiłem się modelem od płyty lotniska... ostro było!!!

jedna goleń jest luźna, ale lądować idzie.

Opublikowano

Problem w wadze ,ten drut z oryginału nie by przewidziany na takie obciążenia.

Ale zamiast aluminium wklej podwozie węglowe , w tym rozmiarze można kupić naprawdę tanio podwozia.

Opublikowano

Tomek, możesz podrzucić linka do podwozia, które wielkością spasuje do extrima? Ja akurat chciałbym zamontować je do innego modelu podobnej wielkości, ale wszystkie, które szukałem były duże.. :(

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.