Skocz do zawartości

PZL P-11C model wycinany laserem - wersja elektryczna od strony 10


Lech Mirkiewicz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz będzie bardziej szczegółowo :) Zacznę od serw bo od ich osadzenia zaczynamy składanie kadłuba. Okazały się całkiem niezłe, nie mają luzów, trzymają neutrum, pracują płynnie i nawet nie "ćwierkają" za dużo. Nie są wcale słabe jakby się miało wydawać.Jestem mile zaskoczony. Co do serw Hitec to obserwuję w ostatnim czasie ich duży spadek jakości, hs81 i 82 już więcej nie kupię hs225 mam kilka kupionych dawno temu w USA i są ok ale ostatnie kupione w kraju to już nie ta jakość. Najpierw osadzamy serwa i wyznaczamy punkt wejścia bowdenów do komory serw i punkty przejścia bowdena przez elementy kadłuba. Osadzamy nakrętki kłowe  we wrędze silnikowej dla mocowania silnika i maski oraz w wspornikach mocowania zastrzałów. Montaż rozpoczynamy od wnętrza przedniej części kadłuba : komora serw, pólka akumulatora , elementy wzmacniające, przyklejamy do boków konstrukcyjnych kadłuba a całość przyklejamy do płyty centralnej.Wklejamy wręgę silnika, kolejne wręgi i łącznik dolny wręg i dolną płytę podwoziową, pół-wręgi z listwą mocowania zastrzałów . I to już wszystkie elementy głównej części kadłuba  wycięte laserem. Pozostałe elementy balsowe wykonam niebawem ( mam nadzieję) :)

post-606-0-89771900-1431897511_thumb.jpg

post-606-0-70676900-1431897553_thumb.jpg

post-606-0-97376500-1431897782_thumb.jpg

post-606-0-13221900-1431897820_thumb.jpg

post-606-0-57951800-1431897920_thumb.jpg

post-606-0-35920000-1431898280_thumb.jpg

post-606-0-23490600-1431898331_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja odwrotnie, im jestem starszy tym mam większy sentyment do P 11-tki.

Są samoloty, których skrzydła w powietrzu prezentują się niesamowicie, tak jest z mewimi skrzydłami PZL-ki i eliptycznymi Spitfire`a.

Nawet zwykła pianka prezentowała się w powietrzu rewelacyjnie. Podobne niesamowite wrażenie robi na mnie cała bryła Mustanga, czy też Zero.

Cieszę się że wreszcie powstaje elektryk w optymalnym dla mnie rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że wreszcie powstaje elektryk w optymalnym dla mnie rozmiarze.

 

Zakładam jednakże iż będzie możliwa konwersja na napęd spalinowy ;) to nie jest pytanie a raczej deklaracja mojego zamysłu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu prace nie posunęły się tak spektakularnie jak w poprzednim :) niby cały czas się dłubie a efekty jakby mniej widoczne. Kadłub już jest prawie ukończony, jeszcze parę drobiazgów i zabieram się za skrzydło. Tak jak w poprzednim modelu zastosowałem kółko ogonowe sprzęgnięte ze sterem kierunku. Zapewne wielu modelarzom nie będzie się to podobało (tak było przy pierwszym modelu) więc od razu zaznaczam ,to nie jest makieta :) Puki co kilka zdjęć z tego tygodnia.

post-606-0-82063000-1433108821_thumb.jpg

post-606-0-71438300-1433108857_thumb.jpg

post-606-0-55747900-1433108945_thumb.jpg

post-606-0-22378000-1433109184_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z cotygodniową tradycją, zaglądałem, zaglądałem i żadnych nowości w wątku.

Ale jednak jest :)

Cieszy mnie postęp prac, a kółkiem ogonowym absolutnie się nie przejmuj. Ja nie jestem purystą. Dla mnie model RC ma przede wszystkim świetnie latać i dobrze prezentować się w powietrzu, a nie odtwarzać każdą śrubkę oryginału (z całym szacunkiem dla Tych którzy tworzą takie dokładne odwzorowania).

Mogę tylko po raz kolejny powtórzyć, czekam na więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Balsowe obróbki kadłuba skończone. Postanowiłem odpocząć trochę od pyłu balsowego i zanim zacznę robić skrzydło okleję i uzbroję kadłub, przeprowadzę testy ciągu silnika ....itd. Chciałbym ukończyć model przed piknikiem w Radawcu ale obawiam się,że to zbyt ambitny plan :)

post-606-0-32859500-1433707837_thumb.jpg

post-606-0-17935800-1433707884_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekajmy na finał, dlaczego pokrycie folią ma być gorsze? Jeśli mam wybierać pokrycie balsą - cięższe, a folią  - lżejsze, zwłaszcza na ogonie i w przypadku PZL-ki , którą trudno wyważyć, to zdecydowanie wolałbym ogon jak najlżejszy.

Mi sie podoba i czekam na więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego pokrycie folią ma być gorsze? 

 

 

Dlatego, że folia rozciągnięta na szkielecie nie daje takiego wyglądu jak balsa. widać przez nią konstrukcję. Chodzi mi wyłącznie o walory wizualne i o ile do tej pory bardzo mi się podobał ten model, tak w przypadku ogona już nie.

 

Rozumiem, z czego to wynika. Pewnie będzie łatwiej wyważyć i zapewne będzie lepiej latać. Tego nie neguję. Ale na pasie startowym wygląda to jak Extra czy innych Sbach, a nie rasowy myśliwiec pokryty blachą. Ogon mi sie nie podoba, ale i tak zamierzam dalej śledzić i kibicować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.