Skocz do zawartości

RCG 15cc z HK


pengo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Dziś stałem się szczęśliwym posiadaczem silnika RCG 15cc z hobby kinga

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Trochę skłamali co do wagi, na stronie jest napisane 825g w rzeczywistości wszystko waży 951g

 

 

W weekend zbuduję hamownie i będę docierał silnik

i tutaj mam kilka pytań, olej mineralny na którym mam docierać silnik, brać jakiś konkretny dla 2 suwów czy poprostu jakiś markowy np sthil albo castrol itd....

To samo się tyczy syntetyka już po dotarciu, oraz ile litrów przepalić na mineralnym, aby zmienić na syntetyk? Czytając forum widzę że niektórzy używają benzyny 95 inni 98, jest jakaś różnica w użytkowaniu i trwałości silnika?

Jest to moja pierwsza benzyna więc proszę o wyrozumiałość, takie pytania dla większości z was mogą wydawać się śmieszne, ale czytając forum pogubiłem się, ile osób tyle opini, może ktoś miał styczność z tym silnikiem? na oko wydaje się ze jest identyczny jak RCGF 15cc kupowany w polsce, jedynie blok silnika nie jest polerowany i jest tańszy o 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co do zbiornika na benzynę, w nitro ciśnienie podawane jest przez tłumik, benzyna ma w sobie pompkę, więc jak rozwiązać problem z odpowietrzeniem? czy kupując zbiornik do benzyny jest tam jakiś zawór jednokierunkowy który wpuszcza powietrze do zbiornika i nie pozwala wylać się benzynie? odpaliłem dziś silnik podłączony do zbiornika od nitro, oczywiście wymieniłem wąż na plastikowy do benzyny ale po chwili zbiornik się zassał bo nie dochodziło do niego powietrze, na ziemi to nie problem, podłączyłem rurkę dzięki której powietrze dostawało się do zbiornika ale takie rozwiązanie w powietrzu spowoduje wylewanie się paliwa podczas akrobacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spowoduje wylewania ;). Dajesz tak jak w nitro wolny koniec, który 'zwisa ' sobie swobodnie. zrobisz na nim "węzeł' petelkę i nie będzie wylewało się. Zresztą instalacja w benzynie jest trochę skomplikowana. Stosuj benzynę 95 i na Castrol 2suw - czerwony. była dyskusja też w moich tematach o benzynie; jedni długo docierają i koniecznie skrzydła dopięte jesli w modelu !!! :D innym wystarczą 2-3 zbiorniki - reszta w powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź ze zbiornikiem :) Byłem w sklepie motoryzacyjnym i okazało się, że sprzedawca jeździ bagusami RC z silnikami benzynowymi i zachwalał olej castrol 2t syntetyczny

dokładnie ten.. http://www.motolizak.pl/castrol-power-1-racing-2t-olej-syntetyczny-do-2t-1l-p-122.html

Mówił że używa tylko tego oleju do docierania jak i do dalszej eksploatacji, jedynie proporcje zmienia co jest oczywiste. Twierdził że nie powinno się mieszać, czyli że najpierw mineralny a później syntetyk

Mój mechanik samochodowy co też bawi się w jeżdżące rc mówił to samo, że od początku syntetyk

Nie wiem w końcu czy ich słuchać czy docierać na mineralnym taki jak ten http://www.motolizak.pl/castrol-2t-olej-mineralny-do-2t-1l-p-124.html

skraf silnik z przesyłką kosztował 580zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam RCGF-a 15 kupilem olej ten mineralny castrol-a czerwony (tak mi doradzili w MODELEMAX-ie) silnik pracuje ładnie i sie obecnie dociera w modelu ,oczywiscie latam nim ale nie przeginam z obrotami .Mysle ze syntetyk nie jest dobrym rozwiazaniem poniewaz ma dodatki uszlaczetniajace ktore nie daja doztatecznego tarcia ktore jest akórat w okresie dotarcia potrzebne dla ulozenia sie elementów współpracujacych (tłok-cylinder)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Grzesiek :) już kupiłem tego czerwonego castrola i jutro zaczynam docieranie, ile litrów wypalić na ziemi aby uznać że silnik jest dotarty? model będzie zbudowany pod koniec sierpnia i początek września więc docieranie w modelu odpada. I kiedy przejść na syntetyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odbyło się wstępne docieranie i regulowanie, silnik z każdą minutą coraz ładniej pracował, podczas wypalania 250ml benzyny wyregulowałem wstępnie niskie i wysokie obroty, tzn maxymalnych mu nie dawałem za wcześnie. Silnik płynie przechodzi z niskich obrotów na wysokie. Po całkowitym ostygnięciu odpalił od "kopa" bez ssania i równiutko sobie pracował :D Jutro będę miał więcej czasu i zabiorę silnik na lotnisko aby przepalił przynajmniej litr paliwa

 

http://www.youtube.com/watch?v=rBGNivkolWc&feature=g-upl

na filmiku był dopiero po około 125ml paliwa i nie był wyregulowany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na fabrycznie wyregulowanym tzn.na te niby 2000 z hakiem wypalilem na ziemi jeden zbiornik,chodzil ok 30min, a potem musialem podregulowac bo byl ustawiony z bogato i nie wchodzil na obroty.A reszte czasu to juz w powietrzu tyle ze max obroty to uzywam tylko do startu ,a potem pyrkam na pól gazu.W instrukcji :

http://www.zjrcgf.co...9c9b37f5594.pdf

wrzuć to do translatora google i poczytaj.Ale tak ogólnie to pisza 20 min docierania na ustawieniu fabrycznym i w powietrze.

cytat;

" praca powinna odbywać się regularnie 90 oktanowej benzynie zmieszanej z wysokiej jakości 2 taktowego oleju mineralnego w stosunku 30:1.Silnik należy uruchomić zainstalowany w płatowcu ze skrzydłami przymocowanymi, na ziemi, przez conajmniej 20 minut przy 2500rpm. Bieg powinien być wykonany z nieco mniejszym obciazeniem oraz bez oslony zeby zapewnić dobre chłodzenie. Nie zaleca się uruchomienie silnika w hamowni, ponieważ nie pochłania całej energi drgań . Twój silnik jest gotowy do pracy.

Silnik powinien być pilotowany przy małym obciążeniu i ze zmienną prędkością , aby mieć dobre smarowanie.

Po wypaleniu kilka litrów paliwa i, można przejsc do pełnego syntetycznego oleju 2 cyklu zmieszanej w proporcji 50:1. Zauważ, że po przełączeniu się do syntetycznego 2-cyklu oleju, jest prawdopodobne, że mieszanka gaźnika i biegu jałowego będą musiały zostać skorygowane.

Polecamy wysokiej jakości syntetyczny olej 2 cykl. "Przetlumaczyłem Ci czesc instrukcji,reszte poczytaj sam napewno ci pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów...

Zastanawiam się na ile czasu pracy silnika wystarczy pakiet 2s 460mah http://www.hobbyking...idProduct=11896 zasilający iskrownik, nie chciałbym dawać dużego lipola np 3s 2200mah. Cała elektronika będzie w samolocie na osobnym pakiecie a nie chcę za bardzo zwiększać masy dużymi lipolami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

A więc z lipolem poczekam aż model będzie gotowy i zważony :) łąka jest regularnie koszona, nawożona a kretowiska równane z ziemią, tylko pilotów mało trzech regularnych i może dołączy się dwoje początkujących modelarzy :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

I ja kupiłem taki silnik :) Jest to moja pierwsza benzyna. Silnik przepracował około godziny i zaczyna powoli pracować zadowalająco ale nie mogę uzyskać  obrotów biegu jałowego niższych niż 2800 bez dużych drgań. Zamontowałem śmigło 15x6 , olej husquarna 25:1 będę go docierał dalej aż będzie pracował poprawnie. Mam takie pytania: kiedy zmniejszyć zawartość oleju w paliwie i jakiej pojemności zbiornik jest potrzebny na około 15 min lotu? Pierwszą godzinę pracy mojego silnika można zobaczyć na filmie :)

https://www.youtube.com/watch?v=TTpliwt3Ca8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.